Trump2020

Koetjes en kalfjes

Moderator: Moderators

Zal Trump zijn ambtstermijn uitdoen?

Ja
247
67%
Neen
123
33%

Totaal aantal stemmen: 370

jurgenv
Sterkhouder
Sterkhouder

Re: Trump2020

Bericht door jurgenv »

Nero schreef:
30 jun 2020, 10:18
tiga schreef:
30 jun 2020, 10:04
Subversa schreef:
30 jun 2020, 10:00
en wie verdedigt je tegen plunderende BLMers in democratische staten waar de politie weigert in te grijpen? Wat jullie ook mogen beweren, zonder wapens was dat koppel naar alle waarschijnlijkheid zijn huis kwijt, en mogelijk nog veel erger.
alle buren zijn daar dood + huis kwijt?
Is het enige huis in de wijde omgeving dat er nog staat. Bewoners van de andere huizen liggen in een massagraf.
Je mag het in het belachelijke trekken zoveel je wilt, voor mij is dat een teken van een zwaktebod in deze discussie, geldt ook voor nog enkele personen hier. Geweldadige homejackings gebeuren nog altijd hier en in de VS (en elders ook natuurlijk), met het verschil dat je in de VS het recht hebt om jezelf te verdedigen met een wapen terwijl jullie pleiten om direct over te geven aan de overvallers om toch maar mooi voor te komen in de statistieken over wapengeweld ofzo... https://www.hbvl.be/cnt/dmf20170208_027 ... od-in-huis

Nero
Publiekslieveling
Publiekslieveling

Bericht door Nero »

jurgenv schreef:
30 jun 2020, 20:50
Een jammerlijk ongeval door onzorgvuldig omspringen met het veilig opbergen van een wapen is niet een goede reden om wapenbezit te verbieden, als je toch iemand de schuld wil geven is het wel de bezitter van het wapen dat niet genoeg deed om dit te voorkomen. Soit, als je consequent wil zijn moeten we nu ook alle messen verbieden in de keukens etc.. omdat er mesaavallen zijn? Neen toch? Vreemde logica die jij aan de dag legt hier.
Da's waar, er zijn elk jaar ook honderden accidentele doden door messen in de VS :ironie: (het gemiddelde voor firearms ligt iets boven de 500 per jaar in de VS).

Er zijn meer dan genoeg redenen om wapenbezit te verbieden, en dit is er slechts eentje van.

Edit: het was blijkbaar niet helemaal duidelijk, daarom een tekentje bijgevoegd.

jurgenv
Sterkhouder
Sterkhouder

Bericht door jurgenv »

Nero schreef:
30 jun 2020, 22:02
jurgenv schreef:
Een jammerlijk ongeval door onzorgvuldig omspringen met het veilig opbergen van een wapen is niet een goede reden om wapenbezit te verbieden, als je toch iemand de schuld wil geven is het wel de bezitter van het wapen dat niet genoeg deed om dit te voorkomen. Soit, als je consequent wil zijn moeten we nu ook alle messen verbieden in de keukens etc.. omdat er mesaavallen zijn? Neen toch? Vreemde logica die jij aan de dag legt hier.
Da's waar, er zijn elk jaar ook honderden accidentele doden door messen in de VS (het gemiddelde voor firearms ligt iets boven de 500 per jaar in de VS).

Er zijn meer dan genoeg redenen om wapenbezit te verbieden, en dit is er slechts eentje van.
Bedankt om mijn punt te bevestigen.

uXs
Sterkhouder
Sterkhouder

Bericht door uXs »

jurgenv schreef:
30 jun 2020, 22:29
Nero schreef:
jurgenv schreef:
Een jammerlijk ongeval door onzorgvuldig omspringen met het veilig opbergen van een wapen is niet een goede reden om wapenbezit te verbieden, als je toch iemand de schuld wil geven is het wel de bezitter van het wapen dat niet genoeg deed om dit te voorkomen. Soit, als je consequent wil zijn moeten we nu ook alle messen verbieden in de keukens etc.. omdat er mesaanvallen zijn? Neen toch? Vreemde logica die jij aan de dag legt hier.
Da's waar, er zijn elk jaar ook honderden accidentele doden door messen in de VS (het gemiddelde voor firearms ligt iets boven de 500 per jaar in de VS).

Vuurwapens niet verbieden omdat je mensen nog op andere manieren kan doden ook. Sterke logica.

