Afwikkeling seizoen 2019-2020

Nieuws over Club Brugge: wedstrijdverslagen, opinies over Clubspelers, blessures etc.

Moderator: Moderators

Voorbijganger
Sterkhouder
Sterkhouder

Re: Afwikkeling seizoen 2019-2020

Bericht door Voorbijganger »

Moet zeggen dat ik MC wel kan volgen in deze. Je kan uren zitten risicoanalyses maken en modellekes over of er nu 33 % bezetting mag zijn of toch eerder 46 %, en dan jast Vanaken de bal in de winkelhaak en is het vleeshoop.

Supporteren in een stadion en tegelijk afstand houden, waanzinnig idee. Supporteren en sfeer maken: fundamenteel incompatibel met de dominante vorm van coronapreventie.

timmy2002
Icoon
Icoon

Bericht door timmy2002 »

Matteo Carati schreef:
30 jun 2020, 15:28
timmy2002 schreef:
30 jun 2020, 14:05
Cudi schreef:
30 jun 2020, 14:01
Gezond verstand gebruiken, krijg dat eens verkocht in JB. :mrgreen:
Allemaal zever/schone schijn :grin:
Hij bevestigt mijn punt, dat besef je toch?
Er ingetrold met je eigen woorden :wave:
you're doin' fine bro :grin:

Matteo Carati
Icoon
Icoon

Bericht door Matteo Carati »

Voorbijganger schreef:
30 jun 2020, 15:37
Moet zeggen dat ik MC wel kan volgen in deze. Je kan uren zitten risicoanalyses maken en modellekes over of er nu 33 % bezetting mag zijn of toch eerder 46 %, en dan jast Vanaken de bal in de winkelhaak en is het vleeshoop.

Supporteren in een stadion en tegelijk afstand houden, waanzinnig idee. Supporteren en sfeer maken: fundamenteel incompatibel met de dominante vorm van coronapreventie.
Toch hetzelfde als in de winkel
We ontsmetten de karren
We laten maar X aantal man per m² toe
We zetten plexiglas aan de kassa

om dan gij en ik alletwee nen verpakte braadworst te willen pakken uit dat rek op de volle 30cm afstand (alsof dat ook maar enig risico in zou houden, trouwens)

we maken onszelf toch graag blaasjes wijs

stefaanblauwzwart
Basisspeler
Basisspeler

Bericht door stefaanblauwzwart »

Mooi filmpje gezien op fb . Neem een brandend theelichtje vlak voor je mond en praat of fluister daar tegen en... het gaat uit
Steek het weer aan hou het voor je mond en begin te zingen, om het even wat - ole ole we are the champions ofzo en... er verandert niets !
Heeft te maken met de luchtstromen die je gebruikt : dus wat is veilig en niet veilig?

Tjeez
Bankzitter
Bankzitter

Bericht door Tjeez »

Matteo Carati schreef:
30 jun 2020, 16:07
Voorbijganger schreef:

We ontsmetten de karren

om dan gij en ik alletwee nen verpakte braadworst te willen pakken uit dat rek op de volle 30cm afstand (alsof dat ook maar enig risico in zou houden, trouwens)

Ik snap wat je wil zeggen. Alleen is de insteek van de huidige maatregelen om de kans op besmetting zo laag mogelijk te houden, niet om ze te elimineren. En je kunt eindeloos discussiëren of deze of gene maatregel een goede maatregel is, net zoals je kan discussiëren of het nu penalty was of niet.

Daarom zie ik die groepjes wel als een mogelijke oplossing. Je gaat toch niet naar een ander groepje lopen omdat Vanaken gescoord heeft? Of laten we zeggen dat 95% dat niet gaat doen. Maar dan gaat het weer over verantwoordelijkheid nemen. Lastig dat dat is.

Mekhi
Kapitein
Kapitein

Bericht door Mekhi »

Matteo Carati schreef:
Voorbijganger schreef:

We ontsmetten de karren

Ik denk toch dat jij het niet helemaal snapt. Dat gaat natuurlijk niet om die ene keer waar je dichtbij iemand staat.

