SN3 Update: Azijnpissers

Koetjes en kalfjes

Moderator: Moderators

Knopfler
Oldie
Oldie
Vak: 312

SN3 Update: Azijnpissers

Bericht door Knopfler » 30 jul 2017, 13:40

Omdat we al een tijdje klachten krijgen omtrent bepaalde reacties hebben we besloten om een oplossing hiervoor te zoeken. Helaas, krijgen wij geen hulp van de forumsoftware om dit op een iets gemakkelijkere manier op te lossen. Dit omdat 'bannen' net zoals op BZF geen echt hulpmiddel is dienen we het over een andere boeg te gooien. Daarom hebben we de 'Azijnpissers' groep opgericht.

Wat houdt deze groep in?
De leden in deze groep worden beperkt in het posten in de FCB-zone. Alle berichten die ze willen posten worden eerst gecontroleerd door onze moderators (dit zijn: Ensiferum, Kineza, Glenpa en Luckyluc). De leden kunnen wel nog vrij posten in de andere categorieën maar indien de leden daar ook hun boekje te buiten gaan worden de beperkingen strenger en strenger.

We blijven zoeken naar oplossingen op dat vlak om ergens een goed evenwicht te vinden. Hopelijk kan dit al helpen om het forum weer gezelliger te maken. We zijn ondertussen al druk bezig om het reglement beter af te stellen voor dit forum. Indien er nog meer updates volgen omtrent dit topic zullen wij jullie zo snel mogelijk op de hoogte houden.

Het SN3-team

Joosje toch
Oldie
Oldie

Re: SN3 Update: Azijnpissers

Bericht door Joosje toch » 30 jul 2017, 16:15

Wie zit er op dit moment in die groep?

Renny
Oldie
Oldie
Vak: 313

Bericht door Renny » 30 jul 2017, 16:17

Joosje toch schreef:Wie zit er op dit moment in die groep?
http://www.stamnummer3.be/memberlist.ph ... group&g=13

Joosje toch
Oldie
Oldie

Bericht door Joosje toch » 30 jul 2017, 16:20

Renny schreef:
:mrgreen: Te verwachten.

Scripter
Oldie
Oldie

Bericht door Scripter » 30 jul 2017, 16:25

TT rolmodel der azijnpissers, mooi

sney
Oldie
Oldie

Bericht door sney » 30 jul 2017, 16:43

Joosje toch schreef:
Renny schreef:
Idd. Die TestRobinho hing mij ook al lang de keel uit.

John
Oldie
Oldie

Bericht door John » 30 jul 2017, 17:08

sney schreef:
Joosje toch schreef:
Was op BZF ook al zo een vervelend kereltje.

Scripter
Oldie
Oldie

Bericht door Scripter » 30 jul 2017, 18:55

John schreef:
sney schreef:
Joosje toch schreef:
Was op BZF ook al zo een vervelend kereltje.
Vast weer zo'n oud-moderator in incognito

dashiro
Addicted Member
Addicted Member

Bericht door dashiro » 30 jul 2017, 21:21

kwalijke evolutie deze toestanden. als dat mij een nominatie voor deze groep oplevert, zal ik het accepteren. jammer dat jullie hier gewon de vrije meningsuiting menen te mogen bepalen

Scripter
Oldie
Oldie

Bericht door Scripter » 30 jul 2017, 21:45

dashiro schreef:kwalijke evolutie deze toestanden. als dat mij een nominatie voor deze groep oplevert, zal ik het accepteren. jammer dat jullie hier gewon de vrije meningsuiting menen te mogen bepalen
Tja, de grens tussen respect voor vrije meningsuiting en het bewaren van de goede orde is vervaagd door de azijnpissers zelf. Je oogst wat je zaait denk ik dan. Dat men tot zo'n ingrepen moet overgaan op een forum waar we allemaal dezelfde ploeg een warm hart toedragen en eigenlijk als kameraden hand-in-hand zouden moeten rondhuppelen is dan ook een kwalijke evolutie en toonbeeld voor wat voor kleutertuin dit hier geworden is.

En als je vrije meningsuiting het afkraken van Club Brugge tot op het bot is, tot vervelens toe en tevens in topics die daarvoor niet dienen is, dan ben ik pro deze restricties. Zeker wanneer anderen zich er aan storen en hierdoor het forum links zouden laten liggen. Niet iedereen heeft behoefte aan dat negatief, echoïsch geleuter. Het blijft een supportersforum en geen klaagmuur. Of zoals professor Oak zou zeggen:

Afbeelding

timmy2002
Oldie
Oldie

Bericht door timmy2002 » 30 jul 2017, 23:07

Scripter schreef:
dashiro schreef:kwalijke evolutie deze toestanden. als dat mij een nominatie voor deze groep oplevert, zal ik het accepteren. jammer dat jullie hier gewon de vrije meningsuiting menen te mogen bepalen
Tja, de grens tussen respect voor vrije meningsuiting en het bewaren van de goede orde is vervaagd door de azijnpissers zelf. Je oogst wat je zaait denk ik dan. Dat men tot zo'n ingrepen moet overgaan op een forum waar we allemaal dezelfde ploeg een warm hart toedragen en eigenlijk als kameraden hand-in-hand zouden moeten rondhuppelen is dan ook een kwalijke evolutie en toonbeeld voor wat voor kleutertuin dit hier geworden is.