Geef anders iedereen ook een bazooka en een tank misschien. Ah ja, want iedereen heeft toch messen in huis dus dat zal geen verschil maken.

edit: Nog over het hoofd gezien: waarom zouden ongevallen met wapens geen goede reden zijn om ze te verbieden?

uXs
Sterkhouder
Sterkhouder

Bericht door uXs »

Nero schreef:
30 jun 2020, 19:29
En die Trump heeft hier dus nog fans hé. Abnormaal. Zo'n Francken die bewondering toont voor Trump, daar kan je dan toch nooit voor stemmen? Trouwens, wie is hierdoor verrast? Past helemaal in zijn karakter. Neemt zijn dagelijkse briefings ook niet door, want hij leest niet graag.
:watisdit:
Niets weegt op tegen Björn Soenens te enerveren door Trump te herverkiezen. Hilarisch dat het zal zijn!

jurgenv
Sterkhouder
Sterkhouder

Bericht door jurgenv »

uXs schreef:
30 jun 2020, 22:34
jurgenv schreef:
Nero schreef:

Vuurwapens niet verbieden omdat je mensen nog op andere manieren kan doden ook. Sterke logica.

Geef anders iedereen ook een bazooka en een tank misschien. Ah ja, want iedereen heeft toch messen in huis dus dat zal geen verschil maken.

edit: Nog over het hoofd gezien: waarom zouden ongevallen met wapens geen goede reden zijn om ze te verbieden?
Is perfect logisch, auto's ook bannen omdat er iemand mee op een groep mensen op inrijdt, al dan niet door een ongeval of opzettelijk...? Als je vuurwapens bant zullen mensen wel andere manieren vinden om iemand te doden. Kijk maar naar Europa, (vuur)wapengeweld is nog steeds talrijk aanwezig ondanks de strenge vuurwapen bans. Dus stop met het fabeltje dat vurwapens bannen alle problemen zullen oplossen.

uXs
Sterkhouder
Sterkhouder

Bericht door uXs »

jurgenv schreef:
30 jun 2020, 23:01
Is perfect logisch, auto's ook bannen omdat er iemand mee op een groep mensen op inrijdt, al dan niet door een ongeval of opzettelijk...? Als je vuurwapens bant zullen mensen wel andere manieren vinden om iemand te doden. Kijk maar naar Europa, (vuur)wapengeweld is nog steeds talrijk aanwezig ondanks de strenge vuurwapen bans. Dus stop met het fabeltje dat vurwapens bannen alle problemen zullen oplossen.
Hoeveel nonsens kan je eigenlijk in een post zetten zeg.

* Auto's hebben een nut behalve mensen doden. Messen ook. Vuurwapens hebben dat weinig tot niet, die zijn enkel bedoeld om te doden. (Uitzondering voor jagers en zo.)

* Ja, mensen gaan wel andere manieren vinden om te doden. Het punt is dat je dat met vuurwapens veel sneller en efficiënter kan doen.

* Vuurwapengeweld is in Europa veel en veel minder aanwezig dan in de VS.

* Vuurwapens bannen zou niet alle problemen oplossen, niemand zegt dat. En dat moet ook niet.

Linkerflank
Sterkhouder
Sterkhouder

Bericht door Linkerflank »

Heerlijke topic wel, je leest hier soms wat.

stoon
Basisspeler
Basisspeler

Bericht door stoon »

De cijfers spreken toch voor zich.
In de VS vallen meer doden met wapens dan dat er ik andere landen mensen sterven omdat ze geen wapen hadden.
En dat gaat om veelvouden. En dat heeft niet alleen met bendes in grootsteden te maken.
Er is echt geen enkel argument om wapens te aanvaarden voor niet professionelen, maar echt geen enkel. Buiten de enorme lobby in de VS. Pure waanzin dat land.

Ik in se niet tegen kapitalisme maar hoe ik dat land de grote masse dom gehouden wordt en zeer kleine elite zichzelf kan blijven verreiken gaan nog veel zwaardere gevolgen hebben dan blm.

Hoe je dan voor vrij wapen bezit kan zijn snap ik toch niet.
Zijn jullie buren, collega's en zlfs vrienden dan allemaal zo een verantwoordelijke mensen dat het jouw een goed idee lijkt die wapens te geven?
Ik zie dat in mijn omgeving alleen al echt niet goedkome'

HZ FCB
Sterkhouder
Sterkhouder

Bericht door HZ FCB »

jurgenv schreef:
uXs schreef:
jurgenv schreef:

Auto’s zijn niet gemaakt om te doden, vuurwapens wel.

Caje81
Publiekslieveling
Publiekslieveling

Bericht door Caje81 »

stoon schreef:
30 jun 2020, 23:39
De cijfers spreken toch voor zich.
In de VS vallen meer doden met wapens dan dat er ik andere landen mensen sterven omdat ze geen wapen hadden.
En dat gaat om veelvouden. En dat heeft niet alleen met bendes in grootsteden te maken.
Er is echt geen enkel argument om wapens te aanvaarden voor niet professionelen, maar echt geen enkel. Buiten de enorme lobby in de VS. Pure waanzin dat land.

