Marching on together! #COYB | PO1 2018-2019

STEUN HIER

Afbeelding

Nieuws

Koetjes en kalfjes

Moderator: Moderators

Club forever
Junior Member
Junior Member

Re: Nieuws

Bericht door Club forever » 14 mar 2019, 13:09

Subversa schreef:
Renny schreef:
14 mar 2019, 11:02
Subversa schreef:
14 mar 2019, 10:54
wat heeft het een eigenlijk met het ander te maken? Het was niet moeilijk om te voorspellen dat Brexit een fiasco zou worden als dat de duidelijke intentie is van de mensen in controle, met een anti-brexit premier op kop.
Brexit is ook een verhaal van problemen afschuiven op de "ander".
Alles zou wel opgelost geraken door gewoon wat meer terug te plooien van die verschrikkelijke instituten!
Quod non, uiteraard.
uiteraard waren er overdrijvingen en onwaarheden over de gevolgen van een bepaalde keuze in het referendum, en dat was het geval aan beide kanten. Dat neemt niet weg dat de sleutelargumenten pro Brexit nog steeds valide zijn, ongeacht de sabotage van het Brexit proces zelf.
En waar zijn de pioniers van de Brexit? Gevlucht van hun verantwoordelijkheden op het moment dat het zover was en nu aan de zijlijn staan roepen. Zo is het wel heel makkelijk om aan politiek te doen. Eerst stront creëren en het opkuisen aan een ander overlaten.

jppapin
Senior Member
Senior Member

Bericht door jppapin » 14 mar 2019, 13:48

Renny schreef:
14 mar 2019, 10:03
jppapin schreef:
14 mar 2019, 09:52
Renny schreef:
14 mar 2019, 09:47
Kzal het maar zelf zeggen: de beslissing van de koepel om die klimaatbetoging verplicht te maken is belachelijk en ondergraaft de hele opzet.
Los daarvan ook hele slechte PR voor de klimaatzaak en de scholen zelf.
verplicht? Geen enkele van mijn gasten gaat betogen voor iets waar ze zelf niet achterstaan. Ik wil wel eens zien hoe zij zoiets kunnen verplichten.
Verplicht ja.

Ge kunt ook uw kinderen niet thuishouden van een bezoek aan Breendonk omdat ge niet gelooft in de Holocaust.
wie zegt er dat ik niet in de opwarming geloof? Ik geloof gewoon niet in de aanpak waar die betogers voor staan. Ik vind ook niet dat men mijn kinderen verplicht kan laten meelopen in een betoging waar ik zelf een gloeiende hekel aan heb. Mijn kinderen gaan naar school om te studeren, niet om een of andere politieke agenda te steunen. Ik zou ze zeker ook verbieden om mee te lopen in een betoging tegen migratie. Dit is geen taak van het onderwijs. Betogen is een persoonlijke keuze, geen verplichting die opgelegd moet worden door het onderwijs om de politiek onder druk te zetten.

Renny
Oldie
Oldie
Vak: 313

Bericht door Renny » 14 mar 2019, 13:52

jppapin schreef:
14 mar 2019, 13:48
Renny schreef:
14 mar 2019, 10:03
jppapin schreef:
14 mar 2019, 09:52

verplicht? Geen enkele van mijn gasten gaat betogen voor iets waar ze zelf niet achterstaan. Ik wil wel eens zien hoe zij zoiets kunnen verplichten.
Verplicht ja.

Ge kunt ook uw kinderen niet thuishouden van een bezoek aan Breendonk omdat ge niet gelooft in de Holocaust.
wie zegt er dat ik niet in de opwarming geloof? Ik geloof gewoon niet in de aanpak waar die betogers voor staan. Ik vind ook niet dat men mijn kinderen verplicht kan laten meelopen in een betoging waar ik zelf een gloeiende hekel aan heb. Mijn kinderen gaan naar school om te studeren, niet om een of andere politieke agenda te steunen. Ik zou ze zeker ook verbieden om mee te lopen in een betoging tegen migratie. Dit is geen taak van het onderwijs. Betogen is een persoonlijke keuze, geen verplichting die opgelegd moet worden door het onderwijs om de politiek onder druk te zetten.
Daar ben ik mee akkoord hé, daar ben ik de discussie mee gestart.

