Politiek en verkiezingen

Koetjes en kalfjes

Moderator: Moderators

Op wie stemmen jullie bij de volgende verkiezingen?

SPA
39
5%
VLD
87
12%
PVDA
47
7%
NVA
243
34%
Vlaams Belang
139
20%
CD&V
32
5%
Groen
84
12%
Blanco
39
5%

Totaal aantal stemmen: 710

vencer
Addicted Member
Addicted Member

Re: Politiek en verkiezingen

Bericht door vencer » 02 dec 2019, 14:56

Brullie13 schreef:
02 dec 2019, 10:19
vencer schreef:
02 dec 2019, 08:17
Freethielsupporter schreef:
02 dec 2019, 07:51
EN het klopt, Vlaanderen heeft de grootste populatie en wordt daarvoor ook "beloond" qua zetels in het parlement, geen probleem dus. En de koning die danst voor de Walen? Dat heeft hij bij vorige formaties al laten merken dat dat niet het geval was. EN dat laatste, we zijn nu eenmaal een land, daarin ondersteunen de regio's elkaar. Of denk je dat in Vlaanderen iedere provincie of gemeente exact evenveel terugkrijgt volgens dat ze bijdragen?
Dat argument is hier, terecht, al meer dan genoeg weerlegd. Vergelijking tussen provincies en Vlaanderen/Wallonië gaat in geen 1000 jaar op.
Nochtans heel eenvoudig: is het volgens de wet? Ja, dan is het een geldige regering.
Net zoals dat er de vorige keer ook een was met minderheid aan Waalse kant.

Als u dat niet aanstaat, moet je de wetgeving maar proberen te veranderen....
Gaan klagen over de regels van het spel wanneer het spel bezig is en het u niet goed uitkomt is calimero gedrag van de bovenste plank.
Maar zo kennen we NVA wel....

Wat mij betreft 1 federale kieskring en daarmee vorm je maar een regering. Maakt mij geen kl*ten uit van welk taalgebied die komen. Het zijn de ideeën die tellen.

Maar janken als en klein kind zoals NVA nu doet en dat zij geen kanse hebben gekregen.... Daar komt mijn haar van recht.
De belachelijkste partij die ik ooit heb mee gemaakt in België.
En nog steeds zijn er die mee gaan in dat verhaaltje.
Op zoveel vlakken vind ik dat het anderlecht van de politiek: Calimero gedrag terwijl ze eigenlijk absoluut niet te klagen hebben, altijd in slachtofferrol, hypocriet, liegen en bedriegen en toch vinden ze nog "fans" die er in mee gaan en het hele verhaaltje geloven.
Ik snap heel jouw post niet goed. Het heeft ten eerste al niks te maken met wat je quote en ik heb hier gisteren nog gezegd dat er voor mijn part zeker een federale kieskring mag ingevoerd worden, geen probleem voor mij mits het afschaffen van enkele, op dat moment, ook overbodige beschermingsregels. Vandaag heb ik nog gezegd dat er gelijk welke regering met gelijk welke meerderheid of minderheid waar ook gevormd mag worden. De rekening wordt over 5 jaar gepresenteerd. Ik geef enkel aan dat dit het volste recht is van de toekomstige oppositie om daarover te klagen, daarvoor bestaat er nu eenmaal een oppositie.

Waar ik zogezegd sta te klagen en te zagen om zo'n rage post terug te krijgen, geen idee...

vencer
Addicted Member
Addicted Member

Bericht door vencer » 02 dec 2019, 15:04

Renny schreef:
02 dec 2019, 11:07
kapitan schreef:
02 dec 2019, 10:37
Renny schreef:
02 dec 2019, 10:16
NVA: PS is voor ons onbespreekbaar
Andere partijen: ok, dan zonder NVA
NVA: surprised pikachu
Jij hebt duidelijk geen verstand van politiek.

