Antwerp FC

Ander Belgisch voetbalnieuws

Moderator: Moderators

Renny
Icoon
Icoon

Re: Royal Antwerp FC - Ghelamco B

Bericht door Renny »

De verdeelsleutel is nog altijd zeer solidair als je naar andere landen kijkt hoor.

Mekhi
Kapitein
Kapitein

Bericht door Mekhi »

Wat een absolute zever, die G8.

En Oostende moest dan ook bij die G8 (of is dat dan G9) de voorbije jaren ofzo? Of Lokeren toen die onder Maes 2 bekers wonnen en enkele keren POI?

Maar als dan een jaar later de geldschieter weg is, of de club het veel minder doet, dan gooi je ze er direct weer uit? En als dan een nieuwe club plots rijk is of het goed doet, dan moet die er ook direct in?

Als Beerschot binnen 2-3 jaar iets gelijkaardig zou doen als Antwerp nu, gaat Antwerp dan akkoord dat die ook tot die G-8/G-9/G-10... zouden toetreden?

timmy2002
Icoon
Icoon

Bericht door timmy2002 »

Mekhi schreef:
14 feb 2020, 09:40
Wat een absolute zever, die G8.

En Oostende moest dan ook bij die G8 (of is dat dan G9) de voorbije jaren ofzo? Of Lokeren toen die onder Maes 2 bekers wonnen en enkele keren POI?

Maar als dan een jaar later de geldschieter weg is, of de club het veel minder doet, dan gooi je ze er direct weer uit? En als dan een nieuwe club plots rijk is of het goed doet, dan moet die er ook direct in?

Als Beerschot binnen 2-3 jaar iets gelijkaardig zou doen als Antwerp nu, gaat Antwerp dan akkoord dat die ook tot die G-8/G-9/G-10... zouden toetreden?
2
En als Union ooit moest stijgen naar 1A kan je deze club op grond van hun palmares er ook al bijzetten. :grin:

En achteraf dan zoals Wax face komen bleiten :facepalm:
Of wist hij voor de tender afging niet hoe de verdeelsleutel in mekaar stak?

R3mko
Winnaar De Mol
Winnaar De Mol

Bericht door R3mko »

Typisch die arrogantie, die mannen verleren het nooit

Dennis Bergkamp
Publiekslieveling
Publiekslieveling

Bericht door Dennis Bergkamp »

Renny schreef:
14 feb 2020, 09:39
De verdeelsleutel is nog altijd zeer solidair als je naar andere landen kijkt hoor.
Omdat het op een ander nog minder solidair is, wil dat niet meteen zeggen dat het bij ons plots als "zeer solidair" kan aanzien worden. Kom nu Renny, ik had beter van jou verwacht.

Afbeelding

Als deze foto klopt, vind ik dat niet meteen een teken van solidariteit. De kloof tussen de G5 en de rest vind ik wel heel groot.

Renny
Icoon
Icoon

Bericht door Renny »

Je moet maar eens opzoeken hoe het zit in Spanje bv...

Ik ben pro meer herverdeling hoor, maar Antwerp moet nu niet de dramaqueen uithangen. Zo erg is het niet.

quagmire
Publiekslieveling
Publiekslieveling

Bericht door quagmire »

Ploegen als Waregem en Charleroi moeten zeker niet klagen.
Club heeft sowieso 10 keer meer kijkers over het land.
Dan vind ik die verdeelsleutel zeer solidair.
En Antwerp? Tja,welkom bij de grote jongens waar je eerst een aantal jaar moet presteren om er bij te horen.

Chimme
Sterkhouder
Sterkhouder

Bericht door Chimme »

timmy2002 schreef:
14 feb 2020, 07:44
jeans schreef:
14 feb 2020, 07:31
Die arrogantie van Antwerp is toch totaal misplaatst. Ze kloppen aan de deur van de top en zijn een gevestigde waarde voor po1.
Hallo ze hebben tot nu toe 1X in po1 gezeten ,straks voor de tweede maal. Ze hebben al ruim 20 jaar geen enkele prijs gewonnen en staan nu nog eens in de finale. Ze overleven nu met elke jaar een tiental miljoen infuus geld en zouden beweren dat ze meer geld moeten krijgen om hun groei niet te beperken.
Was ik Zulte Waregem ik zou die mannen eens op hun plaats zetten. Zelfs Charleroi doet beter. Als ze de komende jaren effectief een vaste waarde zijn in po1 zullen ze automatisch in de rangorde stijgen. Maar ik vrees dat PG nu al beseft dat hij teveel geld in den bosuil moet steken zonder return.
2
Waxface speelde in Warsaw en Brussel/Grimbergen blufpoker zonder dat een spier op zijn gezicht vertrok; in de stad aan de Schelde is dat niet anders.
Hoe zou er dan ook zelfs maar één spier kunnen vertrekken op diens gezicht? Allemaal strak getrokken.

