KV Oostende: 2017-2018

Ander Belgisch voetbalnieuws

Moderator: Moderators

timmy2002
Icoon
Icoon

Re: KV Oostende: 2017-2018

Bericht door timmy2002 »

Freethielsupporter schreef:
08 apr 2020, 20:13
Blijkbaar heeft Oostende vorig jaar ook gefoefeld met de licentie waardoor ze bijna 2 miljoen minder moesten waarborgen om de continuïteit voor dit seizoen te garanderen:
Bovendien dient de Licentiecommissie vast te stellen dat de Licentiecommissie voor de toekenning van de Licentie voor het huidige seizoen 2019-2020 werd misleid aangezien de club deze overdracht van Schuldvordering NIET had voorgelegd, waardoor de club bij de toekenning voor de licentie voor het seizoen 2019-2020 in feite 1.968.807,50 € minder diende te waarborgen dan voorzien conform de voorziene reglementering.
En nu blijkt ook dat ze inderdaad met een ferm liquiditeitsprobleem zitten tegen 30 juni 2020 (het einde van het seizoen) zonder die kapitaalsverhoging die ze nu wouden doorvoeren.
Ik zou denken dat ze dus eigenlijk vorig jaar gewoon al geen licentie hadden mogen krijgen?
Mate Jeans heeft dat hier al een paar keer uitgelegd, bij RAFC dacht ik, dat die bewijzen die ze voorleggen echt "waardeloos" zijn.
Het jaar erna kan je dat dan wel in de "boeken" zien....

Tjeez
Bankzitter
Bankzitter

Bericht door Tjeez »

Onderstaande uit de licentiecommissie topic.
Alakazam schreef:
08 apr 2020, 19:23
Hier kan je lezen waarom sommige clubs geen licentie gekregen hebben. Bij Standard gaat het wel om wat meer dan alleen dat tekengeld.

https://belgianfootball.s3.eu-central-1 ... ces_1A.pdf
In verband met KVO/rsca:
artikel P407.25° van het bondsreglement :
“Onder verbonden juridische entiteit wordt verstaan:
(…)
- elke entiteit, tot en met de partij welke de ultieme controle uitoefent, welke
direct of indirect over 10% of meer van de stemrechten beschikt in de schoot
van de algemene vergadering van de licentie kandidaat of die op één of
andere wijze een beduidende invloed uitoefent op de licentie kandidaat
(…)”.

De vraag of Marc Coucke/nv Alychlo/NV Stadion een beduidende invloed uitoefent
op KV Oostende is in casu niet relevant voor de beoordeling van de licentieaanvraag
van KV Oostende.
De Licentiecommissie moet zich beperken tot haar reglementaire
bevoegdheid en taken en mag er zich niet toe lenen louter op vraag van een
bepaalde club in het kader van een dispuut een voor de beoordeling van de
licentieaanvraag niet relevant standpunt in te nemen.

De Licentiecommissie merkt volledigheidshalve op dat noch uit het gegeven dat Marc
Coucke/nv Alychlo/NV Stadion kennelijk invloed tracht uit te oefenen op het
overnameproces met betrekking tot de club noch uit de omstandigheid dat meester
Walter Van Steenbrugge, de raadsman van de Marc Coucke/nv Alychlo/NV Stadion
en tevens tegelijk de raadsman van vroegere bestuurder Patrick Orlans al of niet op
deontologisch verantwoorde wijze hierin tussenkomt, noodzakelijk voortvloeit dat er
voor hen sprake is van beduidende invloed in de zin van artikel P407.25 van het
bondsreglement.

Bovendien blijkt uit de toelichting van de raadsman van KV Oostende dat deze
poging om invloed uit te oefenen tot nu zonder resultaat bleef en dus hoe dan ook
niet effectief beduidend is in de zin van de voormelde bepaling. Een schuldeiser die
tracht terugbetaling te bekomen, zelfs al betreft dit een belangrijke schuld en zelfs al
wordt hierbij een zekere druk uitgeoefend, is niet noodzakelijk een entiteit die een
beduidende invloed op de licentie kandidaat uitoefent.
Ah nee, waarom bestaat dat artikel dan? Voor de lol? En inderdaad, een schuldeiser heeft niet per se een beduidende invloed, maar wel als die zich onredelijk opstelt en voorwaarden au tete de client stelt.

timmy2002
Icoon
Icoon

Bericht door timmy2002 »