Je weet toch dat voor de PS een staatshervorming bespreekbaar is. De grootste hervorming zal er net met een paars-gele coalitie komen.
Het is de MR die op dat aspect serieus op de rem drukt. Het is eigenlijk MR die alles blokkeert door te zeggen dat ze geen staatshervorming willen.
De nieuwe voorzitter van de MR wil dan ook weer geen links sociaal-economisch verhaal.

Een staatshervorming is net wel aan de orde, want je kan er de bijzondere financieringswet mee hertekenen. In 2013 werd de Bijzondere Financieringswet zodanig uitgetekend dat de transfers van Vlaanderen naar Wallonië in een overgangs­periode van tien jaar langzaam uitdoven. Een overgangsperiode die de financiële gevolgen moest spreiden in de tijd en de compensatiemechanismen afbouwen. Wijzigingen aan die wet vereisen een tweederde meerderheid in het parlement met bovendien een meerderheid in elke taalgroep.

Waarom denk je dat CD&V de hertekening van onze staatsstructuur ook op papier wil zien?

Sowieso zal er tijdens deze regeringsonderhandelingen over staatshervorming moet worden gepraat. De meerheid van een taalgroep is heel belangrijk, en laat nu dat het probleem zijn: Vlaams moet je dan eenieder buiten Vlaams-Belang en N-VA aan boord hebben.
Waarom zet NVA dan een veto op de PS?
Ze weten dat ze zo tekenen voor een regering zonder Vlaamse meerderheid.

Dat is gewoon een tactische zet, om niet nog meer stemmen aan het VB te verliezen.
Slim gezien, de poppekast vandaag is dan ook overbodig.
Vreemd Renny. Toen ik op de dag dat het Vlaams regeerakkoord getekend werd (en de tekst nog niet publiek gemaakt was) zei dat de oppositie het sowieso slecht ging vinden (niet om de inhoud maar omdat ze het per definitie slecht moeten vinden), zei je nog: 'ja, dat is politiek he'. Idem dito toen Groen en Spa rond het Marrakech debacle ook even wat spelletjes gingen spelen. Ook toen was het: 'ja, dat is politiek he'.

Wel, hetgeen NVA nu doet is ook doodnormaal in politiek en dat doet iedere partij. Nochtans sta je het nu al weken te herhalen en zeg je niet: 'tja, dat hoort bij politiek he'. Enkel en alleen omdat je deze keer niet wil dat een partij wat wint met politieke spelletjes? En bij die andere gevallen het je niet stoorde? Doe niet zo hypocriet zeg!

vencer
Addicted Member
Addicted Member

Bericht door vencer » 02 dec 2019, 15:08

Brullie13 schreef:
02 dec 2019, 12:28
1 regering, 1 kieskring, 1 pot geld, 1 minister per beleidsdomein, 1 beleid, 1 volk,...
En ja, 3 talen. So what.... Als onderwijs federaal zou zijn zorg je er dan bv voor dat er over heel het land genoeg tijd besteed wordt aan de andere landstalen en het probleem lost zichzelf op.
Gedaan met al die "wij versus zij" en wirwar om uit te zoeken wie nu waar bevoegd voor is (als ze elkaar al niet tegenspreken waardoor er uiteindelijk niets verwezenlijkt kan worden)
Moest al die energie, tijd en geld dat daar allemaal besteed aan wordt in 1 project gestoken worden...

Ik krijg er iets van. De meesten zijn absoluut niet goed tweetalig (mezelf incl) maar zowel op het werk, in mijn familie, mijn sportclub, op school vroeger en hobby's lukt het perfect samen dingen te verwezenlijken, te converseren,... Alleen moet de wil er zijn (langs beide kanten trouwens).
Je zegt dat nu terwijl je in je hoofd vooral NVA viseert, maar probeer dit in de praktijk te brengen en je zal verrassend genoeg zien wie er het meeste tegen zal zijn. Het zou wel eens een hele grote verrassing kunnen zijn voor jou.

