Transferzomer 2019

- Frederic De Boever wordt de nieuwe keeperstrainer.

Politiek en verkiezingen

Koetjes en kalfjes

Moderator: Moderators

Op wie stemmen jullie bij de volgende verkiezingen?

SPA
39
6%
VLD
84
12%
PVDA
46
7%
NVA
240
35%
Vlaams Belang
128
19%
CD&V
30
4%
Groen
82
12%
Blanco
35
5%

Totaal aantal stemmen: 684

harkie15
Oldie
Oldie

Re: Politiek en verkiezingen

Bericht door harkie15 » 10 jun 2019, 14:56

Digress schreef:
10 jun 2019, 13:37
Kan er iemand de naam deze journalist vinden? Ik vind die nergens terug. Is dit echt een "anoniem" betoog van een "onafhankelijke" journalist? Gaan we dat geloven?
In C'est pas tous les jours dimanche, een programma op de Franstalige zender RTL, heeft journalist Patrick Lefèbvre enkele getuigenissen over de interne werking van PVDA-PTB naar buiten gebracht. (DS) :dkn:

harkie15
Oldie
Oldie

Bericht door harkie15 » 10 jun 2019, 15:00

nastaban schreef:
10 jun 2019, 13:23
NVA'ers zien niet in waarom ze afstand zouden doen van hun uittredingsvergoeding omdat het een verworven recht is.

Mijn eigen verworven recht van pensioen aan 60 jaar en mijn 4 jaar diplomabonificatie daarentegen, werden door de Zweedse regering wél zomaar afgepakt lol. Maar laten we de mensen bang maken van de PVDA.
Ben al lang blij dat de Zweedse regering hiervoor afgestraft werd tijdens de verkiezingen. :-)
'Verworven rechten' blijven natuurlijk alleen maar verworven, zolang de reglementering/wetgeving daarover niet verandert.
Als het parlement die uittredingsvergoeding afschaft/aanpast, is die ook niet langer 'verworven'.

nastaban
Junior Member
Junior Member

Bericht door nastaban » 10 jun 2019, 15:36

harkie15 schreef:
nastaban schreef:
NVA'ers zien niet in waarom ze afstand zouden doen van hun uittredingsvergoeding omdat het een verworven recht is.

Mijn eigen verworven recht van pensioen aan 60 jaar en mijn 4 jaar diplomabonificatie daarentegen, werden door de Zweedse regering wél zomaar afgepakt lol. Maar laten we de mensen bang maken van de PVDA.
Ben al lang blij dat de Zweedse regering hiervoor afgestraft werd tijdens de verkiezingen. :-)
'Verworven rechten' blijven natuurlijk alleen maar verworven, zolang de reglementering/wetgeving daarover niet verandert.
Als het parlement die uittredingsvergoeding afschaft/aanpast, is die ook niet langer 'verworven'.
You make my point Harkie... De graaiers van vorige regering, veranderen geen wetgeving die hunzelf raakt. De werkende mens zijn verworven rechten afschaffen, moest zelf niet in het regeerakkoord staan.

Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk

jurgenv
Senior Member
Senior Member

Bericht door jurgenv » 10 jun 2019, 15:55

nastaban schreef:
jurgenv schreef:Schrik van de PVDA, ok ja. Shaking my boots hoor, ik lig er van wakker. Als day uw maatstaf is dan moet jij constant kak langs uw benen hebben lopen van de NVA. ;-)

Vrijheid van vereniging is 1 ding, tot men aan de macht komt en iedere burger verplicht zo te leven, dit is al een mooie preview voor de burgers. Kim Jong Un is trots op zijn satelliet partijen in Europa.
Aub Jurgenv, hoezo als men iedere burger verplicht zo te leven?
Wat is er erger dan partijen met dezelfde
nazi-ideologie met racisme als grondslag en op economisch vlak dezelfde neo-liberale doctrine: geen werknemersrechten, geen vakbonden, geen arbeidsvoorwaarden...

Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk
Heb je het over het VB? Tuurlijk, blij dat we allemaal akkoord zijn dat het VB en PVDA/PTB in hetzelfde extremistisch hokje passen.