Chimme
Sterkhouder
Sterkhouder

Bericht door Chimme »

Vdb schreef:
14 feb 2020, 08:56
Een simulatie van de verdeelsleutel: 8 miljoen minder dan Club, dat vindt Antwerp oneerlijk

Bijna acht miljoen euro. Dat bedrag zou Antwerp in 2025 minder krijgen dan Club aan tv-geld. Dat blijkt uit een simulatie van de verdeelsleutel.
Naar een G8?
Voorstel met 22 clubs
HLN
10 mio verlies was het zeker hé, vorig seizoen?

"Concurrentieel blijven" [c050] [stampen]

timmy2002
Icoon
Icoon

Bericht door timmy2002 »

Chimme schreef:
14 feb 2020, 10:34
Vdb schreef:
Een simulatie van de verdeelsleutel: 8 miljoen minder dan Club, dat vindt Antwerp oneerlijk

Bijna acht miljoen euro. Dat bedrag zou Antwerp in 2025 minder krijgen dan Club aan tv-geld. Dat blijkt uit een simulatie van de verdeelsleutel.
Naar een G8?
Voorstel met 22 clubs
HLN

Oneerlijke concurrentie is ook concurrentie :grin:
Voor Eurostadion bood hij eveneens een luchtkasteel aan terwijl alle andere gegadigden zich terugtrokken omdat zonder vastgoed daar geen cent te verdienen was.
Leven op het zweet van een ander heeft hij in Polen geleerd: het koud zweet zal de marginalen ooit wel uitbreken.

jeans
Kapitein
Kapitein

Bericht door jeans »

Chimme schreef:
14 feb 2020, 10:34
Vdb schreef:

Naar een G8?
Voorstel met 22 clubs
HLN

Tot driemaal toe wordt er elk jaar kapitaal vernietigd om de verliezen uit de balans weg te zuiveren. Eigenlijk is het simpel. De licentiecommissie zou nu beter PG op zijn plaats zetten. Maar met sven jaques heeft hij een ervaringsdeskundige. Hij heeft dat geleerd bij sirkul: hoe parasiteer ik.
Als ik eens wat zin heb zal ik zo een overzicht maken zoals bij sirkul, hoeveel PG al in Antwerp gepompt heeft. Een nadeel: de kosten van het stadion zitten in een nv welke meer doet dan dit, nv Docora. Zo slim is die PG wel,
edit: op 20/12/2019 is er bij de nv Docora een kapitaal verhoging van 11,5 miljoen. Deze is duidelijk voor de verbouwing van het stadion achter het doel. Tevens is er omzetting van een schuldvordering van Ghelamco invest in kapitaal voor 38,287 miljoen. Zoals je ziet onduidelijkheid troef, typische werkwijze. En daar zal zeker een groot deel inzitten voor de kost van tribune 1. In deze invest zitten ook het artevelde stadion voor 342.998 aandelen of 11,08%. Als ook alle vennootschappen bedoeld voor het Eurostadion.

papin
Basisspeler
Basisspeler

Bericht door papin »

jeans schreef:
14 feb 2020, 15:56

Tot driemaal toe wordt er elk jaar kapitaal vernietigd om de verliezen uit de balans weg te zuiveren. Eigenlijk is het simpel. De licentiecommissie zou nu beter PG op zijn plaats zetten. Maar met sven jaques heeft hij een ervaringsdeskundige. Hij heeft dat geleerd bij sirkul: hoe parasiteer ik.
Als ik eens wat zin heb zal ik zo een overzicht maken zoals bij sirkul, hoeveel PG al in Antwerp gepompt heeft. Een nadeel: de kosten van het stadion zitten in een nv welke meer doet dan dit, nv Docora. Zo slim is die PG wel,
Eerlijk gezegd: et alors?

Volgens FFP mag je op 3 jaar 30 miljoen 'extra' investeren zeker (los van infrastructuur)? So be it.

jeans
Kapitein
Kapitein

Bericht door jeans »

Mijn vroegere quote als reply op Piwi (een kakker) hier nog eens zetten: tel zelf op en zie hoe de ambities van den Antwerp gefinancierd worden.