Ik in se niet tegen kapitalisme maar hoe ik dat land de grote masse dom gehouden wordt en zeer kleine elite zichzelf kan blijven verreiken gaan nog veel zwaardere gevolgen hebben dan blm.

Hoe je dan voor vrij wapen bezit kan zijn snap ik toch niet.
Zijn jullie buren, collega's en zlfs vrienden dan allemaal zo een verantwoordelijke mensen dat het jouw een goed idee lijkt die wapens te geven?
Ik zie dat in mijn omgeving alleen al echt niet goedkome'
Probeer dat amendement maar is te schrappen. Aan welke kant je ook staat van het politieke spectrum. Vrijwel onmogelijk. Alleen wat kleine aanpassingen aan wat je mag kopen. Van volautomatisch naar semi bvb. Maar dat 'recht om een wapen te dragen.' Forget it. Nu niet en nooit.

Dr. Jan Itor
Beloftespeler
Beloftespeler

Bericht door Dr. Jan Itor »

jurgenv schreef:
Nero schreef:
30 jun 2020, 08:54
jurgenv schreef:
29 jun 2020, 23:09
Ik geef enkel maar een voorbeeld in welke gevallen dat dit kan, enja gelukkig gebeurt het niet veel maar het gebeurt wel, en dan ben je beter voorbereid want na die ene keer kan je leven voorgoed veranderen. Genoeg case studies te vinden op het internet.
Genoeg case studies te vinden van kinderen die zichzelf of iemand anders per ongeluk doodschieten met een wapen in huis. Wat zit jij nu eigenlijk vrij wapenbezit te verdedigen? Moeten we de cijfers er nog eens bijhalen misschien? Meer wapens = meer wapengeweld = feit.
Ik kan er echt niet bij dat sommige mensen zodanig gebrainwashed zijn dat ze zonder verpinken dergelijke dommigheden neerschrijven.
Gaat hier een beetje een moordwapen exculsief daarvoor ontworpen vergelijken met een tool om een tomaat in 2 te snijden. En gelooft dan ook nog dat hij hiermee een punt maakt.
Het staat werkelijk nergens ter discussie dat een maatschappij waar wapendracht en bezit verboden of gelimiteerd is veiliger is dan het omgekeerde.
Natuurlijk helpt het om wapens ontworpen om te doden te verbieden. En in jouw geval zou ik alles scherper dan een botermes ook uit je handen nemen.

Dr. Jan Itor
Beloftespeler
Beloftespeler

Bericht door Dr. Jan Itor »

jurgenv schreef:
uXs schreef:
jurgenv schreef:

1. Een vuurwapen heeft een andere functie dan een auto. Iemand doden met een vuurwapen blijft binnen die functie, iemand overrijden is bijna altijd een accident.
2. Niet iedereen met een wapen is een moordenaar of terrorist, het probleem is hoe mensen reageren onder stress of paniek. Niet elke wapeneigenaar vervangt zijn wapen door een dikkere bumper of een mes.
3. Wapengeweld is inderdaad nog steeds aanwezig, maar vergelijk de statistieken met die in amerika en je zal het verschil wel merken.
4. Wie heeft het over alle problemen oplossen? Je hoeft echt geen IQ van 120 te hebben om te beseffen dat minder wapens tot minder wapengerelateerde incidenten leidt.

Nuja, ik weet nu al dat niemand je hiervan zal overtuigen, vind het enkel intriest dergelijke redeneringen hier te zien.

Beze
Kapitein
Kapitein

Bericht door Beze »

Afbeelding

venividivicious
Publiekslieveling
Publiekslieveling

Bericht door venividivicious »

Jurgen, ik snap dat je je nieuwe heimat wilt verdedigen en ik snap het verschil in mentaliteit Amerikaan tov Europeaan. De verantwoordelijk wordt gesteld bij het individu en niet bij de maatschappij. Dit zou geen probleem zijn mochten mensen niet mensen zijn.

Afbeelding

Afbeelding

maar mensen zijn mensen en zijn soms lui, onvoorzichtig, ... of ook gewoon dom en naief. In dit debat zal de US nooit winnen door het zelfbeschikkingsrecht aan te halen, mmkay?

venividivicious
Publiekslieveling
Publiekslieveling

Bericht door venividivicious »

Beze schreef:
01 jul 2020, 10:22
Afbeelding
(ag)

nog eentje

Afbeelding

Coxiekrc
KRC Genk

Bericht door Coxiekrc »

jurgenv schreef:
30 jun 2020, 20:56

Elke zot kan hier in Europa ook aan een wapen geraken, desnoods in het illegale circuit. Alle wapenverboden ten spijt. Enja als ik een indringer dood schiet in mijn huis die mijn familie bedreigt telt dat ook als 'slachtoffer', om die statistiek zal geen enkele Amerikaan een moer om geven.
Ik zou nochtans echt niet weten waar te beginnen.

