Nieuws

Koetjes en kalfjes

Moderator: Moderators

venividivicious
Addicted Member
Addicted Member

Re: Nieuws

Bericht door venividivicious » 10 feb 2019, 10:37

jeans schreef:
10 feb 2019, 00:17
venividivicious schreef:
09 feb 2019, 16:40
Digress schreef:
09 feb 2019, 15:40

Low hanging fruit noemen ze dat. Gemakkelijk natuurlijk zoiets, zoals mensen die railen op rokers die hen zogezegd kanker bezorgen... Met een pint in de hand, terwijl alcohol binnenkort gewoon roken voorbijsteekt als nr.1 oorzaak van kanker.

De samenleving is in een constante staat van verontwaardiging en angst. Epidemiologen en toxicologen zeggen dan vooral 'doe normaal', maar het moet altijd wel iemand zijn schuld zijn natuurlijk.
de "normaal" definitie is natuurlijk heel relatief. Ik vind het eigelijk een rare redenering. Jongeren moeten dus het goede voorbeeld geven, omdat zij proberen duidelijk te maken dat er een probleem is?

Ik weet dat het klimaat een dik probleem wordt binnen de 30-50j, maar ik ben lui en egoistisch, en verander mijn levensstijl niet drastisch. Echter, door bv maatregelen van regering worden we wel gedwongen om huizen te isoleren, zonnepanelen te leggen etc. Dit zijn op lange termijn veel betere vb hoe het wel kan lukken. Maar er moet meer gebeuren, dat is duidelijk en daardoor is dit signaal belangrijk. Nog meer inzetten op alternatieve energie? nog meer inztten op thuiswerken, openbaar vervoer, flexibele uren, etc? Vleesverbruik drastisch afraden? (en er zijn nog dingen he, gewoon vb in mijn kop voordat iemand weer 1 bepaald ding eruit pikt) Dit zijn veel belangrijkere zaken dat dat jongeren opeens het voorbeeld voor de ouden moeten zijn. Tis niet dat de generatie van 69 allemaal hetzelfde deden en hun leven verbeterden. Vrij idioot dat dit een argument is. Het probleem is het klimaat, niet de personen die het probleem aankaarten.
Over isoleren gesproken. we isoleren onze huizen zo sterk, dat we nu verplicht kieren onder onze deuren moet hebben, de tochthond 2.0 ! Ik veronderstel dat er wel veel een onderdeel is van een 'commerce'. Zie naar onze steeds veranderende voedingspiramide, het steriliseren van de papfles, enz. Daar zullen ook veel (wetenschappelijke) studies bij gemoeid geweest zijn.
Ik bedoel maar dat ik niet alles geloof wat ze ons vertellen. Dat er 'iets' bezig is, dat merken we allemaal. Overal steekt er een lobby achter. Twintig jaar geleden moesten alle banen rechtdoor zijn. Alle bochten moesten er uit en de bomen er langs waren een gevaar. Plots moesten de banen smaller en met zoveel mogelijk buggy traps. Nu is verwarmen met gas not done maar we gaan wel onze energieproductie halen uit nieuwe gascentrales....corneel begrijpt het niet meer. Ik vrees dat er teveel wetenschappers zijn?
Met zo`n uitspraak weet je genoeg. Voor jou is wetenschap fixed en verandert er niets op dat vlak... Ik vrees dat er teveel boekhouders, politiekers en verstarde oudjes zijn die goed leven in het huidig non-stelsel. Het is toch ideaal dat er ook rond groene ideeen een commerce wordt gesticht, ergo economie en ecologie kunnen samen gaan?

Het dikke probleem hier is dat iedereen het klimaat probleem dus ziet en aanvoelt. Het versnelt zelfs de afgelopen jaren. Maar dan komt het argument, jamaja, "wie gaat dat betalen" / "dat is toch naar mijn buikgevoel niet logisch" / "mijn neef he die weet het beter" etc etc. Excuses excuses en dat zal NOOIT veranderen. Dus laten we er ene op drinken want tgaat toch na de kloten, of het nu de losers van NVA of de geitewollensokken van groen zijn.. (dance)

venividivicious
Addicted Member
Addicted Member

Bericht door venividivicious » 10 feb 2019, 10:40

Digress schreef:
09 feb 2019, 23:01
venividivicious schreef:
Digress schreef:
09 feb 2019, 15:40

Low hanging fruit noemen ze dat. Gemakkelijk natuurlijk zoiets, zoals mensen die railen op rokers die hen zogezegd kanker bezorgen... Met een pint in de hand, terwijl alcohol binnenkort gewoon roken voorbijsteekt als nr.1 oorzaak van kanker.

