Football Manager 2016

Computerproblemen en alles over games

Moderator: Moderators

Knopfler
Icoon
Icoon

Re: Football Manager 2016

Bericht door Knopfler »

Mogi Bayat en Jan-Olde Riekerink zijn quasi zekerheden op vlak van staff bij mij en als ik mij geen regels opleg omtrent spelers halen Luciano D'onofrio als TD in de beginjaren. Die heeft een geweldige connectie om goeie spelers te lenen bij andere ploegen en die daarna goedkoop te kopen :grin:

luigivdw
Kapitein
Kapitein

Bericht door luigivdw »

Linkert schreef:
25 apr 2020, 19:19
Staf is ook iets waar ik heel veel belang aan hecht. Ik zweer al jaaaaren trouw aan mijn excel file om de sterren te bepalen die ze moeten hebben op een bepaald aspect van training geven bvb.
Idem. Wel geen excel file, ik heb eens opgezocht welke eigenschappen belangrijk zijn voor welke trainer. En daarop zoek ik dan

Linkert
Sterkhouder
Sterkhouder

Bericht door Linkert »

Ik heb ook een A4 blad (liggend (rogervanduffel) ) waarop ik elk seizoen opnieuw mijn A-kern samenstel, mijn U21-kern, mijn spelers die een transfer krijgen en mijn spelers die mogen/moeten uitgeleend worden. Ook heb ik daar 6 notities opstaan die ik elk seizoen moet doen en kan afvinken (elftal samenstellen, staff samenstellen, trainerstaken instellen, spelersinstructies instellen, spelers verkopen en spelers uitlenen).

Linkert
Sterkhouder
Sterkhouder

Bericht door Linkert »

Seizoen 2035-2036 behaal ik mijn 21e titel op rij in de Jupiler League. Ik eindigde met 18 punten voorsprong op RC Genk, gevolgd door STVV, KV Mechelen, Oostende en Standard.
Afbeelding

In de beker won ik voor de 15e keer de finale, ditmaal makkelijk tegen Lierse met 3-0.

In de Champions League werd ik 2de in mijn groep, na Manchester United en voor Brann Bergen en Schalke 04. In de 1/8e finale werd ik uitgeloot tegen FC Barcelona. Thuis won ik 2-0, in Spanje werd het 2-1 voor de Spanjaarden. In de 1/4 finale speelde ik eerst 1-1 gelijk in Porto, thuis werd het 0-0. In de 1/2e finale ging het 'vlotter', thuis werd 5-2 gewonnen van Bayern München, in München won ik ook met 1-2. In de finale tegen Rayo Vallecano stond ik lang op 1-0 voorsprong, maar een kwartier voor tijd komt Rayo langszij. Ook in de verlengingen werd er niet meer gescoord. Gelukkig haalde ik het na penalties. Tweede CL in 3 seizoenen!

Nu tijd om het spel weer even links te laten liggen.

dadjow
Sterkhouder
Sterkhouder

Bericht door dadjow »

Tweede seizoen met RKC in de tweede afdeling in Nederland. Na 9 speeldagen had ik de eerste periodetitel al binnen. Tot een 8-tal speeldagen voor het einde lag ik nog op koers om mee te dingen naar de titel. Helaas volledig ingestort en gelukkig nog de tweede plaats uit de brand gesleept.

Van het bestuur kreeg ik plots een bijkomende doelstelling: de playoffs winnen. Helaas is me dat niet gelukt in de negatieve flow waar ik inzat.

Ik mocht blijven, maar kreeg een ultimatum van het bestuur: 9 op 15 halen in m’n eerste 5 matchen van het nieuwe seizoen. Dat lukte gelukkig net en direct nadien kon ik m’n contract verlengen voor een jaar.

Inmiddels 7 speeldagen ver en sta mooi 2de met 15 op 21. RKC is een lange termijn project waarbij ik wil groeien als club zonder telkens m’n sterkhouders te moeten verkopen om financieel gezond te blijven. Salarissen dus strak in de hand houden en inzetten op jong talent met een leuke tactiek. Het jeugdcomplex verbeteren is het eerste wat er zit aan te komen nu.

