Philippe Clement

Nieuws over Club Brugge: wedstrijdverslagen, opinies over Clubspelers, blessures etc.

Moderator: Moderators

kv21
Sterkhouder
Sterkhouder

Re: Philippe Clement

Bericht door kv21 »

BlueJedi schreef:
02 aug 2020, 01:54
Moet natuurlijk nog wel een verdediging kunnen opstellen

Als je Deli, Ricca, Mata en Mechele niet zou kunnen opstellen dan stopt het zowat qua zinvolle opties natuurlijk want Mitrovic is langdurig out met blessure, dan blijft er niet veel over

Dan kan je kiezen om jonge spelers die in principe niet klaar zijn voor zo een wedstrijd voor de leeuwen te gooien (maar als je dat doet met je volledige verdediging dan neem je enorme risico's) of je gaat hopen dat je enkele van deze spelers wel recupereert en dan denk ik dan ga je als coach luisteren naar je medische staf en als die het licht op groen zetten dan neem je ze op.

Maar het was zeker een issue
Klopt. Maar dat neemt niet weg dat je je enige fitte zekerheid op de bank plaatst, namelijk Kossounou.

Caje81
Publiekslieveling
Publiekslieveling

Bericht door Caje81 »

luigi1981 schreef:
02 aug 2020, 01:48
Caje81 schreef:
02 aug 2020, 01:44
luigi1981 schreef:
02 aug 2020, 01:39
Heel jammer vr de spelers die een goede voorbereiding spelen en waarvan je coach dan doodleuk je op de bank zet. Roept wederom vraagtekens op over wat een voorbereiding dan betekend en wat je wint bij je laten zien..
Niet opstellen van Badji is een flater van jewelste en moet je de hand in eigen boezem steken als coach.
Kiezen voor zekerheid geeft je helaas geen zekerheid.
Als hij eerlijk was voor zijn ‘zekerheden’ dan kon hij op voorhand al een beetje inschatten met de voorbereiding van sommigen dat het niveau van vorig jaar nog bij hen veraf was.
Had naderhand andere keuzes moeten maken. Koop je wel niets meer mee. Maar kiezen voor spelers die je zelden teleurstellen vind ik niet gek. Die signalen waren er zeker wel. Maar er toch voor gekozen. Belangrijker is wat nu komt. Waaronder gaan aankloppen voor versterkingen. Want ik vrees dat we dit meer gaan zien anders. Sommige spelers zijn net wat te veilig, en dat gaat de zaak niet vooruit helpen.

BlueJedi
Basisspeler
Basisspeler

Bericht door BlueJedi »

luigi1981 schreef:
Heel jammer vr de spelers die een goede voorbereiding spelen en waarvan je coach dan doodleuk je op de bank zet. Roept wederom vraagtekens op over wat een voorbereiding dan betekend en wat je wint bij je laten zien..
Niet opstellen van Badji is een flater van jewelste en moet je de hand in eigen boezem steken als coach.
Groot verschil tussen voorbereidingsmatchen en bekerfinales

Meeste coaches gaan daar geen 18 jarige onervaren spelers voor de leeuwen gooien. Moest mooi geweest zijn als Badji gestart was en hij meteen in de fout zou gegaan zijn en dat ons dan de beker zou kosten. Je hebt makkelijk praten achteraf maar vooraf moet je als coach ook nadenken over negatieve scenario's en bij zo een jonge spelers moet je ze wel de nodige bescherming geven.

Hij zal ook willen starten zijn met andere type spits. Dat is ook de reden dat Krmencik niet in de kern zat natuurlijk.

Ik kan Clement perfect volgen in die redenering, alleen had hij hem wel mogen brengen vanaf de start van de 2e helft.

Balanta
Basisspeler
Basisspeler

Bericht door Balanta »

Alakazam schreef:
02 aug 2020, 00:49
Systeem omgooien? Ok, vorig jaar alles kapot gespeeld in een 352, maar heb het gevoel dat het al een tijdje stroever loopt. In de oefenmatch tegen Mechelen was het verschil enorm tussen de 352 en 433. In die laatste opstelling ging alles opeens vlotter. Diatta kon terug op zijn vertrouwde linkerflank spelen en Ricca was beestachtig op linksachter. Eens benieuwd wat Phille gaat doen tegen Charleroi. Ik zou opteren voor een 433 (Mignolet - Mata, Mechele, Deli, Ricca - Balanta, CDK, Vanaken - Dennis, Badji, Diatta). Speelden vorig jaar ook onze beste match in die opstelling.
Ik wil gewoon Diatta op de linksbuiten in een 4-3-3.