Dat gaat om dat we dagdagelijks in vele van die situaties terecht komen. Op het werk, op de trein, in de winkel, tijdens onze vrijetijdbesteding, etc. De maatregelen zijn niet genomen om volledig te vermijden dat we die ene keer op 30cm zouden komen (anders hadden we een lockdown zoals in China moeten doorvoeren). Wel om te vermijden dat we dagdagelijks ongeveer +20x in die situatie zouden komen, steeds weer met andere mensen. En zo er wel veel meer kansen op risico zouden voordoen.

De maatregelen hebben gedurende een bepaalde periode nu gezorgd voor een enorme vermindering in het aantal keer dat die situatie zou voorkomen. En zo geholpen bij een daling van de verspreiding en het aantal zieken op hetzelfde moment. Maar we kunnen inderdaad niet alles altijd vermijden.

Matteo Carati
Icoon
Icoon

Mekhi schreef:
30 jun 2020, 17:34
Matteo Carati schreef:
Voorbijganger schreef:

We ontsmetten de karren

Ik denk toch dat jij het niet helemaal snapt. Dat gaat natuurlijk niet om die ene keer waar je dichtbij iemand staat.

Dat gaat om dat we dagdagelijks in vele van die situaties terecht komen. Op het werk, op de trein, in de winkel, tijdens onze vrijetijdbesteding, etc. De maatregelen zijn niet genomen om volledig te vermijden dat we die ene keer op 30cm zouden komen (anders hadden we een lockdown zoals in China moeten doorvoeren). Wel om te vermijden dat we dagdagelijks ongeveer +20x in die situatie zouden komen, steeds weer met andere mensen. En zo er wel veel meer kansen op risico zouden voordoen.

De maatregelen hebben gedurende een bepaalde periode nu gezorgd voor een enorme vermindering in het aantal keer dat die situatie zou voorkomen. En zo geholpen bij een daling van de verspreiding en het aantal zieken op hetzelfde moment. Maar we kunnen inderdaad niet alles altijd vermijden.
Akkoord, maar dat virus krijg je echt niet van een paar seconden iemand te kruisen. Dat hebben verschillende studies ook al aangetoond.

Renny
Icoon
Icoon

Bericht door Renny »

In Denemarken zijn de eerste tests met publiek op voetbalmatchen geslaagd verklaard.

De social distancing wordt verminderd van 2 naar 1 meter. Wat bv voor Kopenhagen wil zeggen 10.000-15.000 man in stadion van 30k.

DaMovie
Jeugdspeler
Jeugdspeler

Bericht door DaMovie »

stefaanblauwzwart schreef:
30 jun 2020, 16:18
Mooi filmpje gezien op fb . Neem een brandend theelichtje vlak voor je mond en praat of fluister daar tegen en... het gaat uit
Steek het weer aan hou het voor je mond en begin te zingen, om het even wat - ole ole we are the champions ofzo en... er verandert niets !
Heeft te maken met de luchtstromen die je gebruikt : dus wat is veilig en niet veilig?
Al een geluk dat het virus zich dan niet via de lucht verplaatst!

Knopfler
Icoon
Icoon

Bericht door Knopfler »

Renny schreef:
30 jun 2020, 21:15
In Denemarken zijn de eerste tests met publiek op voetbalmatchen geslaagd verklaard.

De social distancing wordt verminderd van 2 naar 1 meter. Wat bv voor Kopenhagen wil zeggen 10.000-15.000 man in stadion van 30k.
Tegen September vollenbak dus :stampen:

stefaanblauwzwart
Basisspeler
Basisspeler

Bericht door stefaanblauwzwart »

DaMovie schreef:
30 jun 2020, 21:24
stefaanblauwzwart schreef:
30 jun 2020, 16:18
Al een geluk dat het virus zich dan niet via de lucht verplaatst!
Waarom wil men dan het zingen en roepen verbieden ?
En zal je enkel mogen stil praten en fluisteren ?.

jeans
Kapitein
Kapitein

Bericht door jeans »

Mekhi schreef:
30 jun 2020, 09:42
jeans schreef:
30 jun 2020, 00:23
Tjeez schreef:
29 jun 2020, 17:59
Misschien kunnen er meer mensen binnen als je in bubbels van 10 (of is het tegenwoordig 15?) mensen werkt met tussen elke bubbel de nodige afstand. De bubbel vormt "geen gevaar" voor zichzelf en mits de nodige aanduidingen kan je gangpaden voorzien zodat elke bubbel bereikbaar is, maar toch gescheiden van de rest.