Tjeez schreef:
08 apr 2020, 20:23
Onderstaande uit de licentiecommissie topic.
Alakazam schreef:
08 apr 2020, 19:23
Hier kan je lezen waarom sommige clubs geen licentie gekregen hebben. Bij Standard gaat het wel om wat meer dan alleen dat tekengeld.

https://belgianfootball.s3.eu-central-1 ... ces_1A.pdf
In verband met KVO/rsca:
artikel P407.25° van het bondsreglement :
“Onder verbonden juridische entiteit wordt verstaan:
(…)
- elke entiteit, tot en met de partij welke de ultieme controle uitoefent, welke
direct of indirect over 10% of meer van de stemrechten beschikt in de schoot
van de algemene vergadering van de licentie kandidaat of die op één of
andere wijze een beduidende invloed uitoefent op de licentie kandidaat
(…)”.

De vraag of Marc Coucke/nv Alychlo/NV Stadion een beduidende invloed uitoefent
op KV Oostende is in casu niet relevant voor de beoordeling van de licentieaanvraag
van KV Oostende.
De Licentiecommissie moet zich beperken tot haar reglementaire
bevoegdheid en taken en mag er zich niet toe lenen louter op vraag van een
bepaalde club in het kader van een dispuut een voor de beoordeling van de
licentieaanvraag niet relevant standpunt in te nemen.

De Licentiecommissie merkt volledigheidshalve op dat noch uit het gegeven dat Marc
Coucke/nv Alychlo/NV Stadion kennelijk invloed tracht uit te oefenen op het
overnameproces met betrekking tot de club noch uit de omstandigheid dat meester
Walter Van Steenbrugge, de raadsman van de Marc Coucke/nv Alychlo/NV Stadion
en tevens tegelijk de raadsman van vroegere bestuurder Patrick Orlans al of niet op
deontologisch verantwoorde wijze hierin tussenkomt, noodzakelijk voortvloeit dat er
voor hen sprake is van beduidende invloed in de zin van artikel P407.25 van het
bondsreglement.

Bovendien blijkt uit de toelichting van de raadsman van KV Oostende dat deze
poging om invloed uit te oefenen tot nu zonder resultaat bleef en dus hoe dan ook
niet effectief beduidend is in de zin van de voormelde bepaling. Een schuldeiser die
tracht terugbetaling te bekomen, zelfs al betreft dit een belangrijke schuld en zelfs al
wordt hierbij een zekere druk uitgeoefend, is niet noodzakelijk een entiteit die een
beduidende invloed op de licentie kandidaat uitoefent.
Ah nee, waarom bestaat dat artikel dan? Voor de lol? En inderdaad, een schuldeiser heeft niet per se een beduidende invloed, maar wel als die zich onredelijk opstelt en voorwaarden au tete de client stelt.
en daardoor een overname die op het punt stond te worden beslist, daardoor niet te laten doorgaan ….
Maar er waren blijkbaar nog andere problemen bij KVO

Daff
Publiekslieveling
Publiekslieveling

Bericht door Daff »

Gaan matjes! Gaan!

timmy2002
Icoon
Icoon

Bericht door timmy2002 »

Sirkultrut Olivier Ryde :facepalm:
@ryde_olivier
Als antwoord op
@kvoostende
Ciao, kvo

SKIN
Basisspeler
Basisspeler

Bericht door SKIN »

KVO naar amateur ... dan kan Coucke zijn polonaises daar weer combineren met de nekken zonder zich zorgen te moeten maken. Hoera

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Knopfler
Icoon
Icoon

Bericht door Knopfler »

KVO zijnde is het beter om het faillisement in te roepen en helemaal opnieuw beginnen desnoods koop je een stamnummer over.

Ten eerste is heel die tribune van Stad Oostende en ben je verlost van die miljoenensaga van Coucke. Je kan zonder zorgen herbeginnenen en je kan stap voor stap weer uitbouwen.

Freethielsupporter
W-Beveren

Bericht door Freethielsupporter »

Knopfler schreef:
09 apr 2020, 22:01
KVO zijnde is het beter om het faillisement in te roepen en helemaal opnieuw beginnen desnoods koop je een stamnummer over.

