Weerwolven - Burgers winnen

Rollenspel

Moderator: Moderators

Tekno
Senior Member
Senior Member

Re: Weerwolven - Dag 5 tot 19u

Bericht door Tekno » 23 nov 2018, 10:29

2 DTALE (Tekno, Tekno

Reden: Sixth Sense pseudo-ziener maar vooral full time wolf.

venividivicious
Addicted Member
Addicted Member

Bericht door venividivicious » 23 nov 2018, 10:55

vergeet mijn stem niet he T

1 Tekno (vvv, ...)
2 DTALE (Tekno, Tekno, ...)

DTALE
Addicted Member
Addicted Member

Bericht door DTALE » 23 nov 2018, 11:00

venividivicious schreef:vergeet mijn stem niet he T

1 Tekno (vvv, ...)
2 Tekno (vvv, DTALE ...)
Ik stem ook op Tekno, aangezien ik zeker ben dat hij de verhullende wolf is. In een spel van 12 gaan er geen 3 wolven met krachten zitten en de welp trouwens, zou wat overkill zijn. Indien Tekno overleefd, zijn de burgers verloren door de wolf met dubbele stem.

Rossignol
Senior Member
Senior Member

Bericht door Rossignol » 23 nov 2018, 11:36

Ik stem ook op Tekno om de eerder aangehaalde redenering te volgen. Als er een welp in zit, dan zij het zo, dan is het toch verloren.

3 Tekno (vvv, DTALE, Rossi)

Rossignol
Senior Member
Senior Member

Bericht door Rossignol » 23 nov 2018, 11:36

En nu wordt het nog een lange dag...

DTALE
Addicted Member
Addicted Member

Bericht door DTALE » 23 nov 2018, 12:09

Rossignol schreef:Ik stem ook op Tekno om de eerder aangehaalde redenering te volgen. Als er een welp in zit, dan zij het zo, dan is het toch verloren.

Ik hou geen rekening met de welp, want dan wordt het onmogelijk. Vandaag de zeker BM-wolf eruit, en dan is het spel gewonnen.
Nu afwachten hoe Tekno nog gaat proberen zijn vel te redden. Zal waarschijnlijk nog enkele vreemde sprongen maken.

Tekno
Senior Member
Senior Member

Bericht door Tekno » 23 nov 2018, 13:22

Ik heb niks om te springen, slimme DTALE :mrgreen: Dat is 't juist.
Chapeau dat je dit al 2 dagen voorbereid en er door krijgt. Ik had toch gehoopt dat de anderen verder zouden denken dan "ah ja, hij zegt half dat hij een ziener is en hij heeft dode mensen gezien". Makes sense, sure thing. Zo vroeger nooit maar dan ook nooit gelukt zijn.
In feite is het zo belachelijk dat het eigenlijk geniaal is en aantoont op welk niveau we beland zijn na een paar jaar samen spelen.

Tekno
Senior Member
Senior Member

Bericht door Tekno » 23 nov 2018, 13:24

Rossignol schreef:Ik stem ook op Tekno om de eerder aangehaalde redenering te volgen. Als er een welp in zit, dan zij het zo, dan is het toch verloren.

Niet waar he welp/Rossen. Vult zelf in wat het best past.

Als er een welp in zit heb ik nog 50% kans om door te geven aan de niet-welp. DTALE is nummer 1, wanneer we hem omleggen en het spel loopt verder dan moet ik kiezen tussen jou of vvv. Coin flip.

Tekno
Senior Member
Senior Member

Bericht door Tekno » 23 nov 2018, 13:26

DTALE schreef:

Ik hou geen rekening met de welp, want dan wordt het onmogelijk. Vandaag de zeker BM-wolf eruit, en dan is het spel gewonnen.
Nu afwachten hoe Tekno nog gaat proberen zijn vel te redden. Zal waarschijnlijk nog enkele vreemde sprongen maken.
En ook dat argument. Het slaat op niks. :kiss:
50/50 is niet onmogelijk. Hoe hard je daar ook op wil doorduwen.

venividivicious
Addicted Member
Addicted Member

Bericht door venividivicious » 23 nov 2018, 14:35

Tekno schreef:Ik heb niks om te springen, slimme DTALE :mrgreen: Dat is 't juist.
Chapeau dat je dit al 2 dagen voorbereid en er door krijgt. Ik had toch gehoopt dat de anderen verder zouden denken dan "ah ja, hij zegt half dat hij een ziener is en hij heeft dode mensen gezien". Makes sense, sure thing. Zo vroeger nooit maar dan ook nooit gelukt zijn.
In feite is het zo belachelijk dat het eigenlijk geniaal is en aantoont op welk niveau we beland zijn na een paar jaar samen spelen.
mja zwakke verdediging all by all. Ik had toch gehoopt dat je verder ging denken dan dat. Ik hoopte dat je ging poneren dat Jan de ziener was, dat zijn kill verhuld is geweest door de wolf en dan dtale die wolf is. Dan zou ik je meer gaan geloven. Nu lijk je het al op te geven.