vencer
Addicted Member
Addicted Member

Bericht door vencer » 02 dec 2019, 15:15

Brullie13 schreef:
02 dec 2019, 13:38
Jootje schreef:
02 dec 2019, 13:23
Brullie13 schreef:
02 dec 2019, 13:17

De geschiedenis kan mij eigenlijk weinig schelen. Voor mij telt het heden en de toekomst.
En daarin is al heel wat veranderd tov hoe situatie vroeger was (en bv een Vlaamse strijd effectief wel nut had)
Dat is net een reden van mijn NVA haat... die leven op basis van geschiedenis en doen 0,000 aan de toekomst. Integendeel, ze draaien de klok soms terug.

Eigenlijk vat de huidige stelling van NVA alles mooi samen: Stel je voor een regering met een Vlaamse minderheid die iets doet aan bv. klimaat, mobiliteit, armoede,.... en de begroting in evenwicht kan brengen.... Dat kan toch echt niet!!!
Symboliek, geschiedenis en electoraal gewin bij de volgende verkiezingen is veel belangrijker! :D

NVA heeft het ook altijd maar over (technologische) innovatie om het klimaatprobleem aan te pakken. Daarmee kom je er niet (dat weten ze zelf ook wel, maar hun kiesvee wil niet mee -> electoraal belang...)
Weet je welk groot "NVA probleem" er wel goedkoop opgelost kan worden met de huidige technologische ontwikkelingen: communicatie in verschillende talen.
M.a.w. verschuif jullie prioriteiten eens NVA; tot de jaren 60 waren ze misschien belangrijk, intussen zijn er wel al wat ernstigere zaken om aan te pakken.
Terug: lees eens de grote kritiek: er is geen geloof dat dat kan met de huidige maatregelen.
Het is makkelijk schrijven dat je dat gaat doen, zonder de financiering van dat alles in kaart te brengen. En dat is niet enkel de NVA, maar ook CD&V uit deze kritiek.
Mss moeten ze eerst de inhoud van een eventueel akkoord afwachten zonder meteen beginnen te janken over een Vlaamse minderheid en meewerken ipv een hele regeertermijn alles sowieso tegen te stemmen omdat ze nu eenmaal opppositie zijn? Het feit dat ze nu al jammeren zegt genoeg.
De wil om aan bepaalde belangrijke zaken iets te doen zou al veel zijn.

Liever pronken met een totaal niet ambitieus Vlaams regeerakkoord of alles in het honderd te laten lopen zoals de vorige federale regering waarvan de door hen gemaakte financiele en maatschappelijke schade nog hersteld moet worden.
Zij waren aan zet en hebben het laten ontsporen.
Ook in deze regeringsvorming waren ze aan zet en ze vonden ze geen partners.
Leg er u dan bij neer als anderen die wel vinden op een wettelijke manier.
Ge moet eigenlijk maar durven na zo'n beleid de afgelopen jaren...

Een te grote knoeiboel is het geworden om nog deftig beleid te kunnen voeren.
Nuja, dat behoort uiteindelijk ook gewoon tot de strategie van NVA.
Verrottingsstrategie en het dan op anderen steken.
Jij verwijt NVA nu dat ze niet de eerste partij in de Belgische politieke geschiedenis is die als oppositielid het (toekomstige) regeerakkoord afbreekt enkel en alleen omdat ze in de oppositie zit. Met andere woorden het electoraal belang voor het algemeen belang stelt. Dus dat verwijt je de NVA nu? Waarom doet er geen enkele partij dat dzn de afgelopen 100 jaar? Als oppositielid rustig op het groene knopje drukken bij het grootste deel van de voorstellen? Omdat er altijd slechte voorstellen geweest zijn of omdat je nu wel heel naïef of sterk bevooroordeelt naar de situatie kijkt?

olhanense
Oldie
Oldie

Bericht door olhanense » 02 dec 2019, 20:18

Goede Cools in Terzake. Die dwaze Rutten tegen de muur geplakt.