En als je vrije meningsuiting het afkraken van Club Brugge tot op het bot is, tot vervelens toe en tevens in topics die daarvoor niet dienen is, dan ben ik pro deze restricties. Zeker wanneer anderen zich er aan storen en hierdoor het forum links zouden laten liggen. Niet iedereen heeft behoefte aan dat negatief, echoïsch geleuter. Het blijft een supportersforum en geen klaagmuur. Of zoals professor Oak zou zeggen:

Afbeelding
Couldn't agree more. Bedankt aan mods/beheerders/initiatiefnemers om deze moeilijke/intensieve taak op te nemen :fcb2:

Elafro
Senior Member
Senior Member

Bericht door Elafro » 31 jul 2017, 01:41

Het concept van een forum eventjes volledig verkwanselen door er een dictatuur van te maken.
Op basis van wat ga je trouwens bepalen wanneer iemand tot die groep behoort? Met de natte vinger? en hoelang blijft iemand in die groep?
Eerst zeggen dat bans niet helpen en dan met zoiets afkomen. Daar lijkt me toch zeer slecht over nagedacht. En ik wil het nog wel eens zien als die groep groter wordt... Gaat plezant worden om al die posts te controleren.

(hein2)

jeans
Oldie
Oldie
Vak: 311

Bericht door jeans » 31 jul 2017, 01:44

Ik sta volledig achter deze ingreep. Zij welke niet willen 'temperen' dan maar zo muilbanden! En dat heeft niets met vrije meningsuiting te maken. In elke samenlevingsgroep zijn er regels. En daar dient men zich aan te houden. Zo simpel is het!

Prospero
Addicted Member
Addicted Member
Vak: 323

Bericht door Prospero » 31 jul 2017, 09:15

jeans schreef:Ik sta volledig achter deze ingreep. Zij welke niet willen 'temperen' dan maar zo muilbanden! En dat heeft niets met vrije meningsuiting te maken. In elke samenlevingsgroep zijn er regels. En daar dient men zich aan te houden. Zo simpel is het!
Akkoord, maar dan moet je die regels heel concreet uitwerken opdat de indruk niet kan ontstaan dat het nattevingerwerk is.

Sowo
Oldie
Oldie

Bericht door Sowo » 31 jul 2017, 09:43

Prospero schreef:
jeans schreef:Ik sta volledig achter deze ingreep. Zij welke niet willen 'temperen' dan maar zo muilbanden! En dat heeft niets met vrije meningsuiting te maken. In elke samenlevingsgroep zijn er regels. En daar dient men zich aan te houden. Zo simpel is het!
Akkoord, maar dan moet je die regels heel concreet uitwerken opdat de indruk niet kan ontstaan dat het nattevingerwerk is.
Een rechtspraak met volkstribunaal zou het nog leuk maken. De beklaagde mag zich dan komen verdedigen en een jury spreekt zich over de schuldvraag uit :mrgreen:

En mijn mening in deze is dat je moet oppassen met "verstrengen". Sommigen schijnen dat te willen, maar klagers roepen altijd het luidst. Ik vind het nog altijd beter dat "azijnpissers" op hun plaats gezet worden door reacties. En wat doe je met die bus trollers? Ze vinden dat gezever zelf wel plezant neem ik aan, maar met zo'n pipo's kan je elke deftige discussie naar de kaloten helpen. Er zijn 1001 dingen om je aan te ergeren, maar dat je je ergert, ligt toch grotendeels aan jezelf. Dit in plaats van een ban, dus ook met een begin- en eindperiode die redelijk is, kan wel iets goed zijn, zolang het de drempel niet verlaagt om sancties uit te delen.

Dr. Krankenstein
Oldie
Oldie

Bericht door Dr. Krankenstein » 31 jul 2017, 12:50

Persoonlijk zou ik deze groep enkel voor figuren zoals TT gebruiken, maw voor leden waar vewittigingen of bans (kort of lang) absoluut niet helpen. Je weet al op voorhand dat die binnenkort opnieuw spelers en/of bestuursleden persoonlijk gaat beledigen. Nooit anders geweest, ondertussen tientallen bans en 0,0 beterschap.