De samenleving is in een constante staat van verontwaardiging en angst. Epidemiologen en toxicologen zeggen dan vooral 'doe normaal', maar het moet altijd wel iemand zijn schuld zijn natuurlijk.
de "normaal" definitie is natuurlijk heel relatief. Ik vind het eigelijk een rare redenering. Jongeren moeten dus het goede voorbeeld geven, omdat zij proberen duidelijk te maken dat er een probleem is?

Ik weet dat het klimaat een dik probleem wordt binnen de 30-50j, maar ik ben lui en egoistisch, en verander mijn levensstijl niet drastisch. Echter, door bv maatregelen van regering worden we wel gedwongen om huizen te isoleren, zonnepanelen te leggen etc. Dit zijn op lange termijn veel betere vb hoe het wel kan lukken. Maar er moet meer gebeuren, dat is duidelijk en daardoor is dit signaal belangrijk. Nog meer inzetten op alternatieve energie? nog meer inztten op thuiswerken, openbaar vervoer, flexibele uren, etc? Vleesverbruik drastisch afraden? (en er zijn nog dingen he, gewoon vb in mijn kop voordat iemand weer 1 bepaald ding eruit pikt) Dit zijn veel belangrijkere zaken dat dat jongeren opeens het voorbeeld voor de ouden moeten zijn. Tis niet dat de generatie van 69 allemaal hetzelfde deden en hun leven verbeterden. Vrij idioot dat dit een argument is. Het probleem is het klimaat, niet de personen die het probleem aankaarten.
Zoals ik al zei, we durven het echte probleem nog niet eens benoemen.

In 1960 waren we met drie miljard. Dat is de enige echte realiteit. Al onze zelfkastijding haalt geen bal uit als we niet tegelijk globale geboortebeperkingen opleggen.
Je hebt gelijk dat overbevolking en de huidige massaconsumptie niet hand in hand gaan. Maar das natuurlijk mooi excuus voor ons land om niets te doen, omdat onze bevolkingspiramide eigenlijk omgekeerd is. Spijtig genoeg lagen de Westerse landen wel aan de basis van de vervuiling... Cynisch :)

Hans Supermans
Addicted Member
Addicted Member

Bericht door Hans Supermans » 10 feb 2019, 12:10

Sleutelke schreef:
10 feb 2019, 10:18
Kijk, het zweet druipt hem van het voorhoofd maar JMDD heeft het ook over quinoa-pannekoeken.
https://www.knack.be/nieuws/belgie/ik-h ... 427421.htm
Ik moet zeggen dat ik jouw posts vaak erg sceptisch lees, maar deze column is echt prachtig. Soms heeft Jean-Marie een overschot van gelijk.

Renny
Oldie
Oldie
Vak: 313

Bericht door Renny » 10 feb 2019, 12:13

Hans Supermans schreef:
10 feb 2019, 12:10
Sleutelke schreef:
Kijk, het zweet druipt hem van het voorhoofd maar JMDD heeft het ook over quinoa-pannekoeken.
Ik moet zeggen dat ik jouw posts vaak erg sceptisch lees, maar deze column is echt prachtig. Soms heeft Jean-Marie een overschot van gelijk.
Prototype van de kwaaie babyboomer.
De generatie die zich nooit van iets heeft moeten aantrekken, en nu kwaad is op de jongere generaties dat ze dat wel proberen doen.

harkie15
Oldie
Oldie

Bericht door harkie15 » 10 feb 2019, 12:17

Renny schreef:
10 feb 2019, 12:13

De generatie die zich nooit van iets heeft moeten aantrekken, en nu kwaad is op de jongere generaties dat ze dat wel proberen doen.
De Renny heeft een psychologische fixatie op babyboomers ! :grin:
Wat weet jij nu van de babyboomers, jongetje ?

Hans Supermans
Addicted Member
Addicted Member

Bericht door Hans Supermans » 10 feb 2019, 12:19

Renny schreef:
Hans Supermans schreef:
Sleutelke schreef:
Dat klopt toch ook niet, zeg.

Ok, de babyboomers zijn verre van mijn favoriet generatie. Ik vind ze heel egoïstisch. Het is wel een feit dat zij nog in armoede zijn moeten opgroeien. Een gevoel dat hier zeer weinig members, inclusief mezelf, gewoon niet kennen.