4 mogelijkheden na jouw kill:

1. Dtale is ziener, jij wolf, geen welp --> we winnen
2. Dtale is ziener, jij wolf, er is welp --> wolven winnen want jij als wolf zult nu de welp kennen
3. Dtale is wolf, jij burger, geen welp ---> we winnen
4. Dtale is wolf, jij burger, welp ---> wolven winnen

mogelijkheden na kill op dtale:

1. Dtale is ziener, jij wolf, geen welp --> wolven winnen
2. Dtale is ziener, jij wolf, er is welp --> wolven winnen
3. Dtale is wolf, jij burger, geen welp ---> we winnen
4. Dtale is wolf, jij burger, welp ---> jij sterft in nacht en je moet kiezen tss mij of rosse en zo beslissen

Ergo, de rol van de mogelijke welp is cruciaal. Zonder winnen we altijd, met is het veel lastiger.

Nu de miserie is dat we

1. met een zelfuitgeroepen ziener zitten die niks dan jou en doden heeft gezien.
2. met de rosse zitten die bij hoog en laag blijft beweren dat de welp er niet in zit, dus hij kan perfect de welp zijn.
3. met een bm die veel modereert en weinig initiatief toonde buiten bij de kill van Jan, die dan nog is is verhuld.

Tekno
Senior Member
Senior Member

Bericht door Tekno » 23 nov 2018, 14:42

Mooi betoog, maar het voegt niets bij. Net zoals ik niks meer bij kan voegen en daarom het voor jou lijkt dat ik "opgeef".
Jullie moeten kiezen tussen DTALE en mij. Waarbij iedereen er makkelijkheidshalve snel voor gaat om mij te killen, op aangeven van DTALE en zonder verder nadenken.

Er zijn objectief gezien 2 mogelijkheden: een welp of geen welp.
Stel dat er een welp is, vraag je dan even af waarom het spel nog doorloopt als ik wolf ben. Want met een welp + BM wolf is het nu gelijkspel en dus winst voor de wolven.

Tekno
Senior Member
Senior Member

Bericht door Tekno » 23 nov 2018, 14:47

En modereren, tsja... dat is jullie idee. De dag dat ik mijn nek uitsteek naar Jan en gas geef om te argumenteren, is er niemand deftig die met andere argumenten komt. Ik heb toen al gezegd dat ik beter mijn mond als BM gehouden had. Men volgt veel te snel.
's Avonds ontploft het dan omdat de domme wolven een actie op poten zetten die recht in hun gezicht ontploft. Vanaf dat moment komt "ziener" DTALE wat verhaaltjes vertellen.

Gisteren was een maat voor niets. Elafro moest er inderdaad sowieso eerst uit. En de perfecte voedingsbodem voor DTALE om wat verder door te duwen, maar overall nog heel voorzichtig blijft. Ik heb hem gisteren nog gevraagd: ben je de ziener of wil je enkel de illusie wekken dat je de ziener bent? Jij en Rossen zijn nooit verder gaan zoeken en gaan vandaag verder mee in dat verhaal. Net of de kaarten gedeeld zijn en iedereen zit te berusten. Doe maar op dan he. Ik heb mijn argumenten hier neergeschreven, maar op basis van de beperkte activiteit en aanwezigheid van iedereen, voel ik dat het weinig zin heeft. Ik kan alleen maar hopen dat DTALE de laatste wolf is, zonder welp. Dan winnen we zeker. Zo niet, ligt winst/verlies in mijn handen als ik de verkeerde speler uitkies.

Tekno
Senior Member
Senior Member

Bericht door Tekno » 23 nov 2018, 14:49

Nog beter zelfs, en dat besef ik nu pas.
Als er een welp is, dan moet ik straks zelfs niemand meer kiezen.

Ik sterf en er is een welp: dan houden jullie de zekere wolf (DTALE) en een welp in leven. Los van het feit of ik dan de juiste speler nog 2 stemmen geef, die eten ze vannacht toch op.

Dus ja: eet DTALE niet eerst op en het is ook gedaan.
Eet DTALE op, ze vermoorden me vannacht, en ik moet gokken tussen de welp en de laatste speler.

DTALE
Addicted Member
Addicted Member

Re: Weerwolven - Dag 3 tot 21u

Bericht door DTALE » 23 nov 2018, 15:22

Tekno schreef:
Freddie schreef:Jan is deze dag opgehangen,

hij was

[spoiler]...[/spoiler]
Ik ben even niet mee vrees ik. De rol van Jan?
Goed geacteerd, maar toch te opvallend hier.