Linkert
Sterkhouder
Sterkhouder

Bericht door Linkert »

Seizoen 2036-2037 de 22ste titel op rij behaald met Club, ook de beker gewonnen en de Super Cup. De Europese Super Cup verloren van QPR, in de 1/2e finale van het WK voor Clubs schaamteloos onderuit met 2-1 tegen Sydney FC, de kleine finale 6-2 gewonnen tegen América. In de CL de finale verloren van Arsenal. Nu mijn ontslag genomen en misschien eens iets nieuws proberen.

Linkert
Sterkhouder
Sterkhouder

Bericht door Linkert »

Aan de slag gegaan bij de Rode Duivels. De Nations League gewonnen na in de groep Duitsland en Nederland naar huis te sturen, dan Frankrijk in de 1/2e finale en in de finale makkelijke winst tegen Turkije. Het loopt heel goed, hopelijk kunnen we hier op verder borduren in de EK-kwalificatie, ze hebben in die 20 seizoenen nog niets noemenswaardig bereikt, behalve 1 keer de 1/2e finale van het EK.

Linkert
Sterkhouder
Sterkhouder

Bericht door Linkert »

Met 24/24 geplaatst voor het EK. Op het EK 5-0 winst tegen de Grieken, 8-0 tegen Wales en 3-0 tegen Oekraïne. In de 2e ronde 4-1 winst tegen Italië, in de 1/4 finale 2-1 tegen Duitsland en in de 1/2e finale 2-1 verloren van Spanje.

Ondertussen in de Nations League 3e geworden in een groep met Spanje en Portugal, en WK-kwalificaties zijn van start gegaan.

Club Brugge ondertussen al 26 jaar op rij kampioen.

luigivdw
Kapitein
Kapitein

Bericht door luigivdw »

Club (buiging)

Je hebt precies ook niets noemenswaardigs bereikt met België :geek:

Linkert
Sterkhouder
Sterkhouder

Bericht door Linkert »

luigivdw schreef:
23 jul 2020, 20:28
Club (buiging)

Ik heb toch meteen de Nations League gewonnen, Luigi?

Neen, je krijg ook mij hier niet weggepest.

luigivdw
Kapitein
Kapitein

Bericht door luigivdw »

Linkert schreef:
24 jul 2020, 08:48
luigivdw schreef:
Club (buiging)

Ik heb toch meteen de Nations League gewonnen, Luigi?

Neen, je krijg ook mij hier niet weggepest.
:phuh:

Linkert
Sterkhouder
Sterkhouder

Bericht door Linkert »

Na een 20/24 in de WK kwalificatie, terechtgekomen in groep F op het Wk, waar eerst China met 4-0 werd verslagen, daarna 3-1 tegen Argentinië en 6-1 tegen Kameroen. In de 1/8e finale 3-1 wint tegen Italië, in de 1/4 finale 3-1 winst tegen Zuid-Korea en in de 1/2e finale met 4-2 gewonnen van Frankrijk.
In de finale na verlengingen met 3-1 gewonnen van Argentinië.

Nu ontslag nemen denk ik. En eens kijken voor een toffe 3de klasser ofzo.

Linkert
Sterkhouder
Sterkhouder

Bericht door Linkert »

luigivdw schreef:
Club (buiging)

Up!

luigivdw
Kapitein
Kapitein

Bericht door luigivdw »

Proficiat Linkert!

Linkert
Sterkhouder
Sterkhouder

Bericht door Linkert »

In 2043 aan de slag gegaan bij KVK Tienen Hageland in 3de klasse, waar ze sinds 2022 onafgebroken inzitten. Momenteel laatste plaats met 2 punten uit 10 wedstrijden.