Je merkt echt een verschil tussen de mensen die in relatieve armoede zijn moeten opgroeien in die periode en de kleine groep bevoorrechte babyboomers die dat niet moesten doen. Die laatste groep is gewoon veel meer op hun gemak. Die armoede is trouwens relatief aan vandaag.

Hij heeft toch ook gewoon gelijk wanneer hij zegt dat vliegtuigreizen voor het gewone volk tegenwoordig worden gepersifleerd als een kleine misdaad? Het is dan nog eens dubbel schandalig dat iedereen met een privé-jet naar Katowice ging.

Hans Supermans
Addicted Member
Addicted Member

Bericht door Hans Supermans » 10 feb 2019, 12:54

Nu die socioloog die vraagt aan iedereen om kinderloos te blijven. Het gaat er toch wel wat over, hoor.

Digress
Oldie
Oldie

Bericht door Digress » 10 feb 2019, 13:02

venividivicious schreef:
10 feb 2019, 10:40
Digress schreef:
venividivicious schreef:

In 1960 waren we met drie miljard. Dat is de enige echte realiteit. Al onze zelfkastijding haalt geen bal uit als we niet tegelijk globale geboortebeperkingen opleggen.
Je hebt gelijk dat overbevolking en de huidige massaconsumptie niet hand in hand gaan. Maar das natuurlijk mooi excuus voor ons land om niets te doen, omdat onze bevolkingspiramide eigenlijk omgekeerd is. Spijtig genoeg lagen de Westerse landen wel aan de basis van de vervuiling... Cynisch :)
Daarom moet je het goeie voorbeeld geven en zelf de bevolking afbouwen naar nul, om het goeie voorbeeld te geven aan zij die nog niet die gigantische voetafdruk hebben. Want de menshei dat leert uit hun fouten natuurlijk.

En ja, cynisch is dat wel ;)

Hans Supermans
Addicted Member
Addicted Member

Bericht door Hans Supermans » 10 feb 2019, 13:08

Digress schreef:
10 feb 2019, 13:02
venividivicious schreef:
Digress schreef:

Daarom moet je het goeie voorbeeld geven en zelf de bevolking afbouwen naar nul, om het goeie voorbeeld te geven aan zij die nog niet die gigantische voetafdruk hebben. Want de menshei dat leert uit hun fouten natuurlijk.

Dus jij wil ook dat iedereen kinderloos blijft?
Ik denk echt dat je beter aan birth control doet in ontwikkelingslanden ipv hier mensen op te roepen om geen gezin te stichten, hoor.

Digress
Oldie
Oldie

Bericht door Digress » 10 feb 2019, 13:26

Hans Supermans schreef:
10 feb 2019, 13:08
Digress schreef:
venividivicious schreef:

Nee, ik wil dat er sociaal globalisme komt ipv dat globalisme enkel gebruikt wordt om multinationals te beschermen en de mensen in de kou gezet worden.

Ik vind dat klimaat urgent is maar niet urgenter dan een Gambiaanse vrouw met haar kind die sterft van de honger, niet urgenter dan een Vlaming die alles kwijt raakt omdat hij tussen de mazen van het net valt en zelfmoord pleegt uit wanhoop.

Ik vind het ongelooflijk dat dit nog kan met alle rijkdom die we hebben. Ik vind het ongelooflijk dat de bedrijven railen tegen een nationale staking terwijl ze recordwinsten boeken en ze de lage lonen niet willen verhogen en daarom schermen met de onvermijdelijke laagconjunctuur. Gaan ze dan de lonen verhogen in volle crisis? Dacht het niet.

We hebben genoeg welvaart voor gans de wereld. Zorg dat iedereen genoeg heeft en dat de bedrijven niet meer van miserie kunnen profiteren, zorg dat godsdiensten de mens niet met in de middeleeuwen kunnen houden, en als iedereen dezelfde minimumwelvaart heeft zorg dat die mensen hun voetafdruk verlagen en leg dan geboortebeperkingen op.

Max 2 kinderen per vrouw wil zeggen dat de wereldbevolking begint te zakken.

De liberale overheid van vandaag is een overheid die niks doet tegen sociaal onrecht, terwijl dat net de kerntaak van de overheid is, en dat is het probleem.