Ten eerste is heel die tribune van Stad Oostende en ben je verlost van die miljoenensaga van Coucke. Je kan zonder zorgen herbeginnen en je kan stap voor stap weer uitbouwen.
Heb ik ook al gedacht, als ze het faillissement aanvragen zijn ze inderdaad van Coucke (en dus hun schulden) verlost en heeft de stad het stadion in handen.
Ze moeten ook slechts terug tot de eerste amateurliga, wat mogelijks gewoon 2e klasse is volgend jaar gezien de vele licentieproblemen.

Qua spelers ging sowieso toch ook meer dan de helft weg, de jeugd kan mee in het nieuwe project en enkele van de huidige jongere (Boonen en D'Haese) of oudere (Capon, Vandendriessche) spelers zetten zich misschien ook onder het project terwijl ze de overbodige spelers kwijt zijn.

Mamadou
Publiekslieveling
Publiekslieveling

Bericht door Mamadou »

10 apr 2020, 00:21
Knopfler schreef:

Ten eerste is heel die tribune van Stad Oostende en ben je verlost van die miljoenensaga van Coucke. Je kan zonder zorgen herbeginnen en je kan stap voor stap weer uitbouwen.
Heb ik ook al gedacht, als ze het faillissement aanvragen zijn ze inderdaad van Coucke (en dus hun schulden) verlost en heeft de stad het stadion in handen.
Ze moeten ook slechts terug tot de eerste amateurliga, wat mogelijks gewoon 2e klasse is volgend jaar gezien de vele licentieproblemen.

Qua spelers ging sowieso toch ook meer dan de helft weg, de jeugd kan mee in het nieuwe project en enkele van de huidige jongere (Boonen en D'Haese) of oudere (Capon, Vandendriessche) spelers zetten zich misschien ook onder het project terwijl ze de overbodige spelers kwijt zijn.
KVO misschien wel, maar dan is Dieerckens wel al zijn centen kwijt, natuurlijk.

timmy2002
Icoon
Icoon

Bericht door timmy2002 »

Knopfler schreef:

En de enige speler die de overgang naar 1A nog meemaakte Michiel Jonckheere is al op weg naar KVK stond op de officiële website.

Timo
Basisspeler
Basisspeler

Bericht door Timo »

Franck Berrier en Sébastien “Seba” Siani, twee boegbeelden uit KVO’s beste seizoenen in eerste klasse, nemen het initiatief van een geldinzameling om de groen-rood-gelen financieel een duwtje in de rug te geven. Ook Fernando Canesin en Didier Ovono zegden al hun steun toe.

“Zowel Séba als ik beleefden sportieve hoogtepunten bij KV Oostende”, zegt Franck Berrier. “Denk maar aan die fantastische verplaatsing naar Marseille, een moment dat ons altijd zal bijblijven. Ook financieel hebben we in die periode een mooie boterham verdiend. Dat kunnen we niet ontkennen. De club betaalt nu echter een hoge prijs voor die periode en daarom vinden we dat wij als ex-boegbeelden van de club niet langs de zijlijn kunnen blijven staan. Ik ben sinds kort ook assistent-trainer bij KVO en ik wil hier helpen uitbouwen aan een nieuwe start voor de club. Daarvoor hebben we natuurlijk wel eerst onze licentie nodig. Daarom startten we een ‘cagnotte’ op waarbij mensen op een veilige manier een willekeurig bedrag kunnen storten om de club een handje te helpen. Cagnotte is het Franse woord voor een geldinzameling. We beseffen dat zoiets in coronatijden niet evident is, maar we hopen toch om een aanzienlijk bedrag te verzamelen om de club een duwtje in de rug te geven.”

Duo Berrier-Siani organiseert geldinzameling voor KV Oostende
FOTO: FOTO KURT
Signaal

“Ik kende de mooiste periode uit mijn carrière bij KVO”, vult Sébastien Siani aan. “Ik wil sowieso nog terugkeren naar KVO, liefst als speler, anders zeker als supporter. Ik zou het dan ook héél erg vinden indien de club zou teloorgaan. Dat verdienen de supporters niet, dat verdienen de vele medewerkers en vrijwilligers niet en dat verdienen zeker de 600 jeugdspelertjes niet. Ik ben me ten zeerste bewust van de sociale rol die KVO speelt in de stad Oostende. Het zou schrijnend zijn, mocht dit verdwijnen omwille van machtsspellen die nu worden gespeeld. Met deze geldinzamelingsactie willen we vooral een signaal geven. Een signaal waarbij ex-spelers, supporters, sponsors, Oostendenaars, sympathisanten,… allemaal aan één zeel trekken om deze club te helpen in moeilijke dagen. We kunnen met trots zeggen dat ook ex-spelers Fernando Canesin en Didier Ovono alvast hun duit in het zakje zullen doen.”