------------------ VRIJ --------------------------
----------xxxxx------------yyyyy----------------
----------xxxxx------------yyyyy----------------
(---------xxxxx------------yyyyy----------------)
------------------ VRIJ --------------------------

Men kan langs boven of onder naar een gangpad of zijwaarts indien 3 (of meer) rijen bezet worden. Allee, 't is maar een idee he. Geen idee of het wiskundig een hogere bezetting toelaat.
Ik moet lachen als ik over die 'bubbels' hoor spreken. En in een stadion zal dat nog meer lachwekkend over komen. Hoe ga je dat vaststellen wat al zeker op voorhand bepaald moet zijn. Daarom mijn visie : alles of niets.
Ja, dat is echt een heel goed doordachte visie.

Misschien hadden we die ook voor alles in de samenleving moeten toepassen. Alles in lockdown laten, en dan in september alles tegelijk open.
Nee, je snapt het niet. Wie gaan ze aanduiden die mag gaan en wie niet? Dit geeft alleen onvrede. Tot er enen op dit forum ontdekt dat bubbel x een klucht is......of vriendjes van de SF.

Matteo Carati
Icoon
Icoon

Renny schreef:
30 jun 2020, 21:15

Zoals zo vaak moet het progressievere beleid weer van dit soort landen komen.

Tom_FCB
Jeugdspeler
Jeugdspeler

Bericht door Tom_FCB »

timmy2002 schreef:
30 jun 2020, 16:02
Matteo Carati schreef:
timmy2002 schreef:
30 jun 2020, 14:05

Allemaal zever/schone schijn :grin:
Zeg waart gij nu niet diegene die een paar weken terug lag te bleiten in een topic omdat MC altijd op uw kap zat? Waarom zoek je hem dan eigenlijk altijd terug op en vermijd je mekaar niet gewoon?

Of zie ik hier iets over het hoofd? :voorhoofd:

timmy2002
Icoon
Icoon

Bericht door timmy2002 »

Tom_FCB schreef:
01 jul 2020, 11:06
timmy2002 schreef:
30 jun 2020, 16:02
Matteo Carati schreef:

Zeg waart gij nu niet diegene die een paar weken terug lag te bleiten in een topic omdat MC altijd op uw kap zat? Waarom zoek je hem dan eigenlijk altijd terug op en vermijd je mekaar niet gewoon?

Of zie ik hier iets over het hoofd? :voorhoofd:
Ik probeer het ook nog even wat luchtig/plezierig te houden of mag dat ook niet?

En MC heeft heus geen hulp nodig of mis ik iets.
Alleen zijn C-standpunten kan ik nauwelijks bijtreden en zijn andere posts kan ik niet meer liken maar je zal zeker van mij meerdere replys vinden waar ik zijn posts :hug:
Jouw "altijd" is :crazy:

Dus je moet je echt geen zorgen maken en de voorgeschiedenis is voor mij afgesloten en ga ik hier ook niet meer uit de doeken doen of heroprakelen: want gebeurd is is gebeurd.

Zandmannetje
Basisspeler
Basisspeler

Bericht door Zandmannetje »

jeans schreef:
30 jun 2020, 23:36
Mekhi schreef:
30 jun 2020, 09:42
jeans schreef:
30 jun 2020, 00:23

Ik moet lachen als ik over die 'bubbels' hoor spreken. En in een stadion zal dat nog meer lachwekkend over komen. Hoe ga je dat vaststellen wat al zeker op voorhand bepaald moet zijn. Daarom mijn visie : alles of niets.
Ja, dat is echt een heel goed doordachte visie.

