Transferperiode 2020

[BREAKING] De trainer van San Lorenzo laat op een persconferentie weten dat Adolfo Gaich onder geen beding wordt verkocht voor juni.

- Club zou een poging ondernemen om Nana Ampomah terug naar België te halen. Antwerp en Genk tonen ook interesse (Ghanese media)

Woontopic

Koetjes en kalfjes

Moderator: Moderators

Roy Orbison
Oldie
Oldie

Re: Woontopic

Bericht door Roy Orbison » 05 dec 2019, 20:37

MaxJack schreef:
05 dec 2019, 20:28
Roy Orbison schreef:
05 dec 2019, 20:23
Ligt het aan mij of is er laatste jaren serieus verval binnen die Immo sector? Kan ze niet meer op 2 handen tellen, de onbekwamen die ik tegenkom. Geen dossierkennis, geen argumentatie, en totaal geen commerciële vaardigheden. Belde laatst naar ene, pakte gewoon op met "allo?" Op zijn plat westvlaams. Zat wat ruis op de lijn, hij: allo, woordzje mie nu?" toen ik vroeg of een optie bespreekbaar was vroeg hij mij wat dat wilde zeggen "wukesdadde?" Gediplomeerd zelfstandig makelaar binnen zowat de grootste Immo groep in België, jawadde. No way dat zo iemand commissie verdient op mijn kap, geen bod gedaan daardoor
Is dat een gekend vastgoedkantoor?
Kan me haast niet inbeelden dat een bekend kantoor zoiets zou durven.

Veel te veel schrik om een slechte naam te krijgen.

Ik werk aan de kust bij een vastgoedkantoor en de concurrentie is zodanig groot dat je u zo'n fouten niet kan veroorloven.
Ja hoor, telt 3 letters waarvan 2 klinkers.
Was wel heel jonge kerel dus mss 21 en net van school. Maar wij zoeken tussen de 300 en 400 k dus ook niet om te zeggen van doe maar deze jongen het steekt toch niet zo nauw.

MaxJack
Oldie
Oldie
Vak: 214

Bericht door MaxJack » 05 dec 2019, 20:46

Roy Orbison schreef:
05 dec 2019, 20:37
MaxJack schreef:
Roy Orbison schreef:
Ligt het aan mij of is er laatste jaren serieus verval binnen die Immo sector? Kan ze niet meer op 2 handen tellen, de onbekwamen die ik tegenkom. Geen dossierkennis, geen argumentatie, en totaal geen commerciële vaardigheden. Belde laatst naar ene, pakte gewoon op met "allo?" Op zijn plat westvlaams. Zat wat ruis op de lijn, hij: allo, woordzje mie nu?" toen ik vroeg of een optie bespreekbaar was vroeg hij mij wat dat wilde zeggen "wukesdadde?" Gediplomeerd zelfstandig makelaar binnen zowat de grootste Immo groep in België, jawadde. No way dat zo iemand commissie verdient op mijn kap, geen bod gedaan daardoor

Ik werk aan de kust bij een vastgoedkantoor en de concurrentie is zodanig groot dat je u zo'n fouten niet kan veroorloven.
Was wel heel jonge kerel dus mss 21 en net van school. Maar wij zoeken tussen de 300 en 400 k dus ook niet om te zeggen van doe maar deze jongen het steekt toch niet zo nauw.
En welke regio ongeveer als ik vragen mag?

Mja, tegenwoordig kun je BIV stage lopen eens je een hoger diploma hebt. Los van welke richting dat was.
Heel veel bedrijfsmanagement studenten die plots in de vastgoedwereld stappen.
Met dus blijkbaar dit als gevolg.

Raar ook dat een stagair/jonge makelaar zo’n gesprek mag aangaan. Toen ik stage liep was dat wel anders.