Siani vermoedt dat deze geldinzameling niet het volledige probleem kan oplossen. “Maar het kan wél bijdragen tot de oplossing. Ik besef dat het moeilijke financiële tijden zijn voor de meeste mensen. Niemand hoeft dit als een verplichting te beschouwen. Wie KVO in zijn hart draagt en wat geld langs de kant heeft staan, kan misschien toch eraan denken om deze actie te steunen. Want KVO draait in de eerste plaats om mensen én om het sociaal bindweefsel in een stad. En dat mag niet verdwijnen.”

Geïnteresseerden kunnen het geld overschrijven via de beveiligde Franstalige website https://www.leetchi.com/c/kvoostende. “Daar klik je op ‘Je participe’ en dan kun je zelf je bedrag ingeven. Worst case scenario: het loopt toch slecht af met KVO – en daar gaan we niet vanuit – dan krijg je logischerwijs je geld terug gestort óf storten we dit integraal door aan een goed doel in Oostende. Als alles goed afloopt, zorgen wij nog voor een leuke verrassing voor alle participanten”, besluiten Berrier en Siani.

dadjow
Sterkhouder
Sterkhouder

Bericht door dadjow »

https://m.hln.be/sport/voetbal/nicolas- ... ~afb45fee/

Iemand het volledige artikel? Dank!

Brugesboyjelle
Beloftespeler
Beloftespeler

Bericht door Brugesboyjelle »

Nicolas Lombaerts zwaait af met openhartig afscheidsinterview: “Ik genaaid door Coucke? Er zijn véél ergere gevallen”

De epiloog is dan wel geen succesverhaal geworden, toch neemt 39-voudig Rode Duivel Nicolas Lombaerts (35) in een openhartig en exclusief afscheidsinterview vrede met zijn pensioen als profvoetballer. Relaxed en voldaan. Wrok tegenover Marc Coucke voelt hij niet, spijt van zijn beslissing om Zenit in te ruilen voor KV Oostende heeft de Bruggeling evenmin: “Voor hen is dit honderd keer zwaarder dan voor mij.”

Papa, papa. Kom je ook in het zwembad?” Ten huize Lombaerts in het rustige Hertsberge trekt dochter Victoria (3,5) alle aandacht naar zich toe. Zeker nu de actieve carrière van haar vader er op zijn 35ste definitief opzit, is ‘Vika’ de hoofdbezigheid van de verdediger, die na maanden zwijgen de stilte doorbreekt. Vrouwlief Caroline geniet van de lentezon, turend over het impressionante landgoed dat honderd meter verderop grenst aan dat van... Georges Leekens. ‘De goeie buur’, die 16 jaar geleden de indrukwekkende carrière van Lombaerts op de rails zette. «Af en toe zie ik hem eens (grijnst), maar door deze coronacrisis komt ook ‘Georgio’ niet veel buiten, hé. Veel last heb ik niet van de quarantaine. In Sint-Petersburg waren mijn vrouw en ik ook vaak 24 uur lang samen zonder dat we ooit veel ruzie hebben gemaakt. De dochter entertainen is een fulltime job – hopelijk gaan de scholen straks weer open. (knipoogt)”

Wat vind je van deze bizarre situatie?

“Ik heb begrip voor de maatregelen, al zou men toch een betere balans moeten vinden tussen de volksgezondheid en de economische impact van de crisis. Straks zijn die gevolgen groter dan die van het virus op zich. Zoals men in de supermarkt werkt, zo zouden veel andere jobs op dezelfde manier kunnen doorgaan. Maar goed, de gezondheid primeert. Eén van mijn beste maten lag als eerste op de intensieve zorgen in Brugge – dan sta je er toch meer bij stil.”

Zou jij de competitie stopzetten?

“Dat men in veel landen op zijn minst afwacht, vind ik logisch. Er is zodanig veel geld mee gemoeid... En als ze alles kunnen opschuiven, waarom niet? Eén keer geen vakantie voor de spelers, daar zullen ze echt niet van doodgaan. Ze zullen meer zagen als ze hun centen niet krijgen (grijnst). Dat clubs zo snel overschakelen naar technische werkloosheid, vind ik bizar. Zij zullen de eerste zijn die protesteren als de fiscale voordelen straks afgeschaft zouden worden. KVO is wat dat betreft correcter naar de samenleving toe (Dierckens liet de spelers 50 procent van hun loon inleveren, red.).”