tiga
Sterkhouder
Sterkhouder

Bericht door tiga »

Coxiekrc schreef:
01 jul 2020, 10:47
jurgenv schreef:

Elke zot kan hier in Europa ook aan een wapen geraken, desnoods in het illegale circuit. Alle wapenverboden ten spijt. Enja als ik een indringer dood schiet in mijn huis die mijn familie bedreigt telt dat ook als 'slachtoffer', om die statistiek zal geen enkele Amerikaan een moer om geven.
Het kan
Maar niet gewoon in den delhaize bij een schel hesp
Toch groot verschil

Linkert
Sterkhouder
Sterkhouder

Bericht door Linkert »

venividivicious schreef:
01 jul 2020, 10:35
Beze schreef:
01 jul 2020, 10:22
(ag)

nog eentje
(rogervanduffel)

Afbeelding

maxkerel
Kapitein
Kapitein

Bericht door maxkerel »

Coxiekrc schreef:
jurgenv schreef:

Was paar jaar geleden een Telefacts of pano over. Ging vrij simpel, nachtleven in Brussel, Luik, Namen, Charleroi etc

PaulJans
Bankzitter
Bankzitter

Bericht door PaulJans »

maxkerel schreef:
01 jul 2020, 11:16
Coxiekrc schreef:
jurgenv schreef:

Was paar jaar geleden een Telefacts of pano over. Ging vrij simpel, nachtleven in Brussel, Luik, Namen, Charleroi etc
Via het darkweb he, drugs is blijkbaar ook populair om van daar te bestellen. De postbode die je coke of xtc aan huis levert :rofl:

Beze
Kapitein
Kapitein

Bericht door Beze »

Nja, tis maar wat je vrij simpel noemt dan toch

kahasj
Publiekslieveling
Publiekslieveling

Bericht door kahasj »

Toen ik vorige keer bij m'n schoonfamilie was in de VS eens te maken gehad met BLM's. Was met m'n schoonbroer bij een vriend van hem, toen er opeens een groep van die wannabe gangsta's voor de deur stonden en er 1 begon op de deur en de ramen te kloppen en te roepen dat hij moest naar buiten komen. Die vriend zegt, ik ken geen BLM's dus hij haalt vlug z'n shotgun uit doet de deur open en richt dat op die ene die voor de deur stond. Die kerel totaal niet onder indruk daarvan, kwam met z'n hoofd tegen de loop en zei, come on man pop that gun. Ondertussen hadden z'n vriendjes door dat ze van huis gemist waren en ze de drugsdealer van naast de deur zochten, die de actie gezien had en vlug in z'n auto gesprongen was om te vluchten. Zet daar aan met gierende banden terwijl die groep BLM's hem nog probeerden te stoppen door op die auto te vliegen maar niet gelukt. Zijn hun dan komen excuseren dat ze van huis hadden gemist, om dan vlug weg te lopen door tuinen van omliggende huizen toen de politie toe kwam op dat zelfde moment. Gebeurde allemaal in nog geen 3 minuten ofzo, stond daar echt van wtf is er nu juist gebeurd. Gek land.

zwasie
Kapitein
Kapitein

Bericht door zwasie »

Coxiekrc schreef:
jurgenv schreef:

Aan de shopping of station in Genk. Gewoon de juiste persoon aanspreken

HZ FCB
Sterkhouder
Sterkhouder

Bericht door HZ FCB »

kahasj schreef:
01 jul 2020, 11:41
Toen ik vorige keer bij m'n schoonfamilie was in de VS eens te maken gehad met BLM's. Was met m'n schoonbroer bij een vriend van hem, toen er opeens een groep van die wannabe gangsta's voor de deur stonden en er 1 begon op de deur en de ramen te kloppen en te roepen dat hij moest naar buiten komen. Die vriend zegt, ik ken geen BLM's dus hij haalt vlug z'n shotgun uit doet de deur open en richt dat op die ene die voor de deur stond. Die kerel totaal niet onder indruk daarvan, kwam met z'n hoofd tegen de loop en zei, come on man pop that gun. Ondertussen hadden z'n vriendjes door dat ze van huis gemist waren en ze de drugsdealer van naast de deur zochten, die de actie gezien had en vlug in z'n auto gesprongen was om te vluchten. Zet daar aan met gierende banden terwijl die groep BLM's hem nog probeerden te stoppen door op die auto te vliegen maar niet gelukt. Zijn hun dan komen excuseren dat ze van huis hadden gemist, om dan vlug weg te lopen door tuinen van omliggende huizen toen de politie toe kwam op dat zelfde moment. Gebeurde allemaal in nog geen 3 minuten ofzo, stond daar echt van wtf is er nu juist gebeurd. Gek land.
wtf :crazy: