JPL SD16 | Club Brugge KV - KV Oostende | vr 22/11 20:30

Discussies over alle matchen ivm Club kunnen hier

Moderator: Moderators

kv21
Basisspeler
Basisspeler

Re: JPL SD16 | Club Brugge KV - KV Oostende | vr 22/11 20:30

Bericht door kv21 »

Roy Orbison schreef:
23 nov 2019, 12:31
Neem het bier in de tribunes weg, en er zit nog 14000 man in Jan Breydel
Ik herinner me nochtans volle tribunes vooraleer er drank werd toegelaten door Club.

Kendrick
Kapitein
Kapitein

Bericht door Kendrick »

fcb schreef:
23 nov 2019, 18:44
Alle eerst zogezegd de sfeer die zwak is, nu ist dat we geen deftige spelersliederen hebben... als we maar kunnen zagen.

Gaat te goed zeker? Zodat we toch over iets moeten zeveren??
Waarom mogen we op dat vlak niet ambitieuzer zijn? Trekt toch op niets nu.. Het is zelfkritiek he. Net omdat deze mooie club veel beter verdient.

Gorcus
Basisspeler
Basisspeler

Bericht door Gorcus »

Had je maar bij mij moeten komen staan in plaats van naar de Oost te verhuizen. Dan waren we toch al met 2 geweest...

Ik ben eens eventjes bij de NF gaan kijken begin tweede helft omdat daar nog wat vrienden van mij staan. 10 minuten heb ik het uitgehouden. Geklaag op Noord Boven is terecht. Maar als het in Noord Boven al slecht is, is het in alle andere tribunes helemaal dramatisch.

Snap de opmerking wel dat sfeer bij andere ploegen niet beter is. De sfeer tijdens voetbalmatchen lijkt gewoon te evolueren in negatieve zin. Ik pik regelmatig wedstrijden mee van andere ploegen en word er spijtig genoeg allemaal nog maar weinig warm van. Het probleem is groter dan Club Brugge, het probleem is de moderne voetbalsupporter. Het probleem is een maatschappelijke evolutie waarbij weinigen nog aan de kar trekken, zowel op als naast het werk. Weet dat er in ons stadion bijvoorbeeld een heleboel mensen zitten die ook wedstrijden van de Rode Duivels meepikken. Kan je je toch niet voorstellen?

Verstuurd vanaf mijn LLD-L31 met Tapatalk

UnusualKid
Basisspeler
Basisspeler

Bericht door UnusualKid »

Gewoon een gevolg ook van de VAR, ik kijk ook al helemaal anders naar een wedstrijd op TV. Van spanning is er geen sprake meer, want alles wordt met een subjectief oog bekeken (ja subjectief, de ene keer beslissen ze het zo en een andere keer zo). Ik ga niet meer uit mijn dak bij een doelpunt. Gaan ze er nog eerst 4 min over zitten discussiëren in een busje tot we weten of we mogen vieren.

Laat dat nu net nefast zijn voor de sport en de beleving in het algemeen.

Vak212
Basisspeler
Basisspeler

Bericht door Vak212 »

UnusualKid schreef:
24 nov 2019, 10:16
Gewoon een gevolg ook van de VAR, ik kijk ook al helemaal anders naar een wedstrijd op TV. Van spanning is er geen sprake meer, want alles wordt met een subjectief oog bekeken (ja subjectief, de ene keer beslissen ze het zo en een andere keer zo). Ik ga niet meer uit mijn dak bij een doelpunt. Gaan ze er nog eerst 4 min over zitten discussiëren in een busje tot we weten of we mogen vieren.

Dat is nefast voor de goalviering ok.
De gebrekkige sfeer in de overige minuten daar heeft een VAR niks mee te maken..

Livinovic
Publiekslieveling
Publiekslieveling

Bericht door Livinovic »

Het gebrek aan sfeer heeft ook te maken me de seutenmaatschappij waarin we leven. Niks kan en mag nog want wie weet wie ge wel eens zou kunnen kwetsen met een of ander gezang. Die gezangen in de context van een voetbalmatch zien is natuurlijk te ingewikkeld voor de doorsnee moraalridder.
Het wat rauwe kantje van voetbal, net een van die zaken die het apart en mooi maken, is er echt helemaal af aan het gaan. Begint steeds meer tennis te worden. Snobs en mensen die hun kinderen "kids" noemen, dat zijn de supporters van de toekomst.