Anderlecht schreeuwt intussen om solidariteit...

“Grappig om te lezen, hé. Dat een ploeg zo kan... smeken, zeg maar. Triestig voor een instituut als Ander­lecht. De laatste honderd jaar hebben zij ook nooit Europese inkomsten verdeeld, toch? Niemand vraagt aan hen om zoveel geld uit te geven. En dan de coronacrisis aanwenden om de put te vullen... Op de kap van clubs die wel goed beheren. AA Gent, dat het nu goed doet, is destijds ook zelf uit de schulden moeten klimmen – ik heb er nog aan meegeholpen. (lacht)”

Hoe was het leven in de B-kern de voorbije maanden?
(grijnst) “In het begin frustrerend. Na de openingsmatch op Anderlecht had ik al het gevoel dat ze iets gingen doen om mij te proberen buiten te krijgen. ‘Geld had er niets mee te maken’, zwoer Patrick Orlans. Wel: ‘Een moeilijke gast, niet fit genoeg.’ Op de duur was het meelijwekkend – ze schoten zichzelf telkens in de voet. Terwijl ze van mij af wilden, maakten ze mij continu zwart. ­Iedereen wist waarover het ging. Toen heb ik de klik gemaakt, dat ze niet meer over het geld hoefden te lullen (Lombaerts weigerde zijn contract te ontbinden in ruil voor 300.000 euro, in jaarlijkse schijven van 100.000 euro, red.).”

Voelt dit als een afscheid in mineur? Bijna 50 Champions League-matchen, 39 interlands...
“En dan via een achterpoortje verdwijnen. (lacht) Totaal niet, al besef ik dat die perceptie er wel is. Ik ben vooral blij dat ik al die miserie dit jaar niet nog eens heb meegemaakt. Al snel voelde die B-kern als een opluchting. Bewust zocht ik niet veel contact met de spelersgroep van de A-kern. Met beloftencoach Kurt Bataille (vader van Jelle Bataille, red.) had ik een goeie band. De spelers toonden mij veel respect. Dat was omgekeerd ook zo, ik heb mij ‘positief opgesteld’ (lacht). Geholpen waar ik kon, op elke training alles gegeven. Om hen te bedanken, wil ik de beloftenploeg op een etentje trakteren... Alleen lukt dat nu even niet.”

Al snel wist je dat het voorbij was...
“Natuurlijk leefde ik er naast de trainingen veel minder voor. Je voelt dat je trager wordt en niet meer zo fit bent. In het weekend bleef ik wel eens op een feestje hangen. Of ik trok al eens makkelijker een fles wijn open. Dingen die ik tijdens mijn carrière nooit heb gedaan als er ’s anderendaags match of training was. Ik was niet de meest sociale mens, maar voel dat dit nu enorm betert (grijnst). ’t Was een openbaring – die periode in de B-kern heeft de stap richting mijn pensioen écht gemakkelijk gemaakt. Ik hoefde niet na te denken over ‘een extra jaartje’ of ‘het zwarte gat’. Een afscheid in mineur? Misschien wel, maar ik heb er absoluut geen problemen mee.”

Was de stap naar KVO de grootste vergissing in je carrière?
(denkt na) “Drie jaar geleden stond ik 200 procent achter die beslissing. Ik had met Gent, Brugge en Anderlecht gesproken, maar daar is niets van gekomen. Ik wou niet meer wachten – bij Zenit speelde ik minder en de band met coach Lucescu was slecht. Na mijn laatste contractjaar met een slecht gevoel Sint-Petersburg verlaten, dat wou ik na al die prachtige jaren absoluut vermijden. KVO leek mij een leuke club: véél Belgen, goeie spelers. Proto, Capon, Siani, Berrier, Jonckheere... Coucke zei: ‘De ambitie is niet om kampioen te worden, maar wél om het de top­ploegen lastig te maken.’ Ik besefte dat het allemaal kunstmatig was, maar het stond er wel – de resultaten waren er. Dicht bij mijn ouders, gemakkelijk en goed voor onze dochter. Het was perfect... Achteraf bekeken had ik beter mijn laatste contractjaar bij Zenit uitgedaan en gestopt met voetballen. Maar dat had ik zonder die stap naar Oostende nooit geweten.”

