Voorkom COVID-19/Corona en de verspreiding naar anderen!

[*] Was je handen regelmatig en grondig met water en zeep
[*] Hoest of nies in een papieren zakdoek of in de binnenkant van je elleboog
[*] Raak je gezicht zo weinig mogelijk aan
[*] Vermijd handen geven
[*] Vermijd nauw contact met personen die ziek zijn
[*] Hou 1 tot 2 meter afstand van personen, zelfs als ze niet ziek zijn

En ook, blijf thuis als je ziek bent. Je kan het aan andere zwakkere mensen doorgeven!

(LINK) - Extra info
(LINK) - Statistieken over het virus
(LINK) - Statistieken over de situatie in België

Afwikkeling seizoen 2019-2020

Nieuws over Club Brugge: wedstrijdverslagen, opinies over Clubspelers, blessures etc.

Moderator: Moderators

Brullie13
Senior Member
Senior Member

Re: Afwikkeling seizoen 2019-2020

Bericht door Brullie13 » 26 mar 2020, 19:47

timmy2002 schreef:
26 mar 2020, 17:30
Brullie13 schreef:
26 mar 2020, 17:21
timmy2002 schreef:
26 mar 2020, 17:09

Standard zou je best alvast schrappen want zijn zelf bijna blut.
De smurfen hebben idd ook goed gecasht maar de badmeester poen ontfutselen is als een kei zijn vel opstropen. Mauf ligt ook op apegapen en met 2 clubs 14 andere iets toeschuiven kom je hoogstens aan amper 0,5mio€/club.
Nu al beetjes kunnen helpen maar dan begint het echt wel op omkoopgeld te lijken: bah
Ik zie het hier wel eerder gebeuren dat diegene die de Europese tickets "krijgen" voor volgend seizoen een deel zullen moeten afstaan als compromis.

Standard zou dan bv. ook wat meer krijgen dan enkel hun eigen Europese opbrengst.
Want EL moet je nu ook niet voor de miljoenen doen. Het contrast is heel groot met bv. CL
En wie bv. nu net naast de boot valt krijgt toch nog iets terwijl ze bij een volledige competitie er mogelijk net hadden naast gegerepen en dan helemaal niets hadden gekregen.

Het blijft afwachten, maar zomaar deze stand als eindklassering aannemen gaat niet elke club willen doen.
Het fundamentele verschil, of dat vermoed of lees ik toch, is en blijft dat er in de Bundesliga geen omkoopgeld is aan verbonden om Bayern de titel toe te kennen en zich kampioen te kronen terwijl jij dit wel verdedigt.
Koehandel dus.
Ik verdedig het niet, ik verdedig niks.
Ik denk alleen dat voor wat iets zal moeten horen en dat dit mogelijk andere ploegen in JPL wel op ideeen kan brengen.
Als die er al niet waren.
En als dat al zal volstaan.

Want hoe meer ik lees hoe pessimistischer ik word als o.a. Clubfan zijnde...

Ik had bv. wat corona betreft gehoopt dat er genoeg mensen immuun (voorlasnog staat dat gelijk aan besmet zijn geweest) zouden zijn. Ik lees nu dat het er slechts 2-3 % (meest "positieve" cijfer!) zouden zijn ipv de nodige 50-60% om situaties als nu te vermijden. De enige hoop is een vaccin, dat er pas binnen +/- 1,5 jaar zou zijn. Dat houdt in dat de situatie zoals nu nog meermaals kan voorvallen tot er een vaccin is, of voldoende mensen besmet zijn geweest. M.a.w. de kans is heeeel reëel dat ook volgend seizoen zal stilgelegd worden op bepaalde momenten.
Net zoals velen hier dacht ik eerst nog dat enkele wedstrijden wel nog zou lukken of dat er in het einde van de zomer wel festivals zouden kunnen plaatsvinden. Dat denk ik al enkele dagen niet meer....