jeans schreef:
12 jan 2020, 01:14

lol. bruto marge is lager dan de omzet. En stel dat het zo is, welke uitgaven/ kosten staan daar dan tegenover? Want een rekening moet altijd in evenwicht zijn, vandaar de balans. En toch een verlies van 8.148.223. :crazy:
Jij gelooft die foef? Is net als vandaag op vrt journaal waarin gesteld is dat met die 5,6 aangetoond wordt hoe ambitieus Gheysens is. Waarbij de boss himself in bijna plat West Vlaams stelde dat die som van 5,6 structureel bedoeld is. Het is verdomme de verliezen wegmoffelen. Op 20/12/2019 een kapitaalverhoging van 5,6 en terzelfder tijd een kapitaal vermindering van 8.148.223,06 ofte het verlies van vorig boekjaar. Zodoende kapitaal van 22.062185 naar 13.913.961,95. Op 24/6/2019 een kapitaal verhoging van 10,5M om onmiddellijk te verminderen met de verliezen van 2018 : 4.037814,99. op 29/6/2018 zelfde truc, plus 5 M en vermindering met verlies van 2017 : 3.333.333,33. Op 7/12/2017 een kapitaalvermindering door verminderen verliezen 2016 van 5.303.247,84. Terzelfder tijd kwijtschelding schuld door de moedermaatschappij GOALA door inbreng in kapitaal voor 9.175.972,55 alsook de intresten hier op voor 1.362.511,29. Stel dat hij plots een couckske doet zoals bij KVO, dan betalen jullie zich blauw aan een stadion welke in een andere vennootschap zit en waarbij de erfpacht op de gronden van de bosuil zit (7,750M).
Zoals men kan vaststellen zal het opgegeven cijfer er niet ver af zijn. Tel daar de nv Docora nog bij.
En btw zoek eens op een verkorte jaarrekening is. En kom dan eens terug.

Nu we toch bezig zijn enkele cijfers in miljoen uit de jaarrekening per 30 juni 2019
- spelerswaarde 5,945
- omzet 9,901
- lonen ; 18,647 bijna het dubbele van de omzet.
- schulden : 16,143

Dus een club om niet bang van te zijn wat betreft liquiditeit zonder het grote infuus.

jeans
Kapitein
Kapitein

Bericht door jeans »

Je kan natuurlijk wel zeggen dat de nv Docora straks een nieuw stadion zal gefinancierd hebben. Dat zijn inderdaad grote ambities. Maar die ambities slaan niet op de RAFC gezien zij huurder zijn. Dat wil dus zeggen dat zij in dezelfde situatie zitten als KVO. En we weten allemaal wat er gebeurd als de eigenaar vertrekt.
Als ik alle kapitaalverhogingen en schuldkwijtscheldingen optel kom ik aan de kleine som van 32.038.483 welke PG al in de antwerp gestopt heeft. Daar komen nog zijn investeringen in het stadion bij via de nv Docora.

papin
Basisspeler
Basisspeler

Bericht door papin »

Eerst pagina's vullen over de stoute buitenlandse overnemers die enkel uit zijn op geldgewin en zakkengevul, zonder investeringen.
Nu pagina's vullen over een Vlaamse (verderfelijke) ondernemer die zonder iets van voetbal te kennen miljoenen pompt in een ploegje.

't Is precies nooit goed. Iedereen weet toch hoe de vork er in de steel zit. Beproefde tactiek om eerst diepe putten te maken...

Lfc_23
Sterkhouder
Sterkhouder

Bericht door Lfc_23 »

Dennis Bergkamp schreef:
14 feb 2020, 10:09
Renny schreef:
Omdat het op een ander nog minder solidair is, wil dat niet meteen zeggen dat het bij ons plots als "zeer solidair" kan aanzien worden. Kom nu Renny, ik had beter van jou verwacht.

Afbeelding

Als deze foto klopt, vind ik dat niet meteen een teken van solidariteit. De kloof tussen de G5 en de rest vind ik wel heel groot.
Over hoeveel cercle krijgt zijn we het wel eens hoop ik :rock:

vencer
Publiekslieveling
Publiekslieveling

Bericht door vencer »

Dennis Bergkamp schreef:
Renny schreef:

Afbeelding

Blijven mensen thuis om naar een match van 2 K11 ploegen onderling te kijken? Neen, mensen blijven thuis om de grote 5/6 te kunnen zien spelen en dan nog het liefst tegen elkaar. Face it.

timmy2002
Icoon
Icoon

Bericht door timmy2002 »

vencer schreef:
14 feb 2020, 16:48
Dennis Bergkamp schreef:
Renny schreef:

Afbeelding

Blijven mensen thuis om naar een match van 2 K11 ploegen onderling te kijken? Neen, mensen blijven thuis om de grote 5/6 te kunnen zien spelen en dan nog het liefst tegen elkaar. Face it.
Natuurlijk en de meeste van die K11 die dan niet mekkeren weten wel waarom.
Als de G5 op bezoek komen in hun stadion verdubbelen ze telkens minstens hun recette/inkomsten in vergelijking met als ze tegen mekaar spelen.
Zowel door verkoop tickets in het uitvak, de verkoop van extra vip-arrangementen als meer neutrale supporters die speciaal zo'n match uitkiezen.
Zoiets maakt ook deel uit van de solidariteit ….

jeans
Kapitein
Kapitein

Bericht door jeans »

papin schreef:
14 feb 2020, 16:44
Eerst pagina's vullen over de stoute buitenlandse overnemers die enkel uit zijn op geldgewin en zakkengevul, zonder investeringen.
Nu pagina's vullen over een Vlaamse (verderfelijke) ondernemer die zonder iets van voetbal te kennen miljoenen pompt in een ploegje.