Hopelijk vind je snel iets bij een leuker kantoor.

guido
Newbie
Newbie

Bericht door guido » 05 dec 2019, 20:59

Roy Orbison schreef:
Notarissen juist hetzelfde.
Zelf onlangs een bod gedaan op een huis dat aanvaard werd. Heel snel alle andere zaken ook besproken en overeen gekomen met verkopers. Die hun notaris zou 'zich haasten' omdat het voor ons beiden goed uit zou komen om eind dit jaar akte te tekenen... Bleek die compromis totaal niet in lijn met hetgeen mondeling overeengekomen was.
Verkoper de moeite niet gedaan om dat na te lezen, mijn notaris niet op de hoogte van de details... Was die notaris mega arrogant en verontwaardigd dat ik alle fouten uit die compromis aan het halen was.(niet alleen details van afspraken, maar ook gewoon algemeenheden die compleet foutief vermeld stonden)

Uiteindelijk ook niet gekocht. Zat nochtans in kantoor van notaris verkoper om te tekenen.

Degoutant dat 'notaris' kan blijven bestaan zoals dat nu is. Fucking kaste systeem.

Nescio
SN3 Member van het Jaar
SN3 Member van het Jaar

Bericht door Nescio » 05 dec 2019, 21:46

In alles wat je onderneemt gewoon uw due diligence doen of iets of iemand te vertrouwen valt.

Dr. Krankenstein
Oldie
Oldie

Bericht door Dr. Krankenstein » 10 dec 2019, 21:58

Kot gekocht voor 80k, kot just verkocht voor 195k...

Afbeelding

luigivdw
Oldie
Oldie

Bericht door luigivdw » 10 dec 2019, 22:01

Goede deal! Proficiat!

Dr. Krankenstein
Oldie
Oldie

Bericht door Dr. Krankenstein » 10 dec 2019, 22:04

luigivdw schreef:
10 dec 2019, 22:01
Goede deal! Proficiat!
Inderdaad, merci, 10 jaar geleden kocht en nu toch lekkere winst, buiten dubbel glas en nieuwe boiler geen extra kosten gemaakt.

icecoldkillahh
Oldie
Oldie
Vak: 222

Bericht door icecoldkillahh » 11 dec 2019, 06:49

Dr. Krankenstein schreef:
10 dec 2019, 21:58
Kot gekocht voor 80k, kot just verkocht voor 195k...

Afbeelding
Nice one!

Trainer !
Oldie
Oldie

Bericht door Trainer ! » 18 dec 2019, 14:43

Blijkbaar is het nog tot en met 2020 interessanter om zonnepanelen te gaan leggen (vanaf 2021 geen terugdraaiende meters meer). Iemand die daar meer duiding over kan geven?

Voor de rest goeie ervaringen met leveranciers/installateurs van zonnepanelen regio Roeselare?

Fré
Addicted Member
Addicted Member

Bericht door Fré » 18 dec 2019, 15:38

Trainer ! schreef:
18 dec 2019, 14:43
Blijkbaar is het nog tot en met 2020 interessanter om zonnepanelen te gaan leggen (vanaf 2021 geen terugdraaiende meters meer). Iemand die daar meer duiding over kan geven?

Voor de rest goeie ervaringen met leveranciers/installateurs van zonnepanelen regio Roeselare?
http://www.bes.be/

Goeie kennis van mij, langst bestaande installateur (overleefde de crisissen). Zeer betrouwbare man en dito werk. Stuur me gerust PM bij info.

Daff
Oldie
Oldie

Bericht door Daff » 18 dec 2019, 15:53

Roy Orbison schreef:
05 dec 2019, 20:37
MaxJack schreef:
Roy Orbison schreef:

Je mag mij extra info bezorgen via PM.

Ik ben sinds kort referendaris van de Uitvoerende Kamer binnen het BIV. Ze mogen een bezoekje verwachten. (rogervanduffel)

En over dat "netwerk" van 3 letters en 2 klinkers valt wel het 1 en ander te zeggen.

birre
Addicted Member
Addicted Member
Vak: 225

Bericht door birre » 09 jan 2020, 08:13

Fré schreef:
18 dec 2019, 15:38
Trainer ! schreef:
18 dec 2019, 14:43

http://www.bes.be/

Goeie kennis van mij, langst bestaande installateur (overleefde de crisissen). Zeer betrouwbare man en dito werk. Stuur me gerust PM bij info.
Zijn verkoper is gisteren langs geweest, gaat moeten percentje beginnen vragen :wink: merci voor de tip, direct een goed gevoel bij.

