RSC Anderlecht - Eindejaarsdikketietenlunch

Ander Belgisch voetbalnieuws

Moderator: Moderators

Brullie13
Senior Member
Senior Member

Re: RSC Anderlecht

Bericht door Brullie13 » 15 sep 2019, 21:44

Kingmaker schreef:
15 sep 2019, 17:22
De Prettige Poenscheppers!
Ik schep alleszins poen dankzij nekken... nuja, ik zet maar kleine bedragen in. En nooit gepland, maar vandaag zag ik winst antwerp aan 3,5 en dan zou het stom zijn niet te doen. easy money dit seizoen, en geen idee tijdens de match, maar mss stijgt quotering nog van tegenstander door balbezit nekken?

Marcant
Oldie
Oldie

Bericht door Marcant » 15 sep 2019, 21:44

Als voetbal een afgeleide van de danssport was, en Leah Thys stak langs de lijn een bordje omhoog met de punten, dan stond Anderlecht vandaag autoritair aan de leiding. Met uitzondering van het duel op Moeskroen danste ­Anderlecht in elke competitiewedstrijd heerlijke pirouettes. Ook nu tegen Antwerp. De eerste helft was gewoonweg leuk om naar te kijken. Wát een animatie met en zonder bal. Je ziét de patronen – hoe heel veel spelers rond de bal staan, hoe het elftal op die manier opschuift. Een lust voor het oog.

:rofl:
Was niet om aan te zien die eerste helft, van beide ploegen. Waar halen die dat telkens? Dan was Club de eerste helft tegen Cercle ook een lust voor het oog hoor. Ja jongens.

En Kompany die begint te plooien en nu plots afkomt dat het 'lelijk' mag en dat er eens lang mag gespeeld worden ("de weg die we gekozen hebben is de enige weg, en die zullen we altijd blijven volgen"), dat is pas echt het begin van het eind. Als ze nu nog eens echt bewust kakvoetbal ('resultaatvoetbal') gaan beginnen spelen en ze verliezen nog punten, dan hebben de journalisten en supporters zelfs het 'proces' en de schitterende geniale aanvalspatronen en combinaties niet meer om op terug te vallen. Let the good times roll.

Fran
Oldie
Oldie

Bericht door Fran » 15 sep 2019, 21:46

luigivdw schreef:
15 sep 2019, 20:28
Hans Supermans schreef:
15 sep 2019, 17:52
Die Simba Lokonga heb ik onlangs in de bioscoop gezien.

Erg wat er met zijn pa is gebeurd, he. Dan nog door zijn eigen nonkel.
Hoe flauw kan een mop zijn.

Net in mijn broek gekomen van het lachen :rofl:
Euh... :?

luigivdw
Oldie
Oldie

Bericht door luigivdw » 15 sep 2019, 21:57

Fran schreef:
15 sep 2019, 21:46
luigivdw schreef:
15 sep 2019, 20:28
Hans Supermans schreef:
15 sep 2019, 17:52
Die Simba Lokonga heb ik onlangs in de bioscoop gezien.

Erg wat er met zijn pa is gebeurd, he. Dan nog door zijn eigen nonkel.
Hoe flauw kan een mop zijn.

Net in mijn broek gekomen van het lachen :rofl:
Euh... :?
#SorryNotSorry #G9LDENST€V€N

Subversa
Addicted Member
Addicted Member

Bericht door Subversa » 15 sep 2019, 21:58

Marcant schreef:
15 sep 2019, 21:44
Als voetbal een afgeleide van de danssport was, en Leah Thys stak langs de lijn een bordje omhoog met de punten, dan stond Anderlecht vandaag autoritair aan de leiding. Met uitzondering van het duel op Moeskroen danste ­Anderlecht in elke competitiewedstrijd heerlijke pirouettes. Ook nu tegen Antwerp. De eerste helft was gewoonweg leuk om naar te kijken. Wát een animatie met en zonder bal. Je ziét de patronen – hoe heel veel spelers rond de bal staan, hoe het elftal op die manier opschuift. Een lust voor het oog.

Was niet om aan te zien die eerste helft, van beide ploegen. Waar halen die dat telkens? Dan was Club de eerste helft tegen Cercle ook een lust voor het oog hoor. Ja jongens.

En Kompany die begint te plooien en nu plots afkomt dat het 'lelijk' mag en dat er eens lang mag gespeeld worden ("de weg die we gekozen hebben is de enige weg, en die zullen we altijd blijven volgen"), dat is pas echt het begin van het eind. Als ze nu nog eens echt bewust kakvoetbal ('resultaatvoetbal') gaan beginnen spelen en ze verliezen nog punten, dan hebben de journalisten en supporters zelfs het 'proces' en de schitterende geniale aanvalspatronen en combinaties niet meer om op terug te vallen. Let the good times roll.
Wij schrijft dat eerste stukje? Vertel het mij.

edit: Keygnaert dus. Gestoord.

joseba
Senior Member
Senior Member

Bericht door joseba » 15 sep 2019, 22:04

Subversa schreef:
15 sep 2019, 21:58
Marcant schreef:
15 sep 2019, 21:44

Wij schrijft dat eerste stukje? Vertel het mij.

edit: Keygnaert dus. Gestoord.
De meest corrupte aller voetbaljournalisten... dat gaat iemand wat hemdjes en horloges kosten...