Zekerheid zullen we pas hebben als we iedereen hebben kunnen testen, maar ik geloof toch iets meer de wetenschapper dan mijn eigen hoop/wens of die van bv. medefans.

timmy2002
Oldie
Oldie

Bericht door timmy2002 » 26 mar 2020, 19:53

MichielVC schreef:
26 mar 2020, 19:34
Freethielsupporter schreef:
26 mar 2020, 18:55
timmy2002 schreef:
26 mar 2020, 17:41

"Definitief" voor wat kruimels?
En na volgend seizoen stemmen ze terug voor de oude formule en staan we daar met ons meulekens te draaien.
En voor dit seizoen schaft Van Ranst de PO's gratis af.
Degene die de PO's in leven houden zijn niet de K11(-Antwerp) of de 1B-ploegen. Het zijn enkele van de G5(+Antwerp) ploegen die dat voorlopig in stand houden.
En hoe sterker Club wordt hoe harder die eraan gaan vasthouden.
Iedereen - buiten Club - heeft op dit moment baat bij play-offs ; voor alle anderen verhoogt het de kans om de titel te pakken. Voor Club net omgekeerd. We hebben de sterkste en breedste kern en bij een marathon - een seizoen - is de kans op de titel veel groter dan bij een spurt - play-offs.

Op een manier is Club dus ook wel opportunistisch om de afschaffing te bepleiten van de play-offs, het verhoogt immers de kansen van Club op de titel.

An sich heeft Club wel gelijk, vooral door die halvering, dat is fundamenteel oneerlijk want de ploeg die het beste presteerde tijdens de reguliere wordt het zwaarst gestraft want het meeste punten afgepakt.

Ik denk dat Club al veel meegaander zou zijn jegens die play-offs als die halvering wordt afgeschaft maar voor de anderen net omgekeerd, beide partijen weer vanuit hun eigen opportunistische standpunt.

Wie houdt Club van de titel als er 30 te verdienen zijn en ze starten met 15 voorsprong ? Weliswaar, een mini, mini waterkansje maar de concurrentie heeft uiteraard wel meer kansen als die voorsprong "maar" 7 of 8 punten bedraagt.

Elk - ook Club - bekijkt het vanuit zijn eigen standpunt en verdedigt de visie die in hun optiek voor de eigen ploeg de meeste kans op succes biedt.

Had ik het woord opportunistisch al gebruikt ?
Vanaf het moment dat je een (bestaande gewone) competitieformule begint te dereguleren, om gelijk welke reden ook, sluipt er opportunisme in omdat elke club zijn kansen kan her-berekenen ….

Gloryboy_3
Newbie
Newbie

Bericht door Gloryboy_3 » 26 mar 2020, 19:59

Niet elke club heeft heeft baat bij de PO’s, he. Hooguit 6 vd 24 profclubs.

JosJos5
Senior Member
Senior Member

Bericht door JosJos5 » 26 mar 2020, 20:05

Morgen zal ook al veel duidelijk worden zeker? Lees overal dat er morgen een nieuwe veiligheidsraad gepland staat waar wellicht de periode van de maatregelen verlengd zal worden.

Freethielsupporter
W-Beveren

Bericht door Freethielsupporter » 26 mar 2020, 20:22

Om het allemaal nog wat "makkelijker" te maken:

mcwowy
Senior Member
Senior Member

Bericht door mcwowy » 26 mar 2020, 20:46

Gloryboy_3 schreef:Niet elke club heeft heeft baat bij de PO’s, he. Hooguit 6 vd 24 profclubs.
Zeg nu zelf voor team 7 t.e.m. 15 is dat toch een draak.. hopen die dan allemaal om er ooit 1 keer bij te zijn ?

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Gloryboy_3
Newbie
Newbie

Bericht door Gloryboy_3 » 26 mar 2020, 21:19

mcwowy schreef:
26 mar 2020, 20:46
Gloryboy_3 schreef:Niet elke club heeft heeft baat bij de PO’s, he. Hooguit 6 vd 24 profclubs.
Zeg nu zelf voor team 7 t.e.m. 15 is dat toch een draak.. hopen die dan allemaal om er ooit 1 keer bij te zijn ?

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
En dit seizoen moest zelfs nr 16 meedoen.. en dan hebben we het nog niet eens over het afgrijselijke format van 1B.