Club forever
Junior Member
Junior Member

Bericht door Club forever » 02 dec 2019, 21:23

olhanense schreef:Goede Cools in Terzake. Die dwaze Rutten tegen de muur geplakt.
Ik heb de aflevering niet gezien en dat doet er ook niet toe, maar het valt wel op dat als ze hetzelfde deed met Dries van Langenhove de verwijten naar haar persoon en de ‘linkse’ VRT welig tierden. Het hangt blijkbaar af van de persoon die er zit. Hypocrisie much.

jeans
Oldie
Oldie
Vak: 311

Bericht door jeans » 03 dec 2019, 00:01

Nero schreef:
02 dec 2019, 09:43
CePa schreef:
01 dec 2019, 22:15
Wel lekker het punt genegeerd. De houding van Magnette is ontoelaatbaar. De N-VA mag doen wat ze wil, ze komen er niet in.

Over het klimaat ontkennen heb je gelijk. Daar slaat Baudet de bal toch mis.
Welk punt? De speech van Francken was op dezelfde dag als die geheime meeting tussen paars-groen. Je denkt toch niet dat die speech dezelfde dag geregeld wordt? Bij NVA hebben ze zijn woorden over Marrakech direct moeten afzwakken. Francken is een ego-tripper en een gevaar voor NVA. Verder heeft NVA door maandenlang eigenlijk niets te doen (na de regering te hebben opgeblazen, niet vergeten), VLD richting Magnette gedreven. Magnette is een opportunist, dus die ontvangt cadeautjes met open armen - en de dwaze speech van Francken is nog een extra cadeau.
lol, zet Francken aan het roer van de NVA en ze gaan terug vlotjes over de 30%. Jij neemt jouw wensen voor waarheid. Er is nu eenmaal een kiezerspubliek dat het geleuter in de marge beu is. Noem het populisme, racisme, of gelijk wat je wil. Hij staat voor een mening van veel Vlamingen. Daar niet kunnen mee omgaan, weten we al lang. En dat mag, moet zelfs als je niet akkoord bent. Maar extraploreer jouw gevoel niet naar een ander. Ik ben ook niet voor het PS model, vandaar dat ik NOOIT voor de traditionele partijen zal stemmen zolang we een unitaire staat zijn. En groen n is een beweging, waar ik achter sta, maar niet als partij.

jeans
Oldie
Oldie

Bericht door jeans » 03 dec 2019, 00:15

Jootje schreef:
02 dec 2019, 10:11
CePa schreef:
02 dec 2019, 06:30

Het gaat erom dat er een ideologische breuklijn is tussen noord en zuid. En dat in deze de minderheid van de bevolking de richting bepaald. Ps is de 3 grootste partij!

In je 2e alinea zit je compleet naast de kwestie. Ik spreek niet over een persconferentie, maar over communicatie richting de partijen die plots niet meer aan tafel mogen. Daarnaast heeft Magnette niet het recht om formaties te startens. Hij is informateur! Hoewel dit maar een formaliteit is met een koning die danst voor de Walen.

Ook dat is een probleem, maar het is Vlaanderen die de grootste populatie heeft. Daarnaast is het ook Vlaanderen die grotendeels voor de export zorgt en die de transfers naar het zuiden mogen bekostigen.
De minderheid bepaalt niet de richting, want ze kunnen niet alleen een regering vormen. Er moeten genoeg mensen van de "meerderheid" erin meestappen omdat hun kiezers dat ook de goede richting vinden om een regering te vormen. En aangezien de zetelverdeling in de kamer redelijk correct is volgens de hoeveelheid bevolking die ze voorstellen is er dus geen sprake van een meerderheid of minderheid die de ene of andere controleert, maar van een goede vertegenwoordiging van een meerderheid van de Belgen in de regering.

