Ticketsysteem Supportersfederatie

Ticketverzamelaars, afspreken europese matchen, informatie omtrent tickets kopen, merchandising of supportersclubs plaats het hier.

Moderator: Moderators

caring_fellow
Senior Member
Senior Member
Vak: 213

Re: Ticketsysteem Supportersfederatie

Bericht door caring_fellow » 19 dec 2016, 11:41

SKIN schreef:De wedstrijd naar Eupen is 0 punten. Moeskroen was dan wel 5 punten. Begrijp ik echt wel niet.
En wat wordt er gedaan tegen beslissing dat we wellicht in Standard niet zullen kunnen gaan kijken?

Ik vermoed dat dit te maken heeft met het feit dat het een "gratis" match is.
Wij hebben 72 tickets gekregen :crazy:

Borovicka
Newbie
Newbie

Bericht door Borovicka » 19 dec 2016, 12:02

caring_fellow schreef:
SKIN schreef:De wedstrijd naar Eupen is 0 punten. Moeskroen was dan wel 5 punten. Begrijp ik echt wel niet.
En wat wordt er gedaan tegen beslissing dat we wellicht in Standard niet zullen kunnen gaan kijken?

Inderdaad, er waren blijkbaar veel mensen die een ticket wilden aanvragen, maar toch niet naar de match zouden gaan. Twas toch een gratis ticket, maar ze hadden wel 5 punten bij. Kan de bedoeling inderdaad niet zijn.

Het probleem is het moment van communicatie dat dit een gratis match was. Ofwel moest de deadline om tickets aan te vragen vroeger gepland zijn. Ofwel moest dit later gecommuniceerd worden. Als ze de supporters wilden belonen die hoe dan ook ingeschreven waren. Wilden ze de mensen lokken om naar de match te gaan door gratis tickets te geven, dan hadden ze dit vroeger moeten meedelen.

Gorcus
Junior Member
Junior Member
Vak: 223

Bericht door Gorcus » 19 dec 2016, 12:47

Borovicka schreef:
caring_fellow schreef:

Inderdaad, er waren blijkbaar veel mensen die een ticket wilden aanvragen, maar toch niet naar de match zouden gaan. Twas toch een gratis ticket, maar ze hadden wel 5 punten bij. Kan de bedoeling inderdaad niet zijn.

Het probleem is het moment van communicatie dat dit een gratis match was. Ofwel moest de deadline om tickets aan te vragen vroeger gepland zijn. Ofwel moest dit later gecommuniceerd worden. Als ze de supporters wilden belonen die hoe dan ook ingeschreven waren. Wilden ze de mensen lokken om naar de match te gaan door gratis tickets te geven, dan hadden ze dit vroeger moeten meedelen.
Dat ze dat soort mensen maar gewoon nooit meer tickets geven.

SKIN
Junior Member
Junior Member

Bericht door SKIN » 19 dec 2016, 18:00

Borovicka schreef:
caring_fellow schreef:

Dus straffen we de mensen die meegaan omdat er mss toch zouden profiteren. Ik voel me al veel beter nu ... ahum

Borovicka
Newbie
Newbie

Bericht door Borovicka » 19 dec 2016, 22:23

SKIN schreef:
Borovicka schreef:
caring_fellow schreef:

Dus straffen we de mensen die meegaan omdat er mss toch zouden profiteren. Ik voel me al veel beter nu ... ahum
Ik ging me slechter gevoeld hebben als ik niet zou meekunnen, maar dan zie dat het bezoekersvak maar halfvol zit.

SKIN
Junior Member
Junior Member

Bericht door SKIN » 20 dec 2016, 08:44

Borovicka schreef:
SKIN schreef:
Borovicka schreef:

Ik ging me slechter gevoeld hebben als ik niet zou meekunnen, maar dan zie dat het bezoekersvak maar halfvol zit.
En hoe hebben ze dat opgelost met 0 punten te geven?
Of gaat men nu plots ook geen rekening houden met punten als men tickets gaat toewijzen?
Ik begrijp stilaan minder en minder van hoe men dat systeem ingevoerd heeft.