Trouwens als wij Dennis zouden houden, wat mij sterk lijkt; toch echt fucking geil die aanval zeg. Dennis - Badji - Diatta.

oldpresident
Basisspeler
Basisspeler

Bericht door oldpresident »

vandaag zwaar gefaald, trok op niks maar ook niet alleen zijn schuld!

oldpresident
Basisspeler
Basisspeler

Bericht door oldpresident »

vandaag zwaar gefaald, trok op niks maar ook niet alleen zijn schuld!

maxkerel
Kapitein
Kapitein

Bericht door maxkerel »

merret schreef:
02 aug 2020, 01:02
maxkerel schreef:
02 aug 2020, 00:37
merret schreef:
02 aug 2020, 00:36

En hoeveel matchen speelt die zo slecht ?
Wat een non-argument.
Ahja ? Op wat baseren jullie je dan dat die zich “te comfortabel” voelt ? Die conclusie trek je toch niet op basis van 1 match mag ik hopen ?

Nogmaals, ik ga akkoord dat hij zich niet te comfortabel voelt. Mijn stelling is anders.

maxkerel
Kapitein
Kapitein

Bericht door maxkerel »

BlueJedi schreef:
02 aug 2020, 01:02
maxkerel schreef:
02 aug 2020, 00:34
merret schreef:
02 aug 2020, 00:33
Lol, mensen die zeggen dat Vanaken moet worden wakkergeschud begrijpen dus nog steeds niet hoe belangrijk die is.
Volledig akkoord dat er geen concurrent moet gehaald worden.

Maar je gaat nu toch niet ontkennen dat het vandaag op niks trok en dat het voor zo'n belangrijke speler veel en veel te weinig is?
Niemand ontkent dat

Maar wat je hier dan weer moet lezen over een nieuwe vervanger...zucht

Kijk Hans is de beste speler in de JPL, het type speler waar je een ploeg rond kunt bouwen en op 5 jaar tijd 3 keer kampioen kunt door worden. Zo een spelers groeien niet aan de bomen, we kunnen die niet zomaar vervangen. We mogen ons enorm gelukkig prijzen dat Hans zich niet te goed voelt om bij ons te spelen en die hier content is met zijn situatie, want in de meeste gevallen, als er is een speler zo een seizoen speelt als Hans dan is die weg en kun je weer opnieuw gaan zoeken naar zo een parel om rond te bouwen.

We hebben alternatieven in de kern voor Hans: CDK, Schrijvers, Vormer, Rits

Het zijn allemaal geen exacte kopieën en stuk voor stuk zijn ze ook minder als Hans en uiteraard hebben ze ook nog andere functies in het team dan alleen dat. Maar je kunt dus niet op de markt gaan en een equivalente speler zoeken of iemand potentieel heeft als jong talent om evengoed te zijn en die dan alleen gebruiken als wisselspeler voor Vanaken. Als er al zo een spelers zijn die wij kunnen halen dan zouden ze nooit naar hier komen om op de bank te gaan zitten.

Dus Hans is er en zo lang die zo belangrijk blijft zal die ook spelen en dat gaat niet veranderen omdat hij eens een mindere match speelt. De afhankelijkheid die we daardoor hebben en de kans op een slecht resultaat als Hans een slechte match speelt moeten we er dan maar bijnemen dat is een heel kleintje als je bekijkt wat je ervoor in de plaats krijgt als hij top is.
Allez nog ene die niet kan lezen, ik vraag niet om een vervanger.

Niemand ontkent dat, tja, veel kritiek lees je hier niet tegenover Hans als je dat vergelijkt met de kritiek die Vormer krijgt. Hans heeft in imo nog altijd meer verantwoordelijkheid als het op voetbal aankomt.

dashiro
Publiekslieveling
Publiekslieveling

Bericht door dashiro »

Balanta schreef:
02 aug 2020, 03:52
Alakazam schreef:
02 aug 2020, 00:49
Systeem omgooien? Ok, vorig jaar alles kapot gespeeld in een 352, maar heb het gevoel dat het al een tijdje stroever loopt. In de oefenmatch tegen Mechelen was het verschil enorm tussen de 352 en 433. In die laatste opstelling ging alles opeens vlotter. Diatta kon terug op zijn vertrouwde linkerflank spelen en Ricca was beestachtig op linksachter. Eens benieuwd wat Phille gaat doen tegen Charleroi. Ik zou opteren voor een 433 (Mignolet - Mata, Mechele, Deli, Ricca - Balanta, CDK, Vanaken - Dennis, Badji, Diatta). Speelden vorig jaar ook onze beste match in die opstelling.
Ik wil gewoon Diatta op de linksbuiten in een 4-3-3.