En zelfs als je communicatie naar partijen bedoelde, is het toch niet nodig om iedere stap telkens aan iedereen door te sturen. Hij moet uitzoeken wat mogelijk is, dan is eens samenzitten met de partijen die mogelijks een regeerakkoord moeten vormgen gewoon een logische stap in het proces. Dat is ook zijn taak als informateur om te informeren of die mensen samen zou werken of niet. Niemand heeft het al over een formatie die begonnen zou zijn.

EN het klopt, Vlaanderen heeft de grootste populatie en wordt daarvoor ook "beloond" qua zetels in het parlement, geen probleem dus. En de koning die danst voor de Walen? Dat heeft hij bij vorige formaties al laten merken dat dat niet het geval was. EN dat laatste, we zijn nu eenmaal een land, daarin ondersteunen de regio's elkaar. Of denk je dat in Vlaanderen iedere provincie of gemeente exact evenveel terugkrijgt volgens dat ze bijdragen?
Factcheck:
PS: 641.623-> 20 zetels
VB: 810.177 -> 18 zetels
CD&V: 602.520 -> 12 zetels
GROEN: 413.836 -> 8 zetels
ECOLO: 416.452 -> 13 zetels

Enz... er is wel een tendens te bespeuren
Ik heb dat hier al eens gezet, net na de verkiezingen. Het aantal zetels van Ecolo en Groen zijn het mooiste bewijs waarom een federale kieskring er nooit komt door de Franstaligen zelf. Allemaal pure show om de zoveel jaar van die kant. Het feit dat de oppositie in het Vlaamse parlement, de alarmbel procedure (mis)gebruikt om de Waalse en Brusselse regering te betrekken in een puur Vlaamse materie, zijnde de subsidieregeling, bewijst dat dit land niet werkt. Een federale kieskring zou dit nog meer aantonen en nog meer leiden tot dergelijke vertoningen. Ik begrijp niet dat er nog zijn welke heimwee hebben naar het Belgique à papa.

jeans
Oldie
Oldie

Bericht door jeans » 03 dec 2019, 00:24

Brullie13 schreef:
02 dec 2019, 10:19
vencer schreef:
02 dec 2019, 08:17
Dat argument is hier, terecht, al meer dan genoeg weerlegd. Vergelijking tussen provincies en Vlaanderen/Wallonië gaat in geen 1000 jaar op.
Nochtans heel eenvoudig: is het volgens de wet? Ja, dan is het een geldige regering.
Net zoals dat er de vorige keer ook een was met minderheid aan Waalse kant.

Als u dat niet aanstaat, moet je de wetgeving maar proberen te veranderen....
Gaan klagen over de regels van het spel wanneer het spel bezig is en het u niet goed uitkomt is calimero gedrag van de bovenste plank.
Maar zo kennen we NVA wel....

Wat mij betreft 1 federale kieskring en daarmee vorm je maar een regering. Maakt mij geen kl*ten uit van welk taalgebied die komen. Het zijn de ideeën die tellen.

Maar janken als en klein kind zoals NVA nu doet en dat zij geen kanse hebben gekregen.... Daar komt mijn haar van recht.
De belachelijkste partij die ik ooit heb mee gemaakt in België.
En nog steeds zijn er die mee gaan in dat verhaaltje.
Op zoveel vlakken vind ik dat het anderlecht van de politiek: Calimero gedrag terwijl ze eigenlijk absoluut niet te klagen hebben, altijd in slachtofferrol, hypocriet, liegen en bedriegen en toch vinden ze nog "fans" die er in mee gaan en het hele verhaaltje geloven.
Juist, en toon mij eens welke ideeën we langs beide kanten gemeen hebben. Neem gewoon het programma van Groen en EColo, leg het naast elkaar en kom dan eens terug met jouw verhaal.
Ik ben benieuwd want dit zijn dan nog partijen welke zo gezegd "matchen."

jeans
Oldie
Oldie

Bericht door jeans » 03 dec 2019, 00:34

Renny schreef:
kapitan schreef:
Renny schreef:
02 dec 2019, 10:16
NVA: PS is voor ons onbespreekbaar
Andere partijen: ok, dan zonder NVA
NVA: surprised pikachu

Je weet toch dat voor de PS een staatshervorming bespreekbaar is. De grootste hervorming zal er net met een paars-gele coalitie komen.
Het is de MR die op dat aspect serieus op de rem drukt. Het is eigenlijk MR die alles blokkeert door te zeggen dat ze geen staatshervorming willen.
De nieuwe voorzitter van de MR wil dan ook weer geen links sociaal-economisch verhaal.