Wat me overigens stoort is dat men zo weinig vertrouwen heeft in de bestuurders van een SC bij de SF.
Blijkbaar verwacht men dat iedere SC nu alle tickets gaat opvragen. Als men de coëfficient niet laat meetellen en de mensen wel punten geeft, dan heeft een SC geen enkele reden om te sjoemelen. Want zelf wordt hij er niet beter van bij de verdeling op het begin van het seizoen (de %). En mocht hij toch zeuren met de individuele lijsten, dan bedriegt hij dus de mensen in zijn eigen SC. Gaat niet rap gebeuren. (mensen die echt meegegaan zijn of niet hebben meegegaan en geen punten hebben tegenover mensen die niet meegegaan zijn en wel punten kregen)

Dus waarom 0 punten voor fans die veel moeite doen?

Borovicka
Newbie
Newbie

Bericht door Borovicka » 20 dec 2016, 09:55

SKIN schreef:
En hoe hebben ze dat opgelost met 0 punten te geven?
Of gaat men nu plots ook geen rekening houden met punten als men tickets gaat toewijzen?
Ik begrijp stilaan minder en minder van hoe men dat systeem ingevoerd heeft.

Wat me overigens stoort is dat men zo weinig vertrouwen heeft in de bestuurders van een SC bij de SF.
Blijkbaar verwacht men dat iedere SC nu alle tickets gaat opvragen. Als men de coëfficient niet laat meetellen en de mensen wel punten geeft, dan heeft een SC geen enkele reden om te sjoemelen. Want zelf wordt hij er niet beter van bij de verdeling op het begin van het seizoen (de %). En mocht hij toch zeuren met de individuele lijsten, dan bedriegt hij dus de mensen in zijn eigen SC. Gaat niet rap gebeuren. (mensen die echt meegegaan zijn of niet hebben meegegaan en geen punten hebben tegenover mensen die niet meegegaan zijn en wel punten kregen)

Dus waarom 0 punten voor fans die veel moeite doen?
De mensen die enkel gingen inschrijven voor de punten zullen zich nu toch niet inschrijven?
Net wel, maar er staan er veel in de rangschikking voor mij. Als die allemaal tickets zouden aanvragen voor de punten, kon ik niet mee.

Het bestuur van een supportersclub kan ook niet weten wie zich inschrijft voor de punten en wie zich inschrijft om echt mee te gaan. Er kunnen 50 mensen ingeschreven zijn (volle bus), maar dan zie je opeens de dag zelf dat de helft niet afkomt of op het laatste moment afbelt.

Ik had ook veel liever punten gekregen voor deze verplaatsing, maar als ik hoorde wat sommige mensen van plan waren, ben ik best tevreden met deze regeling!

SKIN
Junior Member
Junior Member

Bericht door SKIN » 20 dec 2016, 10:09

Dus een SC weet niet wie er bij een combi-match op de bus zit? Hoe lastig is het om gewoon die mensen te noteren en punten toe te kennen?

Ik begrijp dat je niet wil dat mensen die niet mee gaan punten krijgen. Maar ... dat is toch gemakkelijk na te gaan?
Maar nu is het dus logisch dat wie wel meegaat geen punten krijgt. Ik wacht nog altijd op een reden waarom. Echt Club-onwaardig zo'n gepruts.

Borovicka
Newbie
Newbie

Bericht door Borovicka » 20 dec 2016, 10:15

SKIN schreef:Dus een SC weet niet wie er bij een combi-match op de bus zit?
Je bent tevreden omdat een mogelijk nadeel voor jou, dat zo gemakkelijk te vermijden is, niet zou voorkomen. Mss moet men gewoon dan zorgen dat wie niet meegaat geen punten krijgt. Maar nu is het dus logisch dat wie wel meegaat geen punten krijgt. Ik wacht nog altijd op een reden waarom. Echt Club-onwaardig zo'n gepruts.
Dat weten ze goed genoeg. Rare conclusie die je neemt.
Dat is inderdaad iets anders, maar zo werkt het systeem momenteel niet. Momenteel is het degene die een ticket aanvraagt, punten krijgt. Als die niet afkomt, kan men via een administratieve rompslomp zorgen dat die persoon geen punten krijgt. Maar je weet net zo goed als ik, dat dit praktisch nooit gedaan wordt.
Het is niet logisch dat je geen punten krijgt voor een verplaatsing. Maar het is ook niet logisch dat je niet moet betalen voor je ticket/bus.