Joosje toch
Oldie
Oldie

Bericht door Joosje toch » 10 jun 2019, 15:56

Actieve leden van de partij (werking, politici) moeten toch sowieso een deel van hun loon afstaan aan de partij? Zou mij niet verwonderen dat er een paar wat 'fanatieker' zijn dan anderen daarin.

harkie15
Oldie
Oldie

Bericht door harkie15 » 10 jun 2019, 16:24

nastaban schreef:
10 jun 2019, 15:36
harkie15 schreef:
nastaban schreef:

You make my point Harkie... De graaiers van vorige regering, veranderen geen wetgeving die hunzelf raakt. De werkende mens zijn verworven rechten afschaffen, moest zelf niet in het regeerakkoord staan.
'Consensus in Vlaams Parlement over halvering maximale uittredingsvergoeding' (Knack, 14-02-2019).
'Uittredingsvergoedingen voor parlementsleden worden gehalveerd' (Knack, 12-12-2013).
Nu nog zien wat er van in huis komt (gekomen is) en het kan natuurlijk nog altijd beter, maar er is toch wel een zekere vorm van bewustwording.

jeans
Oldie
Oldie
Vak: 311

Bericht door jeans » 10 jun 2019, 23:14

Joosje toch schreef:
10 jun 2019, 15:56
Actieve leden van de partij (werking, politici) moeten toch sowieso een deel van hun loon afstaan aan de partij? Zou mij niet verwonderen dat er een paar wat 'fanatieker' zijn dan anderen daarin.
Dat een verkozen mandataris een bepaald procent aan zijn partij doorgeeft, is bij alle partijen bij intern reglement vastgelegd. Dat leden of militanten dit moeten doen, is mij bij andere partijen onbekend, los van het klassieke lidgeld. Maar toen de PVDA nog amada was weet ik wel heel goed dat die praktijken toen al bestonden. Ik heb dit hier vroeger al aangekaart bij de fameuze 'bende van vier' in het staal bedrijf Sidmar( nu arcelor mittal) waar ik werkzaam was. Die vier werknemers waren vakbondsmensen en werden als zelfstandige leden verkozen buiten hun vakbond ABVV. Met medewerking van die vakbond zijn ze door het bedrijf ontslagen wegens 'opruiing en verspreiden van valse gegevens'. Van een van hen, een gekend voorman van de huidige PVDA in Zelzate weet ik heel goed dat hij bijna de volledige vergoeding heeft moeten doorstorten aan de partij. Vergoeding welke ze bekomen hebben door hun gelijk dat ze haalden bij de arbeidsrechtbank. Dirk Goemaere is de naam. Wil je meer weten, zoek hem op.

Dr. Phil
Oldie
Oldie
Vak: 322

Bericht door Dr. Phil » 12 jun 2019, 10:06

Francesco Vanderjeugd wil voorzitter Open VLD worden

Francesco Vanderjeugd (31), de burgemeester van Staden, wil een gooi doen naar het voorzitterschap van Open VLD.

http://www.standaard.be/cnt/dmf20190611_04453914
Hij heeft gelijk dat hij z'n kans waagt.

edmund
Oldie
Oldie

Bericht door edmund » 12 jun 2019, 10:13

Dr. Phil schreef:
12 jun 2019, 10:06

Francesco Vanderjeugd (31), de burgemeester van Staden, wil een gooi doen naar het voorzitterschap van Open VLD.

Kwam zijn kandidatuur helder voorstellen op radio 1.

Belangrijkste vraag van Michiel van Drogenbroek: "was Bart Tommelein boos?"
En maar blijven kloppen op datzelfde nageltje.

De verkleutering van de politiek is toch gedeeltelijk de schuld van dat soort journalistiek. Ongelofelijk...

nastaban
Junior Member
Junior Member

Bericht door nastaban » 12 jun 2019, 10:38

Als VB aan de macht komt, mogen niet enkel illegalen maar ook holebi's hun koffer pakken...en wie nog allemaal ?

https://www.demorgen.be/politiek/na-de- ... ce=twitter

MaxJack
Oldie
Oldie
Vak: 214

Bericht door MaxJack » 12 jun 2019, 10:46

nastaban schreef:
12 jun 2019, 10:38
Als VB aan de macht komt, mogen niet enkel illegalen maar ook holebi's hun koffer pakken...en wie nog allemaal ?

