Transferzomer 2019

- Frederic De Boever wordt de nieuwe keeperstrainer.

Wielrennen: Vrije tijd

Alles over andere sporten

Moderator: Moderators

_rt
Addicted Member
Addicted Member
Vak: 312

Re: Wielrennen: Vrije tijd

Bericht door _rt » 11 jan 2019, 22:35

Voilà stage 4 zit erop. Iets te hoge hartslag vandaag precies. Nog 5 te gaan

bollywood
Senior Member
Senior Member

Bericht door bollywood » 12 jan 2019, 00:06

_rt schreef:
11 jan 2019, 22:35
Nu wel het echte werk. Als je opteerd voor a categorie tenminste.

Hadden jullie een uitslag van vandaag? Bij mij verscheen er niets op scherm tijdens de race en ook geen uitslag achteraf. Moeilijk plaats in te schatten zo.

_rt
Addicted Member
Addicted Member

Bericht door _rt » 12 jan 2019, 00:09

bollywood schreef:
_rt schreef:

Hadden jullie een uitslag van vandaag? Bij mij verscheen er niets op scherm tijdens de race en ook geen uitslag achteraf. Moeilijk plaats in te schatten zo.
Klopt blijkbaar, volgens de commentaren van de andere zwifters, heeft Zwift da uitgeschakeld om het racen wa te beperken.

Maak een account aan op Zwiftpower, daar kan je iets van positie terugvinden. Enkel van de geregistreerden dan.
Wel spijtig, vond het wel leuk met die positie. Het racen gaat er toch altijd inzitten bij de meeste.

bollywood
Senior Member
Senior Member

Bericht door bollywood » 12 jan 2019, 00:34

_rt schreef:
12 jan 2019, 00:09
bollywood schreef:
_rt schreef:

Klopt blijkbaar, volgens de commentaren van de andere zwifters, heeft Zwift da uitgeschakeld om het racen wa te beperken.

Maak een account aan op Zwiftpower, daar kan je iets van positie terugvinden. Enkel van de geregistreerden dan.
Wel spijtig, vond het wel leuk met die positie. Het racen gaat er toch altijd inzitten bij de meeste.
Ja was vooral tijdens de race leuk om wat in te schatten hoe je het doet. Nu had je totaal geen idee waar je je bevindt. Leek meer op een training zo nu.

Maestro
Newbie
Newbie
Vak: 222

Bericht door Maestro » 13 jan 2019, 18:04

Nog niet zo lang bezig met het wielrennen dus vandaar volgende vraag: Aanraders voor bepaalde type rollen als instapmodel? Of iemand die er 2e hands in de aanbieding heeft? Liefst een type dat ook compatibel is met zwift. Ik ken er persoonlijk heel weinig van, maar hard op het internet al veel van tacx gelezen.

_rt
Addicted Member
Addicted Member

Bericht door _rt » 14 jan 2019, 10:37

Maestro schreef:
13 jan 2019, 18:04
Nog niet zo lang bezig met het wielrennen dus vandaar volgende vraag: Aanraders voor bepaalde type rollen als instapmodel? Of iemand die er 2e hands in de aanbieding heeft? Liefst een type dat ook compatibel is met zwift. Ik ken er persoonlijk heel weinig van, maar hard op het internet al veel van tacx gelezen.

Voor Tacx zou elke smart trainer met Zwift moeten kunnen werken. Maar persoonlijk echt geen voorstander meer van zo'n remsysteem (je zet je fiets met wiel op de 'rem'), meer te vinden voor direct drive.
Je zal voor jezelf moeten uitmaken hoeveel je erin wilt investeren voor je zelf. Als je beperk budget hebt (+- 300/400 euro) dan zal je in de range zitten van de remsysteem. Voor het dubbele heb je al goeie direct drive systeem. Je hebt geen trainingsband nodig, je hoeft je wiel niet telkens te veranderen bij 1 wielset (door die trainingsband telkens op en af te steken)

Ikzelf heb een Tacx flux 1e gen en ben daar al echt wel tevreden van. Mijn 'kapotte' koersfiets staat nu constant op de Flux waarbij ik zelf niks meer moet doen buiten de flux kalibreren en zwift opstarten.
In geval van remsysteem lijkt me dit wel nog goed:
https://www.coolblue.be/nl/product/8217 ... undle.html

Anders kijk je volgende week eens je ogen uit op Velofollies

Frankyv(BZF)
Addicted Member
Addicted Member

Bericht door Frankyv(BZF) » 15 jan 2019, 11:31

Wahoo kickr, is met remsysteem, zeer tevreden van.
Morgen AHDR rijden en dan nog een koerske of 2

_rt
Addicted Member
Addicted Member

Bericht door _rt » 15 jan 2019, 11:44

Frankyv(BZF) schreef:
15 jan 2019, 11:31
Ik neem aan dat die niet slipt dan? Aangezien dat model toch vrij duur is voor een remsysteem.