Renny
Icoon
Icoon

Bericht door Renny »

Livinovic schreef:
24 nov 2019, 11:36
Het gebrek aan sfeer heeft ook te maken me de seutenmaatschappij waarin we leven. Niks kan en mag nog want wie weet wie ge wel eens zou kunnen kwetsen met een of ander gezang. Die gezangen in de context van een voetbalmatch zien is natuurlijk te ingewikkeld voor de doorsnee moraalridder.
Het wat rauwe kantje van voetbal, net een van die zaken die het apart en mooi maken, is er echt helemaal af aan het gaan. Begint steeds meer tennis te worden. Snobs en mensen die hun kinderen "kids" noemen, dat zijn de supporters van de toekomst.
man man man :')

Roy Orbison
Icoon
Icoon

Bericht door Roy Orbison »

:mrgreen:

icecoldkillahh
Kapitein
Kapitein

Bericht door icecoldkillahh »

Livinovic schreef:
2

Ge kunt dat ironisch bedoelen, maar het is een feit.

Robert_32
Kapitein
Kapitein

Bericht door Robert_32 »

fcb schreef:
Alle eerst zogezegd de sfeer die zwak is, nu ist dat we geen deftige spelersliederen hebben... als we maar kunnen zagen.

Jij vindt het niet belangrijk dat er gezongen wordt?

UnusualKid
Basisspeler
Basisspeler

Vak212 schreef:
24 nov 2019, 11:10
UnusualKid schreef:

De gebrekkige sfeer in de overige minuten daar heeft een VAR niks mee te maken..
Toch wel...voor de VAR wisten we dat we als supporter invloed konden hebben op de ref. Fluiten, roepen, ... en elke beslssing werd op reactie onthaald. Nu, onderbewust, weten we dat dat toch niets meer uithaalt. Zelfs niet in CL.

Volgens mij dus wel degelijk zware gevolgen voor de sfeer in elk stadion, bij ons helaas iets meer gevoeld dan bij anderen (successuporter oa en meer gewoon...). Kijk naar het seizoen nadat Gent kampioen werd. De sfeer was gewoon niet te vergelijken met het jaar daarvoor. Succes brengt meer modale supporters naar het stadion....enfin, de VAR is iets wat onderbewust in onze hoofden zit, of je daar nu akkoord mee bent of niet, maar je gaat geen supporter meer vinden die zegt dat je als supporter nog invloed kan hebben op wedstrijdbeslissingen...en dan heb ik het niet over bengaals vuur en zo een match laten stilleggen, maar das geen sfeer he.

Robert_32
Kapitein
Kapitein

Bericht door Robert_32 »

Te veel Duivelssupporters, de VAR, de maatschappij wat gaan we nog allemaal krijgen :mrgreen:

En dat juichen, dat doe je toch jezelf aan, als je het belachelijk vindt te juichen omdat ie dan kan afgekeurd worden, dan is het even belachelijk om een geldige goal te vieren bij 1-0 en mogelijks nog een gelijkmaker te vangen of een nederlaag te slikken, dus dan kun je best enkel wanneer de ref affluit juichen.

Robert_32
Kapitein
Kapitein

Bericht door Robert_32 »

UnusualKid schreef:
24 nov 2019, 13:38
Vak212 schreef:
24 nov 2019, 11:10
UnusualKid schreef:

Toch wel...voor de VAR wisten we dat we als supporter invloed konden hebben op de ref. Fluiten, roepen, ... en elke beslssing werd op reactie onthaald. Nu, onderbewust, weten we dat dat toch niets meer uithaalt. Zelfs niet in CL.

Volgens mij dus wel degelijk zware gevolgen voor de sfeer in elk stadion, bij ons helaas iets meer gevoeld dan bij anderen (successuporter oa en meer gewoon...). Kijk naar het seizoen nadat Gent kampioen werd. De sfeer was gewoon niet te vergelijken met het jaar daarvoor. Succes brengt meer modale supporters naar het stadion....enfin, de VAR is iets wat onderbewust in onze hoofden zit, of je daar nu akkoord mee bent of niet, maar je gaat geen supporter meer vinden die zegt dat je als supporter nog invloed kan hebben op wedstrijdbeslissingen...en dan heb ik het niet over bengaals vuur en zo een match laten stilleggen, maar das geen sfeer he.
Toch wel want VAR grijpt enkel in bij goals of rode kaarten. Je kunt spelers nog altijd een gele kaart aannaaien of refs makkelijker vrije trappen en corners laten fluiten waaruit gescoord kan worden.