Objectieve krant. De Morgen :D
Kunt net zo goed een boek lezen van Karl Marx.

Woolmouse United
Addicted Member
Addicted Member

Bericht door Woolmouse United » 12 jun 2019, 11:02

MaxJack schreef:
12 jun 2019, 10:46
nastaban schreef:

een post van nastaban zonder N-VA te vermelden... dat we dat nog mogen meemaken...

Jef1891
Newbie
Newbie
Vak: 312

Bericht door Jef1891 » 12 jun 2019, 11:21

Hoelang mag die nastaban hier nog zijn gestoorde analyses blijven geven ?

Renny
Oldie
Oldie
Vak: 313

Bericht door Renny » 12 jun 2019, 11:24

Jef1891 schreef:
12 jun 2019, 11:21
… hij post een artikel uit De Morgen?

Moeten we beginnen censureren omdat hij je gevoelens kwetst?

John
Oldie
Oldie

Bericht door John » 12 jun 2019, 11:44

Aangenome kerel lijkt me dat die Francesco Vanderjeugd
Komt zeer menselijk over en heeft zijn voeling met het gewone volk nog niet verloren.
Kan misschien ook iets doen aan al die lelijke kapsels waar politiekers mee rondlopen. Kan dat opnemen als programmapunt.

John
Oldie
Oldie

Bericht door John » 12 jun 2019, 11:49

nastaban schreef:

Ik begin een beetje te hopen op uw soort van stokerkes om eerlijk te zijn.
Maar ik vrees er wat voor dat ze hun beste PR People niet zomaar gaan opgeven.

Cudi
Oldie
Oldie

Bericht door Cudi » 12 jun 2019, 12:10

Renny schreef:
12 jun 2019, 11:24
Jef1891 schreef:

Jij censureert toch ook? Kappen op Driesje en mondje toe over de PVDA en de andere linkse partijen.

Renny
Oldie
Oldie

Bericht door Renny » 12 jun 2019, 12:12

Cudi schreef:
12 jun 2019, 12:10
Renny schreef:
12 jun 2019, 11:24
Jef1891 schreef:

Jij censureert toch ook? Kappen op Driesje en mondje toe over de PVDA en de andere linkse partijen.
Censureren zou zijn dat ik mensen zit te bannen die niet akkoord gaan met mij.
Tzou rap een leeg forum zijn zo.

Cudi
Oldie
Oldie

Bericht door Cudi » 12 jun 2019, 12:14

selectief blind was een betere woordkeuze inderdaad, mijn excuses

Mekhi
Oldie
Oldie
Vak: 222

Bericht door Mekhi » 12 jun 2019, 12:23

edmund schreef:
12 jun 2019, 10:13
Dr. Phil schreef:
12 jun 2019, 10:06

Kwam zijn kandidatuur helder voorstellen op radio 1.

Belangrijkste vraag van Michiel van Drogenbroek: "was Bart Tommelein boos?"
En maar blijven kloppen op datzelfde nageltje.

De verkleutering van de politiek is toch gedeeltelijk de schuld van dat soort journalistiek. Ongelofelijk...
Natuurlijk. Altijd maar neuten dat partijen zogezegd een verhaal of visie ontbreken.

Dat is het niet. Het is de media die niet geïnteresseerd is in een genuanceerd verhaal over welk beleid een politieke partij wil gaan voeren. Enkel in die idiote vete'kes, in partijen, tussen partijen etc.

Mekhi
Oldie
Oldie
Vak: 222

Bericht door Mekhi » 12 jun 2019, 12:27

MaxJack schreef:
12 jun 2019, 10:46
nastaban schreef:

Begint echt belachelijk te worden hoor, dat gejank over linkse media enzo.