FSO
Newbie
Newbie
Vak: 114

Bericht door FSO » 26 mar 2020, 21:28

Jorge Wilstermann schreef:
26 mar 2020, 15:17
FSO schreef:
26 mar 2020, 13:30
Of we de titel krijgen zal mij eerlijk gezegd worst wezen. Een titel die niet door iedereen "erkend" wordt en waar mogelijk voor eeuwig een sterretje naastkomt (kampioen 2020**) interesseert me niet.
Als ik dit soort bullshit hier nu nog één keer moet lezen van een Clubsupporter bega ik een ongeluk.
"Niet door iedereen erkend", mijn gat ! We staan 15 punten voor na zo goed als 2x tegen iedereen te hebben gespeeld. Wij verdienen die titel en moeten hem krijgen.
Astemblief seg... "die titel interesseert me niet". Fuck off.
Doe eens rustig vent.
Natuurlijk verdienen we hem en zijn we de beste. Maar als ik mag kiezen tussen geen titel (officieel toegekend dan) en wel champions league, of de titel maar bijvoorbeeld europees ticket obv europese coëfficiënt, zoals de kwekkers opperen, is mijn keuze rap gemaakt.
kampioen zijn is voor mij meer dan alleen het palmares. Iedere kampioenenmatch kan ik me nog levendig herinneren, hoe ik die dag beleefd heb, hoe ik ervan genoten heb, vooraf, tijdens de match, en nadien. Als dat wegvalt, tja, geeft dat een ander gevoel. En daar zullen velen, ook spelers en trainer, mij geen ongelijk in geven.
dus als ik een ding zou moeten opofferen om, als Club, ons volledige goesting te krijgen (bvb competitie zonder halvering, deelname CL,...) zou dat denk ik die titel zijn die we nooit gaan kunnen vieren.

FSO
Newbie
Newbie
Vak: 114

Bericht door FSO » 26 mar 2020, 21:30

Brullie13 schreef:
26 mar 2020, 16:07
FSO schreef:
Ik denk dat we gewoon allemaal baat hebben bij duidelijkheid. ik zal er bij deze voor zorgen :-)
- wij (= de supporters) gaan dit seizoen geen bal meer zien
- wij (=Club) spelen volgend seizoen Champions League
- Kwek speelt voorronde
- WBE speelt volgend jaar in 1A ten koste van Oostende
- Deinze speelt volgend jaar in 1B ten koste van Lokeren
- De bekerfinale wordt 1 groot symbolisch feest waarbij iedereen wel "in zijn kot" moet blijven om ze te bekijken
- Europese plaatsen te verdelen na de bekerfinale tussen plaatsen 3 tem 5

Of we de titel krijgen zal mij eerlijk gezegd worst wezen. Een titel die niet door iedereen "erkend" wordt en waar mogelijk voor eeuwig een sterretje naastkomt (kampioen 2020**) interesseert me niet.

Anderzijds lees ik hier over solidariseren met kleine clubs, Europese inkomsten verdelen. Wel waar halen ze het, zij die nooit of te nimmer aanspraak zouden maken op Europese inkomsten. Hoe meer volk je hebt in je stadion, hoe hoger de lonen, des te groter het verlies. Dus solidariseren mijn g*t.
en hopla, de feiten halen weer iemand in :beer:
https://sporza.be/nl/2020/03/26/duitse- ... 227478910/

het is wel in Duitsland, maar het kan dus wel degelijk. En mogelijk inspiratie voor onze JPL ploegen...
met dat verschil dat de Duitse ploegen op 1 of 2 na (waarvan er 1 betaalt dan nog) niet in handen zijn van een (tijdelijke) buitenlandse messias.
sorry, maar eupen, moeskroen, kortrijk en consoorten krijgen geen rosse cent wat mij betreft.

Jorge Wilstermann
Senior Member
Senior Member

Bericht door Jorge Wilstermann » 26 mar 2020, 22:37

FSO schreef:
26 mar 2020, 21:28
FSO schreef:
Als ik dit soort bullshit hier nu nog één keer moet lezen van een Clubsupporter bega ik een ongeluk.
"Niet door iedereen erkend", mijn gat ! We staan 15 punten voor na zo goed als 2x tegen iedereen te hebben gespeeld. Wij verdienen die titel en moeten hem krijgen.
Doe eens rustig vent.
Natuurlijk verdienen we hem en zijn we de beste. Maar als ik mag kiezen tussen geen titel (officieel toegekend dan) en wel champions league, of de titel maar bijvoorbeeld europees ticket obv europese coëfficiënt, zoals de kwekkers opperen, is mijn keuze rap gemaakt.
kampioen zijn is voor mij meer dan alleen het palmares. Iedere kampioenenmatch kan ik me nog levendig herinneren, hoe ik die dag beleefd heb, hoe ik ervan genoten heb, vooraf, tijdens de match, en nadien. Als dat wegvalt, tja, geeft dat een ander gevoel. En daar zullen velen, ook spelers en trainer, mij geen ongelijk in geven.
dus als ik een ding zou moeten opofferen om, als Club, ons volledige goesting te krijgen (bvb competitie zonder halvering, deelname CL,...) zou dat denk ik die titel zijn die we nooit gaan kunnen vieren.
Het gaat niet over kiezen tussen dit en dat. Ge zegt dat het u niet interesseert. Daar reageer ik op.