Een staatshervorming is net wel aan de orde, want je kan er de bijzondere financieringswet mee hertekenen. In 2013 werd de Bijzondere Financieringswet zodanig uitgetekend dat de transfers van Vlaanderen naar Wallonië in een overgangs­periode van tien jaar langzaam uitdoven. Een overgangsperiode die de financiële gevolgen moest spreiden in de tijd en de compensatiemechanismen afbouwen. Wijzigingen aan die wet vereisen een tweederde meerderheid in het parlement met bovendien een meerderheid in elke taalgroep.

Waarom denk je dat CD&V de hertekening van onze staatsstructuur ook op papier wil zien?

Sowieso zal er tijdens deze regeringsonderhandelingen over staatshervorming moet worden gepraat. De meerheid van een taalgroep is heel belangrijk, en laat nu dat het probleem zijn: Vlaams moet je dan eenieder buiten Vlaams-Belang en N-VA aan boord hebben.

Dat is gewoon een tactische zet, om niet nog meer stemmen aan het VB te verliezen.
Zetten zij een veto op de PS? De NVA wil gaan voor confederalisme, is een deel van hun programma dat ze vorige keer verloochend hebben om de PS buiten te houden. Nu willen ze dat punt WEL maken en daartoe hebben ze de PS nodig. Maar de PS lust dat niet. Dan kun je ook zeggen dat de PS niet met de NVA wil regeren. toch? En jij noemt dat een poppenkast. Vorige jaren was jij hier een van de grootste roepers dat de NVA zijn artikel le 1 verloochende. Nu doe je alsof het normaal moet zijn dat ze dit doen. Renny en logica. :wank:

jeans
Oldie
Oldie

Bericht door jeans » 03 dec 2019, 00:43

Brullie13 schreef:
1 regering, 1 kieskring, 1 pot geld, 1 minister per beleidsdomein, 1 beleid, 1 volk,...
En ja, 3 talen. So what.... Als onderwijs federaal zou zijn zorg je er dan bv voor dat er over heel het land genoeg tijd besteed wordt aan de andere landstalen en het probleem lost zichzelf op.
Gedaan met al die "wij versus zij" en wirwar om uit te zoeken wie nu waar bevoegd voor is (als ze elkaar al niet tegenspreken waardoor er uiteindelijk niets verwezenlijkt kan worden)
Moest al die energie, tijd en geld dat daar allemaal besteed aan wordt in 1 project gestoken worden...

Ik krijg er iets van. De meesten zijn absoluut niet goed tweetalig (mezelf incl) maar zowel op het werk, in mijn familie, mijn sportclub, op school vroeger en hobby's lukt het perfect samen dingen te verwezenlijken, te converseren,... Alleen moet de wil er zijn (langs beide kanten trouwens).
Daar zeg je het. Vertel het dan eens, om te beginnen, aan de burgemeesters in de faciliteiten gemeenten.....en daar zou het simpel moeten zijn, als we jouw gevoel en ervaringen moeten geloven. En recent nog aan de spa, groen en pvda welke de alarmbel procedure inroepen inzake subsidie regeling van de Vlaamse raad. Ze zijn niet akkoord met de meerderheid, dan maar....maar volgens Brullie lukt het wonderwel. Sorry, maar hoe kun je dit nu niet willen zien.