Bende kleuterkes zeg. Al eens naar media in de VS gekeken? Die kiezen idd zeer duidelijk partij. Onze kranten proberen tenminste nog wat genuanceerd en objectief analyses te geven. Maar die worden dan weggezet als 'linkse media', vaak door wat rechtse jongens die dan zelfs niets anders doen dan leugens verspreiden op sociale media.

harkie15
Oldie
Oldie

Bericht door harkie15 » 12 jun 2019, 13:16

nastaban schreef:

Ik kan alleen de titel lezen (betaalmuur), maar denkt De Morgen misschien dat het bij wet verboden is de pensée unique over holebi's in twijfel te trekken ?

b&bman
Addicted Member
Addicted Member

Bericht door b&bman » 12 jun 2019, 13:26

harkie15 schreef:
12 jun 2019, 13:16
nastaban schreef:

Ik kan alleen de titel lezen (betaalmuur), maar denkt De Morgen misschien dat het bij wet verboden is de pensée unique over holebi's in twijfel te trekken ?
Stond gisteren ook in HLN, de papieren krant dan. Blijkt dat er bij het VB, surprise, nog een behoorlijk aantal mensen zitten met etisch erg conservatieve ideëen. Die niet echt stroken met dat wat de partij 'officieel' naar buiten brengt.

Jay
Newbie
Newbie

Bericht door Jay » 12 jun 2019, 13:31

John schreef:
12 jun 2019, 11:44
Aangenome kerel lijkt me dat die Francesco Vanderjeugd
Komt zeer menselijk over en heeft zijn voeling met het gewone volk nog niet verloren.
Kan misschien ook iets doen aan al die lelijke kapsels waar politiekers mee rondlopen. Kan dat opnemen als programmapunt.
Lijkt me ook een 'gewone' mens en geen liberaal met groot kapitaal.

Renny
Oldie
Oldie

Bericht door Renny » 12 jun 2019, 13:33

harkie15 schreef:
12 jun 2019, 13:16
nastaban schreef:

Van de pas verkozenen zijn er drie die op Facebook steun betuigen aan Pro Familia, een groepering die homoseksualiteit als ‘perversiteit’ bestempelt: de al genoemde Dominiek Sneppe en de nieuwe Vlaams Parlementsleden Wim Verheyden en Filip Brusselmans. Pro Familia organiseerde in 2015 nog een ‘Mars voor het Gezin’ die zich uitdrukkelijk richtte tegen adoptie door homokoppels, met de slogan 'Leveren wij onze kinderen uit aan pedofielen?' Onder de deelnemers verscheidene Vlaams Belangers, onder wie kopstuk Filip Dewinter. Rien Vandenberghe, die er speechte namens Pro Familia, zit in het partijbestuur van Vlaams Belang in Brugge. Hij vormt samen met zijn tweelingbroer Robin (VB-kandidaat bij de lokale verkiezingen van oktober vorig jaar) een brug naar tal van extremistische stromingen waarmee de partij niet openlijk geassocieerd wil worden - van homohaters tot neofascisten. De Vandenberghes zijn ook al jaren close met Dries Van Langenhove en diens Schild & Vrienden.

Deze 7 parlementsleden geven op Facebook te kennen dat ze homo's niet mogen. Beeld rv
Vergelijkbaar met Pro Familia is de FB-groep ‘Pro Christianis’, waar homoseksualiteit als ‘sodomie’ verworpen wordt en ‘een verschrikking voor Gods ogen’ heet. Die pagina staat bij de favorieten van Dominiek Sneppe en ook van Wim Van Osselaer, fractiesecretaris in het Vlaams Parlement. Oudgediende Filip De Man, nu verkozen voor het Europees Parlement, betuigt zijn steun aan ‘Terre et Peuple’. Daar staat de rockgroep Within Temptation in de galerij van ‘vijanden, verraders en collaborateurs’, omdat die met een regenboogvlag op het podium verscheen. En nieuwbakken Kamerlid Wouter Vermeersch likete een foto van de FB-groep ‘Bonny is niet mijn bisschop’, waarop de Antwerpse kerkleider voor ketter uitgescholden wordt omdat hij meer respect voor holebi's bepleitte in een brief aan het Vaticaan.