Transferzomer 2019

- Club heeft gesprekken aangeknoopt met Tottenham omtrent Victor Wanyama. Een bod van 8 miljoen pond (€8.7 miljoen) ligt op tafel, alsook een uitleenbeurt. (Britse media + bevestiging HLN)

- Middenvelder Ousseynou Diagne is op test bij de beloften, maar sluit bij een positieve beslissing aan bij de A-kern. Hij speelt momenteel bij Le Mans (HLN)

- Een bod van €1.8 miljoen euro op winger Thembinkosi Lorch werd geweigerd (Zuid-Afrikaanse media)

Sofyan Amrabat

Nieuws over Club Brugge: wedstrijdverslagen, opinies over Clubspelers, blessures etc.

Moderator: Moderators

Renny
Oldie
Oldie
Vak: 313

Re: Sofyan Amrabat

Bericht door Renny » 16 jul 2019, 14:26

merret schreef:
16 jul 2019, 14:23
Ik ben hier als 1 van de weinige precies geen fan van type Amrabat op de 6. Loopt te veel met de bal op die positie vind ik. Was trouwens ook al mijn verwijt aan hem toen hij op de RCV stond.
Punt is dat dat op de 6 in 433 niet per se een slecht iets is.

merret
Oldie
Oldie

Bericht door merret » 16 jul 2019, 14:28

XB1 schreef:
16 jul 2019, 09:35
Iedereen kan eens uitglijden hé zeg.
Telkens de beste man op het veld in de voorbereiding.
1e helft met hem voetbalden we tenminste vooruit.
2e helft in balbezit gingen we meer achteruit dan vooruit.
Toch was dat ergens typerend imo. Een Nakamba of een Rits die sneller de bal inspelen ga je dat niet zi snel zien voorhebben.

zwaluw
Newbie
Newbie

Bericht door zwaluw » 16 jul 2019, 14:29

gewoon betere versie van Zimling op de 6

merret
Oldie
Oldie

Bericht door merret » 16 jul 2019, 14:31

Renny schreef:
16 jul 2019, 14:26
merret schreef:
Ik ben hier als 1 van de weinige precies geen fan van type Amrabat op de 6. Loopt te veel met de bal op die positie vind ik. Was trouwens ook al mijn verwijt aan hem toen hij op de RCV stond.
Bwa ik weet niet, ik vind dat veel lopen met de bal op het middenveld het spel vertraagd. En dat hij dan bij balverlies van hem of van een ploegmaat vaker uit positie zal staan.

Hans Supermans
Oldie
Oldie

Bericht door Hans Supermans » 16 jul 2019, 15:00

merret schreef:
Terwijl je met de bal loopt, kan je net overzicht krijgen op het spel en je medespelers naar betere posities sturen ook natuurlijk.

Zo een Seck moet dat niet proberen maar Amrabat zou dat kunnen.

Bwa ik weet niet, ik vind dat veel lopen met de bal op het middenveld het spel vertraagd. En dat hij dan bij balverlies van hem of van een ploegmaat vaker uit positie zal staan.

Voorbijganger
Senior Member
Senior Member

Bericht door Voorbijganger » 16 jul 2019, 15:51

merret schreef:
16 jul 2019, 14:31
Renny schreef:
merret schreef:
Vind ik ook. Een VM moet in positie blijven en snel inspelen. De bal gaan ophalen bij de CVs, dat doet mij denken aan de balverliefde zwaarlijvige marrokaanse voetballers die je in het cafévoetbal wel vaker tegenkomt.

Wie zelf cafévoetbal speelde, kent het type wellicht.

Matteo Carati
Oldie
Oldie

Bericht door Matteo Carati » 16 jul 2019, 15:54

Frenkie De Jong doet toch ook niets anders bij nationale ploeg NL ?

Ben er ook geen fan van hoor. Vind dat een totaal achterhaald en belachelijk concept. Vooral omdat de passing die zo'n VM dan doet, helemaal niets speciaals is. De VM moet echt niet tussen de CVs gaan zakken en de bal vragen, om dan een pasje opzij te geven.

BjeurnEngels
Senior Member
Senior Member

Bericht door BjeurnEngels » 16 jul 2019, 19:14

De tijd dat een VM de bal enkel recupereerde en inspeelde bij een CM is toch ook al lang gepasseerd.

caring_fellow
Senior Member
Senior Member
Vak: 213

Bericht door caring_fellow » 17 jul 2019, 10:00

merret schreef:

Hier ook, ik hou er ook niet van op de 6.

Spartacus
Addicted Member
Addicted Member

Bericht door Spartacus » 17 jul 2019, 10:13

BjeurnEngels schreef:
16 jul 2019, 19:14
De tijd dat een VM de bal enkel recupereerde en inspeelde bij een CM is toch ook al lang gepasseerd.
Die tijd is nu, toch? De klassieke VM's zijn al blij als ze de bal veilig terug bij een CV krijgen.

