Transfergeruchten (24/01)

- Club zou 2.5 miljoen euro voor Gonçalo Cardoso te veel vinden, de transfer is nog onzeker (HLN)

- Target Szymon Zurkowski tekent voor 4miljoen bij Fiorentina (Italiaanse & Poolse pers)

Geldinzameling sfeeracties

Nieuws over Club Brugge: wedstrijdverslagen, opinies over Clubspelers, blessures etc.

Moderator: Moderators

Knopfler
Oldie
Oldie
Vak: 312

Geldinzameling sfeeracties

Bericht door Knopfler » 09 jan 2019, 01:31

Om het sfeertopic wat meer kenbaarheid te geven, heb ik hier een nieuw topic opgestart zodat er meer reacties komen.
Zoals velen ondertussen wel weten moeten The Blues of FCB het met een kleine kas zien te rooien dit eerste jaar. Waardoor er weinig mogelijkheden zijn om nog vele acties te plannen dit jaar. Ik spreek hier niet namens de groepering gezien ik er geen enkele binding mee hebt buiten wat contacten. Vroeg ik mij af of wij als supporters hen niet een extra duwtje in de rug kunnen geven.

Als we een 2de titel op rij willen dan zullen de supporters er ook moeten staan. Gezien we nog 7 thuismatchen hebben in de reguliere competitie en de 3 punten heel belangrijk zijn (waaronder: Gent en Genk). Zullen we nog eens keihard moeten uithalen in Jan Breydel ook. Daarom wou ik eens polsen of er interesse is om een extra omhaling te doen om zo The Blues of FCB te helpen om nog meer acties (tifo's, flagdays, andere...) te voorzien komende maanden.

Momenteel kan er nog 1 actie worden ingepland over de hele resterende periode en dat is veel te weinig. Gezien we er komende maanden zeker moeten staan op het veld maar ook naast het veld. Ik denk echt dat iedereen wel een stevige duit in het zakje kan doen om nog eens voluit te knallen komende maanden.

Ik zelf zou al zeker 50€ extra willen overschrijven op de rekening van The Blues of FCB. Misschien ook handig dat Birger een schatting hier kan neerpoten van de werkelijke kost van een gemiddelde tifo (noord) en van een tifo in heel het stadion? Dan kunnen we werken met een bepaald bedrag dat we moeten binnenhalen (1 grote flagday (Gent?), 1 tifo Genk, 4+1 tifo's playoffs)

Laat maar van jullie horen zou ik zeggen. Gelieve trouwens het topic deftig te houden als het kan. Wie interesse heeft om geld te storen reageer gerust met : 'Ik doe mee en steun The Blues of FCB extra met [bedrag] euro'. Dan zal ik de lijst hieronder verder invullen.

Knopfler
Oldie
Oldie

Re: Geldinzameling sfeeracties

Bericht door Knopfler » 09 jan 2019, 01:37

Lijst geïnteresseerden:

Knopfler 50€
Jonasvdb 50€
Timmy2002 50 euro

icecoldkillahh
Oldie
Oldie
Vak: 222

Bericht door icecoldkillahh » 09 jan 2019, 06:15

Ik vind het een mooi initiatief maar dan moet je in de banner die aftelklok voor euros voor x tifos zetten.

Uiteraard moet the Blues dan met een kostenplaatje komen.

Crowdfunding... maar enkel op dit forum... is dat breed genoeg? Hier zitten een 50 tal diehards (forum members bedoel ik) met die alleen kom je er niet.

JonasVdb
Newbie
Newbie

Bericht door JonasVdb » 09 jan 2019, 07:56

'Ik doe mee en steun The Blues of FCB extra met 50 euro'.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

timmy2002
Oldie
Oldie

Bericht door timmy2002 » 09 jan 2019, 08:16

'Ik doe mee en steun The Blues of FCB extra met 50 euro'.

Knopfler
Oldie
Oldie

Bericht door Knopfler » 09 jan 2019, 10:04

icecoldkillahh schreef:
09 jan 2019, 06:15
Ik vind het een mooi initiatief maar dan moet je in de banner die aftelklok voor euros voor x tifos zetten.

Uiteraard moet the Blues dan met een kostenplaatje komen.