Robbeki
Junior Member
Junior Member

Bericht door Robbeki » 15 jan 2019, 11:46

Frankyv(BZF) schreef:
+1 voor Kickr
Wel duur maar ik had al 2 kapotte flux toestellen gehad dus enorm tevreden dat ik daarna toch voor de duurdere kickr ben gegaan.
Ondertussen is er ook de Kickr Core (iets goedkoper, zonder inklapbare steunen maar je verplaatst dat toestel normaal toch maar zelden)

Verder zijn ook Tacx en Elite zeker kwalitatieve merken. Alles hangt af van uw budget en hoeveelheid dat je ze zal gebruiken.
Ik rij echt met veel plezier binnen dmv combinatie zwift-wahoo kickr...
Toestellen met een rem-op-wiel zou ik persoonlijk wel vermijden als je regelmatig met zwift wel rijden, je wacht dan beter een winter langer om een direct drive te kopen (of eens kijken tweedehands)

_rt
Addicted Member
Addicted Member

Bericht door _rt » 15 jan 2019, 11:51

Jij was er ook vroeg bij dan voor een Tacx Flux? Want die hadden inderdaad heel veel problemen met de belt.
Gelukkig nu achter de rug, maar ik kan begrijpen als je al 2 kapotte Flux toestellen hebt gehad dat je naar de concurrent gaat. Had ik misschien ook wel gedaan.

Maar verder (na die ene dan) vrij tevreden van mijn Tacx Flux, al hoop ik dat ie nog lang meegaat.

Robbeki
Junior Member
Junior Member

Bericht door Robbeki » 15 jan 2019, 12:56

Dubbel

Robbeki
Junior Member
Junior Member

Bericht door Robbeki » 15 jan 2019, 12:57

_rt schreef:
15 jan 2019, 11:51
Jij was er ook vroeg bij dan voor een Tacx Flux? Want die hadden inderdaad heel veel problemen met de belt.
Gelukkig nu achter de rug, maar ik kan begrijpen als je al 2 kapotte Flux toestellen hebt gehad dat je naar de concurrent gaat. Had ik misschien ook wel gedaan.

Maar verder (na die ene dan) vrij tevreden van mijn Tacx Flux, al hoop ik dat ie nog lang meegaat.
Ja ik had meteen na release een toestel.
Eerste toestel snel kapot, tweede toestel na 3 maanden, 2x rubbing belt idd.

Op zich had ik 2 keer vrij snel (na twee en drie weken) een vervangtoestel maar dat toestel staat op de zolder van mijn appartement zonder lift, ideaal was het toch niet :D

Frankyv(BZF)
Addicted Member
Addicted Member

Bericht door Frankyv(BZF) » 15 jan 2019, 14:47

_rt schreef:
15 jan 2019, 11:44
Frankyv(BZF) schreef:
Ik neem aan dat die niet slipt dan? Aangezien dat model toch vrij duur is voor een remsysteem.
Slipt niet en is het meest accurate toestel (+-5%), toch wel belangrijk als je niet uit races wilt gekickt worden en ik weet er alles van, mijne maat is ZADA member :)

Frankyv(BZF)
Addicted Member
Addicted Member

Bericht door Frankyv(BZF) » 15 jan 2019, 14:49

En waarom een direct drive? Ik zit al van dag 1 op zwift (test member), rij nogal redelijk veel, die Wahoo is meer dan genoeg hoor.

Robbeki
Junior Member
Junior Member

Bericht door Robbeki » 15 jan 2019, 15:12

Frankyv(BZF) schreef:
15 jan 2019, 14:49
En waarom een direct drive? Ik zit al van dag 1 op zwift (test member), rij nogal redelijk veel, die Wahoo is meer dan genoeg hoor.
Jij hebt een wahoo snap?
Persoonlijk enkel ervaringen met een 12 jaar oude tacx en daar had ik toen vaak last van doorslippen en platte banden wegens oververhitting.
Vandaar dat ik iemand vanuit mijn eigen ervaringen zou aanraden een direct drive te kopen.
Ook het feit dat je zonder direct drive voor iedere rit best een calibratie doet om accuraat uw gegevens door te geven aan zwift is een nadeel.

Frankyv(BZF)
Addicted Member
Addicted Member

Bericht door Frankyv(BZF) » 15 jan 2019, 15:14

Robbeki schreef:
15 jan 2019, 15:12
Frankyv(BZF) schreef:
Jij hebt een wahoo snap?
Persoonlijk enkel ervaringen met een 12 jaar oude tacx en daar had ik toen vaak last van doorslippen en platte banden wegens oververhitting.
Vandaar dat ik iemand vanuit mijn eigen ervaringen zou aanraden een direct drive te kopen.
Ook het feit dat je zonder direct drive voor iedere rit best een calibratie doet om accuraat uw gegevens door te geven aan zwift is een nadeel.
Van die calibratie is totaal niet waar, moet enkel om de paar maanden of als je het toestel verplaatst.