Hans Supermans
Addicted Member
Addicted Member

Bericht door Hans Supermans » 10 feb 2019, 13:30

Digress schreef:
10 feb 2019, 13:26
Hans Supermans schreef:
10 feb 2019, 13:08
Digress schreef:

Nee, ik wil dat er sociaal globalisme komt ipv dat globalisme enkel gebruikt wordt om multinationals te beschermen en de mensen in de kou gezet worden.

Ik vind dat klimaat urgent is maar niet urgenter dan een Gambiaanse vrouw met haar kind die sterft van de honger, niet urgenter dan een Vlaming die alles kwijt raakt omdat hij tussen de mazen van het net valt en zelfmoord pleegt uit wanhoop.

Ik vind het ongelooflijk dat dit nog kan met alle rijkdom die we hebben. Ik vind het ongelooflijk dat de bedrijven railen tegen een nationale staking terwijl ze recordwinsten boeken en ze de lage lonen niet willen verhogen en daarom schermen met de onvermijdelijke laagconjunctuur. Gaan ze dan de lonen verhogen in volle crisis? Dacht het niet.

We hebben genoeg welvaart voor gans de wereld. Zorg dat iedereen genoeg heeft en dat de bedrijven niet meer van miserie kunnen profiteren, zorg dat godsdiensten de mens niet met in de middeleeuwen kunnen houden, en als iedereen dezelfde minimumwelvaart heeft zorg dat die mensen hun voetafdruk verlagen en leg dan geboortebeperkingen op.

Max 2 kinderen per vrouw wil zeggen dat de wereldbevolking begint te zakken.
Ik dacht dar het gemiddelde in Vlaanderen op 1,7 kinderen per gezin lag momenteel?

Ik heb mijn quote ook aangepast, matje. Ik vind birth control in ontwikkelingslanden eigenlijk echt wel broodnodig. Ik heb Nigeria en Bamako hier al ergens eens aangehaald.

Dat de katholieke kerk dat probleem nog verergerd heeft, maakt me nog meer kwaad tbh.

Blue Eagle
Addicted Member
Addicted Member

Bericht door Blue Eagle » 10 feb 2019, 13:34

harkie15 schreef:
10 feb 2019, 12:17
Renny schreef:

De Renny heeft een psychologische fixatie op babyboomers ! :grin:
Wat weet jij nu van de babyboomers, jongetje ?
Evenveel als jullie van de millenials.

Die column toont nogmaals perfect aan dat het Deckertje thuishoort in de oppositie maar niet thuishoort in eender welke functie met macht. Zo'n brulboei wiens persoon is aangetast door de zure regen.
Ook weer de typische gedachtegang van probleemstelling en oplossingen niet van elkaar kunnen loskoppelen. Als je oplossingen niet deugen dan deugt ook je probleemstelling niet. Alsof iemand aan linkerzijde gelooft hecht aan de oplossingen die anuna aanreikt (bijdrukken van geld). Die "snotneuzen" kaarten gewoon terecht een probleem aan, de oplossingen moeten echter niet van hun komen. En nee, ze moeten ook niet zelf eerst het goede voorbeeld geven.

jppapin
Senior Member
Senior Member

Bericht door jppapin » 10 feb 2019, 14:31

Hans Supermans schreef:
10 feb 2019, 12:19
Renny schreef:
Hans Supermans schreef:

Dat klopt toch ook niet, zeg.

Ok, de babyboomers zijn verre van mijn favoriet generatie. Ik vind ze heel egoïstisch. Het is wel een feit dat zij nog in armoede zijn moeten opgroeien. Een gevoel dat hier zeer weinig members, inclusief mezelf, gewoon niet kennen.

Je merkt echt een verschil tussen de mensen die in relatieve armoede zijn moeten opgroeien in die periode en de kleine groep bevoorrechte babyboomers die dat niet moesten doen. Die laatste groep is gewoon veel meer op hun gemak. Die armoede is trouwens relatief aan vandaag.

Hij heeft toch ook gewoon gelijk wanneer hij zegt dat vliegtuigreizen voor het gewone volk tegenwoordig worden gepersifleerd als een kleine misdaad? Het is dan nog eens dubbel schandalig dat iedereen met een privé-jet naar Katowice ging.
dat snappen die pipo s dus niet he. Mensen die hun kloten afdraaien om hun kinderen een deftig leven te geven, ondertussen meer dan de helft van hun loon moeten afstaan om de maatschappij te financieren, hebben het schijt aan politiekerkes en kindjes die hun eens gaan zeggen dat ze nog wat meer gaan moeten betalen voor maatregelen die helemaal niks gaan veranderen.

vencer
Senior Member
Senior Member

Bericht door vencer » 10 feb 2019, 19:14

Renny schreef:
Hans Supermans schreef:
Sleutelke schreef:
Stop eens met jouw compleet belachelijke fixatie. Ik ben trouwens geen babyboomer, eerder 'jouw' generatie.