jeans
Oldie
Oldie
Vak: 311

Bericht door jeans » 26 mar 2020, 23:00

Ik begrijp niet dat er hier dagelijks nog zoveel te doen is over de afwikkeling van het seizoen. Je moet geen viroloog of dokter zijn om nu al te zien dat het tot deze zomer(?) gedaan is. Met logisch gevolg: de huidige stand als eindstand zonder daler en volgend jaar 18 ploegen. Of er dan nog po's zijn moeten ze maar uitzoeken hoe ze dat praktisch kunnen realiseren met een uitgesteld EK.

MichielVC
Oldie
Oldie

Bericht door MichielVC » 26 mar 2020, 23:02

jeans schreef:
26 mar 2020, 23:00
Ik begrijp niet dat er hier dagelijks nog zoveel te doen is over de afwikkeling van het seizoen. Je moet geen viroloog of dokter zijn om nu al te zien dat het tot deze zomer(?) gedaan is.
Ontkenningsfase en tegen beter weten in hopen op iets dat compleet irreëel is.

KDB_official
Oldie
Oldie

Bericht door KDB_official » 26 mar 2020, 23:15

MichielVC schreef:
26 mar 2020, 23:02
jeans schreef:
26 mar 2020, 23:00
Ik begrijp niet dat er hier dagelijks nog zoveel te doen is over de afwikkeling van het seizoen. Je moet geen viroloog of dokter zijn om nu al te zien dat het tot deze zomer(?) gedaan is.
Ontkenningsfase en tegen beter weten in hopen op iets dat compleet irreëel is.
Ook als er niet meer gevoetbald wordt, is de afwikkeling van het seizoen toch interessant en belangrijk?

Meulish
Newbie
Newbie
Vak: 113

Bericht door Meulish » 26 mar 2020, 23:48

FSO schreef:
FSO schreef:
Doe eens rustig vent.
Ik denk dat iedereen zich de titel van 2020 zo ook wel zal herinneren hoor. :confused:

The Boss
Addicted Member
Addicted Member

Bericht door The Boss » 26 mar 2020, 23:54

FSO schreef:
FSO schreef:
Doe eens rustig vent.
Wat is dat nu voor iets, alsof ze ons een titel gaan geven maar niet de CL of omgekeerd..
Het gaat er dus weldegelijk om om ons als kampioen te rekenen, want enkel de kampioen van België mag rechtstreeks naar de poules van de CL.

hvdw
Senior Member
Senior Member

Bericht door hvdw » 26 mar 2020, 23:58

De FIFA wil contracten die aflopen laten doorlopen tot de competitie is afgerond en de transferperiode opschuiven.

Maar laten wij in alle haast snel de competitie op papier afsluiten nu het nog kan!

T4.1
Oldie
Oldie

Bericht door T4.1 » 27 mar 2020, 06:34

Obiku schreef:
26 mar 2020, 17:57
Uiteindelijk zullen er volgens mij niet zo heel veel scenario's overblijven. Lijkt me meer en meer dat we gaan naar een competitie met 18 ploegen volgend seizoen.

Meerderheid van de ploegen (wijzelf, Gent + alle kleinere ploegen) hebben duidelijk geen zin om de competitie nog uit te spelen. Terwijl die paar andere ploegen (Charleroi, Antwerp, Standard, Genk & Anderlecht) vooral hopen dat de PO's nog gespeeld kunnen worden. Mocht blijken dat dat niet meer mogelijk is, dan is het eigenlijk alleen nog Charleroi dat baat heeft bij en zin heeft in die laatste match (Keynaert stelt dat Antwerp in geen zin heeft in die ene match).

Het zullen dus vooral Charleroi en eventueel Antwerp zijn die op één of andere manier mee over de streep getrokken moeten worden. Sowieso krijgt één van die twee ploegen nog het rechtstreeks ticket voor de groepsfase van de EL. Terwijl de andere nu nog hoopt op het 2e CL ticket (voorrondes weliswaar), maar zou kunnen achterblijven met een ticket voor de voorrondes van de EL-groepsfase.

