Transferzomer 2019

OFFICIEEL: Erhan Masovic wordt voor 1 seizoen uitgeleend aan het Deense AC Horsens

- Club voert verregaande gesprekken met Brighton over Percy Tau. Het gaat om een huur. De speler zelf is al overtuigd. (HLN, HNB)
De huur zou zonder aankoopoptie zijn (Olavur)

DE BRUGSE METTEN!: Volg het hier live --> https://www.youtube.com/watch?v=20MampvTVxY

NBA 2018-2019

Alles over andere sporten

Moderator: Moderators

Bamin
Oldie
Oldie

NBA 2018-2019

Bericht door Bamin » 24 jun 2018, 08:27

Aangezien de NBA Draft al plaatsgevonden heeft, is het tijd om een nieuw topic te openen.

Afbeelding

De Summer League gaat 6 juli van start en eindigt op 17 juli.
Benieuwd hoe de ploegen er bij de start van het seizoen gaan uitzien en vooral naar de keuze van LeBron.

RacingBoys
KRC Genk

Re: NBA 2018-2019

Bericht door RacingBoys » 26 jun 2018, 08:42

James Harden MVP, wat een klucht!
Wat moet LeBron eigenlijk nog meer doen om MVP te worden?

Bamin
Oldie
Oldie

Bericht door Bamin » 26 jun 2018, 10:17

RacingBoys schreef:James Harden MVP, wat een klucht!
Meer dan terecht gewoon, de Cavs hebben afgelopen seizoen "amper" wedstrijden gewonnen. Btw, dit hoort nog in het andere topic. :D

RacingBoys
KRC Genk

Bericht door RacingBoys » 26 jun 2018, 10:21

Bamin schreef:
Meer dan terecht gewoon, de Cavs hebben afgelopen seizoen "amper" wedstrijden gewonnen. Btw, dit hoort nog in het andere topic. :D
Wedstrijden win je imo nog altijd in ploegverband. Zet Harden bij de Cavs en James bij de Rockets ben ik er zeker van dat de Cavs (nog) minder wedstrijden gewonnen zouden hebben.
Als je meer rebounds, punten, assists aan een hoger FG percentage hebt vind ik toch wel dat je het verdient om MVP te worden.

Vorig seizoen heeft hij hem niet gewonnen omdat hij verschillende wedstrijden rust genomen had, dus speelt hij nu iedere wedstrijd komen ze weer met een of andere reden af om hem niet te geven aan James.

Sorry, maar dit is Derrick Rose all over again.

Bamin
Oldie
Oldie

Bericht door Bamin » 26 jun 2018, 10:28

RacingBoys schreef:
Bamin schreef:
Wedstrijden win je imo nog altijd in ploegverband. Zet Harden bij de Cavs en James bij de Rockets ben ik er zeker van dat de Cavs (nog) minder wedstrijden gewonnen zouden hebben.
Als je meer rebounds, punten, assists aan een hoger FG percentage hebt vind ik toch wel dat je het verdient om MVP te worden.

Vorig seizoen heeft hij hem niet gewonnen omdat hij verschillende wedstrijden rust genomen had, dus speelt hij nu iedere wedstrijd komen ze weer met een of andere reden af om hem niet te geven aan James.

Ik begrijp uw redenering, maar imo moet de MVP afkomstig zijn van een ploeg die toch minstens top 3 gespeeld heeft in zijn conference. Je kan LeBron trouwens elk jaar de titel van MVP geven. In tegenstelling tot anderen hier, kan je mij ook moeilijk anti-LeBron noemen. :D

Subversa
Addicted Member
Addicted Member

Bericht door Subversa » 26 jun 2018, 10:29

RacingBoys schreef:
Bamin schreef:

hoe lang volg jij de nba eigenlijk al? aantal overwinningen is altijd al een cruciale factor in de MVP overweging geweest.

RacingBoys
KRC Genk

Bericht door RacingBoys » 26 jun 2018, 10:35

Bamin schreef:
RacingBoys schreef:
Bamin schreef: Meer dan terecht gewoon, de Cavs hebben afgelopen seizoen "amper" wedstrijden gewonnen. Btw, dit hoort nog in het andere topic. :D

Ik begrijp uw redenering, maar imo moet de MVP afkomstig zijn van een ploeg die toch minstens top 3 gespeeld heeft in zijn conference. Je kan LeBron trouwens elk jaar de titel van MVP geven. In tegenstelling tot anderen hier, kan je mij ook moeilijk anti-LeBron noemen. :D
Ik noem jou ook niet anti-LeBron he :D
Ik vind het gewoon opvallend dat ze ieder jaar wel met 1 of ander (stom) excuus komen om hem niet aan James te geven. Terwijl hij overduidelijk de "most valuable player" is voor gelijk welke ploeg in de NBA, zeker na dit seizoen waar hij één van zijn beste seizoenen ooit gespeeld heeft in het reguliere seizoen.