_rt
Addicted Member
Addicted Member

Bericht door _rt » 15 jan 2019, 15:17

Robbeki schreef:
Frankyv(BZF) schreef:
Jij hebt een wahoo snap?
Ik deel de mening wat betreft het doorslippen, indien iemand het kan betalen altijd direct drive.
Maar voor velen is dat bedrag soms net iets te veel, wat ik wel kan begrijpen.

Wat die calibratie betreft, met direct drive doe ik nog altijd een calibratie voor dat ik op zwift kom.

Frankyv(BZF)
Addicted Member
Addicted Member

Bericht door Frankyv(BZF) » 15 jan 2019, 15:24

Snap slipt niet door, als ik een nieuw toestel koop, is het terug 1 met remsysteem

_rt
Addicted Member
Addicted Member

Bericht door _rt » 15 jan 2019, 15:27

Frankyv(BZF) schreef:
15 jan 2019, 15:24
Snap slipt niet door, als ik een nieuw toestel koop, is het terug 1 met remsysteem
Het is niet alleen dat slippen e, je hebt al trainingsband/ander wielset nodig om makkelijk te switchen.
Want zou nooit mijn continentals op die rem willen.

Tenzij je natuurlijke oude fiets hebt om erop te laten staan.

Frankyv(BZF)
Addicted Member
Addicted Member

Bericht door Frankyv(BZF) » 15 jan 2019, 15:54

_rt schreef:
15 jan 2019, 15:27
Frankyv(BZF) schreef:
15 jan 2019, 15:24
Het is niet alleen dat slippen e, je hebt al trainingsband/ander wielset nodig om makkelijk te switchen.
Want zou nooit mijn continentals op die rem willen.

Tenzij je natuurlijke oude fiets hebt om erop te laten staan.
Mijn oude fiets staat daarop met mijn conti's, nu net een trainingsband gekocht, merk niet echt veel verschil, alleen wat stiller.

Robbeki
Junior Member
Junior Member

Bericht door Robbeki » 15 jan 2019, 16:00

Frankyv(BZF) schreef:
15 jan 2019, 15:14
Robbeki schreef:
Frankyv(BZF) schreef:
Jij hebt een wahoo snap?
Van die calibratie is totaal niet waar, moet enkel om de paar maanden of als je het toestel verplaatst.
Ah dat wist ik niet dat dit ook bij de nieuwere trainers net rem hetzelfde is als bij de direct drive toestellen, excuses.
Met mijn oude tacx in het achterhoofd was geen enkele rit identiek. Dag 1 banden oppompen tot 7 bar, als ik de dag erna terug wou fietsen stond die soms volledig plat en soms 6,8 of minder. Maar ik zeg het, we spreken over een toestel van 12 jaar geleden dus totaal niet meer relevant :lolpot:

Heeft er iemand ervaring met fietsleasing van KBC? Idee van de prijzen?
Ons bedrijf gaat zich hierover informeren, hopelijk krijgen we snel info en komt het rond [O9]

Frankyv(BZF)
Addicted Member
Addicted Member

Bericht door Frankyv(BZF) » 15 jan 2019, 16:15

Ik heb eens geinformeerd ja, lag ergens rond de 120 eur voor een fiets van 3500 eur, 3j lang

Toestellen zijn idd niet meer te vergelijken, mijn toestel wijkt geen wattage af tov mijn vorige ritten (bij wijze van spreken), kan ik mooi zien in ZP.

_rt
Addicted Member
Addicted Member

Bericht door _rt » 15 jan 2019, 16:23

Das wel vet als je dat via je bedrijf geregeld krijgt.
Helaas moet ik voor het werk naar Nederland af en toe, anders had ik het misschien wel proberen aan te vragen

Frankyv(BZF)
Addicted Member
Addicted Member

Bericht door Frankyv(BZF) » 15 jan 2019, 16:44

Ik heb ne fiets geleend bij de bank, da kost letterlijk 0 eur extra kost, 60 eur per maand voor ne vlo van een dikke 3K

_rt
Addicted Member
Addicted Member

Bericht door _rt » 15 jan 2019, 17:19

Frankyv(BZF) schreef:
15 jan 2019, 16:44
Ik heb ne fiets geleend bij de bank, da kost letterlijk 0 eur extra kost, 60 eur per maand voor ne vlo van een dikke 3K
0 euro extra? Ik zie bij KBC al JKP van 0.80%
Komt daar niks meer bij van kost? Misschien eens overwegen voor een triatlonfiets dan