Voor die ploegen die de competitie willen afwerken: Laat ze maar een realistisch voorstel op tafel leggen hoe ze dat dan praktisch zien ge beuren. Gaan ze uiteraard niet kunnen.

timmy2002
Oldie
Oldie

Bericht door timmy2002 » 27 mar 2020, 07:12

T4.1 schreef:
27 mar 2020, 06:34
Obiku schreef:
26 mar 2020, 17:57
Uiteindelijk zullen er volgens mij niet zo heel veel scenario's overblijven. Lijkt me meer en meer dat we gaan naar een competitie met 18 ploegen volgend seizoen.

Meerderheid van de ploegen (wijzelf, Gent + alle kleinere ploegen) hebben duidelijk geen zin om de competitie nog uit te spelen. Terwijl die paar andere ploegen (Charleroi, Antwerp, Standard, Genk & Anderlecht) vooral hopen dat de PO's nog gespeeld kunnen worden. Mocht blijken dat dat niet meer mogelijk is, dan is het eigenlijk alleen nog Charleroi dat baat heeft bij en zin heeft in die laatste match (Keynaert stelt dat Antwerp in geen zin heeft in die ene match).

Het zullen dus vooral Charleroi en eventueel Antwerp zijn die op één of andere manier mee over de streep getrokken moeten worden. Sowieso krijgt één van die twee ploegen nog het rechtstreeks ticket voor de groepsfase van de EL. Terwijl de andere nu nog hoopt op het 2e CL ticket (voorrondes weliswaar), maar zou kunnen achterblijven met een ticket voor de voorrondes van de EL-groepsfase.
Voor die ploegen die de competitie willen afwerken: Laat ze maar een realistisch voorstel op tafel leggen hoe ze dat dan praktisch zien ge beuren. Gaan ze uiteraard niet kunnen.
En daarom duwen ze bij de Pro League nu nog of zo lang het kan diverse beslissingen voor zich uit terwijl ze als je experten mag geloven een deel van hun scenario's al de vuilbak in mogen kieperen.

Eén scenario nl play-offs spelen ligt er dus al in maar om één of andere reden volgt er geen officiële beslissing. Heb me laten wijsmaken dat dit komt omdat ze bij de PL & de KBVB dan onmiddellijk al een volgend scenario zullen moeten naar voor schuiven waarover natuurlijk en om diverse redenen nog geen meerderheid voor bestaat, laat staan eensgezindheid.

Wachten dus op beslissingen van FIFA, UEFA en KBVB en ProLeague. Dinsdag a.s. vergaderen UEFA en woensdag a.s. PL opnieuw.

Hassi
Oldie
Oldie
Vak: 425

Bericht door Hassi » 27 mar 2020, 07:33

Afbeelding

Obiku
Addicted Member
Addicted Member

Bericht door Obiku » 27 mar 2020, 07:41

Interview met Croonen biedt veel duidelijkheid.

Dat competitie nog niet is stopgezet, heeft veel met uitbetaling van TV-rechten, die enkel verzekerd zijn in geval van overmacht.

Daarom wil Pro League nog niet zelf de beslissing nemen, zolang er kleine kans is dat er toch nog gespeeld zou kunnen worden.

zwasie
Oldie
Oldie

Bericht door zwasie » 27 mar 2020, 07:44

Obiku schreef:
27 mar 2020, 07:41

Dat competitie nog niet is stopgezet, heeft veel met uitbetaling van TV-rechten, die enkel verzekerd zijn in geval van overmacht.

Daarom wil Pro League nog niet zelf de beslissing nemen, zolang er kleine kans is dat er toch nog gespeeld zou kunnen worden.
Allemaal tof, maar dat zo’n Croonen nog denkt dat spelers die weken niet kunnen trainen straks ineens in staat zijn om po’s te spelen en 3 keer per week te gaan shotten :)

Zal eerder een bloedbad aan blessures geven me dunkt

tied down
Visser

Bericht door tied down » 27 mar 2020, 07:56

zwasie schreef:
27 mar 2020, 07:44
Obiku schreef:

Allemaal tof, maar dat zo’n Croonen nog denkt dat spelers die weken niet kunnen trainen straks ineens in staat zijn om po’s te spelen en 3 keer per week te gaan shotten :)

Zal eerder een bloedbad aan blessures geven me dunkt

Uit dat stukje valt toch helemaal niet op te maken dat er nog PO’s gaan komen?

timmy2002
Oldie
Oldie

Bericht door timmy2002 » 27 mar 2020, 07:59

Obiku schreef:

En hoe ga je zoiets berekenen en wanneer gaat die kleine kans er niet meer zijn?