Freethielsupporter
W-Beveren

Bericht door Freethielsupporter » 03 dec 2019, 01:27

jeans schreef:
03 dec 2019, 00:34
Renny schreef:
kapitan schreef:

Zetten zij een veto op de PS? De NVA wil gaan voor confederalisme, is een deel van hun programma dat ze vorige keer verloochend hebben om de PS buiten te houden. Nu willen ze dat punt WEL maken en daartoe hebben ze de PS nodig. Maar de PS lust dat niet. Dan kun je ook zeggen dat de PS niet met de NVA wil regeren. toch? En jij noemt dat een poppenkast. Vorige jaren was jij hier een van de grootste roepers dat de NVA zijn artikel le 1 verloochende. Nu doe je alsof het normaal moet zijn dat ze dit doen. Renny en logica. :wank:
Letterlijk een uitspraak van De zWeveraar dat zijn enige veto een regering met PS en Ecolo is.

Freethielsupporter
W-Beveren

Bericht door Freethielsupporter » 03 dec 2019, 01:30

jeans schreef:
03 dec 2019, 00:43
Brullie13 schreef:

Daar zeg je het. Vertel het dan eens, om te beginnen, aan de burgemeesters in de faciliteiten gemeenten.....en daar zou het simpel moeten zijn, als we jouw gevoel en ervaringen moeten geloven. En recent nog aan de spa, groen en pvda welke de alarmbel procedure inroepen inzake subsidie regeling van de Vlaamse raad. Ze zijn niet akkoord met de meerderheid, dan maar....maar volgens Brullie lukt het wonderwel. Sorry, maar hoe kun je dit nu niet willen zien.
Dus die partijen mogen dan het spel van de opositie niet spelen, of is dat enkel van toepassing voor de NVA en VB als vulgaire extreemrechtse anarchistische partijen?
Ze hebben gewoon groot gelijk dat ze dat laten bekijken of het voldoet aan de grondwet, die moet gerespecteerd blijven.

jeans
Oldie
Oldie

Bericht door jeans » 03 dec 2019, 01:56

Club forever schreef:
02 dec 2019, 21:23
olhanense schreef:Goede Cools in Terzake. Die dwaze Rutten tegen de muur geplakt.
Ik heb de aflevering niet gezien en dat doet er ook niet toe, maar het valt wel op dat als ze hetzelfde deed met Dries van Langenhove de verwijten naar haar persoon en de ‘linkse’ VRT welig tierden. Het hangt blijkbaar af van de persoon die er zit. Hypocrisie much.
Sorry, het voorbeeld dat je aanhaalt gaat hem over iets dat strafbaar was of niet. Toen heeft Cools het proces gemaakt van DVL. Trouwens is hij al veroordeeld, meer als een jaar nadien? Maar laat duidelijk zijn, ik ben niet pro dvl. Hier heeft Cools gewoon de journalistieke wapens gebruikt welke ze heeft, via vraagstelling en confrontatie van antwoorden. En dat was nu top. En deze nuance heeft niets met hypocrisie te maken.

jeans
Oldie
Oldie

Bericht door jeans » 03 dec 2019, 02:04

03 dec 2019, 01:27
jeans schreef:
Renny schreef:

Letterlijk een uitspraak van De zWeveraar dat zijn enige veto een regering met PS en Ecolo is.
Heel mooie vorm van repliek. Dus, je doet maar, zoals altijd. Trouwens, voor mij is jouw mening al lang zever. En je weet wel voor welke quote die uit jouw enggeestig brein komt. Daarom, doe geen moeite om op mijn quotes verder te borduren. Ik heb al een keuken en ben daar best content mee.

jeans
Oldie
Oldie

Bericht door jeans » 03 dec 2019, 02:11

03 dec 2019, 01:30
jeans schreef:
03 dec 2019, 00:43
Brullie13 schreef:

Dus die partijen mogen dan het spel van de opositie niet spelen, of is dat enkel van toepassing voor de NVA en VB als vulgaire extreemrechtse anarchistische partijen?
Ze hebben gewoon groot gelijk dat ze dat laten bekijken of het voldoet aan de grondwet, die moet gerespecteerd blijven.
lol, een verkozen meerderheid welke beslist met meerderheid welke volgens jouw de grondwet overtreedt. Die gedachtengang van jou noem ik fascisme, iets wat jij anderen verwijt. maar och ja, waarom reageer ik ook op jouw gedateerde gespinsel. Een tijd waar de Belgische monarchie miljoenen zwartjes kapot maakte, Maar hey, hij heeft ons de Congo geschonken. .