Tekno
Senior Member
Senior Member

Bericht door Tekno » 23 nov 2018, 16:06

DTALE schreef:
Tekno schreef:

hij was

[spoiler]...[/spoiler]
Nog even komen kietelen. (ag)
Victory formation. Knietje pakken en de overwinning binnen rijven. Zo zou ik het ook doen Verboven. Goed gespeeld. :boks:

Tekno
Senior Member
Senior Member

Bericht door Tekno » 23 nov 2018, 16:07

vvv, Rossen, blijven jullie staan of hoe zit het? Anders kom ik ook niet meer online. Ik argumenteer heel graag en speel het spel tot het bittere einde, maar van het moment dat er niemand meer luistert of nog maar vatbaar is voor extra informatie is het ook maar saai.

venividivicious
Addicted Member
Addicted Member

Bericht door venividivicious » 23 nov 2018, 16:41

ik ben er

venividivicious
Addicted Member
Addicted Member

Bericht door venividivicious » 23 nov 2018, 16:45

Tekno schreef:Mooi betoog, maar het voegt niets bij. Net zoals ik niks meer bij kan voegen en daarom het voor jou lijkt dat ik "opgeef".
Jullie moeten kiezen tussen DTALE en mij. Waarbij iedereen er makkelijkheidshalve snel voor gaat om mij te killen, op aangeven van DTALE en zonder verder nadenken.

Er zijn objectief gezien 2 mogelijkheden: een welp of geen welp.
Stel dat er een welp is, vraag je dan even af waarom het spel nog doorloopt als ik wolf ben. Want met een welp + BM wolf is het nu gelijkspel en dus winst voor de wolven.
swaar, beter van geen welp he. (devwoe)

venividivicious
Addicted Member
Addicted Member

Bericht door venividivicious » 23 nov 2018, 16:50

Tekno schreef:vvv, Rossen, blijven jullie staan of hoe zit het? Anders kom ik ook niet meer online. Ik argumenteer heel graag en speel het spel tot het bittere einde, maar van het moment dat er niemand meer luistert of nog maar vatbaar is voor extra informatie is het ook maar saai.
kijk, ik denk nog altijd dat rosse de welp kan zijn. hij is te zeker dat er geen is. Dus ben ik degene die moet switchen maar dit lijkt gewoon niet de beste move.

venividivicious
Addicted Member
Addicted Member

Bericht door venividivicious » 23 nov 2018, 16:50

DTALE schreef:
Tekno schreef:

hij was

[spoiler]...[/spoiler]
mm zit iets in.

Rossignol
Senior Member
Senior Member

Bericht door Rossignol » 23 nov 2018, 16:56

Ik ben er ook, maar ik verander niet meer. Voor mij is het 50/50 tussen jullie en ligt het risico veel hoger als we jou erin laten Tekno.
Sorry makker, als je echt onschuldig bent zou je dit moeten begrijpen. Je gaf zelf al aan, als ex-host, dat 3 wolven + welp op 12 man overkill zou zijn. Zeker omdat de wolven ook nog de eerste kill krijgen. Nu je beseft dat de welp je enige redding is, begin je hierop te alluderen.
Ik volg nu even de logica en verander niet meer.

DTALE
Addicted Member
Addicted Member

Bericht door DTALE » 23 nov 2018, 16:57

Een welp en drie wolven met kracht, zou wel heel sterk zijn. Zeker omdat met wat geluk de welp er ook nog burgers kan uitknallen.
Tekno doet het goed, en probeert wat twijfel te zaaien, maar logistiek is enkel een stem op Tekno een juiste stem (ik zou zo zijn campagnevoorzitter kunnen worden).

Rossignol
Senior Member
Senior Member

Bericht door Rossignol » 23 nov 2018, 16:58

venividivicious schreef:
Tekno schreef:vvv, Rossen, blijven jullie staan of hoe zit het? Anders kom ik ook niet meer online. Ik argumenteer heel graag en speel het spel tot het bittere einde, maar van het moment dat er niemand meer luistert of nog maar vatbaar is voor extra informatie is het ook maar saai.
kijk, ik denk nog altijd dat rosse de welp kan zijn. hij is te zeker dat er geen is. Dus ben ik degene die moet switchen maar dit lijkt gewoon niet de beste move.
Begrijp ik, en als er toch ene is, moet jij dat zijn voor mij. Het kan, maar het zou me toch serieus verbazen.

Tekno
Senior Member
Senior Member

Bericht door Tekno » 23 nov 2018, 17:00

Een welp converteert pas na nacht 4 en is in het begin zowel voor wolven als voor burgers een mysterie. Het kan dus alle richtingen uit. Ik zou die overkill niet maken als host, maar ik ben Freddie niet.

Rossignol
Senior Member
Senior Member

Bericht door Rossignol » 23 nov 2018, 17:22

Het siert je dat je probeert, maar ongeacht of je nu effectief schuldig bent of niet, het zal niets meer veranderen, en je zou moeten begrijpen waarom.

3 wolven met kracht vind ik zelfs al op het randje op 12 spelers. Ik heb eerder in dit spel gewag gemaakt van 2 wolven + een welp (zo zou ik het gedaan hebben). 3 wolven met kracht + welp (die de eerste nachten ook al goeikes kan vermoorden is zelfs niet een klein beetje van het goeie teveel. Nacht 1 kunnen de wolven meteen iemand killen, dus eigenlijk zou dit 4 slechte rollen op 11 betekenen voor het spel goed en wel van start gaat.

Nee, voor mij zit er 99% zeker geen welp in (ook al gaat mijn betoog VVV weer doen twijfelen) en spelen we het op deze manier mathematisch uit.