Muts
Newbie
Newbie

Bericht door Muts » 15 sep 2019, 22:06

kothanse schreef:
15 sep 2019, 16:35
Muts schreef:
14 sep 2019, 08:25
Hans Supermans schreef:
13 sep 2019, 18:16
Zit er nu enen serieus te vermelden dat Chelsea geen geschiedenis heeft? :rofl:

Flo, Wise, LeSaux, Leboef, Desailly, Petrescu, Zola, Casiraghi, Pat Nevin, Andy Townsend, Zenden, Jody Morris, Kerry Dixon, Sinclair en Wilkins.

Ik ben daar even supporter van geweest. Dat ze het crest volledig verneukt hebben, dat was de druppel.

Je kan echter gewoon niet beweren dat ze geen geschiedenis hebben. Ja, ik weet dat supporters van Pool ‘You ain’t got no history’ zongen naar Chelsea zo’n 15-tal jaar geleden, maar het klopt niet.

Vroeger trouwens ook een magnifieke harde kern.
Tore André Flo, wat een spits!
Iemand die daar nog filmpjes van heeft?
Joetjoep
Ja, natuurlijk 1ste reflex om daar te zoeken, ma vind de filmpjes over hem wat tegen vallen om eerlijk te zijn.

The Punisher
Addicted Member
Addicted Member

Bericht door The Punisher » 15 sep 2019, 22:07

Nog geen maand geleden (en daar zat nog een interlandbreak tussen) klonk het toch nog als volgt:

Geen compromissen
Met vier duels tegen concurrenten voor play-off 1 voor de boeg, stijgt de druk op Anderlecht. Maar de verdediger, die zelf ook geen al te beste beurt maakte in Kortrijk, houdt voet bij stuk. "We gaan onze stijl en visie na deze slechte start niet veranderen. We blijven voor balbezit gaan. Die brengen ons automatisch voor doel."

"Soms brengen we echt fenomenaal voetbal, dus het is niet nodig om aan onszelf te twijfelen. Tegen Kortrijk hadden we de match op slot kunnen doen in de eerste helft. Daarom is het nog niet nodig om compromissen te sluiten. Als we nu 10 kansen nodig hebben om te scoren, dan gaan we de volgende keer voor 20 kansen. We zullen dan wel eens krijgen wat we verdienen."

jaycee888
Addicted Member
Addicted Member

Bericht door jaycee888 » 15 sep 2019, 22:08

Volgende week komen ze bij ons voor de goal liggen. Ik denk dat hij 'realistisch' zal willen zijn en alles op de verdediging zal zetten.

Digress
Oldie
Oldie

Bericht door Digress » 15 sep 2019, 22:22

Vraag me af wat er zou gebeuren in de pers moest Anderlecht een wedstrijd spelen zoals Moeskroen vandaag speelt tegen KVK. Ik denk dat ze van de weerbots de CL-finale zouden toegedicht worden.

Knopfler
Oldie
Oldie
Vak: 312

Bericht door Knopfler » 15 sep 2019, 22:28

The Punisher schreef:
15 sep 2019, 22:07
Nog geen maand geleden (en daar zat nog een interlandbreak tussen) klonk het toch nog als volgt:

Geen compromissen
Met vier duels tegen concurrenten voor play-off 1 voor de boeg, stijgt de druk op Anderlecht. Maar de verdediger, die zelf ook geen al te beste beurt maakte in Kortrijk, houdt voet bij stuk. "We gaan onze stijl en visie na deze slechte start niet veranderen. We blijven voor balbezit gaan. Die brengen ons automatisch voor doel."

"Soms brengen we echt fenomenaal voetbal, dus het is niet nodig om aan onszelf te twijfelen. Tegen Kortrijk hadden we de match op slot kunnen doen in de eerste helft. Daarom is het nog niet nodig om compromissen te sluiten. Als we nu 10 kansen nodig hebben om te scoren, dan gaan we de volgende keer voor 20 kansen. We zullen dan wel eens krijgen wat we verdienen."
Steun aan Kompany en zijn project uiteraard (rogervanduffel)

John
Oldie
Oldie

Bericht door John » 15 sep 2019, 22:40

Nog een match of drie en ze zullen wel aan die 20 kansen geraken.

sney
Oldie
Oldie

Bericht door sney » 15 sep 2019, 22:57

soms mag het lelijk zijn, klinkt het nu opeens.
ze zijn al excuses aan het zoeken om zich bij ons te komen ingraven dus

Schoja
Oldie
Oldie

Bericht door Schoja » 15 sep 2019, 22:59

jaycee888 schreef:
15 sep 2019, 22:08
Volgende week komen ze bij ons voor de goal liggen. Ik denk dat hij 'realistisch' zal willen zijn en alles op de verdediging zal zetten.
Hopelijk, hebben daar echt de spelers niet voor.

joseba
Senior Member
Senior Member

Bericht door joseba » 15 sep 2019, 23:09

Ze kunnen zich opwarmen aan hun vrouwenteam.