Fré
Addicted Member
Addicted Member

Bericht door Fré » 09 jan 2020, 11:41

In december een statige oudere woning gekocht die in feite wel in goeie staat is (nieuwe ramen - dakisolatie - goeie structuur etc). We verhuizen pas binnen 2 maanden en wilden het ondertussen toch wat op orde zetten, waaronder oa. nieuwe keuken met lichte uitbreiding, stuk nieuw plat dak, elektriciteit vernieuwd en verder alles deftig schilderen. Uiteindelijk hebben we dus wat meer hooi op onze vork genomen dan eerst voorzien, maar dan starten we natuurlijk wel direct goed.

Soit, wat ik wou zeggen: bij ons gaat het hoop en al over 2-3 maanden verbouwen/klussen en ik ben het nu al beu. Enorm respect voor al die kerels waarvan ik moet lezen dat ze een half jaar of langer in verbouwingen zitten, ik zou het echt nooit aankunnen!

Roy Orbison
Oldie
Oldie

Bericht door Roy Orbison » 19 jan 2020, 00:03

Fré schreef:
09 jan 2020, 11:41
In december een statige oudere woning gekocht die in feite wel in goeie staat is (nieuwe ramen - dakisolatie - goeie structuur etc). We verhuizen pas binnen 2 maanden en wilden het ondertussen toch wat op orde zetten, waaronder oa. nieuwe keuken met lichte uitbreiding, stuk nieuw plat dak, elektriciteit vernieuwd en verder alles deftig schilderen. Uiteindelijk hebben we dus wat meer hooi op onze vork genomen dan eerst voorzien, maar dan starten we natuurlijk wel direct goed.

Soit, wat ik wou zeggen: bij ons gaat het hoop en al over 2-3 maanden verbouwen/klussen en ik ben het nu al beu. Enorm respect voor al die kerels waarvan ik moet lezen dat ze een half jaar of langer in verbouwingen zitten, ik zou het echt nooit aankunnen!
Proficiat met de aankoop!

Roy Orbison
Oldie
Oldie

Bericht door Roy Orbison » 19 jan 2020, 00:26

Ook hier goed nieuws vandaag. Na een pittige onderhandelingsronde van een half uur face to face met de eigenaars, tot een akkoord gekomen. Bleek nadien de juiste tactiek, makelaar eigenlijk buitenspel gezet die liever met schriftelijk bod had gewerkt. Die kreeg live nog telefonisch een hoger bod binnen ook, maar die moest ze van de eigenaars afwimpelen. Nadien nog complimenten gehad van de verbouwereerde makelaar dat ik redelijk onder de waarde heb kunnen kopen en dat ze het eigenlijk niet goed begrijpt maar dat klant nu eenmaal koning is :mrgreen:

Fré
Addicted Member
Addicted Member

Bericht door Fré » 19 jan 2020, 09:46

Roy Orbison schreef:Ook hier goed nieuws vandaag. Na een pittige onderhandelingsronde van een half uur face to face met de eigenaars, tot een akkoord gekomen. Bleek nadien de juiste tactiek, makelaar eigenlijk buitenspel gezet die liever met schriftelijk bod had gewerkt. Die kreeg live nog telefonisch een hoger bod binnen ook, maar die moest ze van de eigenaars afwimpelen. Nadien nog complimenten gehad van de verbouwereerde makelaar dat ik redelijk onder de waarde heb kunnen kopen en dat ze het eigenlijk niet goed begrijpt maar dat klant nu eenmaal koning is :mrgreen:
Proficiat! Wat heb je gekocht, en waar?