Matteo Carati
Oldie
Oldie

Bericht door Matteo Carati » 31 jul 2017, 14:38

Kan me niet voorstellen dat zoiets goedgekeurd is door alle mods.

Als je zoiets doet dan moet je dat al gewoon anoniem doen. PM sturen naar iemand en hem melden dat hij paar weken restrictie krijgt (goedkeuring procedure). Niet een openbare groep.

Babar
Oldie
Oldie

Bericht door Babar » 31 jul 2017, 14:40

Doet me echt te veel denken aan die roze groep die je op BZF had waar je enkel nog kon lezen en niet posten. Je werd daar te pas en te onpas ingezwierd door sujetten als Bro en consoorten gewoon omdat ze daar zin in hadden.

John
Oldie
Oldie

Bericht door John » 31 jul 2017, 16:39

Babar schreef:Doet me echt te veel denken aan die roze groep die je op BZF had waar je enkel nog kon lezen en niet posten. Je werd daar te pas en te onpas ingezwierd door sujetten als Bro en consoorten gewoon omdat ze daar zin in hadden.
Het enige Forum dat ik ooit geweten heb dat met en een goed statussysteem, een goed terms of Service en strafprocedure afkwam was gamefaqs.
Voor de rest komt er zelfs niemand in de buurt van een werkbaar en functioneel systeem.
De chaos mag en moet blijven regeren hier maar er moet toch een zekere orde zijn vind ik.

cors
Newbie
Newbie

Bericht door cors » 31 jul 2017, 16:44

Scripter schreef:

Afbeelding

2

Roy Orbison
Oldie
Oldie

Bericht door Roy Orbison » 31 jul 2017, 17:30

De virtuele Jodenster voor mensen met een mening, afwijkend van dat van het management.
Zorgwekkend in 2017.

Knopfler
Oldie
Oldie
Vak: 312

Bericht door Knopfler » 31 jul 2017, 18:00

Roy Orbison schreef:De virtuele Jodenster voor mensen met een mening, afwijkend van dat van het management.
Zorgwekkend in 2017.
De naam dekt eigenlijk niet echt de lading. Meningen die verschillen van ons bannen mooier moet het niet worden :mrgreen:. Het gaat er eerder om mensen die één mening hebben en dit overal gaan rondspammen, mensen die: spelers, staff, bestuur continu zitten uitschelden etc... Je kan eens uit frustratie wel scherp reageren en dat kunnen we met een dagje rust duidelijk maken dat je een grens bent overgegaan. Maar als je eigenlijk een hele week overal je ding doet dan grijpen we in met deze "oplossing" eigenlijk. Om duidelijk te maken dat je wat rustiger moet zijn over de hele lijn en als je dat niet kan dan beperken we jouw verder.

Azijnpissers klopt dus niet en zorgt er voor dat alles wat uitvergroot wordt. Dus iemand die een prachtige naam vindt voor dit euvel zou een 'held' zijn :mrgreen: (buiging)

John
Oldie
Oldie

Bericht door John » 31 jul 2017, 18:02

"The general en zijn vrienden."

Roy Orbison
Oldie
Oldie

Bericht door Roy Orbison » 31 jul 2017, 18:04

Knopfler schreef:
Roy Orbison schreef:De virtuele Jodenster voor mensen met een mening, afwijkend van dat van het management.
Zorgwekkend in 2017.
De naam dekt eigenlijk niet echt de lading. Mening die verschil van ons bannen mooier moet het niet worden :mrgreen:. Het gaat er eerder om mensen die één mening hebben en dit overal gaan rondspammen, mensen die spelers, staff, bestuur continu zitten uitschelden etc... Je kan eens uit frustratie wel scherp reageren en dat kunnen we met een dagje rust duidelijk maken dat je een grens bent overgegaan. Maar als je eigenlijk een hele week overal je ding doet dan grijpen we in met deze "oplossing" eigenlijk. Om duidelijk te maken dat je wat rustiger moet zijn over de hele lijn en als je dat niet kan dan beperken we jouw verder.

Azijnpissers klopt dus niet en zorgt er voor dat alles wat uitvergroot wordt. Dus iemand die een prachtige naam vindt voor dit euvel zou een 'held' zijn :mrgreen: (buiging)
Akkoord dat beledigen en spammen uit den boze is.
Maar op een volwassen manier je mening uiten moet imo blijven kunnen, een forum leeft namelijk op de golven van verschillende visies, rollen en karakters.
Ik hoop trouwens dat het in omgekeerde richting ook werkt. Afwijkende meningen die beantwoord worden met wat gratuit gescheld mogen ook gerust aangepakt worden, want ze zijn even storend

John
Oldie
Oldie

Bericht door John » 31 jul 2017, 18:09

Als we nu eens gewoon iedereen bannen, dan is het direct in orde.