De ene supporter is (zelfs vrij snel) gevonden.

Vak212
Basisspeler
Basisspeler

Bericht door Vak212 »

Livinovic schreef:
Ik begrijp deels je punt. Feit is idd dat de voetbalsupporter zijn rauwe kant is verloren, misschien door verandering van de maatschappij? Die de mensen meer en meer hebben gepamperd, zodat alles wat er gezongen wordt meteen als aanstootgevend wordt gezien.

Maar anderzijds wil het toch niet zeggen omdat we de tegenstanders niet meer met al dan niet grove anti songs kunnen/mogen bestoken, we geen positieve sfeer kunnen brengen? Dat staat los van die bepamperde maatschappij.

Feit is gewoon en wat je hier ook leest, dat de voetbalsupporter gewoon verandert. Ik ben geen seksist maar vroeger was voetbal een mannensport, waar vooral mannelijke supporters waren, zeker in de rauwe vakken. Nu staan in de spionkop vrouwen, vaders met kleine kinderen, man en vrouw met een kind.. Tja die mensen ga je daar nu eenmaal niet de hele tijd zien brullen, een vrouw al zeker niet. Maar het voetbal wordt op de duur een gezellig familie-uitje. En dat ze het voetbal zien als familie uitstap en dat vrouwen en gezinnen naar het voetbal komen, dat mag, dat moet zelfs. Dat is tenslotte de toekomst, maar ga dan aub niet in een vak zitten dat de motor moet zijn voor de sfeer. Al moet het daar ook niet allemaal op gestoken worden, want de jonge gasten die in de noord plaatsnemen zijn niet veel beter. Bier en de gsm in de aanslag, maar aan sfeer maken wordt niet gedacht.

Renny
Icoon
Icoon

Bericht door Renny »

Robert_32 schreef:
24 nov 2019, 13:32
fcb schreef:

Ik vind het toch alleszins niet zo belangrijk als er hier over gedaan wordt.

Sommigen lijken hier ontgoocheld naar huis te gaan na een makkelijke overwinning omdat er te weinig liedjes gezongen zijn...

Livinovic
Publiekslieveling
Publiekslieveling

Bericht door Livinovic »

Renny schreef:
24 nov 2019, 11:44
Livinovic schreef:
man man man :')
En een paar uur later lees je dan dit;

Spandoek over clubkleuren mag Nederlands stadion niet in: woord ‘zwart’ mogelijk aanstootgevend
Een spandoek met de tekst ‘zwart is de mysterie en de kracht van de magie’, is vrijdagavond voor de wedstrijd tussen NEC en Helmond Sport in de Nederlandse tweede klasse geweigerd. Dat bevestigt Jeroen Rengers, voorzitter van de supportersvereniging van NEC. Het woord ‘zwart’ zou mogelijk aanstootgevend kunnen zijn.

Jacqueline van Ginneken 24 november 2019 14u24 Bron: AD.nl
De tekst op het doek verwijst naar een populair clublied over NEC dat al jaren door de speakers schalt bij thuiswedstrijden in stadion De Goffert in Nijmegen en verwijst naar de clubkleuren rood, zwart en groen: ’Rood is de kleur van de passie en de hartstocht; Zwart is de mysterie en de kracht van de magie; Groen is de hoop en de kleur van jong nieuw leven. En NEC heeft ze alle drie’.

Rengers: “Ik heb dit na de wedstrijd vernomen en begreep dat het spandoek van tevoren niet is voorgelegd aan de veiligheidscoördinator van NEC. Ik heb hier wel een duidelijke mening over, maar we hebben afgesproken dat we woensdag met elkaar in gesprek gaan hierover.”