Neorejv
De Mol

Bericht door Neorejv » 03 dec 2019, 07:36

Is Rutten bezig met een gooi naar Wetstraat 16?

kapitan
Junior Member
Junior Member

Bericht door kapitan » 03 dec 2019, 07:44

Ik ben benieuwd naar 09 december 2019.

Ofwel wordt er een informatieronde aan de N-VA gegeven, ofwel wordt er een (pre-)formatieronde gegeven aan I don't care and good luck.

kapitan
Junior Member
Junior Member

Bericht door kapitan » 03 dec 2019, 07:48

Neorejv schreef:
03 dec 2019, 07:36
Je moet eens Segers lezen in HLN.

De Open VLD is eigenlijk een mengeling van het Nederlandse VVD (rechts-liberaal) en het Nederlandse D66 (links-liberaal).
Pijnlijker wordt het wanneer Rutten voor de verkiezingen VVD-taal spreekt, om nu plots D-66 acties te ondernemen.

Plat opportunisme noem ik dat.

Woolmouse United
Addicted Member
Addicted Member

Bericht door Woolmouse United » 03 dec 2019, 08:10

Jammer dat Rutten bij de vraag of Rutten doorheeft wat de plannen van Ecolo zijn, daar keihard heeft rondgefietst en daar uiteindelijk helemaal geen antwoord heeft opgegeven.

Jootje
Addicted Member
Addicted Member

Bericht door Jootje » 03 dec 2019, 08:11

kapitan schreef:
03 dec 2019, 07:48
Neorejv schreef:
03 dec 2019, 07:36
Je moet eens Segers lezen in HLN.

De Open VLD is eigenlijk een mengeling van het Nederlandse VVD (rechts-liberaal) en het Nederlandse D66 (links-liberaal).
Pijnlijker wordt het wanneer Rutten voor de verkiezingen VVD-taal spreekt, om nu plots D-66 acties te ondernemen.

Plat opportunisme noem ik dat.
Decroo daarnet op radio 1 toch aangegeven dat paars groen een reële optie is. Ook typische politieke rond de pot draaierij:
Enerzijds : we gaan enkel mee in een verhaal waar we ons liberaal economisch beleid kunnen uitvoeren. Toen de opmerking dat dat nogal verschilt met hoe ECOLO dat ziet, kwam het cliché antwoord: je moet kijken naar wat je verbindt en niet naar de verschillen. Dus 2 zinnen later was dat economisch beleid al minder belangrijk...

Renny
Oldie
Oldie
Vak: 313

Bericht door Renny » 03 dec 2019, 08:57

Iemand moet een regering vormen als ze de grootste Vlaamse partij niet wilt hé

mannuke
Newbie
Newbie

Bericht door mannuke » 03 dec 2019, 09:34

03 dec 2019, 01:27
jeans schreef:
Renny schreef:

Zal ook sowieso niet gebeuren en dat ligt zacht uitgedrukt niet allen aan NVA. Welke Ecolo'er was het ook al weer die zei dat 'de gedachte om met De Wever aan 1 tafel te moeten zitten haar letterlijk misselijk maakt'?

vencer
Addicted Member
Addicted Member

Bericht door vencer » 03 dec 2019, 09:56

Renny ook al volop in campagne modus zo te zien

Renny
Oldie
Oldie
Vak: 313

Bericht door Renny » 03 dec 2019, 10:02