cis19
Addicted Member
Addicted Member
Vak: 424

Bericht door cis19 » 14 mar 2019, 14:00

Subversa schreef:
14 mar 2019, 11:05
Renny schreef:
Subversa schreef:
14 mar 2019, 10:54

wat heeft het een eigenlijk met het ander te maken? Het was niet moeilijk om te voorspellen dat Brexit een fiasco zou worden als dat de duidelijke intentie is van de mensen in controle, met een anti-brexit premier op kop.
Alles zou wel opgelost geraken door gewoon wat meer terug te plooien van die verschrikkelijke instituten!
Quod non, uiteraard.
uiteraard waren er overdrijvingen en onwaarheden over de gevolgen van een bepaalde keuze in het referendum, en dat was het geval aan beide kanten. Dat neemt niet weg dat de sleutelargumenten pro Brexit nog steeds valide zijn, ongeacht de sabotage van het Brexit proces zelf.
Je mag mij eens uitleggen welke voordelen London uit een brexit zal halen want hun grootste handelspartner blijft nog steeds de eu. En wat betreft de sterkte en belangrijkheid van de industrie in het het uk zou ik dit zeker niet overschatten. Het UK mag enkel deelnemen aan de G8 dankzij zijn olie en gasindustrie en de city anders mochten ze hoogstens deelnemen aan de G20. Vraag mij af wat een land als UK gaat uitrichten op het internationaal speelveld tegen landen zoals china, VS en co.

Chimme
Senior Member
Senior Member

Bericht door Chimme » 14 mar 2019, 14:28

cis19 schreef:
14 mar 2019, 14:00
Subversa schreef:
Renny schreef:

Quod non, uiteraard.
Je mag mij eens uitleggen welke voordelen London uit een brexit zal halen want hun grootste handelspartner blijft nog steeds de eu. En wat betreft de sterkte en belangrijkheid van de industrie in het het uk zou ik dit zeker niet overschatten. Het UK mag enkel deelnemen aan de G8 dankzij zijn olie en gasindustrie en de city anders mochten ze hoogstens deelnemen aan de G20. Vraag mij af wat een land als UK gaat uitrichten op het internationaal speelveld tegen landen zoals china, VS en co.
Alle economische argumenten vallen in dovemansoren bij brexiteers hoor. Het enige waar die mee bezig zijn, is een nostalgisch gevoel naar een soort "identiteit" die er wellicht zelfs nooit is geweest.

Het is ook op dat vlak dat de EU faalt en waardoor populisten allerlei zoveel stemmen kunnen halen: de EU is een economisch verhaal. Zolang er geen sprake is van een politieke unie of een echte Europese identiteit waarmee alle burgers zich kunnen verzoenen, zal er een probleem blijven bestaan.

Sleutelke
Addicted Member
Addicted Member

Bericht door Sleutelke » 14 mar 2019, 18:05

Laat de gastjes hier nog maar wat meer spijbelen!
China gaat 1.171 nieuwe kolencentrales bouwen

Digress
Oldie
Oldie

Bericht door Digress » 14 mar 2019, 18:39

Chimme schreef:
14 mar 2019, 14:28
cis19 schreef:
14 mar 2019, 14:00
Subversa schreef:

Alle economische argumenten vallen in dovemansoren bij brexiteers hoor. Het enige waar die mee bezig zijn, is een nostalgisch gevoel naar een soort "identiteit" die er wellicht zelfs nooit is geweest.

Het is ook op dat vlak dat de EU faalt en waardoor populisten allerlei zoveel stemmen kunnen halen: de EU is een economisch verhaal. Zolang er geen sprake is van een politieke unie of een echte Europese identiteit waarmee alle burgers zich kunnen verzoenen, zal er een probleem blijven bestaan.
Er wordt sterk gehamerd op dat identiteitsverhaal, maar ik geloof daar niet in. De EU is idd een economische unie maar gezien hun huidige macht moeten ze veel meer verantwoordelijkheid opnemen naar de sociale bescherming van de burgers. Dat doen ze vooralsnog niet. Ze doen ook-zoals wel typisch is aan laissez-faire kapitalisten, tegen hun eigen basisidee in-niks aan artificiële schaarste en monopolies. Anders was zoiets als patenten, copyright etc al lang een ding van het verleden. Nee, de EU gaat dat nog even versterken met de copyright directive, terwijl net zo'n zaken de markt kapot maken.

Het feit dat mensen sterven omdat een Europees bedrijf nota bene de prijs van hun gepatenteerd medicijn arbitrair te hoog legt, in 2019-dat geloof je toch niet. Precies de middeleeuwen. En de EU laat zoiets dan passeren.

Manson
Newbie
Newbie

Bericht door Manson » 14 mar 2019, 18:41

Brexit News: er werd net gestemd over het uitstellen van de Brexit naar 30 juni.
311 vs 314. De No's have it.
Ook het amandement voor een nieuw referendum werd weggestemd.

Digress
Oldie
Oldie

Bericht door Digress » 14 mar 2019, 18:43

Manson schreef:
14 mar 2019, 18:41
Brexit News: er werd net gestemd over het uitstellen van de Brexit naar 30 juni.
311 vs 314. De No's have it.
Ook het amandement voor een nieuw referendum werd weggestemd.
Ahaha, wat een zottenkot.