Afbeelding

Knock-outfase CL... check hoe vet die speelsters staan

vrouwenvoetbal [crazy]

Knopfler
Oldie
Oldie
Vak: 312

Bericht door Knopfler » 15 sep 2019, 23:19

Schoja schreef:
15 sep 2019, 22:59
jaycee888 schreef:
15 sep 2019, 22:08
Hopelijk, hebben daar echt de spelers niet voor.
Een gokje

-----------------------------Van Crombrugge-------------------
Saelemaeckers------Kompany------------Sandler------Cobbaut
----------------------------Dewaele----Trebel---------------------
--------------------------------Verschaeren----------------------
Doku---------------------------Roofe----------------------Chadli

harkie15
Oldie
Oldie

Bericht door harkie15 » 15 sep 2019, 23:25

fillou schreef:
15 sep 2019, 17:49
timmy2002 schreef:
15 sep 2019, 16:52
dacoster schreef:
15 sep 2019, 16:23
Dit moet het slechtste Anderlecht zijn dat ik ooit gekend heb.
Zelfs voor een oude rakker is dit bijna hilarisch aan het worden. Hét Instituut.
Bijna?
Het is nog een beetje vroeg om al definitieve conclusies te trekken, hé.
Als ze binnen 10 wedstrijden nog staan waar ze nu staan, doe ik ook mee.

Digress
Oldie
Oldie

Bericht door Digress » 15 sep 2019, 23:46

harkie15 schreef:
15 sep 2019, 23:25
fillou schreef:
15 sep 2019, 17:49
timmy2002 schreef:
15 sep 2019, 16:52

Zelfs voor een oude rakker is dit bijna hilarisch aan het worden. Hét Instituut.
Bijna?
Het is nog een beetje vroeg om al definitieve conclusies te trekken, hé.
Als ze binnen 10 wedstrijden nog staan waar ze nu staan, doe ik ook mee.
Onder Neumann stonden ze wel laatste natuurlijk, of ze nu meer punten hadden of niet.

stoon
Senior Member
Senior Member

Bericht door stoon » 16 sep 2019, 00:11

Sambi wel de enige die op basis wat ik er van zag een talentje lijkt.

Chadli ook nog goed genoeg voor België po1 niveau, en vlap kan wel iets.
Al de rest toch pure middelmaat. Eens zien wat roofe gaat brengen.

Vrees dat met een beetje normale trainer die het niet zo slecht zouden doen als nu. Hopelijk geven ze Kompany dus nog een Mercato om nog meer dure brol te kopen.

Freddie
Senior Member
Senior Member

Bericht door Freddie » 16 sep 2019, 00:22

Gisterenavond op café een mauve supporter die nadat Club gewonnen had zei dat ze volgend jaar alles financieel gingen inhalen nadat ze sambi voor 75miljoen zouden verkopen. Vandaag een berichtje gestuurd dat er al 50 miljoen afgegaan zijn (ag)

merret
Oldie
Oldie

Bericht door merret » 16 sep 2019, 02:57

joseba schreef:
15 sep 2019, 23:09
Ze kunnen zich opwarmen aan hun vrouwenteam.

Afbeelding

Knock-outfase CL... check hoe vet die speelsters staan

vrouwenvoetbal [crazy]
Moeten evenveel verdienen !

Hassi
Oldie
Oldie
Vak: 425

Bericht door Hassi » 16 sep 2019, 04:09

Afbeelding
Afbeelding

LPChester
Oldie
Oldie

Bericht door LPChester » 16 sep 2019, 07:26

Spelen volgens HLN dus mooiste voetbal in Belgie. De pirouettes van het voetbal waren in de 1e helft oogstrelend

Ok dan

RuudRuudRuud
Oldie
Oldie

Bericht door RuudRuudRuud » 16 sep 2019, 07:34

Doodnormaal dus dat hij daar via een walkietalkie instructies staat te geven?

Ajki
Newbie
Newbie

Bericht door Ajki » 16 sep 2019, 07:34

Fun fact of the day: na 7 speeldagen zijn er in de JPL slechts 2 ploegen die minder scoorden dan Anderlecht.

En nog een gelukkige verjaardag!