Dat gesprek is tussen algemeen directeur Wilco van Schaik, Supportersvereniging NEC en supportersgroep Legio Noviomagum. NEC-directeur Wilco van Schaik wil nog niet inhoudelijk reageren op het weigeren van het spandoek, hij wil eerst in gesprek met de supporters.

fcb
Publiekslieveling
Publiekslieveling

Bericht door fcb »

Robert_32 schreef:
24 nov 2019, 13:32
fcb schreef:

Lees m'n reply! Zeg ik dat er niet gezongen wordt? Het ging over dat er gezeverd wordt dat we geen deftige spelersliederen hebben... Wat maakt dat nu uit? Als ze maar aangemoedigd worden lijkt me!

fcmalle
Bankzitter
Bankzitter

Bericht door fcmalle »

Nu wordt er in 224 al vies gekeken als je bij een viering recht springt en wa bier op ene zijn vest morst. Elke wedstrijd ist van da, kijken of er een spatje op zijn vestje of tegen zijn nekharen komt. Zo’n supporters weg uit noord boven. Iedereen rechtstaan en het overige naar de west “verbannen” aan dezelfde prijs want daar draait het hem om. Linz en Kortrijk waren de uitzonderingen dit seizoen. Toppers in competitie uiterst teleurstellend

Lfc_23
Basisspeler
Basisspeler

Bericht door Lfc_23 »

fcmalle schreef:
24 nov 2019, 23:59
Nu wordt er in 224 al vies gekeken als je bij een viering recht springt en wa bier op ene zijn vest morst. Elke wedstrijd ist van da, kijken of er een spatje op zijn vestje of tegen zijn nekharen komt. Zo’n supporters weg uit noord boven. Iedereen rechtstaan en het overige naar de west “verbannen” aan dezelfde prijs want daar draait het hem om. Linz en Kortrijk waren de uitzonderingen dit seizoen. Toppers in competitie uiterst teleurstellend
Dit, vrijdag ook in 224 gestaan ( gezeten ) en constant gezaag om te zitten en is niet dat ik volledige match rechtsta ( enkel bij corners, of belofte volle aanvallen ) maar die mensen willen dat dus niet zien blijven liever zitten [banghead]

icecoldkillahh
Kapitein
Kapitein

Lfc_23 schreef:
25 nov 2019, 01:10
fcmalle schreef:
24 nov 2019, 23:59
Dit, vrijdag ook in 224 gestaan ( gezeten ) en constant gezaag om te zitten en is niet dat ik volledige match rechtsta ( enkel bij corners, of belofte volle aanvallen ) maar die mensen willen dat dus niet zien blijven liever zitten [banghead]
Sorry, maar ik sta wel de hele match recht, weliswaar redelijk in de nok, maar de noord is onze motor. Als ge in een luxe zetel wilt zitten, ga dan in de west zitten of thuis.

Vak212
Basisspeler
Basisspeler

Bericht door Vak212 »

Gumienny vraagt zware schorsing voor Vargas: "Vijf, zes weken"

Kalmthoutje
Sterkhouder
Sterkhouder

Bericht door Kalmthoutje »

Vak212 schreef:Gumienny vraagt zware schorsing voor Vargas: "Vijf, zes weken"
Lekker overdreven zeg.

icecoldkillahh
Kapitein
Kapitein

Kalmthoutje schreef:
25 nov 2019, 07:41
Lekker overdreven zeg.
Lol serieus??

Ok, het was rood, maar ook niet meer dan dat he zeg

Vak212
Basisspeler
Basisspeler

Bericht door Vak212 »

icecoldkillahh schreef:
25 nov 2019, 07:45
Kalmthoutje schreef:
25 nov 2019, 07:41
Lekker overdreven zeg.
Lol serieus??

Ok, het was rood, maar ook niet meer dan dat he zeg
Gumienny al even zot als die Wagner.

UnusualKid
Basisspeler
Basisspeler

Robert_32 schreef:
24 nov 2019, 13:43

Toch wel want VAR grijpt enkel in bij goals of rode kaarten. Je kunt spelers nog altijd een gele kaart aannaaien of refs makkelijker vrije trappen en corners laten fluiten waaruit gescoord kan worden.

De ene supporter is (zelfs vrij snel) gevonden.
Oke, ik begrijp wat je wil zeggen en ik ga ermee deels akkoord. Je kunt inderdaad nog steeds als supporter je stem verheffen bij een fout om zo de scheids te proberen beïnvloeden, wat soms nog lukt. Keerzijde is wel dat wanneer deze fout wordt gefloten en uit de vrije trap een doelpunt volgt, de VAR nog altijd kan terugkomen op de fase ervoor, nl. de zogezegde fout waar je als publiek ervoor hebt gezorgd dat die vrije trap er kwam.

(of kan de VAR dan niet meer ingrijpen? Ik dacht van wel, ik denk bv aan een fase tegen Charleroi waarbij een fout op de verdediger 5 min voor ons doelpunt als voldoende werd beschouwd om de goal af te keuren...)