SKIN
Junior Member
Junior Member

Bericht door SKIN » 20 dec 2016, 10:22

Borovicka schreef:
SKIN schreef:Dus een SC weet niet wie er bij een combi-match op de bus zit?
Je bent tevreden omdat een mogelijk nadeel voor jou, dat zo gemakkelijk te vermijden is, niet zou voorkomen. Mss moet men gewoon dan zorgen dat wie niet meegaat geen punten krijgt. Maar nu is het dus logisch dat wie wel meegaat geen punten krijgt. Ik wacht nog altijd op een reden waarom. Echt Club-onwaardig zo'n gepruts.
Dat weten ze goed genoeg. Rare conclusie die je neemt.
Dat is inderdaad iets anders, maar zo werkt het systeem momenteel niet. Momenteel is het degene die een ticket aanvraagt, punten krijgt. Als die niet afkomt, kan men via een administratieve rompslomp zorgen dat die persoon geen punten krijgt. Maar je weet net zo goed als ik, dat dit praktisch nooit gedaan wordt.
Het is niet logisch dat je geen punten krijgt voor een verplaatsing. Maar het is ook niet logisch dat je niet moet betalen voor je ticket/bus.
Maw ... omdat het systeem niet goed onderhouden wordt binnen SF, worden fans die meegaan gestraft.
Nu hebben we eindelijk een antwoord.

Dit naast het feit dat dat zelfde systeem nog tal van andere problemen kent. Zoals tickets aangekocht bij reispartner, bij Club, thuismatchen losse verkoop, etc etc. Altijd naar Club wijzen is niet ok voor me.

Sorry, maar straks is men een rare fan als men gewoon logische zaken aankaart.
Als men een puntensysteem wil invoeren, dan zou het toch goed zijn dat eenvoudige dingen tenminste in orde staan. Ik woon een match bij en daarvoor krijg ik een beloning. Echt meer basic dan dat kan toch niet?

Borovicka
Newbie
Newbie

Bericht door Borovicka » 20 dec 2016, 10:42

Akkoord, het systeem moet beter op punt gesteld worden als men zo wil werken. Dat is al langer dan vandaag een issue.
Volledig akkoord daarmee, maar mede doordat dat systeem nog niet op punt staat, blijf ik bij mn eerste post. Het moment van communicatie is het probleem. Communicatie in het algemeen eigenlijk.

Dekleine1891
Newbie
Newbie

Bericht door Dekleine1891 » 21 dec 2016, 12:55

1200 tickets verkocht voor vanavond.
Hopelijk komen deze er ook allemaal door in Eupen.

Federatie deftige controle uitvoeren ter plaatse.
En supportersclubs waar er misbruik van de situatie (gratis tickets/bus) gemaakt is serieus sanctioneren!

Trouwens iedereen gewoon de punten toekennen voor deze verplaatsing én de supportersclubs hun tickets laten meetellen voor hun coëfficiënt is nog steeds het eerlijkst.
Clubs die hun aantal willen opkrikken doen hun uiterste best om in de enkele wedstrijden waar je tickets kan krijgen hoeveel je wil, hun mensen extra te motiveren.

Kadet
Newbie
Newbie

Bericht door Kadet » 20 jan 2017, 13:41

Standard is 3 punten. Toch raar vind ik, zeker als je ziet dat er voor Beveren maar 1 punt gegeven wordt.

Dat moet er me toch eens iemand uitleggen...

caring_fellow
Senior Member
Senior Member
Vak: 213

Bericht door caring_fellow » 20 jan 2017, 13:52

KaDe schreef:Standard is 3 punten. Toch raar vind ik, zeker als je ziet dat er voor Beveren maar 1 punt gegeven wordt.