Crowdfunding... maar enkel op dit forum... is dat breed genoeg? Hier zitten een 50 tal diehards (forum members bedoel ik) met die alleen kom je er niet.
Dit mag gerust een combo zijn van alle sfeergroepen (online, offline (NF, ES, supportersclubs) samen hoor, graag. Het heeft geen nut om te blijven vitten en af te wachten alleszins. Anders is er maar één actie meer door The Blues in de komende periode.

Hopelijk kan Birger/Robinho/CVS vlug enkele gegevens doorgeven (rekeningnummer) een ruwe schatting van een Noord tifo en een hele tifo. Dan kunnen we alle registers opentrekken en iedere groepering aan te spreken. Geen idee of er hier mensen zitten die een belang hebben bij groepering als ES, NF of SC? Hopelijk kan iedereen zijn trots wat opzij zetten en maar aan één ding denken. Enkele krachtige acties om de sfeer op te pompen tijdens komende race naar de titel.

Hav1983
Junior Member
Junior Member
Vak: 212

Bericht door Hav1983 » 09 jan 2019, 10:07

Lovenswaardig maar ik denk dat de kosten voor een tifo wat onderschat worden. 1 extra tifo zou al knap zijn.

Knopfler
Oldie
Oldie

Bericht door Knopfler » 09 jan 2019, 10:10

Daarom dat het handig zou zijn om een ruwe schatting daarvan te hebben. Dan hebben we iets om naar te streven want nu weet je eigenlijk niet hoe of wat. Ik zelf schat iets van een 1500-1750€ voor Noord en 5000€ voor heel het stadion ruwweg.

Nu als je al kan regelen om tegen Genk een tifo te hebben. Een heuse flagday en dan nog 1/2 tifo's in de noord tijdens de playoffs. Het is toch al iets meer dan één actie die er nu maar mogelijk is.

Daarnaast als je als persoon 1000 of wat was het voor shirtje van Vossen kan neerleggen of 3000€ voor Nonkel Georges te laten trainen dan moet het mogelijk om gezamenlijk eens wat geld binnen te halen om extra tifo's tijdens komende matchen te regelen.

noraj
Newbie
Newbie
Vak: 225

Bericht door noraj » 09 jan 2019, 10:38

'Ik doe mee en steun The Blues of FCB extra met 55 euro'

Merloni
Newbie
Newbie

Bericht door Merloni » 09 jan 2019, 11:06

Ik ben trotse gold-member van the blues.
Rond gaan met de pet is een goed idee, maar schuilen ook aantal gevaren in. Die hards gaan graag extra willen sponsoren maar is dat idd breed genoeg? Tn tweede gaan er veel denken: we zijn nog maar lid en ze zijn daar terug.

Ik zie eerder een heil in het helpen van sponsoring via bedrijven etc die de vzw the blues zelf willen helpen sponsoren! Enige waakpunt is idd niet over sponsoren van de blaadjes . Maar kan hier niet beter een petitie opgericht worden om zo een breed draagvlak te creeeren naar club toe om ons te helpen die sponsors te vinden, of een uitgangsbord verkrijgen in het stadion voor die specifieke sponsors?

Ik denk dus dat de beste optie is club meekrijgen in ons verhaal! Dringend werk maken van voorbeelden waar wij (de supporters) het verschil hielpen maken in de thuismatchen, namelijk club overtuigen dat door ons ook prijzen/geld werd gewonnen!

Aron123
Oldie
Oldie

Bericht door Aron123 » 09 jan 2019, 12:15

Ik doe mee en steun The Blues of FCB extra met 20 euro'.

MaxJack
Oldie
Oldie
Vak: 214

Bericht door MaxJack » 09 jan 2019, 12:18

Merloni schreef:
09 jan 2019, 11:06
Rond gaan met de pet is een goed idee, maar schuilen ook aantal gevaren in. Die hards gaan graag extra willen sponsoren maar is dat idd breed genoeg? Tn tweede gaan er veel denken: we zijn nog maar lid en ze zijn daar terug.

Ik zie eerder een heil in het helpen van sponsoring via bedrijven etc die de vzw the blues zelf willen helpen sponsoren! Enige waakpunt is idd niet over sponsoren van de blaadjes . Maar kan hier niet beter een petitie opgericht worden om zo een breed draagvlak te creeeren naar club toe om ons te helpen die sponsors te vinden, of een uitgangsbord verkrijgen in het stadion voor die specifieke sponsors?

