Project nieuw stadion

Nieuws over Club Brugge: wedstrijdverslagen, opinies over Clubspelers, blessures etc.

Moderator: Moderators

jeans
Oldie
Oldie
Vak: 311

Re: Project nieuw stadion

Bericht door jeans » 15 okt 2019, 18:59

Soms helpt het met raadsleden aan te schrijven en wat info te geven, zolang je correct blijft. En nee, dan bedoel ik niet Groen. Die hun geesten zijn beneveld.

Trainer !
Oldie
Oldie

Bericht door Trainer ! » 16 okt 2019, 07:38

Chimaera schreef:
15 okt 2019, 18:33
VZW Groen blijft in ieder geval de gemoederen beroeren binnen de gemeenteraad en in het bijzonder bij raadslid Pieter Marechal:
Spoiler:
Vraag 1036: Raadslid Pieter Marechal (2/09/2019)

Ik mocht vernemen dat door de vzw Groen beroep werd aangetekend tegen de
omgevingsvergunning die door het schepencollege werd verleend aan Wallenius Wilhelmsen
Logistics voor de uitbouw van een nieuwe terminal in Zeebrugge.

Mijn vragen hierbij zijn de volgende:
* Wat zijn de gevolgen van dit beroep?
* Wie zijn de natuurlijke personen achter de ‘vzw Groen’?
* Heeft de vzw Groen nog beroep aangetekend tegen beslissingen? Zoja, welke?

Antwoord 1036:
Beroep VZW Groen tegen omgevingsvergunning die werd verleend aan Wallenius
Wilhelmsen Logistics voor de uitbouw van een nieuwe terminal in Zeebrugge

* Wat zijn de gevolgen van dit beroep?

Het is onduidelijk wat de gevolgen zullen zijn daar de deputatie logischerwijze aanzet is en er een
aantal opties zich aandienen:
• De deputatie kan het hoger beroep van VZW Groen gegrond verklaren, dan is de vergunning
geweigerd.
• Zij kan het hoger beroep ook ongegrond verklaren, dan is de vergunning bevestigd.
• Maar de deputatie kan ook vergunnen en sleutelen aan de vergunningsvoorwaarden.
Nadat de deputatie zal hebben beslist, is ook nog hoger beroep mogelijk bij de Raad voor
Vergunningenbetwisting.
Het is dus onmogelijk om nu al aan te geven wat de eindbeslissing zal zijn en hoe lang de
procedure zal worden gevoerd.

* Wie zijn de natuurlijke personen achter de ‘vzw Groen’?
Bestuurders van de VZW zijn (sinds 18.08.2019) :
• Erik Ver Eecke
• Ivan De Clerck
• Christine Dekeyser
• Chrysta Dewaegenaere
• Elise Hermans

* Heeft de vzw Groen nog beroep aangetekend tegen beslissingen? Zoja, welke?
Wij kunnen ICT-gewijs niet opzoeken in welke zaken de VZW Groen is tussengekomen. Maar dit is
nog gebeurd voor alle duidelijkheid (vooral als het gaat om kappen van bomen en dergelijke…).
Maar globaal gezien kan vastgesteld worden (vb. via de pers), dat de VZW Groen regelmatig
bezwaren formuleert in openbare onderzoeken. Echte procedures voor de deputatie (zoals hier in
casu) zijn wel eerder zeldzaam op basis van de opzoekingen/navragen vanuit de dienst ruimtelijke
ordening.
https://www.brugge.be/bulletin-8-oktober-2019

Mooi zo. Laat ze maar wat tegenwind krijgen, ook in andere dossiers. Het heeft eigenlijk nog lang geduurd, terwijl ze toch al zeer lang tegen zowat iedere stedelijke en economische ontwikkeling actie voeren.
Wij kunnen ICT-gewijs niet opzoeken in welke zaken de VZW Groen is tussengekomen.

Zijn met andere woorden te laf om alles op te lijsten waar ze moeilijk zitten te doen.