Maar ondertussen bloeden de minst vermogende clubs verder dood maar daar heeft de voorzitter van de PL die tevens voorzitter is van een club die er wel warmpjes voorzit geen boodschap aan maar vraagt men wel de spelers niet in tijdelijke werkloosheid te zetten.

Wat ik me nog gisteren heb laten wijsmaken is dat overmacht nu al kan worden ingeroepen maar dat doen we lekker niet zegt C.

Maar als we dan straks CL spelen zullen we wel solidair moeten zijn en de gaten die nu in diverse clubkassen worden geslagen moeten helpen dichten.

Besturen is beslissingen nemen en vooruitzien: Croonen zal dit seizoen geen champagne moeten sippen met IDW en de badmeester.

Milamber
Newbie
Newbie

Bericht door Milamber » 27 mar 2020, 08:10

T is toch simpel? Zolang de overheid of uefa geen verbod oplegt kunnen ze bij de verzekering niet aankloppen.

Vroeger gaan ze dus zelf niet beslissen.

Brullie13
Senior Member
Senior Member

Bericht door Brullie13 » 27 mar 2020, 08:39

Matteo Carati schreef:
25 mar 2020, 14:52
Brullie13 schreef:
25 mar 2020, 14:46
Matteo Carati schreef:
25 mar 2020, 14:20

Waarom?
Gewoon logisch.

Nu beslissen zou zeer amateuristisch zjin en voorbarig.
Waarom enkel amateuristisch en voorbarig?
Kan ook gewoon een daad van besluitkracht zijn en het bewijs dat men wel een compromis kan sluiten?
Ik zou dat dus eerder als iets positiefs beschouwen.

Het zou de onzekerheid wegnemen bij zowel clubs als supporters.
En dan kan men bv. al dan niet al naar het volgende seizoen toewerken.

Nu kan in theorie nog altijd elk scenario (in praktijk mag je volledige PO's al schrappen).

De praktijk is gewoon dat elke club de laatste strohalm ten voordele van zichzelf zal willen benutten. Of dat nu Club is dat zekerheid wil over titel, clubs over Europees voetbal of WB over degradatie. Zolang er benadeelde clubs zijn en in theorie alles nog kan zal er geen beslissing komen.
Waarom zou België nu al moeten beslissen als je niet zeker bent of er nog iets kan gespeeld worden?
Grote competities wachten ook af. Dat is maar normaal ook.

Waarom toch die vreselijke drang om die absolute doemscenario's te weerhouden en persé de situatie op vandaag lineair te willen doortrekken naar eind juni?

De wereld is op 2 weken tijd volledig veranderd. Dan zou ik zeggen: wacht nog een paar weken, want het kan even goed ook weer keren (welliswaar niet op 2 weken, maar wel op 2 maand)
Realitycheck nodig MC....

De meeste clubs denken er trouwens ook zo over om nu een duidelijk beslissing te nemen. Maar zoals ik heb gezegd, zullen hier en daar benadeelde clubs zich vastklampen aan een laatste strohalm.

Vandaag in HNB:

Na de vergadering van woensdag hoopten de K11 en B8 op duidelijkheid hoe het nu verder moet met onze competitie. K11 en B8 pleiten quasi unaniem voor de stopzetting en voor een eerste klasse met 18 clubs voor volgend seizoen, zonder play-offs. Op die manier blijft Waasland-Beveren in de hoogste afdeling en komen OHL en Beerschot, die nu normaal tegen elkaar een barragewedstrijd voor promotie moeten spelen, erbij.

De onenigheid in de raad van bestuur van de Pro League - Anderlecht wil nog wèl de competitie en zelfs play-offs afwerken om alsnog Europees voetbal te halen - hangt 19 van de 24 clubs de keel uit. Daarom volgt een stevige communicatie en mogelijk zelfs acties tegen de besluiteloosheid van de Pro League.