Voel je je genaaid door Coucke?
“Niet alleen ik... Er zijn véél ergere gevallen. Voor KVO is dit honderd keer zwaarder dan voor mij. (grijnst) Ik ben trouwens niet ontslagen. Hoe denk je dat Luc Devroe zich voelt? (lacht) Of Pär Zetter­berg? De lijst is lang... Ik ben uiteindelijk gebleven en heb de vorige jaren nog veel gespeeld. Kijk, als je van de daken schreeuwt dat je supporter bent van KVO, dan moet je niet het onderste uit de kan halen. Zorg dat je iets achterlaat, en geen put die niet meer te vullen valt. Persoonlijk heb ik er weinig last van, hoor. In mijn carrière heb ik altijd de juiste keuzes gemaakt... en dan kan het ook eens tegenslaan. Gelukkig voor mij was dat op het einde van mijn loopbaan.”

Je kan hem vergeven...
“Rancuneus ben ik niet. Alleen... Vroeger vond ik hem leuk. Toen ik Coucke zag, vond ik hem aanstekelijk. Nu heb je zoiets van...”

Hoe hard mis je Sint-Petersburg? Je afscheid was zó ontroerend...

“Hard. Al ga ik er jaarlijks een paar keer heen. De fans, de club, de Belgen die er wonen. Eén supporter stuurde mij onlangs de beelden van enkele wedstrijden door. Ik heb er al een paar bekeken – fantastisch om te zien. Eigenlijk was dat mijn échte afscheid. Je was erbij, ik heb je dat toen ook gezegd. Mooier dan dat kon niet – zelfs na drie topseizoenen bij KVO had dit nooit beter gekund.”

Ook om trots op te zijn: jouw 39 caps als Rode Duivel!
“Titularis was ik niet, maar ik heb toch met de grootsten ter wereld gespeeld. En toen stonden we ook op nummer 1 – of dat even verdiend was als vandaag weet ik niet (lacht). Vandaag ben ik daar heel fier op. Ik heb op een WK gespeeld, wie kan dat zeggen? Destijds stond ik er niet bij stil. Altijd was ik gefocust en met mijn vak bezig – het maakte waarschijnlijk dat ik in mijn carrière heel constant gepresteerd heb.”

Wilmots stuurde je voor het EK 2016 in extremis naar huis. Steekt dat nog?

“Dat was niet leuk, neen. Ik kwam terug uit blessure, ze hadden perfect kunnen doen wat ze in Rusland met Kompany hebben gedaan. Och ja, ik heb zóveel gemist door blessures. De Olympische Spelen in Peking, de finale van de UEFA Cup. Dat jaar (2008, red.) blesseerde ik mij in de zestiende finales van die UEFA Cup tegen Villarreal. Bij het geven van de winnende assist botste ik hard tegen de doelpaal... met een zware knieblessure als gevolg. Hét moment van Nicolas Lombaerts voor elke Zenit-fan. Een moment dat mijn carrière getekend heeft – die knie is nooit meer dezelfde geweest. Liever sta ik stil bij de positieve herinneringen. En die zijn er meer dan genoeg!”

Hoe ziet de toekomst eruit?
“Ik heb wat projecten en investeringen lopen... en volg ook de trainerscursus. Met Lukaku, Simons, Mignolet, Praet, Tielemans... Nu loopt dat online via Zoom, hé. (grijnst)”

Ik zie in jou geen coach die zes matchen van Waasland-Beveren analyseert...

“Ik ook niet (schaterlacht). Neen, het is ontdekken. En ik vind het interessant. Je denkt anders dan als speler. Een nine-to-fivejob met verplichtingen op bepaalde tijdstippen ligt me helemaal niet. ’s Morgens vroeg of ’s avonds laat zou ik wél die vijf matchen analyseren bijvoorbeeld. Neen, momenteel kijk ik de kat uit de boom. De ene dag wil ik dit doen, de dag nadien vind ik het maar niets. En ik ben heel goed in ‘niets doen’ – dan vind ik telkens weer dingetjes om te doen. Voorlopig is het allemaal goed zoals het is... en dan zie ik wel waar ik zin in heb. (glimlacht)”

jvc111
Bankzitter
Bankzitter

Bericht door jvc111 »

Ik ben Efkes ni mee: ene Marc Coucke is al heel zijn leven fan van kv Oostende. Hij investeert. Hij uit zijn liefde voor zijn ‘weireldploegske’ op Twitter. En dan koopt hij uit liefde voor ‘t zeetje’ den Anderlecht. En dan moet Oostende die tribune wel betalen. Want Anders krijgen ze geen licentie van de commissie. En dan blijkt Wouter vandenhaute niks te maken hebben me Anderlecht. En Kompany loopt daar ook rond. En zetterberg is echt zot goe ket

9_inch_nails
Sterkhouder
Sterkhouder

Bericht door 9_inch_nails »

Coucke toch stilaan dezelfde steile opgang en neerwaartse val als Stevaert.
Stay sane Couckie!