Subversa
Addicted Member
Addicted Member

Bericht door Subversa » 10 feb 2019, 19:16

Blue Eagle schreef:
10 feb 2019, 13:34
Die "snotneuzen" kaarten gewoon terecht een probleem aan, de oplossingen moeten echter niet van hun komen. En nee, ze moeten ook niet zelf eerst het goede voorbeeld geven.
met andere woorden, hun protest heeft geen enkele waarde.

Subversa
Addicted Member
Addicted Member

Bericht door Subversa » 10 feb 2019, 19:18

venividivicious schreef:
10 feb 2019, 10:37
Met zo`n uitspraak weet je genoeg. Voor jou is wetenschap fixed en verandert er niets op dat vlak...
de ironie van deze post zeg. The science is settled, toch?

Sleutelke
Addicted Member
Addicted Member

Bericht door Sleutelke » 10 feb 2019, 19:18

Ach discussieren over het klimaat is van allen tijde, vroeger zaten onze grootvaders en -moeders na hun werkuren aan de voordeur geklaag uit te wisselen met de buren over dat het meer zou moeten regenen voor de gewassen, en te hopen op wat meer zon zodat de sperzieboontjes goed zouden volgroeien, vandaag de dag doen we dat eigenlijk nog steeds maar keuvelen is zo ouderwets geworden é, echt iets voor "oude zagen", vandaag nemen we de trein naar Brussel, vullen onze energie-voorraad aan in de McDonalds en gaan dan aan de slag met de borden die onze leermeesters ons de dag voordien hebben doen schilderen.

venividivicious
Addicted Member
Addicted Member

Bericht door venividivicious » 10 feb 2019, 21:34

Subversa schreef:
10 feb 2019, 19:18
venividivicious schreef:
10 feb 2019, 10:37
Met zo`n uitspraak weet je genoeg. Voor jou is wetenschap fixed en verandert er niets op dat vlak...
de ironie van deze post zeg. The science is settled, toch?
Uh? Wat is dit?

harkie15
Oldie
Oldie

Bericht door harkie15 » 10 feb 2019, 21:45

De verwende babyboomer.
Die dus opgroeide in een vochtig huisje zonder centrale verwarming, met één kamer die (een beetje) verwarmd was.
Die zich in een teiltje moest wassen, met warm water uit een keteltje op het fornuis.
Die voor zijn plechtige communie nooit verder was geweest dan Sluis en nee, niet voor de sexboekjes, want dat was pas later, maar voor de goedkope(re) kaas en boter.
Die kon 'genieten' van een onverwarmd buitentoilet en zijn kont moest afvegen met de krant van de week voordien (er werden toen nog kranten gelezen, dat klopt), wat overigens bijdroeg tot de leescultuur.
Die nog nooit op restaurant was geweest, want dat kon de bruine niet trekken.
Die met de bus of met de fiets naar Brugge op school ging, want er was geen auto om voor de schoolpoort te worden afgezet.
Die thuis alleen water van de pomp had, stromend (koud) water was een luxe die pas (veel) later beschikbaar werd.
Die voor de etalage van de elektriciteitswinkel een TV stond aan te gapen, want thuis was er alleen maar radio.
Voorwaar, echt een verwende generatie.

Amoebe
Senior Member
Senior Member

Bericht door Amoebe » 11 feb 2019, 11:11

harkie15 schreef:
10 feb 2019, 21:45
De verwende babyboomer.
Die dus opgroeide in een vochtig huisje zonder centrale verwarming, met één kamer die (een beetje) verwarmd was.
Die zich in een teiltje moest wassen, met warm water uit een keteltje op het fornuis.
Die voor zijn plechtige communie nooit verder was geweest dan Sluis en nee, niet voor de sexboekjes, want dat was pas later, maar voor de goedkope(re) kaas en boter.
Die kon 'genieten' van een onverwarmd buitentoilet en zijn kont moest afvegen met de krant van de week voordien (er werden toen nog kranten gelezen, dat klopt), wat overigens bijdroeg tot de leescultuur.
Die met de bus of met de fiets naar Brugge op school ging, want er was geen auto om voor de schoolpoort te worden afgezet.
Die thuis alleen water van de pomp had, stromend (koud) water was een luxe die pas (veel) later beschikbaar werd.
Die voor de etalage van de elektriciteitswinkel een TV stond aan te gapen, want thuis was er alleen maar radio.
Tja, zo is de gemiddelde babyboomer echt wel niet opgegroeid. Tenzij jij ergens op het platteland van Oekraïne woonde.