Trouwens als wij Dennis zouden houden, wat mij sterk lijkt; toch echt fucking geil die aanval zeg. Dennis - Badji - Diatta.
ik zou diatta wel terug naar links halen alleszins.
433 of 352 vind ik minder relevant.

elk systeem heeft vooral goede voorzetten nodig vanaf de flanken. er is nu ronduit niks, en dat is het grootste 'spitsen'probleem. het alleen op onze aanvallers steken, is kortzichtig, en vooral misleidend. op die manieren gaan wij nog veel aanvallers kopen, en amper zien scoren..
Samatta is echt niet beter dan okereke, maar kreeg mega kansen aangeboden, langs alle kanten

weebl
Basisspeler
Basisspeler

Bericht door weebl »

Echt diep teleurgesteld in u maat. Altijd weer die vorte lange ballen. Niet willen inzien dat hij in dergelijke matchen meestal het geluk aan zijn zijde heeft door een klasseflits van Diatta of Dennis, een goeie stilstaande fase of flater van de tegenstander door onze hoge druk.
Misschien overdrijf ik, maar da's het gevoel dat ik overhoud na de terugronde van het afgelopen seizoen.

Hans Supermans
Kapitein
Kapitein

Bericht door Hans Supermans »

Je mag direct aan de bak tegen Charleroi. Niet de gemakkelijkste opdracht, maar maak dat je er klaar voor bent.

Het zal direct nodig zijn om de supporters aan jouw zijde te houden.

merret
Icoon
Icoon

Bericht door merret »

luigi1981 schreef:
Als Badji gestart was had dat 0 verschil gemaakt. Die had ook niks met die hoge ballen naar alle kanten in de eerste helft kunnen doen.

merret
Icoon
Icoon

Bericht door merret »

Hans Supermans schreef:
02 aug 2020, 09:08
Je mag direct aan de bak tegen Charleroi. Niet de gemakkelijkste opdracht, maar maak dat je er klaar voor bent.

Maar enfin.

Maar wel roepen dat Club zich “mauf” gedraagt.

MaxJack
Kapitein
Kapitein

Bericht door MaxJack »

merret schreef:
02 aug 2020, 09:16
Hans Supermans schreef:

Maar enfin.

Heeft toch gewoon gelijk?
Net omdat we geen mauven zijn willen we dat hautain gedrag niet. Zelfs al verliezen ze tegen charleroi, als ze 90 min hun kop ervoor gesmeten hebben en er alles aan gedaan hebben om te winnen. Dan zul je echt niemand horen klagen.

Sjonnie
Beloftespeler
Beloftespeler

Bericht door Sjonnie »

Hans Supermans schreef:

De 'supporters' die niet meer aan z'n zijde zouden staan verdienen niet echt hun zitje in Jan Breydel.

Renny
Icoon
Icoon

Bericht door Renny »

MaxJack schreef:
02 aug 2020, 09:17
merret schreef:
Hans Supermans schreef:

Maar enfin.

Net omdat we geen mauven zijn willen we dat hautain gedrag niet. Zelfs al verliezen ze tegen charleroi, als ze 90 min hun kop ervoor gesmeten hebben en er alles aan gedaan hebben om te winnen. Dan zul je echt niemand horen klagen.
Maak dat jezelf maar wijs. Sommige supporters gedragen zich even 'mauf' als ze de spelers verwijten te zijn.

XB1
Publiekslieveling
Publiekslieveling

Bericht door XB1 »

Ik snap die matchvoorbereiding nog steeds totaal niet.
Daar staan bij Antwerp bomen vanachter die elk duel winnen.
En maar lange ballen trappen en voorzetten gooien.

Hans Supermans
Kapitein
Kapitein

merret schreef:
Hans Supermans schreef:

Maar enfin.

Eerlijk? Gisteren was het tactisch plan, het slechtste wat ik zag sinds die keer dat thuis 1-2 op onze bek gingen tegen Beveren.

Kom niet af, met dat hij in de steek gelaten werd door de spelers, hé. Ja, door enkelingen misschien. Maar wanneer iedere speler ondermaats is, ligt het vooral aan de tactiek van de trainer.

Gisteren was dat echt duidelijk te zien. Phil heeft ons al schitterende dingen laten zien, maar gisteren neemt hij best volledig op hem. Het plan zat verschrikkelijk in elkaar. Eigenlijk werden vele spelers in de steek gelaten door de trainer.

Het belang van de Play Offs is verminderd, dus nu mag je absoluut die eerste speeldag al niet verliezen.

Aron123
Kapitein
Kapitein

Bericht door Aron123 »

MaxJack schreef:
merret schreef:
Hans Supermans schreef:

Maar enfin.

Dit he.