Robby
Senior Member
Senior Member

Bericht door Robby » 17 jul 2019, 10:13

Legt meer gevaar in zijn passing dan naka.. zorgt er wel voor dat het spel verdeeld wordt. Heeft trouwens een goede cross en lange bal.
Kan werken op de 6 als een soort lage spelverdeler maar dan moet de verdediging iets lager staan.

hansje
Newbie
Newbie

Bericht door hansje » 17 jul 2019, 10:22

merret schreef:
16 jul 2019, 14:31
Renny schreef:
merret schreef:
Ja vind ik ook. Berge bij genk was anders aangezien die gemakkelijk voorbij 1 a 2 spelers liep en zo toch het spel versnelde. Hopelijk nakamba houden of een direct inzetbare nieuwe 6 halen.

Digress
Oldie
Oldie

Bericht door Digress » 17 jul 2019, 10:27

Hans Supermans schreef:
16 jul 2019, 15:00
merret schreef:
Terwijl je met de bal loopt, kan je net overzicht krijgen op het spel en je medespelers naar betere posities sturen ook natuurlijk.

Natuurlijk wel lastig inspelen als de tegenstander compact staat. Als je dan je man kunt uitschakelen en wat verder kan komen met de bal moet iemand uitstappen waardoor er iemand anders aanspeelbaar wordt. Zo'n KDB doet dat ook gewoon hoor bij City.

Schwalbe04
Addicted Member
Addicted Member

Bericht door Schwalbe04 » 17 jul 2019, 10:30

Ik blijf erbij dat je met een topper op de 6 (rasechte VM à la N'didi, Naka,..), Amrabat en Hans het beste middenveld hebt in België.

Ruud is een heel complexe vraagstuk want op het veld is hij natuurlijk dé leider bij uitstek en brengt hij schwung en grinta, maar anderzijds is hij de voorbije maanden zwak tot OK en wordt hij met de jaren er zeker niet beter op. Rits had een boerejaar en zal in Phille's systeem minder renderen, dus neen.

Davinchi
Newbie
Newbie

Bericht door Davinchi » 17 jul 2019, 10:32

Feit dat Sofyan zo veel aan de bal moet lopen, is dan ook wel het probleem van onze ploeg.
De moment dat wij een aanval opbouwen staat iedereen gewoon stil, er is niemand die zich aanbied of de ruimte in duikt, tenzij onze aanvallers.
Vanaken maar vooral Vormer staan stil, blijven gewoon bij hun man staan, niemand bied zich aan om een actie te doen.
Kan mijn fout zijn dat dit enkel zo is bij topploegen van de wereld..

sney
Oldie
Oldie

Bericht door sney » 17 jul 2019, 10:36

Ik vind dat amrabat te veel risico in zijn spel heeft om als 6 te fungeren. En houdt de bal imo ook te lang zelf bij.

Voor mij absoluut geen 6 voor ons dus, als 8 kan hij concurreren met vormer, dat wel.

Hans Supermans
Oldie
Oldie

Bericht door Hans Supermans » 17 jul 2019, 10:38

Digress schreef:
17 jul 2019, 10:27
Hans Supermans schreef:
merret schreef:

Natuurlijk wel lastig inspelen als de tegenstander compact staat. Als je dan je man kunt uitschakelen en wat verder kan komen met de bal moet iemand uitstappen waardoor er iemand anders aanspeelbaar wordt. Zo'n KDB doet dat ook gewoon hoor bij City.
Dat bedoelde ik. Die laatste paragraaf is niet van mij, maar van merret. Dat quoten is wat verneukt.

Door de bal bij te houden, gaat de tegenstander normaal wat drukken en kunnen andere spelers in die ‘verlaten posities’ lopen.

Dit stuk komt van mij:

Digress
Oldie
Oldie

Bericht door Digress » 17 jul 2019, 10:43

Hans Supermans schreef:
17 jul 2019, 10:38
Digress schreef:
17 jul 2019, 10:27
Hans Supermans schreef:

Dat bedoelde ik. Die laatste paragraaf is niet van mij, maar van merret. Dat quoten is wat verneukt.

Door de bal bij te houden, gaat de tegenstander normaal wat drukken en kunnen andere spelers in die ‘verlaten posities’ lopen.

Dit stuk komt van mij:

Dacht ook dat ik merret quotete... Bizar idd

BjeurnEngels
Senior Member
Senior Member

Bericht door BjeurnEngels » 17 jul 2019, 15:26

Spartacus schreef:
17 jul 2019, 10:13
BjeurnEngels schreef:
16 jul 2019, 19:14
Die tijd is nu, toch? De klassieke VM's zijn al blij als ze de bal veilig terug bij een CV krijgen.
Gaat mij eerder over de invulling van die rol. Een meer dynamische VM zoals Amrabat kan meer tempo in een team krijgen, daar waar een klassieke VM het spel al eens durft vertragen. Maakt je wel meer kwetsbaar op de counter.