Zandmannetje
Basisspeler
Basisspeler

Bericht door Zandmannetje »

Knopfler schreef:

Volgens mij zou de impact voor de jeugd wel heel groot zijn. Nu spelen ze op een aardig niveau hun matchen en trekken ze spelers aan van de streek rondom Oostende die hopen om zo door te groeien. Nu al werden de beter jeugdspelers gepolst door andere ploegen omdat ze hopen dat die op niveau willen blijven spelen.
Ik denk dat veel mensen daar nog het meest van al mee bezig zijn. Want de echte supporters in Oostende kunnen wel leven met 2e klassevoetbal en dan eens stijgen naar 1e klasse en terug.

Tjeez
Bankzitter
Bankzitter

Bericht door Tjeez »

In 2e klasse (1B) speelt de jeugd nog altijd op elite (2) niveau. Zonder deal zakt KVO naar 1e amateur en kan de jeugd inderdaad geen elite voetbal meer spelen, maar wordt het hoogstens interprovinciaal. Daarnaast biedt kvo ook nog lagere niveaus aan.

Je hebt gelijk dat de spelers en ouders inderdaad daar mee bezig zijn.

freedent
Jeugdspeler
Jeugdspeler

Bericht door freedent »

Tommelein in DS, omdat hij blijkbaar tijd over heeft met de Coronacrisis: ‘Omdat de tijd dringt. We willen als bemiddelaar een doorbraak forceren. Want Oostende verdient een duurzame voetbalclub in eerste klasse’. Stiepelonozel wordt ik van "dit gat verdient..."-argumenten. Met Antwerpen ook altijd indertijd. Plaatsen (steden, dorpen) verdienen absoluut niets. Ploegen verdienen iets, op basis van wat ze op het grasmat doen.
En daarbij, zijn er in Belgie 7 gemeenten zonder eersteklasser die een grotere bevolking hebben dan Oostende. Daarnaast nog kringetje van gemeenten die in de buurt zitten. Het zou schoon zijn moesten al de burgemeesters daar gaan redeneren dat ze een eersteklasser "verdienen" en moeten hebben.
En dat is liberaal nog ook. FC Lokaal vooruithelpen is een kerntaak van de overheid ja.

Freddie
Basisspeler
Basisspeler

Bericht door Freddie »

Tjeez schreef:
11 apr 2020, 20:16
In 2e klasse (1B) speelt de jeugd nog altijd op elite (2) niveau. Zonder deal zakt KVO naar 1e amateur en kan de jeugd inderdaad geen elite voetbal meer spelen, maar wordt het hoogstens interprovinciaal. Daarnaast biedt kvo ook nog lagere niveaus aan.

De kleine van een collega is al weg, blijkbaar moet dat in de jeugd geregeld zijn tegen half april of zo.

Tjeez
Bankzitter
Bankzitter

Bericht door Tjeez »

Freddie schreef:
12 apr 2020, 15:46
Tjeez schreef:
11 apr 2020, 20:16

De kleine van een collega is al weg, blijkbaar moet dat in de jeugd geregeld zijn tegen half april of zo.
Klopt, er zijn er een aantal die voor de zekerheid gekozen hebben en andere oorden opzoeken. Zo evident is dat eigenlijk niet (op elite niveau) en hangt van een aantal factoren af. Waar woon je en hoever wil je 4x per week rijden? Buiten Club (hoger niveau) en cercle zijn er niet veel eliteploegen in de buurt. Dan moet je al naar Roeselare (eveneens licentieproblemen), Kortrijk, Zulte (hoger niveau). Is er plaats op de positie waar je (zoon/dochter) speelt? Heeft de ploeg in kwestie scoutingsverslagen? Ze gaan niet iemand rekruteren die ze niet kennen.