Digress
Oldie
Oldie

Bericht door Digress » 16 okt 2019, 09:15

Ja dat begrijp ik toch ook niet. Misschien is er geen specifieke applicatie daarvoor maar een keer Googlen gaat toch ook al veel helpen.

timmy2002
Oldie
Oldie

Bericht door timmy2002 » 16 okt 2019, 10:20

Indien er een bewaarschrift wordt ingediend bij de (Bestendige) Deputatie of bij de Raad voor Vergunningsbetwistingen wordt dit niet publiek bekend gemaakt.
Omdat dit is voorgeschreven
Spoiler:
bij artikel 3quater van het besluit van de Regent van 23 augustus 1948 tot regeling van de rechtspleging voor de afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State
publiceert de RvSt dit wel in het Belgisch Staatsblad (BS), maar dit is nu ook niet de leukste krant om dagelijks te lezen. :grin:
Voor de "Definitieve vaststelling van het gewestelijk ruimtelijk uitvoeringsplan ’Afbakening regionaalstedelijk gebied Brugge - herneming" werd dit gedaan in het BS van 9 en 13 februari 2018.

Als natuurlijk de Stad Brugge betrokken partij was of zelf de vergunning verleende lijkt het ridicuul te gaan beweren dat ze daar geen weet van hebben; men heeft daar wel degelijk bewust ICT-gewijs bij gezet; m.a.w. er zal van wie klagers waren geen Excell of ander bestand worden bijgehouden. Echter men hoeft bij het stadsbestuur maar te gaan opzoeken hoeveel advocaten er werden aangesteld in zaken van Ruimtelijke Ordening en daar de dossiers van te bekijken om dit uit te vlooien. Eén bediende een dag of twee daar opzetten en klaar is kees.

Kendrick
Oldie
Oldie

Bericht door Kendrick » 16 okt 2019, 11:00

Wat is de geloofwaardigheid van wat sullen die nog niet met een computer overweg kunnen. Heel gestructureerd en professioneel allemaal.

timmy2002
Oldie
Oldie

Bericht door timmy2002 » 16 okt 2019, 12:07

Zure beertjes

Een protestactie van Club Brugge K.V. supporters tegen de verzuurde houding van Groen vzw in het Brugse stadiondossier. — in Jan Breydelstadion.
Video via https://www.facebook.com/fcbruges.suppo ... 745005365/
Uitreiking: hou de social media en de pers in ‘t oog. Weldra meer nieuws. Stadion: we wachten met zijn allen op een uitspraak van de Raad van State omtrent site Blankenbergse Steenweg. We krijgen stilaan een baard.

Alle toekomstige nieuwtjes zullen hier zeker blijvend gepost worden. De beertjes worden binnenkort plechtig overhandigd. Enkele journalisten toonden al interesse. Blijf ons volgen en dank voor alle steun 💙🖤

Chimaera
Junior Member
Junior Member
Vak: 225

Bericht door Chimaera » 18 okt 2019, 08:31

Ik had deze nog liggen thuis maar vergeten te posten. Brugsch Handelsblad van 27 september.
Afbeelding

Flandrach
Newbie
Newbie

Bericht door Flandrach » 18 okt 2019, 13:44

Ik krijg er werkelijk het vliegend schijt van als ik dat zinnetje lees "wij verkiezen, net als de Vlaamse bouwmeester, een uitbreiding van het Jan Breydelstadion". Mijn wens (een utopie natuurlijk, maar een mens mag al eens dromen) is een debat met aan de ene kant Jeans en Timmy2002, en aan de andere kant 2 pipo's van vzw Groen, ze mogen nog zelf kiezen wie.