Ik denk dus dat de beste optie is club meekrijgen in ons verhaal! Dringend werk maken van voorbeelden waar wij (de supporters) het verschil hielpen maken in de thuismatchen, namelijk club overtuigen dat door ons ook prijzen/geld werd gewonnen!
Waarom zouden die blaadjes niet gesponsord kunnen worden eigenlijk. Boeit het echt zoveel dat op de kant die je niet toont naar het veld er een aantal bedrijfslogo’s staan?

pieter_fcb
Newbie
Newbie

Bericht door pieter_fcb » 09 jan 2019, 12:46

Vroeger stonden er ook altijd sponsors op de tifo's van Blue Army.

Op die over het volledige stadion stonden er een aantal (kleinere) reclameblokken van bevriende zelfstandigen.

Is een goeie manier om de financiële kost wat te spreiden, puur op vlak van giften e.d. moeilijk haalbaar.

Kendrick
Oldie
Oldie

Bericht door Kendrick » 09 jan 2019, 12:50

Toch tal van mensen die mooie bedragen willen schenken. Gewoon uit interesse en misschien interessante info voor The Blues. Wat maakt dat je liever schenkt dan lid te worden. Tarieven van lidmaatschap lijken alvast niet het probleem.

Munz
Newbie
Newbie

Bericht door Munz » 09 jan 2019, 12:51

Ik doe mee en steun The Blues of FCB extra met 20 euro'

Vdb
Oldie
Oldie

Bericht door Vdb » 09 jan 2019, 13:27

MaxJack schreef:
09 jan 2019, 12:18
Merloni schreef:

Waarom zouden die blaadjes niet gesponsord kunnen worden eigenlijk. Boeit het echt zoveel dat op de kant die je niet toont naar het veld er een aantal bedrijfslogo’s staan?
Idd lijkt me toch ook een goede oplossing.

jeans
Oldie
Oldie
Vak: 311

Bericht door jeans » 09 jan 2019, 13:50

Ik wil 50 Euro storten.
(graag opgave van de rekening aub)

merret
Oldie
Oldie

Bericht door merret » 09 jan 2019, 13:52

Merloni schreef:

Een sfeeractie laten sponsoren kan je doen en werd in het verleden ook door BA gedaan.
Maar ik wil wel eens zien hoeveel bedrijven supportersverenigingen gaan willen sponsoren. Dan out je je toch echt als supporter terwijl een club sponsoren nog gezien kan worden als een zakelijke deal.

Vdb
Oldie
Oldie

Bericht door Vdb » 09 jan 2019, 15:03

merret schreef:
09 jan 2019, 13:52
Merloni schreef:

Een sfeeractie laten sponsoren kan je doen en werd in het verleden ook door BA gedaan.
Maar ik wil wel eens zien hoeveel bedrijven supportersverenigingen gaan willen sponsoren. Dan out je je toch echt als supporter terwijl een club sponsoren nog gezien kan worden als een zakelijke deal.
Mss maar waar clubsponsors ook bekend zijn bij andere supporters en je je daardoor ook toch wel als clubsup uit, wordt je bij zo een tifo enkel bekeken door Clubsuporters dus heb je nagenoeg geen 'negatieve' publiciteit.

Tjeez
Junior Member
Junior Member

Bericht door Tjeez » 09 jan 2019, 15:29

Kan er geen zo'n fund raiser pagina opgezet worden of iets dergelijks?

Djembe
Addicted Member
Addicted Member

Bericht door Djembe » 09 jan 2019, 16:11

Bij de opstart al eens geopperd, onderhandel met Club om de membership te verhogen van 25€ naar 30€ en die 5€ naar de blues te laten vloeien. Akkoord voor het huidige seizoen is dit te laat, maar er zijn > 30.000 memberships, dat betekend toch een mooi kapitaal. Eventueel kan ook een gedeelte naar anderen vloeien hiervan. Nadeel is wel dat the Blues gaan moeten een toegeving doen naar minder zelfstandigheid waarschijnlijk.

icecoldkillahh
Oldie
Oldie
Vak: 222

Bericht door icecoldkillahh » 09 jan 2019, 21:26

Djembe schreef:
09 jan 2019, 16:11
Bij de opstart al eens geopperd, onderhandel met Club om de membership te verhogen van 25€ naar 30€ en die 5€ naar de blues te laten vloeien. Akkoord voor het huidige seizoen is dit te laat, maar er zijn > 30.000 memberships, dat betekend toch een mooi kapitaal. Eventueel kan ook een gedeelte naar anderen vloeien hiervan. Nadeel is wel dat the Blues gaan moeten een toegeving doen naar minder zelfstandigheid waarschijnlijk.
150k is ewa veel he.