Van mij moet James zeker niet ieder seizoen MVP worden, ik kan er zeker enkele opnoemen waar het terecht was dat iemand anders hem won (Curry en Durant bv). Maar deze van Harden komt voor mij toch wel in de buurt van die van Rose, al blijft Rose toch wel de grootste rip-off ooit.

RacingBoys
KRC Genk

Bericht door RacingBoys » 26 jun 2018, 10:43

Subversa schreef:
RacingBoys schreef:
Bamin schreef: Meer dan terecht gewoon, de Cavs hebben afgelopen seizoen "amper" wedstrijden gewonnen. Btw, dit hoort nog in het andere topic. :D

hoe lang volg jij de nba eigenlijk al? aantal overwinningen is altijd al een cruciale factor in de MVP overweging geweest.
Ik volg de NBA van me 8 jaar, dus sinds 2003.
Als het aantal overwinningen zo belangrijk is, waarom werd Russel dan MVP vorig seizoen? Terwijl OKC maar 6e was in het Westen? Met minder zeges dan LeBron dit seizoen.

Dat er rekening gehouden wordt met het aantal zeges weet mijn kleine teen ook. De reden waarom is mij echter nog steeds niet duidelijk. En waarom is dit dan niet ieder seizoen een vereiste? Zoals ik al zei in mijn post hierboven, er is ieder seizoen wel een of ander excuus om hem niet aan LeBron te geven, terwijl dat het jaar erop minder belangrijk is blijkbaar.

Subversa
Addicted Member
Addicted Member

Bericht door Subversa » 26 jun 2018, 10:56

RacingBoys schreef:.
Als het aantal overwinningen zo belangrijk is, waarom werd Russel dan MVP vorig seizoen? Terwijl OKC maar 6e was in het Westen? Met minder zeges dan LeBron dit seizoen.
Omdat 1) 47 Ws in de WC duidelijk hoger moet worden ingeschat dan 50 Ws in de belachelijke EC, 2) de ploeg die er met kop en schouders bovenuit stak niet één duidelijke MVP had en 3) omdat Westbrook een historisch triple double seizoen neerzette. Nummers 2 en 3 in die MVP voting waren dan ook de beste spelers van de ploegen met het 2e en 3e record in de NBA. Zoals elke award is het ook deels afhankelijk van bepaalde hypes die gecreëerd worden, die was er owv dat triple double seizoen zeker voor westbrook.
Dat er rekening gehouden wordt met het aantal zeges weet mijn kleine teen ook. De reden waarom is mij echter nog steeds niet duidelijk. En waarom is dit dan niet ieder seizoen een vereiste? Zoals ik al zei in mijn post hierboven, er is ieder seizoen wel een of ander excuus om hem niet aan LeBron te geven, terwijl dat het jaar erop minder belangrijk is blijkbaar.
dat is nu eenmaal een gegeven in de Amerikaanse sportcultuur, winnen is heel erg belangrijk. Je kan dat jammer vinden, maar het is toch behoorlijk consistent. Kijk naar de MVPs van Nash, die vond ik ook onzin maar ja...

Bamin
Oldie
Oldie

Bericht door Bamin » 26 jun 2018, 12:28

#LeBronWeek

RacingBoys
KRC Genk

Bericht door RacingBoys » 26 jun 2018, 12:48

Bamin schreef:#LeBronWeek
Ben echt benieuwd wat hij zal kiezen.
Het liefst van al zie ik hem in het Oosten en hoop ik dat hij naar Philly gaat.

Bamin
Oldie
Oldie

Bericht door Bamin » 26 jun 2018, 17:57

RacingBoys schreef:
Imo past hij niet bij de 76ers door de aanwezigheid van Simmons. Ik hoop op de Spurs.

ollie
Senior Member
Senior Member

Bericht door ollie » 26 jun 2018, 18:24

Bamin schreef:
RacingBoys schreef:
Imo past hij niet bij de 76ers door de aanwezigheid van Simmons. Ik hoop op de Spurs.
Maar zonder leonard dan weer te weinig om mee te doen voor titel.....

Mekhi
Oldie
Oldie
Vak: 222

Bericht door Mekhi » 27 jun 2018, 14:53

LA of blijft bij de Cavs ja. Al de rest zie ik niet gebeuren.

Celtics zou nog de beste keuze van allemaal zijn, als het hem dan toch om titels te doen is. En aangezien ook rond Kyrie twijfels zijn wat die wil doen... (samen met Butler naar de Nets?)

zwasie
Oldie
Oldie

Bericht door zwasie » 27 jun 2018, 20:26

Mekhi schreef:LA of blijft bij de Cavs ja. Al de rest zie ik niet gebeuren.

Celtics zou nog de beste keuze van allemaal zijn, als het hem dan toch om titels te doen is. En aangezien ook rond Kyrie twijfels zijn wat die wil doen... (samen met Butler naar de Nets?)
Zou LA worden volgens de laatste berichten in de Amerikaanse sportpers. LeBron zou al vollebak bezig zijn om zijn maatje Paul George te overtuigen om naar LA te komen.