F****** hell zeg, heel dit stadiondossier weegt harder door op mijn gemoedstoestand dan ik had durven denken, en waarschijnlijk bij alle volgers van dit topic. Ik denk er dus echt dagelijks aan, en hoop telkens op goed nieuws, op dat lichtpuntje aan het eind van de verdomd lange tunnel. In januari kom ik er 40... Ooit zei ik dat ik voor m'n 40e de eerste wedstrijd in het nieuw stadion wou zien. Ik zal, samen met jullie, nog minstens 2-3 jaar mogen wachten. Tis vo je dum in je gat te breekn.

cis19
Oldie
Oldie
Vak: 424

Bericht door cis19 » 18 okt 2019, 13:49

ik ben in het stadium dat zelfs slecht nieuws goed nieuws is, want dan weten we waar we staan en kunnen we verder met andere pistes. Ons bestuur kennende gaan er zeker al alternatieven klaarliggen.

Bizze
Senior Member
Senior Member
Vak: 311-12-17

Bericht door Bizze » 18 okt 2019, 21:56

cis19 schreef:
18 okt 2019, 13:49
ik ben in het stadium dat zelfs slecht nieuws goed nieuws is, want dan weten we waar we staan en kunnen we verder met andere pistes. Ons bestuur kennende gaan er zeker al alternatieven klaarliggen.
Akkoord, maar dan graag voor Nieuwjaar slecht nieuws...
Merendeel van de gazetten sprak over mei 2019. Alweer half jaar later

Vic
Junior Member
Junior Member

Bericht door Vic » 21 okt 2019, 17:02

Zie de FB pagina van '5 na 12': morgen worden zure beertjes uitgedeeld aan alle gemeenteraadsleden. De raadsleden van Groen krijgen de rest om aan VZW Groen te bezorgen. Locatie: Burg. Tijdstip: 16 u 45. Het is niet de bedoeling om massaal af te zakken, een symbolische delegatie is voldoende.

jeans
Oldie
Oldie
Vak: 311

Bericht door jeans » 22 okt 2019, 00:03

Flandrach schreef:
18 okt 2019, 13:44
Ik krijg er werkelijk het vliegend schijt van als ik dat zinnetje lees "wij verkiezen, net als de Vlaamse bouwmeester, een uitbreiding van het Jan Breydelstadion". Mijn wens (een utopie natuurlijk, maar een mens mag al eens dromen) is een debat met aan de ene kant Jeans en Timmy2002, en aan de andere kant 2 pipo's van vzw Groen, ze mogen nog zelf kiezen wie.

F****** hell zeg, heel dit stadiondossier weegt harder door op mijn gemoedstoestand dan ik had durven denken, en waarschijnlijk bij alle volgers van dit topic. Ik denk er dus echt dagelijks aan, en hoop telkens op goed nieuws, op dat lichtpuntje aan het eind van de verdomd lange tunnel. In januari kom ik er 40... Ooit zei ik dat ik voor m'n 40e de eerste wedstrijd in het nieuw stadion wou zien. Ik zal, samen met jullie, nog minstens 2-3 jaar mogen wachten. Tis vo je dum in je gat te breekn.
Vooreerst wil ik hier nogmaals herhalen, dat ik grote voorstander ben dat elke burger, elke vereniging, hoe klein ook, de mogelijkheid krijgt om bij beslissingen van de overheid terechte bezwaren in te dienen. Maar het is godgeklaagd dat voor een GRUP welke voorlopig goedgekeurd is en in werking ging op 4 december 2017, nog altijd geen kennis is in hoeverre de ingediende bezwaren dit GRUP onderuit halen. Daarnaast is het oneerlijk en eigenlijk laf dat bezwaren ingediend worden gebaseerd op achterhaalde feiten zoals deze waarop vzw groen zich beroept. Ze wijzen JB als enige plaats waar het stadion zou moeten mogelijk zijn. Het feit dat plan MER daterend van 19 mei 2016 dit alternatief volledig van tafel veegt als negatief op tal van onderzochte milieu effecten is wraakroepend dat een milieu vereniging dit negeert. Grotesker wordt het nog als zelfde vereniging zich beroept op de Vlaamse Bouwmeester (Marcel smets) welke in 2007 in een 'haalbaarheidsstudie' aangevraagd door de stad Brugge stelde dat uitbreiding van JB mogelijk was onder voorwaarden. Dat deze 'studie' enkel bouwtechnisch van aard is, gezien zijn bevoegdheid, en geen rekening houdt met de neveneffecten welke een MER 9 jaar later wel doet, wordt vierkant genegeerd. Net zoals het feit dat deze bouwmeester totaal geen rekening heeft gehouden met de haalbaarheid naar de gebruiker, zijnde een professionele voetbalclub welke het stadion 9 maanden op een kalenderjaar in exploitatie ter beschikking moet hebben.