Maar waarom laat Club bv ni de optienom via abo ook lid te worden van de blues.
Maja... dat zal wss niet zo eenvoudig zijn met dat myclubbrugge portal...

Djembe
Addicted Member
Addicted Member

Bericht door Djembe » 09 jan 2019, 21:29

icecoldkillahh schreef:
09 jan 2019, 21:26
Djembe schreef:
150k is ewa veel he.

Maar waarom laat Club bv ni de optienom via abo ook lid te worden van de blues.
Maja... dat zal wss niet zo eenvoudig zijn met dat myclubbrugge portal...
Misschien wel, maar langs de andere kant betaald iedere abonnee + losse member dan een heel klein beetje mee voor de sfeeracties. Nu moeten ze draaien op pakweg een 400 tal steunende leden, terwijl de andere 24000 mee profiteren van die mooie acties.
Die 150K kan ook verdeeld worden over ik zeg maar The Blues, Supportersfederatie, of anderen die iets willen doen naar de supporters toe

birgervdd
Senior Member
Senior Member

Bericht door birgervdd » 09 jan 2019, 22:10

Tof initiatief! :peace:
Crowdfunding kan zeker werken. CVS had een goed idee om het te koppelen aan een progress-afbeelding van de tifo, waar je dan na elk behaald bedrag een stuk tifo ziet op onze website of sociale media. Kan mensen motiveren.

Eerste halfjaar eens onder de loep genomen:
- Ledenwerving kon beter georganiseerd worden. Aan de andere kant hebben +-9000 unieke IP-adressen de weg gevonden naar de webshop en zijn er 397 leden. Dus daar zit wel een probleem waar ik niet meteen een antwoord op weet. Misschien kijken sommige de kat uit de boom tot volgend jaar of wachten ze nog op andere dingen, maar de tifo tegen de mauve kan je nu toch moeilijk niet opgemerkt hebben als Club-fan. Ik vind de drempel bij zo een ophaling dan toch wel groter, maar moet zeker overwogen worden.
- Op vlak van sfeeracties ben ik eigenlijk al best tevreden. Tifo tegen de mauve. Die hele situatie rond Leko hebben we toch wel vrij snel gehandeld en tegen Atletico hing de Noord-boven vol banners en vlaggen. Er is op dit moment nog budget voor één actie zoals tegen de mauve.
- Merchandise komt er, waarschijnlijk beperkt, maar blijft stilstaan omdat een bepaald contract na verscheidene mondelinge en schriftelijke aanmaningen nu al 6 maand op de lange baan wordt geschoven. Ligt volledig buiten onze controle.
- Heeft ook impact op het totale budget, maar budgettair gezien zitten we safe in het meest voorzichtige plan dat we hebben opgesteld. Dus geen problemen financieel om te doen wat we echt wilden doen, behalve het fanzine.
- Fanzine zal er dit seizoen niet komen. We hebben 4 verschillende personen, die daar aan gingen meewerken, om privé- of werkgerelateerde zaken zien komen en meteen vertrekken. En liever goed werk, dan half werk. Dat is gewoon pech.

Leden zullen later deze maand nog een uitgebreider verslag krijgen van wat we al hebben gedaan en wat we nog gaan doen. Wat? Hoe? Waarom? ;)

Canada
Junior Member
Junior Member

Bericht door Canada » 09 jan 2019, 23:58

Djembe schreef:
No way. Ik wil zelf beslissen of ik een 'sfeergroep' wel of niet wil steunen. Niet dat Club mij dat oplegt. Wat is het volgende, dat we ook nog eens een verplichte bijdrage moeten leveren aan de North fanatics ?
Wat hebben zij trouwens eigenlijk al bewezen dat we daar verplicht geld zouden moeten aan geven.