Joosje toch
Oldie
Oldie

Bericht door Joosje toch » 14 mar 2019, 18:46

Dwaze kloten daar. In de oppositie heb je dan die pannenkoek Corbyn. Triestige tijden.

nastaban
Newbie
Newbie

Bericht door nastaban » 14 mar 2019, 18:59

Veel vapeurkes vandaag van rechts-vlaenderistan omdat sommige leerlingen als schoolactiviteit "verplicht naar de klimaatmars" moeten (ik moest in mijnen tijd zelfs verplicht op uitstap naar de ijzertoren...vandaar m'n afkeer voor vlaamsnationalisme...'t komt dus allemaal wel goed met die klimaatjeugd), maar niks over de afgang van Teejoo...nochtans groot nieuws.
Na amper 4 jaar besturen, hebben ze bij de NVA als ratten het zinkend schip verlaten, maar de lijken blijven met hopen tegelijk uit de kast vallen. Den Teejoo heeft wetteloosheid gecreëerd en brengt on land in gevaar, 121 mensen lopen hier rond zonder enige controle of status en vermoedelijk banden met de maffia in Antwerpen!
Integer is hij wel onze Francken, ontslag nemen nog voordat iedereen weet dat er een schandaal is, toont z'n goede inborst, tis ne mooie mens :-)

cis19
Addicted Member
Addicted Member
Vak: 424

Bericht door cis19 » 14 mar 2019, 19:30

nastaban schreef:
14 mar 2019, 18:59
Veel vapeurkes vandaag van rechts-vlaenderistan omdat sommige leerlingen als schoolactiviteit "verplicht naar de klimaatmars" moeten (ik moest in mijnen tijd zelfs verplicht op uitstap naar de ijzertoren...vandaar m'n afkeer voor vlaamsnationalisme...'t komt dus allemaal wel goed met die klimaatjeugd), maar niks over de afgang van Teejoo...nochtans groot nieuws.
Na amper 4 jaar besturen, hebben ze bij de NVA als ratten het zinkend schip verlaten, maar de lijken blijven met hopen tegelijk uit de kast vallen. Den Teejoo heeft wetteloosheid gecreëerd en brengt on land in gevaar, 121 mensen lopen hier rond zonder enige controle of status en vermoedelijk banden met de maffia in Antwerpen!
Integer is hij wel onze Francken, ontslag nemen nog voordat iedereen weet dat er een schandaal is, toont z'n goede inborst, tis ne mooie mens :-)
rustig in en uit ademen nastaban trouwens de goeie ouwe ijzertoren was op vraag van de tsjeven want daarop stond avv en vvk. ondertussen is er wel al een wettelijk kader gecreëerd waarbij de neutraliteit van de school vastgelegd is en waarbij je als ouder een procedure kan opstarten als je vind dat de school deze regels overtreed dus de kans is reëel dat dit orgaan binnenkort een hoop werk krijgt. En inzake theo zijn er al ministers die meer hebben uitgespookt en toch terug minister werden trouwens kan je de maffia beschuldiging met concrete bewijzen kan staven.

Hans Supermans
Oldie
Oldie

Bericht door Hans Supermans » 14 mar 2019, 19:53

Om mijn relaas van deze ochtend nog wat kracht bij te zetten, een artikel van 4 jaar geleden:
https://www.techpulse.be/nieuws/171322/ ... artphones/

Die malware is volgens mij echt een soort spyware.

Digress
Oldie
Oldie

Bericht door Digress » 14 mar 2019, 20:19

Hans Supermans schreef:
14 mar 2019, 19:53
Om mijn relaas van deze ochtend nog wat kracht bij te zetten, een artikel van 4 jaar geleden:

Dat is zeker heel exclusief beperkt tot China en ga je niet hebben bij pakweg een Amazon Fire, HP laptops, alles met McAfee als virusscanner erop, etc.

Als je een device setup doet, gebruik je hoofd. Alles wat niet native is gaat er bij mij af, en gezien mijn voorkeur voor Asus devices staat er altijd genoeg brol op ;)

Een Thinkpad is altijd welkom bij mij hoor.

MrRaveDog
Newbie
Newbie

Bericht door MrRaveDog » 14 mar 2019, 20:53

nastaban schreef:
Afschuwelijke uitspraak dit. De duizenden gesneuvelde soldaten draaien zich om in hun graf.

Hans Supermans
Oldie
Oldie

Bericht door Hans Supermans » 14 mar 2019, 21:13

Digress schreef:
14 mar 2019, 20:19
Hans Supermans schreef:

Dat is zeker heel exclusief beperkt tot China en ga je niet hebben bij pakweg een Amazon Fire, HP laptops, alles met McAfee als virusscanner erop, etc.