Het feit dat een politieke partij Groen met 5 zetels op 47 tegen de wil van alle andere in dit misplaatste theater blijft steunen maakt het nog zuurder. Dat ze daardoor een ganse regio gijzelen lijkt hen niet te deren. Verwijzen naar de bouwmeester houdt ook in dat ze moeten verwijzen naar de toen geraamde kostprijs van 80 miljoen. Centen welke de overheid als belastinggeld zou moeten gebruiken, gezien geen enkele privaat partner deze kost zal doen in een overheids eigendom. Maar daar zwijgen ze wijselijk over. Ze hebben een verpletterende verantwoordelijkheid in deze soap door een vereniiging te steunen welke voor de derde maal dezelfde miskleun herkauwt. Ze hebben dit gedaan bij de behandeling van het MER, en bij de voorlopige goedkeuring van het GRUP, waarna ze bij de publicatie van het definitieve GRUP in het staatsblad op 20 /11/2017 gebruik gemaakt hebben om ten derde male te doen bij de RVS.
In een rechtstaat die naam waardig zou dit niet mogelijk mogen zijn!

Bizze
Senior Member
Senior Member
Vak: 311-12-17

Bericht door Bizze » 22 okt 2019, 18:49

Volgens hln misschien uitspraak in november, laat ons hopen

steward
Newbie
Newbie

Bericht door steward » 22 okt 2019, 20:01

Bizze schreef:
22 okt 2019, 18:49
Waar zie je dat?

MichielVC
Addicted Member
Addicted Member

Bericht door MichielVC » 22 okt 2019, 20:05

RVS laat zich nooit op een datum vastpinnen dus HLN kan niet weten dat er in november een uitspraak komt.

TercyPau
Newbie
Newbie

Bericht door TercyPau » 22 okt 2019, 20:26

Bizze schreef:
vermelden ze ook welk jaar?

Digress
Oldie
Oldie

Bericht door Digress » 22 okt 2019, 20:52

TercyPau schreef:
22 okt 2019, 20:26
Bizze schreef:
vermelden ze ook welk jaar?
2008

Vic
Junior Member
Junior Member

Bericht door Vic » 23 okt 2019, 08:02

Vic
Junior Member
Junior Member

Bericht door Vic » 23 okt 2019, 08:03

merret
Oldie
Oldie

Bericht door merret » 23 okt 2019, 08:13

Gisteren was het water onderaan de Zuid naar beneden aan het stromen terwijl het niet eens regende.

merret
Oldie
Oldie

Bericht door merret » 23 okt 2019, 08:15

Al een geweldige reactie daaronder..... :roll:

Couga
Junior Member
Junior Member

Bericht door Couga » 23 okt 2019, 08:19

Meteen een goed gefundeerde objectieve kijk door een lezer in de comments

edmund
Oldie
Oldie

Bericht door edmund » 23 okt 2019, 08:39

Nog een zuur beertje over voor Pieterke smit?

timmy2002
Oldie
Oldie

Bericht door timmy2002 » 23 okt 2019, 08:41

Stadsbestuur van Brugge krijgt morgen voor de gemeenteraad honderden zure beertjes overhandigd