't Is precies nooit goed. Iedereen weet toch hoe de vork er in de steel zit. Beproefde tactiek om eerst diepe putten te maken...
Ik breng dit maar aan om aan te tonen dat de uitspraak: 'onze groei niet beperken' klinkklare onzin is. Met zijn bijna 15mio in Club heeft BV veel meer gerealiseerd.

Dennis Bergkamp
Publiekslieveling
Publiekslieveling

Bericht door Dennis Bergkamp »

vencer schreef:
14 feb 2020, 16:48
Dennis Bergkamp schreef:
Renny schreef:

Afbeelding

Vanuit een commercieel oogpunt is dat een logische verdeling. Maar vanuit een gedeeld belang, verbeteren van de basis van uw competitie, is het dat niet. En da's mijn punt nu net.

Obiku
Sterkhouder
Sterkhouder

Bericht door Obiku »

Ik zie het belang van het G5-concept eigenlijk niet in deze discussie. Of misschien mis ik iets, en doet dat concept er niet toe.

Maar je kan toch gewoon een objectieve verdeling maken op basis van prestaties en kijkcijfers, zonder die artificiële grens tussen G5 en de rest.

vencer
Publiekslieveling
Publiekslieveling

Bericht door vencer »

Obiku schreef:
14 feb 2020, 18:26
Ik zie het belang van het G5-concept eigenlijk niet in deze discussie. Of misschien mis ik iets, en doet dat concept er niet toe.

Maar je kan toch gewoon een objectieve verdeling maken op basis van prestaties en kijkcijfers, zonder die artificiële grens tussen G5 en de rest.
Daarop is die indeling van de G5 en K11 toch op gebaseerd?

timmy2002
Icoon
Icoon

Bericht door timmy2002 »

Obiku schreef:

Ik heb me nu, en vooral om Aragke te counteren, al ziek gezocht en niet gevonden, hoe die verdeling, die toch vooraf volgens welbepaalde criteria moet zijn afgesproken voor de tender werd gelanceerd, juist werd in mekaar stak.

Het zal zeker met prestaties, toeschouwersaantallen en kijkcijfers te maken hebben, maar hoe zwaar worden bv. het gemiddeld aantal toeschouwers van FCB gewogen tegenover dat van Sirkul …
Iemand die dit al gelezen/gevonden heeft?

MrRaveDog
Basisspeler
Basisspeler

Bericht door MrRaveDog »

timmy2002 schreef:
14 feb 2020, 18:42
Obiku schreef:

Ik heb me nu, en vooral om Aragke te counteren, al ziek gezocht en niet gevonden, hoe die verdeling, die toch vooraf volgens welbepaalde criteria moet zijn afgesproken voor de tender werd gelanceerd, juist werd in mekaar stak.

Het zal zeker met prestaties, toeschouwersaantallen en kijkcijfers te maken hebben, maar hoe zwaar worden bv. het gemiddeld aantal toeschouwers van FCB gewogen tegenover dat van Sirkul …
Iemand die dit al gelezen/gevonden heeft?
Geïnteresseerd in de verdeling in de PL?
The League's central revenues are distributed to clubs in the following manner:

UK broadcast revenues
50 per cent equally shared;
25 per cent shared based on how often a club’s matches are broadcast in the UK (known as "Facility Fees");
25 per cent shared based on where a club finish in the league table (known as "Merit Payments")
Central Commercial revenues: Equally shared by clubs
International broadcasting revenues: Equally shared by clubs
Afbeelding

De verhouding van de inkomsten tussen de topclubs en de kleine clubs ligt iets hoger in de JPL dan in de PL.

Gloryboy_3
Beloftespeler
Beloftespeler

Bericht door Gloryboy_3 »

vencer schreef:
14 feb 2020, 18:35
Obiku schreef:

Daarop is die indeling van de G5 en K11 toch op gebaseerd?
Maar waarom moet de verdeling gebaseerd zijn op het verleden, je kunt dat toch seizoen per seizoen bekijken? Mensen kijken toch niet naar een wedstrijd van Anderlecht omdat ze 3 jaar geleden kampioen speelden? Ik begrijp Antwerp echt wel hoor..

Ik zou de verdeling gewoon tekens volledig baseren op het afgelopen seizoen: Resultaten, FFP, aantal Belgen... En veel solidairder, maar dat is een gevoelig punt.