Wanneer er ticketbeperking is is het sowieso maar 1 punt omdat niet iedereen die mee wil mee kan (en dus geen punten krijgt)
Op Standard is er altijd meer dan plaats genoeg, zelden uitverkocht daar.

Waar bij ons 61 tickets ter beschikking zijn in Luik hebben we er maar 45 in Gent (dat is 1 punt trouwens).

SKIN
Junior Member
Junior Member

Bericht door SKIN » 20 jan 2017, 15:07

caring_fellow schreef:
KaDe schreef:Standard is 3 punten. Toch raar vind ik, zeker als je ziet dat er voor Beveren maar 1 punt gegeven wordt.

Wanneer er ticketbeperking is is het sowieso maar 1 punt omdat niet iedereen die mee wil mee kan (en dus geen punten krijgt)

Waar bij ons 61 tickets ter beschikking zijn in Luik hebben we er maar 45 in Gent (dat is 1 punt trouwens).
Wat ik niet begrijp is dat men werkt met 1, 3 en 5 punten. 5, dat is toch echt heel veel meer dan 1. Er zijn 15 uitmatchen. Hoe maak je zo 1 gemiste match goed? Om dat op te lossen moet men zowat overal 3 of 5 punten aan toekennen. Maar dat bewijst eigenlijk net dat het systeem scheef staat. En spijtig genoeg is er niemand van het bestuur van de SF die ook maar letter uitleg wil geven. Onbegrijpelijk.
Over dit komt al geen woord uitleg, maar over hoe de % verdeling werkt is nog minder bekend. Dit is echt niet van deze tijd.

Kadet
Newbie
Newbie

Bericht door Kadet » 20 jan 2017, 18:22

caring_fellow schreef:

Ik denk wel dat praktisch iedereen mee heeft gekund naar Beveren hoor.
Op Standard is het de laatste jaren meestal wel uitverkocht.

Sowieso zou een verplaatsing naar Beveren op vrijdagavond toch minstens evenveel punten moeten krijgen dan Standard.

Cast No Shadow
Senior Member
Senior Member
Vak: 314

Bericht door Cast No Shadow » 09 feb 2017, 21:57

Lukt mij dus helemaal niet meer om mee te gaan op verplaatsing tegenwoordig. Jammer, want in de PO's wordt het sowieso niks vrees ik.

Kadet
Newbie
Newbie

Bericht door Kadet » 23 feb 2017, 09:39

In Genk verdeelt de federatie 971 tickets onder de clubs. Op de website van Genk zijn nochtans 1058 plaatsen in de bezoekersvakken als je het even natelt (vak A en AA): https://krcgenk.tickethour.be/l0322ww/s ... 72#toolbar

In Lokeren verdeelde de federatie 1088 tickets onder de clubs, terwijl er 1136 plaatsen zijn in de bezoekersvakken (vak 1, B1, B2): http://www.sporting.be/285/technischefiche/

Hier klopt toch iets niet! Er moeten ergens tickets 'blijven plakken' die via andere kanalen verdeeld worden.

Tom Turesson
Oldie
Oldie

Bericht door Tom Turesson » 23 feb 2017, 09:43

KaDe schreef:In Genk verdeelt de federatie 971 tickets onder de clubs. Op de website van Genk zijn nochtans 1058 plaatsen in de bezoekersvakken als je het even natelt (vak A en AA): https://krcgenk.tickethour.be/l0322ww/s ... 72#toolbar

In Lokeren verdeelde de federatie 1088 tickets onder de clubs, terwijl er 1136 plaatsen zijn in de bezoekersvakken (vak 1, B1, B2): http://www.sporting.be/285/technischefiche/

Hier klopt toch iets niet! Er moeten ergens tickets 'blijven plakken' die via andere kanalen verdeeld worden.
Ik kijk vooral niet naar jou, Luc De Ridder!
:roll:

Domvamer
Senior Member
Senior Member

Bericht door Domvamer » 23 feb 2017, 10:22

Idd. En nog degoutanter hoeveel hondjes er rond hem altijd huppelen. Zat in Leicester in hetzelfde hotel als hem. Had zin om zijne kop bij het ontbijt in zijn bonen en spek met eieren te duwen. Voelt zich duidelijk superieur.

birgervdd
Addicted Member
Addicted Member

Bericht door birgervdd » 23 feb 2017, 11:52

Is aan de rest van de SC's om dat soort praktijken in vraag te stellen. Zelfde met de financiën van ET. Maar ja, zolang je dit soort selecte bestuursgroepje blijkt herverkiezen, verdien je toch ook niet beter ...