Geschreven op 21 oktober 2019 door Mario De Wilde

Een delegatie van de actie- en drukkingsgroep ‘FC Bruges Task Force ‘5 na 12’ ‘ zal morgen dinsdagnamiddag omstreeks 16u45 aanwezig zijn op de Burg. ‘We willen, in naam van de Clubsupporters, alle gemeenteraadsleden symbolisch een snoepzakje met zure beertjes overhandigen, voor ze het stadhuis binnengaan om de gemeenteraad van 17u00 aan te vatten’, zegt Ives Boone namens de Task Force. ‘Dit om het getalm in het stadiondossier én de houding van de partij Groen en haar acolieten van de vzw Groen aan de kaak te stellen.’ De beertjes verwijzen symbolisch naar de blauw-zwarte (beren)mascottes en de historische Brugse beer. Maar vooral ook naar de verzuurde mentaliteit in onze maatschappij ( het zogenaamde NIMBY fenomeen), die elke vooruitgang van grote ambitieuze maatschappelijke projecten fnuikt door uitputting van alle mogelijke rechtsmiddelen. De plannen voor een nieuw Clubstadion dateren inmiddels al van 2007…

De zure beertjes werden ingezameld net voor de thuismatch van Club Brugge tegen AA Gent op zondag 6 oktober. Ives Boone; “Onze oproep werd massaal opgevolgd door de Clubsupporters, die het wachten in ons stadiondossier grondig beu zijn. Ter gelegenheid van die wedstrijd werd nog maar eens pijnlijk duidelijk dat het Jan Breydelstadion niet alleen door en door (beton)rot is: het regenwater spoot die dag uit alle hoeken en mogelijke gaten. Het is wachten op een eerste ongeluk…

Het verlangen naar een comfortabele voetbaltempel is groot bij de aanhang. We volgden vorige maand met aandacht de debatten tijdens de gemeenteraad. Het verslag op onze Facebookpagina bereikte daarbij meer dan 100.000 personen. ‘Het deed ons plezier om vast te stellen dat intussen 5 van de 6 partijen in de Brugse gemeenteraad evenzeer het project aan de Blankenbergsesteenweg genegen zijn’, aldus nog Boone. ‘Tot onze spijt weigert de partij Groen zijn medewerking. Hoewel de partij hierover mist spuit en haar onschuld uitschreeuwt, werd ondertussen duidelijk dat ze de vzw Groen zowel met woorden als met daden (financiële hulp) ondersteunt bij de klacht, die loopt bij de Raad van State.

Alle gemeenteraadsleden,over de partijgrenzen heen, krijgen daarom van ons een zakje snoep, een extra lading zure beertjes zal echter aan de raadsleden van Groen worden overhandigd om te bezorgen aan hun vrienden van vzw Groen.’

Zowel Groen als vzw Groen lijken de pedalen volledig kwijt te zijn sedert het debat in de gemeenteraad vorige maand. Er wordt bijvoorbeeld geschermd met het alternatief om een nieuw stadion te bouwen op de huidige JB-site. Een plan, dat met de grond gelijk werd gemaakt door het MER. Wil Groen echt de dorpskern van Sint-Andries belasten met een mobiliteitsprobleem ( 40.000 voetbalsupporters elke twee weken).

De bevolking van Sint-Andries huivert bij die gedachte. Verder werd ook de locatie Spie ten tonele gevoerd door lieden uit de entourage van Groen. Ook die locatie wordt door het MER minder geschikt verklaard dan de Blankenbergse Steenweg ( minder oppervlakte, minder parking, verder weg van het stadscentrum, moeilijker bereikbaar met de fiets) Het is overduidelijk dat de locatie Blankenbergse Steenweg het meest geschikt is om een nieuw stadion te bouwen. Tot slot waarderen we het vervroegde startuur van deze gemeenteraad omwille van de match tegen PSG.

Waarmee de gemeenteraad het belang erkent van Club Brugge als ‘citymarketeer’ voor onze stad. Nu nog een nieuw stadion waarin gerenommeerde buitenlandse gasten zonder schaamrood kunnen worden ontvangen!”

Vic
Junior Member
Junior Member

Bericht door Vic » 23 okt 2019, 08:42

Couga schreef:
23 okt 2019, 08:19
Meteen een goed gefundeerde objectieve kijk door een lezer in de comments
Prototype van 'verzuurde' burger, hij werd gisteren blijkbaar vergeten 😁