Linkert
Sterkhouder
Sterkhouder

Bericht door Linkert »

Sterk gestart met Tienen, opgeklommen naar de 13e plaats, maar dan ingestort en weer gezakt en uiteindelijk degradatie play offs moeten spelen. Eerst gewonnen van Franc Borains, in de finale tegen La Louvière verloren na penalties, bijgevolg ook ontslagen. Dit ben ik niet meer gewoon, het doet pijn.

Club ondertussen 29e titel op rij, ook 2de CL finale op rij maar ook 2 maal verloren.

Linkert
Sterkhouder
Sterkhouder

Bericht door Linkert »

:emiel: :emiel: :emiel:

Afbeelding

Linkert
Sterkhouder
Sterkhouder

Bericht door Linkert »

Gesolliciteerd bij SK Hasselt die overkomen uit 4de klasse, maar die kozen voor Alex Heylen (hein2)

Knopfler
Icoon
Icoon

Football Manager 2016

Bericht door Knopfler »

Met Motherwell kampioen gespeeld en 16de finales van EL gehaald eruit tegen Everton. En alle bekers ook binnengehaald.

Nu mij kwalificeren voor de groepsronde de CL. Doel moet zijn om te proberen overwinteren en bekers en titel binnen te halen. Celtic wel een serieus efforke gedaan door voor 60 miljoen aan nieuwe spelers te kopen.

Zelf was ik beperkt omdat ik meer op lange termijn wil werken. Het jeugd en trainingscentrum werd onder handen genomen. Scouting van jeugdspelers werd opgedreven. Nu wel een potje van 12-15 miljoen maar zal dat gebruiken om in oktober opnieuw mijn jeugd en trainingscentrum te verbeteren incluis mijn stage. Ondertussen met 1 punt meer dan Celtic aan kop.

Leuke ploeg dat Motherwell om mee te spelen.

Linkert
Sterkhouder
Sterkhouder

Bericht door Linkert »

Den Alex ligt eind november al buiten, Hasselt staat laatste met 11 punten uit 20 wedstrijden. Dit keer was mijn sollicitatie wel succesvol. Nieuwe poging met een klein ploegje van hier uit de buurt.

luigivdw
Kapitein
Kapitein

Bericht door luigivdw »

Balen Linkert! Was de kern van Tienen zo zwak?

Linkert
Sterkhouder
Sterkhouder

Bericht door Linkert »

luigivdw schreef:
01 aug 2020, 22:06
Balen Linkert! Was de kern van Tienen zo zwak?
Nogal ja. Paar goeie spelers bijgehaald, maar niet veel tijd om de tactiek er in gepeperd te krijgen. Even dacht ik dat het gelukt was, maar dan bleven de nederlagen en gelijke spelen zich opstapelen. En dan weet je dat het moeilijk wordt :watisdit:

Linkert
Sterkhouder
Sterkhouder

Bericht door Linkert »

Ook met Hasselt goeie remonte gekend, opgeklommen naar plaats 14 en opnieuw degradatie play offs. Eerst tegen RWDM gewonnen na penalties, daarna Limburgs onderonsje tegen Tongeren met 0-2 gewonnen. We blijven in 3de!

Linkert
Sterkhouder
Sterkhouder

Bericht door Linkert »

Voor het seizoen had ik alle odds tegen, men zag mij laatste worden en naar 4e klasse degraderen. Ik verraste vriend en vijand, stond los eerste na 30 speeldagen en ook in de play offs liet ik mij niet kisten, Hasselt werd los kampioen en we spelen volgend seizoen in de Proximus League!

In de beker schakelde ik eerst Berchem uit na penalties, maar ging ik daarna onderuit tegen Coxyde in de 5e ronde.

Linkert
Sterkhouder
Sterkhouder

Bericht door Linkert »

De eerste periode in 2de klasse startte moeizaam, maar uiteindelijk sterk geëindigd en op een 2de plaats geëindigd achter Eupen, wel 10 punten minder.
In de beker eerst Nieuwerkerken VV uitgeschakeld, daarna Union, in de 6e ronde mocht ik op bezoek bij Cercle, maar de eersteklasser was te sterk met 5-3.
Op naar de 2e ronde in de Proximus League!