Pedixa
Newbie
Newbie

Bericht door Pedixa » 23 feb 2017, 12:21

Mee geweest naar Westerlo. Mijn supporterclub (waarvoor dank) had de moeite gedaan om extra kaarten te gaan kopen in Brugge zodat iedereen mee kon in het bezoekersvak. Er worden echter geen punten gegeven aan de personen die deze tickets/bustrip betaald hebben. Nochtans volgens mij niet moeilijk om te doen. Er is nog veel werk aan de winkel.

Kadet
Newbie
Newbie

Bericht door Kadet » 23 feb 2017, 13:29

birgervdd schreef:Is aan de rest van de SC's om dat soort praktijken in vraag te stellen. Zelfde met de financiën van ET. Maar ja, zolang je dit soort selecte bestuursgroepje blijkt herverkiezen, verdien je toch ook niet beter ...
Er zijn al jaren geen bestuursverkiezingen meer geweest in de SF. En als er al zijn, dan zijn het toch steeds dezelfde kandidaten. Beetje democratie zoals in Rusland, op voorhand weet je al wie wint en ondertussen wordt de bevolking (de clubs) voorgelogen.

Eigenlijk zou Club de werking van de SF en de ticketverdeling eens goed tegen het licht moeten houden, maar blijkbaar is dit geen prioriteit vrees ik.

birgervdd
Addicted Member
Addicted Member

Bericht door birgervdd » 23 feb 2017, 19:13

KaDe schreef:
birgervdd schreef:Is aan de rest van de SC's om dat soort praktijken in vraag te stellen. Zelfde met de financiën van ET. Maar ja, zolang je dit soort selecte bestuursgroepje blijkt herverkiezen, verdien je toch ook niet beter ...

Er zijn al jaren geen bestuursverkiezingen meer geweest in de SF. En als er al zijn, dan zijn het toch steeds dezelfde kandidaten. Beetje democratie zoals in Rusland, op voorhand weet je al wie wint en ondertussen wordt de bevolking (de clubs) voorgelogen.

Eigenlijk zou Club de werking van de SF en de ticketverdeling eens goed tegen het licht moeten houden, maar blijkbaar is dit geen prioriteit vrees ik.
2. Dat is inderdaad mijn punt. Niemand die daar tegen opstaat uit vrees voor represailles tegen eigen suppclub. Tsjah, dan moet je de bluts met de buil nemen.

Club gaat trouwens niet anders kunnen in het nieuwe stadion. Stel dat je 30.000 abo's hebt en je speelt een bekerfinale en krijgt zoals nu 16.000 tickets ... Dan gaat de boel pas echt ontploffen. Nu komt het zo altijd min of meer in orde, maar had je Europees gespeeld op bv PSV dan had ik het ook nog eens willen zien.

icecoldkillahh
Oldie
Oldie
Vak: 222

Bericht door icecoldkillahh » 25 feb 2017, 09:40

ik snap wel dat er frustratie is, ik hoor het bij onze president ook van de SC, maar zoals een goede manipulator betaamt, zorg je ervoor dat je iedereen af en toe eens een gunst doet. Zo zorg je ervoor dat niet elke SC tegelijk opstaat tegen u.

Jammer, maar het zei zo.

En wat betreft bekerfinales: Er is nu een puntensysteem in voege ook voor de BVB, dus enkel mensen met voldoende punten zullen zeker zijn van hun ticket. Wel dom/jammer dat de thuiswedstrijden niet lijken mee te tellen.