Mekhi
Oldie
Oldie

Bericht door Mekhi » 27 jun 2018, 20:37

zwasie schreef:
Mekhi schreef:LA of blijft bij de Cavs ja. Al de rest zie ik niet gebeuren.

Zou LA worden volgens de laatste berichten in de Amerikaanse sportpers. LeBron zou al vollebak bezig zijn om zijn maatje Paul George te overtuigen om naar LA te komen.
Overtuigen? Paul George was vorig jaar al overtuigd om naar LA te gaan, maar de Pacers hebben dan een trade met OKC gedaan. Nu is Paul George vrij en kan hij zelf kiezen.

Het lijkt mij eerder net andersom. Als Paul George gaat, dan ziet Lebron dat er daar al 1 all-star zit en gaat hij meer geneigd zijn om te gaan dan alleen te moeten gaan bij die jonkies. Want hij alleen met die jonkies gaan ook geen kans maken tegen GSW (of tegen Houston). Samen met Paul George is al iets anders. En willen ze echt een contender zijn moet Kahwi Leonard er ook nog bij.

Christoph_14
Newbie
Newbie

Bericht door Christoph_14 » 29 jun 2018, 10:37

James moet blijven bij the Cavs, als het bestuur zijn werk doet en hun ploeg verstandig opbouwen dan zie ik hem blijven. Smith en Love bvb weg voor een Kemba Walker...

George, had Indiana niet dom gedaan met die trade in schoenen George te schuiven, had eventueel overwogen terug te gaan want Indiana is goed bezig aan het bouwen richting toekomst.

Verder Leonard bij the Celtics als die Smart en 2 first round picks in ruil hebben...

Rossignol
Senior Member
Senior Member

Bericht door Rossignol » 01 jul 2018, 08:42

Paul George blijft bij OKC, dikke heerser.

Mekhi
Oldie
Oldie

Bericht door Mekhi » 01 jul 2018, 08:49

Rossignol schreef:Paul George blijft bij OKC, dikke heerser.
Heerser? Kiest geld boven titelkansen?

Alsof dit OKC ooit iets gaat bereiken?

RacingBoys
KRC Genk

Bericht door RacingBoys » 01 jul 2018, 09:04

Christoph_14 schreef:James moet blijven bij the Cavs, als het bestuur zijn werk doet en hun ploeg verstandig opbouwen dan zie ik hem blijven. Smith en Love bvb weg voor een Kemba Walker...

George, had Indiana niet dom gedaan met die trade in schoenen George te schuiven, had eventueel overwogen terug te gaan want Indiana is goed bezig aan het bouwen richting toekomst.

Verder Leonard bij the Celtics als die Smart en 2 first round picks in ruil hebben...
Er gaat echt wel meer moeten gebeuren dan Walker te halen ipv Love en Smith voordat James zal bijtekenen bij de Cavs hoor.

RacingBoys
KRC Genk

Bericht door RacingBoys » 01 jul 2018, 09:05

Mekhi schreef:

Een ploeg met Westbrook zal nooit een ring halen.

Rossignol
Senior Member
Senior Member

Bericht door Rossignol » 01 jul 2018, 12:44

Mekhi schreef:

Zever hé. Alsof hij als Free Agent niet nog veel meer zou kunnen opstrijken. Hij had blijkbaar al een eindje aangegeven aan de back-office dat hij zou blijven, en dat ze met die zekerheid FA konden aanvatten om gericht te versterken. Wil de evolutie die de Thunder vorig jaar aan het maken was, tot het uitvallen van Roberson, blijven verder zetten. Gaan ze daarmee een ring binnenhalen, geen idee (Warriors zijn echt wel quasi onklopbaar), maar dat zou hij in LA of Phillie ook niet zo maar doen.

CarlosBacca70
FIFA SN3 Winnaar
FIFA SN3 Winnaar

Bericht door CarlosBacca70 » 02 jul 2018, 03:09

Lebron naar de Lakers

kapitan
Junior Member
Junior Member

Bericht door kapitan » 02 jul 2018, 07:11

Mekhi schreef:

PG-13 heeft nog niet getekend!

En ik ben het eens met Mekhi als hij bij OKC tekent, heeft hij veel van zijn pluimen verloren. Hij gaat daar nooit een titel halen.

Ik volg de de fanbase daar en ik kan u zeggen, PG-13 die niet komt, moet je vergelijken met Simons die bij de nekken zou tekenen. PG-13 heeft van hometown LA altijd een doel gemaakt. Ingaan op de tampering van Magic Johnson, de fans appreciëren wanneer ze hem ondanks bij de tegenstander toejuichten,... het doet daar heel pijn als hij niet komt.

LBJ die komt, kan nog iets veranderen, maar ook hier: het zijn gegeven woorden.

Mekhi
Oldie
Oldie

Bericht door Mekhi » 02 jul 2018, 07:20

Heeft zelf al gezegd dat hij bij OKC blijft e. Was het aan het vieren met Westbrook op die zijn feestje.

Ik weet niet precies hoe officieel het al allemaal is, maar PG voor 4 jaar bij OKC is een done deal hoor.