Herceg Medo
Addicted Member
Addicted Member

Bericht door Herceg Medo » 17 jul 2019, 15:36

Amrabat op de 6 en die wordt binnen de kortste keren uitgefloten door het publiek.

Helemaal eens met Merret. Amrabat heeft dezelfde stijl als Vadis en dus ook hetzelfde probleem: steengoeie voetballer maar willen de bal naar de medespelers brengen ipv. de bal het werk te laten doen.
Dat je 6 enkele keren een actie maakt, bal aan de voet, juich ik enkel toe. Maar keer op keer (zoals vorig jaar enkele matchen het geval) is geen goed idee, dan word je geweldig voorspelbaar en ga je niks meer bereiken.
Amrabat is ook tactisch te onbezonnen en neemt teveel hooi op z'n vork waardoor hij zich heel vaak verslikt en je op zeer gevaarlijke counters kan botsen.

Akkoord, het zet er spectaculair uit als je 6 plots het halve veld oversteekt maar ik verkies een veiligere optie die wel positie weet te houden en door snelle passing het tempo omhoog kan jagen.

Amrabat op de 8 is een heel ander verhaal: daar kan ik wel fan van zijn.

carhartt-
Oldie
Oldie
Vak: 226

Bericht door carhartt- » 17 jul 2019, 15:45

Akkoord met bovenstaande maar nu Nakamba op vertrekken staat zou ik toch zeggen wen eraan

Herceg Medo
Addicted Member
Addicted Member

Bericht door Herceg Medo » 17 jul 2019, 15:45

Matteo Carati schreef:
16 jul 2019, 15:54
Frenkie De Jong doet toch ook niets anders bij nationale ploeg NL ?

Ben er ook geen fan van hoor. Vind dat een totaal achterhaald en belachelijk concept. Vooral omdat de passing die zo'n VM dan doet, helemaal niets speciaals is. De VM moet echt niet tussen de CVs gaan zakken en de bal vragen, om dan een pasje opzij te geven.
ik zag Frenkie niet genoeg spelen bij de nationale ploeg. Maar bij Ajax staat hij samen met Schone voor de verdediging: iemand die slim genoeg is om positie te houden en sober te gaan voetballen waar het moet.
Frenkie De Jong gaat de bal trouwens wel diep ophalen om weg te lopen uit de dekking maar gaat dan wel de diepte zoeken diagonaal door z'n passing, niet door te gaan lopen met de bal. 1 mannetje pakken als het noodzakelijk is om iemand vrij te spelen, maar meer dan dat niet.
De passing die Frenkie de Jong speelt, is redelijk geniaal en niet "helemaal niets speciaals".

De kracht van Ajax was trouwens net dat duo Schöne-De Jong: niet dat ze zo goed kunnen voetballen hoor (wat ze uiteraard wel kunnen), maar dat ze vanuit een lage positie het spel plots enorm kunnen versnellen, door open te draaien bij een aanname en in te spelen. Zodra één van die 2 de bal krijgt, is er diepgang zonder bal omdat ze weten dat die diagonale pass zo snel en precies ingespeeld wordt. Ajax speelde bij momenten bijna een Hail Mary waarbij Tadic inzakte maar VdBeek, Zyiech, Neres en zelfs de backs meteen de diepte zochten zodat het duo DeJong-Schöne 4 à 5 opties hadden om diep te spelen of in de voeten van Tadic te passen. Nauwelijks te verdedigen als ze er dan de juiste pass uit pikten.

Davinchi
Newbie
Newbie

Bericht door Davinchi » 17 jul 2019, 15:48

Als hij zich centraal opsteld in de verdediging of LCV om de bal te verdelen moet hij gewoon minder dribbelen en effectief de veilige oplossing zoeken.
Indien hij als VM gepositioneerd staat mag die van mij doen wat hij wil, dan heeft hij 2 CVs als backup achter hem om zijn foutje op te lossen.

Hij moet gewoon leren wanneer een risico te maken.

Shao
Addicted Member
Addicted Member

Bericht door Shao » 17 jul 2019, 17:09

carhartt- schreef:
17 jul 2019, 15:45
Akkoord met bovenstaande maar nu Nakamba op vertrekken staat zou ik toch zeggen wen eraan
Of gewoon Rits op de 6 natuurlijk.
Essentieel bij vertrek Nakamba is dat er een extra CM gehaald wordt. Want Rits - Vormer lijkt echt niet te werken in deze 4-3-3

MrRaveDog
Junior Member
Junior Member

Bericht door MrRaveDog » 27 jul 2019, 10:27

Staat op de instagramstory van Danjuma met een paars slaapkleed. Kan toch niet.