Als je een device setup doet, gebruik je hoofd. Alles wat niet native is gaat er bij mij af, en gezien mijn voorkeur voor Asus devices staat er altijd genoeg brol op ;)

Maar hoeveel mensen doen dat, zeg? Ik doe trouwens hetzelfde.

jppapin
Senior Member
Senior Member

Bericht door jppapin » 14 mar 2019, 21:29

nastaban schreef:
rechts vlaanderen zeg. Ik heb 1 keer rechts gestemd in mijn leven: verhostadt toen hij canabis wou legaliseren. Stop met iedereen op basis van een standpunt in een vakske te duwen.

lajos1891
Addicted Member
Addicted Member
Vak: 225

Bericht door lajos1891 » 14 mar 2019, 21:32

Greta Thunberg is genomineerd voor een nobel prijs voor de vrede :facepalm:

John
Oldie
Oldie

Bericht door John » 14 mar 2019, 21:37

lajos1891 schreef:
14 mar 2019, 21:32
Greta Thunberg is genomineerd voor een nobel prijs voor de vrede :facepalm:
Een nobelprijs is bullshit maar vind Greta nu wel echt een cool kind.

Hans Supermans
Oldie
Oldie

Bericht door Hans Supermans » 14 mar 2019, 22:45

Joosje toch schreef:
14 mar 2019, 18:46
Dwaze kloten daar. In de oppositie heb je dan die pannenkoek Corbyn. Triestige tijden.
Zeg zeg, niet beginnen schelden met harde woorden zoals pannenkoek, makker!

Hassi
Addicted Member
Addicted Member
Vak: 425

Bericht door Hassi » 15 mar 2019, 05:42

Hans Supermans schreef:
14 mar 2019, 21:13
Digress schreef:
14 mar 2019, 20:19
Hans Supermans schreef:

Maar hoeveel mensen doen dat, zeg? Ik doe trouwens hetzelfde.
Moesten mensen weten waarom ge spreekt dan zou dit al beter gaan. Voor een leek is "native" Chinees.

R3mko
Winnaar De Mol
Winnaar De Mol
Vak: 311

Bericht door R3mko » 15 mar 2019, 05:56

Hoe groot is de kans dat ik nog steeds met m'n ID binnen kan in de UK op 29 maart?
Brexit volgers... help :mrgreen:

Timo
Senior Member
Senior Member

Bericht door Timo » 15 mar 2019, 06:22

Bij twee schietpartijen in moskeeën in Christchurch in Nieuw-Zeeland zijn volgens sommige lokale media meer dan dertig doden gevallen en tientallen mensen gewond geraakt. Politie is massaal aanwezig, de omgeving werd afgezet, scholen waren lange tijd in “lockdown” en de bevolking wordt opgeroepen binnen te blijven. Er werden ook verschillende bomauto’s gesignaleerd in de stad. Vier verdachten werden aangehouden maar de politie zoekt verder naar mogelijke medeplichtigen. De schutter streamde de schietpartij live en plaatste kort voor de aanslag een manifest online waarin hij zijn motief verklaart

barry
Newbie
Newbie

Bericht door barry » 15 mar 2019, 06:56

Timo schreef:
15 mar 2019, 06:22
Bij twee schietpartijen in moskeeën in Christchurch in Nieuw-Zeeland zijn volgens sommige lokale media meer dan dertig doden gevallen en tientallen mensen gewond geraakt. Politie is massaal aanwezig, de omgeving werd afgezet, scholen waren lange tijd in “lockdown” en de bevolking wordt opgeroepen binnen te blijven. Er werden ook verschillende bomauto’s gesignaleerd in de stad. Vier verdachten werden aangehouden maar de politie zoekt verder naar mogelijke medeplichtigen. De schutter streamde de schietpartij live en plaatste kort voor de aanslag een manifest online waarin hij zijn motief verklaart
Tjah, dit zat er aan te komen zeker.

nastaban
Newbie
Newbie

Bericht door nastaban » 15 mar 2019, 07:19

MrRaveDog schreef:
14 mar 2019, 20:53
nastaban schreef:
Afschuwelijke uitspraak dit. De duizenden gesneuvelde soldaten draaien zich om in hun graf.
Dit is geen vapeurke meer, dit is een hele stoomketel!!
By the way...omdraaien in het graf is maar een gezegde hoor...voor zover ik weet, heeft er, sinds mijn post gisteren, zich geen enkele gesneuvelde soldaat omgedraaid in z'n graf...laat staan duizenden.
Enkel jij moest wat stoom afblazen [cry]