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk

MaxJack
Oldie
Oldie

Bericht door MaxJack » 19 jan 2020, 09:57

Die makelaar zou stande pede zijn C4 moeten krijgen :D.

Roy Orbison
Oldie
Oldie

Bericht door Roy Orbison » 19 jan 2020, 10:27

MaxJack schreef:
19 jan 2020, 09:57
Waarom? Die moet instructies volgen van eigenaars he

MaxJack
Oldie
Oldie

Bericht door MaxJack » 19 jan 2020, 10:58

Roy Orbison schreef:
19 jan 2020, 10:27
MaxJack schreef:
Als die mens niet het beste (hoogste) bod kan aanbieden aan die mensen. En jij kan onder de prijs blijven, dan zegt dat veel over die makelaar.
Maar ook over uw onderhandelingsskills.

Roy Orbison
Oldie
Oldie

Bericht door Roy Orbison » 19 jan 2020, 11:17

MaxJack schreef:
19 jan 2020, 10:58
Roy Orbison schreef:
19 jan 2020, 10:27
MaxJack schreef:
Als die mens niet het beste (hoogste) bod kan aanbieden aan die mensen. En jij kan onder de prijs blijven, dan zegt dat veel over die makelaar.
Maar ook over uw onderhandelingsskills.
Wij hadden het geluk dat die mensen (bejaard koppel) niet uit waren op het best mogelijke bod. Het moest vooral snel gaan omdat ze met overbruggingskrediet zitten. Hadden tegen ons al gezegd ook dat ze niet graag continu al dat volk in hun huis hebben. Voor mij natuurlijk bruikbare info. Makelaar zag van in het begin de klik tussen wij en de eigenaars en heeft ons gewoon laten doen, wat op zich een integriteit is die ik zeer apprecieerde. Mocht je dan als makelaar nog de ster van de dag willen worden door veilingmeester te spelen, voel je de situatie toch echt niet goed aan.

Pooch
Junior Member
Junior Member

Bericht door Pooch » 19 jan 2020, 15:53

Huidige woning aangekocht voor 56k,een krot voor alle duidelijkheid,best wel geruime tijd in verbouwd,na dat onze buren hun verkocht hebben,het onze is laten schatten, schattingsprijs kwam uit op 189k.
Zolang mijn schoonouders er nog zijn is verkopen en verhuizen niet aan de orde.
Eens die er niet meer zijn is het verkopen en richting Brugge/omstreken verhuizen.

Roy Orbison
Oldie
Oldie

Bericht door Roy Orbison » 19 jan 2020, 16:34

Pooch schreef:
19 jan 2020, 15:53
Huidige woning aangekocht voor 56k,een krot voor alle duidelijkheid,best wel geruime tijd in verbouwd,na dat onze buren hun verkocht hebben,het onze is laten schatten, schattingsprijs kwam uit op 189k.
Eens die er niet meer zijn is het verkopen en richting Brugge/omstreken verhuizen.
En welk bedrag verbouwingen heb je daar in gestoken?

Pooch
Junior Member
Junior Member

Bericht door Pooch » 19 jan 2020, 17:34

Roy Orbison schreef:
19 jan 2020, 16:34
Pooch schreef:
En welk bedrag verbouwingen heb je daar in gestoken?
Alles bij elkaar een goede 50k.
Handig als je schoonvader een echte doe het zelver is en zowat van alles verstand heeft.

Frankyv(BZF)
Oldie
Oldie

Bericht door Frankyv(BZF) » 20 jan 2020, 16:49

Pooch schreef:
Hier gebouwd voor 230K, is geschat rond de 500K.

tiga
Addicted Member
Addicted Member

Bericht door tiga » 20 jan 2020, 17:39

Frankyv(BZF) schreef:
20 jan 2020, 16:49
Pooch schreef:
Hier gebouwd voor 230K, is geschat rond de 500K.
dan blijft ge dat toch doen? Ge moet toch al zot doen om een werk te hebben waar ge op pakt 2jaar (bouwen) 270k mee zou verdienen?