Misschien hadden we die ook voor alles in de samenleving moeten toepassen. Alles in lockdown laten, en dan in september alles tegelijk open.
Nee, je snapt het niet. Wie gaan ze aanduiden die mag gaan en wie niet? Dit geeft alleen onvrede. Tot er enen op dit forum ontdekt dat bubbel x een klucht is......of vriendjes van de SF.
Ik snap je gedachte maar stel je voor dat er in ons land tot april 2021 geen volledige stadions toelaten (heropflakkering ? problemen in combinatie met griep ? idiote politici-virologen-afspraakjes ? weet ik veel welke reden).
Wachten we dan nog 9 maanden om publiek toe te laten omdat er zeker onvrede zal zijn (en ja dat zal er zijn als je moet kiezen wie je toelaat) ? Of zoek je een tussenoplossing ?
Ik opteer voor een tussenoplossing. Die altijd voor gezaag zal zorgen, maar toch beter een stadion gevuld met 3000 / 5000 / 8000 / 15000 supporters dan een leeg stadion...

steward
Beloftespeler
Beloftespeler

Bericht door steward »

Een voorbeeld van de bezetting van een tribune waarbij rekening wordt gehouden met de social distancing. Het gaat om het publiek dat aanwezig is bij de eerste training van Roda JC.

timmy2002
Icoon
Icoon

Bericht door timmy2002 »

steward schreef:
01 jul 2020, 14:26
Een voorbeeld van de bezetting van een tribune waarbij rekening wordt gehouden met de social distancing. Het gaat om het publiek dat aanwezig is bij de eerste training van Roda JC.

Zoals hier ook al door Chimaera en mezelf gepost: drie zitjes naast mekaar vrijlaten en één rij ...

Tommy Shelby
Basisspeler
Basisspeler

Bericht door Tommy Shelby »

timmy2002 schreef:
01 jul 2020, 14:28
steward schreef:

Zoals hier ook al door Chimaera en mezelf gepost: drie zitjes naast mekaar vrijlaten en één rij ...
Pff vrolijk word ik daar niet van als ik dat allemaal zie.
Ik begrijp dat het nodig is daar niet van, maar wat mis ik een propvol thuis/uitvak waar je lekker kan brullen zeg.

timmy2002
Icoon
Icoon

Bericht door timmy2002 »

Tommy Shelby schreef:
01 jul 2020, 15:24
timmy2002 schreef:
01 jul 2020, 14:28
steward schreef:

Pff vrolijk word ik daar niet van als ik dat allemaal zie.
Ik begrijp dat het nodig is daar niet van, maar wat mis ik een propvol thuis/uitvak waar je lekker kan brullen zeg.
Het gaat eerst en vooral om iedereen, niet om één persoon zijn aanvoelen of "willen".
"Stap per stap" en "voortschrijdende inzichten" en als de resultaten/statistieken verder gunstig evolueren ....
Ik begrijp dat de wurging van de lockdown wil worden afgeworpen maar hoe snel alles weer "normaal" zal worden dat zullen we wel zien, maar binnen een maand kan alles (en hopelijk) een gans ander beeld geven.

Renny
Icoon
Icoon

Bericht door Renny »

Aalborg - Sonderjyske zonet even stilgelegd omdat het publiek op bepaalde plaatsen te dicht bij elkaar stond :mrgreen:

We gaan nog wat meemaken met die toestanden.

Renny
Icoon
Icoon

Bericht door Renny »

Nope, niet genoeg. Een deel van de Aalborg fans moet buiten.

JosJos5
Basisspeler
Basisspeler

Bericht door JosJos5 »

Wanneer mogen we eigenlijk het verdict van de Beveren soap bij het BMA verwachten?

Freethielsupporter
W-Beveren

Bericht door Freethielsupporter »

JosJos5 schreef:
01 jul 2020, 20:49
Wanneer mogen we eigenlijk het verdict van de Beveren soap bij het BMA verwachten?
Er wordt wel eens gezegd dat ze dat deze week verwachten, met daarna dan een uitspraak van het BAS (nog enkele dagen tot max een week erna).

JosJos5
Basisspeler
Basisspeler

Bericht door JosJos5 »

Freethielsupporter schreef:
01 jul 2020, 21:01
JosJos5 schreef:
01 jul 2020, 20:49
Er wordt wel eens gezegd dat ze dat deze week verwachten, met daarna dan een uitspraak van het BAS (nog enkele dagen tot max een week erna).
Alle naar Belgische normen weten we in het beste geval over 2 weken de mening van het BMA om over een maand de uitspraak van het BAS te krijgen.