harkie15
Oldie
Oldie

Bericht door harkie15 » 11 feb 2019, 11:20

Amoebe schreef:
11 feb 2019, 11:11
harkie15 schreef:
De verwende babyboomer.
Tja, zo is de gemiddelde babyboomer echt wel niet opgegroeid. Tenzij jij ergens op het platteland van Oekraïne woonde.
Nee ?
Jij bent dus duidelijk geen babyboomer, of misschien een hele late van halverwege de jaren zestig, toen de omstandigheden toch al wat waren verbeterd.

Renny
Oldie
Oldie
Vak: 313

Bericht door Renny » 11 feb 2019, 11:33

Babyboomers zijn opgegroeid in een wereld waar onbeperkte groei de norm was.
Het was volledig normaal dat je je een veel hogere levensstandaard bereikte dan je ouders, en veel moeite hoefde je daar niet voor te doen.

Vergeet ook niet dat zij de generaties hebben opgevoegd waar ze nu zo kwaad op zijn.
Zij hebben altijd hun kinderen verteld dat alles mogelijk is, gewoon een beetje je best doen.

En nu blijkt dat dat onzin is geweest. De nieuwe generatie moet al content zijn als ze dezelfde levensstandaard als hun ouders ooit bereiken.

Blue Eagle
Addicted Member
Addicted Member

Bericht door Blue Eagle » 11 feb 2019, 11:34

harkie15 schreef:
11 feb 2019, 11:20
Amoebe schreef:
harkie15 schreef:
De verwende babyboomer.
Nee ?
Jij bent dus duidelijk geen babyboomer, of misschien een hele late van halverwege de jaren zestig, toen de omstandigheden toch al wat waren verbeterd.
Mijn ouders zijn van 1953, dus echte babyboomers, en hun heb ik nooit anekdotes horen vertellen over buitentoiletten, koud water, geen tv,... wel over vakanties in voormalig Joegoslavië, Spanje, dus iets verder dan Sluis
En nee, ze waren ook niet van rijke komaf.

Maw wat jij beschrijft is eerder jaren 30' lijkt me.

Mr. P
Senior Member
Senior Member

Bericht door Mr. P » 11 feb 2019, 11:43

Dat is het wel, toch bij mémé P, die woonde tot voor kort, nog in haar huisje omschreven door Harkie. Sinds januari een nieuwe heup en nu in kortverblijf wachtend op een vaste stek in een WZC. Ze is er 91.
Nu, het is wel deels hun keuze geweest om weinig te renoveren, langs den andere kant woonden ze een stuk van de straat weg waardoor bv leidingwater niet evident was.

Langs den andere kant, mijn vader is daar opgegroeid en als je bekijkt hoe ik ben opgegroeid was dat effectief luxe maal 25000 é ofzo. Maar hij mocht wel zijn buzzeke pakken en gaan werken aan 16e, zonder kans om te studeren, nu mijn vader ging wss geen student zijn. Mijn moeder wel en die mocht dan niet gaan studeren van haar ouders, dat was nog de mode niet in het dorp.
ja babyboomers hebben ongebreidelde groei gekend maar niet altijd in hun jeugdjaren.

Digress
Oldie
Oldie

Bericht door Digress » 11 feb 2019, 11:43

Blue Eagle schreef:
11 feb 2019, 11:34
harkie15 schreef:
11 feb 2019, 11:20
Amoebe schreef:

Nee ?
Mijn ouders zijn van 1953, dus echte babyboomers, en hun heb ik nooit anekdotes horen vertellen over buitentoiletten, koud water, geen tv,... wel over vakanties in voormalig Joegoslavië, Spanje, dus iets verder dan Sluis
En nee, ze waren ook niet van rijke komaf.

Maw wat jij beschrijft is eerder jaren 30' lijkt me.
Mijn ouders nochtans op dezelfde manier opgegroeid als wat harkie zegt hoor, ook uit de jaren 50 trouwens. Misschien wel een verschil tussen stad en platteland, natuurlijk.