Freddie
Basisspeler
Basisspeler

Bericht door Freddie »

Werd al 2 jaar gevolgd door Cercle blijkbaar. Kon ook naar Kortrijk maar dat vonden ze te ver.

Tjeez
Bankzitter
Bankzitter

Bericht door Tjeez »

freedent schreef:
12 apr 2020, 12:47
Tommelein in DS, omdat hij blijkbaar tijd over heeft met de Coronacrisis: ‘Omdat de tijd dringt. We willen als bemiddelaar een doorbraak forceren. Want Oostende verdient een duurzame voetbalclub in eerste klasse’. Stiepelonozel wordt ik van "dit gat verdient..."-argumenten. Met Antwerpen ook altijd indertijd. Plaatsen (steden, dorpen) verdienen absoluut niets. Ploegen verdienen iets, op basis van wat ze op het grasmat doen.
En daarbij, zijn er in Belgie 7 gemeenten zonder eersteklasser die een grotere bevolking hebben dan Oostende. Daarnaast nog kringetje van gemeenten die in de buurt zitten. Het zou schoon zijn moesten al de burgemeesters daar gaan redeneren dat ze een eersteklasser "verdienen" en moeten hebben.
En dat is liberaal nog ook. FC Lokaal vooruithelpen is een kerntaak van de overheid ja.
Wat is er nu mis met een burgemeester die wil bemiddelen? Een voetbalploeg vervult nu eenmaal een maatschappelijke rol, van jeugd tot ouderen. En OK, dat zal op lager niveau wellicht ook nog het geval zijn. Maar als die ploeg nu toevallig al in de eerste klasse speelt, waarom dan niet alle (legale) middelen aanwenden om dat zo te houden? Het is niet dat de stad Oostende geld ter beschikking stellen he.

En KVO verdient het, want ze zijn na 29 speeldagen niet de laatste. ;)

Freethielsupporter
W-Beveren

Bericht door Freethielsupporter »

Tjeez schreef:
12 apr 2020, 17:59
freedent schreef:
12 apr 2020, 12:47
Wat is er nu mis met een burgemeester die wil bemiddelen? Een voetbalploeg vervult nu eenmaal een maatschappelijke rol, van jeugd tot ouderen. En OK, dat zal op lager niveau wellicht ook nog het geval zijn. Maar als die ploeg nu toevallig al in de eerste klasse speelt, waarom dan niet alle (legale) middelen aanwenden om dat zo te houden? Het is niet dat de stad Oostende geld ter beschikking stellen he.

En KVO verdient het, want ze zijn na 29 speeldagen niet de laatste. ;)
Je kan dan ook zeggen dat ze het niet verdienen aangezien ze zoals de licentiecommissie zegt (en als argument aanhaalt) dat ze vorig jaar onrechtmatig een licentie bekomen hebben door over een paar miljoen te liegen bij de aanvraag waardoor jullie nu ook in de problemen zitten.

Torhoutenaar
Jeugdspeler
Jeugdspeler

Bericht door Torhoutenaar »

Tjeez schreef:
12 apr 2020, 17:48
Klopt, er zijn er een aantal die voor de zekerheid gekozen hebben en andere oorden opzoeken. Zo evident is dat eigenlijk niet (op elite niveau) en hangt van een aantal factoren af. Waar woon je en hoever wil je 4x per week rijden? Buiten Club (hoger niveau) en cercle zijn er niet veel eliteploegen in de buurt. Dan moet je al naar Roeselare (eveneens licentieproblemen), Kortrijk, Zulte (hoger niveau). Is er plaats op de positie waar je (zoon/dochter) speelt? Heeft de ploeg in kwestie scoutingsverslagen? Ze gaan niet iemand rekruteren die ze niet kennen.
Ik denk dat het daar nog een grotere leegloop is dan bij KVO eigenlijk. Al zeker meer dan 20 spelers naar andere elite clubs en veel spelers die naar omliggende IP ploegen zijn. Bij een bepaalde lichting al 7 van de 20 spelers weg.

Gloryboy_3
Beloftespeler
Beloftespeler

Bericht door Gloryboy_3 »

Lijkt me eerder nog een marketing-stunt van Tommelein nu duidelijk wordt dat het kalf verdronken is.

Oostende krijgt straks zomaar een tribune cadeau en de club kan rustig een doorstart nemen in 1 Amateur, wat volgend seizoen misschien wel het op één na hoogste niveau is. Ze zouden eigenlijk zot zijn om nu nog hemel en aarde te bewegen.