Nog zo’n apathische partij en ‘t zal serieus wat gezaag zijn hoor.

Je kan verliezen, maar dan verlies je op een deftige manier. Geen mauve manier.

zwasie
Kapitein
Kapitein

Bericht door zwasie »

Hans Supermans schreef:
02 aug 2020, 09:26
merret schreef:
Hans Supermans schreef:

Maar enfin.

Eerlijk? Gisteren was het tactisch plan, het slechtste wat ik zag sinds die keer dat thuis 1-2 op onze bek gingen tegen Beveren.

Kom niet af, met dat hij in de steek gelaten werd door de spelers, hé. Ja, door enkelingen misschien. Maar wanneer iedere speler ondermaats is, ligt het vooral aan de tactiek van de trainer.

Gisteren was dat echt duidelijk te zien. Phil heeft ons al schitterende dingen laten zien, maar gisteren neemt hij best volledig op hem. Het plan zat verschrikkelijk in elkaar. Eigenlijk werden vele spelers in de steek gelaten door de trainer.

Het belang van de Play Offs is verminderd, dus nu mag je absoluut die eerste speeldag al niet verliezen.
Ok dus ik noteer.
Alle ploegen die op speeldag 1 verliezen kunnen geen kampioen meer worden .

Geen idee waarom nog nooit iemand daaraan gedacht heeft? Waarom hebben we nu in godsnaam 40matchen nodig als je na speeldag 1 de helft van de ploegen al kan schrappen

MaxJack
Kapitein
Kapitein

Bericht door MaxJack »

XB1 schreef:
02 aug 2020, 09:25
Ik snap die matchvoorbereiding nog steeds totaal niet.
Daar staan bij Antwerp bomen vanachter die elk duel winnen.
En maar lange ballen trappen en voorzetten gooien.
Tegen Lille super hoge pressing en die konden niet uitvoetballen.
Tegen Antwerp apatische druk en mbokani die elk duel wint van een duidelijk onfitte Brandon.
Waarom die persee telkens moeten doordekken op mbokani terwijl je toch het duel verliest is me een raadsel. Perfect in zijn kaart spelen heet dat dan.

In 2de helft zetten we dan bij momenten even druk en was t plots alle hens aan dek bij antwerp. Dan is t bijzonder sneu dat we niet eerder hoog zijn gaan drukken.

Hans Supermans
Kapitein
Kapitein

Renny schreef:
02 aug 2020, 09:23
MaxJack schreef:
merret schreef:

Maar enfin.

Maak dat jezelf maar wijs. Sommige supporters gedragen zich even 'mauf' als ze de spelers verwijten te zijn.
Wat? Waarom die schrik om ‘mauf’ te zijn? We mogen toch wel met onze eigen teleurstelling omgaan, zonder daarvoor de irrelevantie te gaan opzoeken?

Gisteren was het slechtste in echt vele jaren. De fout lag hem echt vooral in de tactiek. Dat zijn helaas de feiten. We moeten de competitie absoluut met een zege beginnen.

Wel heerlijk wat Clement vorig seizoen bewerkstelligde, maar de deceptie na gisteren is te groot. Vorig seizoen was inderdaad het meest zorgeloze seizoen wat ik al meemaakte.

Aron123
Kapitein
Kapitein

Bericht door Aron123 »

zwasie schreef:
02 aug 2020, 09:29
Hans Supermans schreef:
merret schreef:

Maar enfin.

Ok dus ik noteer.

Geen idee waarom nog nooit iemand daaraan gedacht heeft? Waarom hebben we nu in godsnaam 40matchen nodig als je na speeldag 1 de helft van de ploegen al kan schrappen
Nu ik zou wel graag eens weten hoeveel ploegen er effectief de titel winnen na de eerste speeldag te verliezen.

Ik denk eerlijk gezegd dat dat er helemaal niet veel zijn.

kahasj
Publiekslieveling
Publiekslieveling

Bericht door kahasj »

Alle hens aan dek... Hebben niets weg gegeven. Konden nog 10 jaar spelen zonder kansen te creëren.

Hans Supermans
Kapitein
Kapitein

zwasie schreef:
02 aug 2020, 09:29
Hans Supermans schreef:
merret schreef:

Maar enfin.

Ok dus ik noteer.

Dan noteer je verkeerde dingen. Alleen kan een verlies je al direct in een ferm negatieve flow brengen na gisteren.

Was je gisteren eervol ten onder gegaan, zoals vorig seizoen tegen Antwerp, was er geen vuiltje aan de lucht. Het is de manier waarop.

Benoem de dingen zoals ze zijn zonder verbloeming, want zo’n wedstrijd als gisteren kan echt niet.