Voorkom COVID-19/Corona en de verspreiding naar anderen!

[*] Was je handen regelmatig en grondig met water en zeep
[*] Hoest of nies in een papieren zakdoek of in de binnenkant van je elleboog
[*] Raak je gezicht zo weinig mogelijk aan
[*] Vermijd handen geven
[*] Vermijd nauw contact met personen die ziek zijn
[*] Hou 1 tot 2 meter afstand van personen, zelfs als ze niet ziek zijn

En ook, blijf thuis als je ziek bent. Je kan het aan andere zwakkere mensen doorgeven!

(LINK) - Extra info
(LINK) - Statistieken over het virus
(LINK) - Statistieken over de situatie in België

Politiek en verkiezingen

Koetjes en kalfjes

Moderator: Moderators

Op wie stemmen jullie bij de volgende verkiezingen?

SPA
39
5%
VLD
86
11%
PVDA
60
8%
NVA
252
33%
Vlaams Belang
153
20%
CD&V
36
5%
Groen
85
11%
Blanco
44
6%

Totaal aantal stemmen: 755

Woolmouse United
Addicted Member
Addicted Member

Re: Politiek en verkiezingen

Bericht door Woolmouse United » 03 dec 2019, 10:17

Renny schreef:
03 dec 2019, 10:02
vencer schreef:
03 dec 2019, 09:56
Renny ook al volop in campagne modus zo te zien
Voor welke partij dan? :dkn:
tegen de N-VA en Vlaams Belang

Renny
Oldie
Oldie
Vak: 313

Bericht door Renny » 03 dec 2019, 10:23

Woolmouse United schreef:
03 dec 2019, 10:17
Renny schreef:
vencer schreef:
Tegen het Vlaams Belang is zeker correct. Die racistische partij verdient niets. En al haar stemmers die nu nog altijd niet tot inzicht zijn gekomen, zijn een probleem voor de maatschappij.

Ik verwijt NVA momenteel een hypocriete houding. Tegelijk per se willen inbreken in de federale formatie en blijven herhalen dat ze niet met PS of Ecolo willen samenwerken.
Maar ok, dat is politiek. Ze willen in de oppositie en de perceptie moet zijn dat ze daartoe verplicht zijn door een flipflop van VLD (terwijl het eigenlijk NVA zelf is die ze daartoe forceert).
Ik zou liefst hebben dat die poppenkast snel voorbij is. Ons land heeft dringend beleid nodig.

Digress
Oldie
Oldie

Bericht door Digress » 03 dec 2019, 10:34

[crazy]

vencer
Addicted Member
Addicted Member

Bericht door vencer » 03 dec 2019, 10:37

Renny schreef:
vencer schreef:
Je hebt de laatste weken al 100 keer op dezelfde nagel geklopt

Blue Eagle
Oldie
Oldie

Bericht door Blue Eagle » 03 dec 2019, 10:49

vencer schreef:
03 dec 2019, 10:37
Renny schreef:
vencer schreef:
Je hebt de laatste weken al 100 keer op dezelfde nagel geklopt
Jij toch ook?

Nero
Oldie
Oldie

Bericht door Nero » 03 dec 2019, 10:53

jeans schreef:
03 dec 2019, 00:01
lol, zet Francken aan het roer van de NVA en ze gaan terug vlotjes over de 30%. Jij neemt jouw wensen voor waarheid. Er is nu eenmaal een kiezerspubliek dat het geleuter in de marge beu is. Noem het populisme, racisme, of gelijk wat je wil. Hij staat voor een mening van veel Vlamingen. Daar niet kunnen mee omgaan, weten we al lang. En dat mag, moet zelfs als je niet akkoord bent. Maar extraploreer jouw gevoel niet naar een ander. Ik ben ook niet voor het PS model, vandaar dat ik NOOIT voor de traditionele partijen zal stemmen zolang we een unitaire staat zijn. En groen n is een beweging, waar ik achter sta, maar niet als partij.
Dan moet je de actualiteit wat beter volgen: dat Francken voor een scheuring in de partij kan zorgen, komt niet van mij, maar van mensen van NVA zelf.

Blue Eagle
Oldie
Oldie

Bericht door Blue Eagle » 03 dec 2019, 10:59

Nero schreef:
03 dec 2019, 10:53
jeans schreef:
03 dec 2019, 00:01
lol, zet Francken aan het roer van de NVA en ze gaan terug vlotjes over de 30%. Jij neemt jouw wensen voor waarheid. Er is nu eenmaal een kiezerspubliek dat het geleuter in de marge beu is. Noem het populisme, racisme, of gelijk wat je wil. Hij staat voor een mening van veel Vlamingen. Daar niet kunnen mee omgaan, weten we al lang. En dat mag, moet zelfs als je niet akkoord bent. Maar extraploreer jouw gevoel niet naar een ander. Ik ben ook niet voor het PS model, vandaar dat ik NOOIT voor de traditionele partijen zal stemmen zolang we een unitaire staat zijn. En groen n is een beweging, waar ik achter sta, maar niet als partij.
Dan moet je de actualiteit wat beter volgen: dat Francken voor een scheuring in de partij kan zorgen, komt niet van mij, maar van mensen van NVA zelf.
Een figuur als Francken of Dedecker hoort gewoon thuis in de oppositie. Vooral goed in van hun oren maken, bij voorkeur op Twitter, en het verzuurde gevoel van menig Vlaming aan de toog overbrengen op het politiek niveau.

Maar mensen die denken dat de oplossingen gaan komen van dit soort figuren vergissen hun toch schromelijk. Al dan niet terecht klagen is één ding, effectief oplossingen bedenken iets anders. Aan dat tweede herken je een groot politicus, maar zo zijn er inderdaad niet veel.

Jootje
Addicted Member
Addicted Member

Bericht door Jootje » 03 dec 2019, 11:47

Digress schreef:
03 dec 2019, 10:34
[crazy]
Sorry, maar die shaming omdat iemand een vliegtuig neemt begint ook belachelijke proporties aan te nemen. Afgelopen zomer stond de VRT ook met een cameraploeg klaar om iedereen die met een vliegtuig op reis vertrok een schuldgevoel aan te praten...

kapitan
Senior Member
Senior Member

Bericht door kapitan » 03 dec 2019, 11:53

Renny schreef:
03 dec 2019, 10:23
Woolmouse United schreef:
03 dec 2019, 10:17
Renny schreef:

Tegen het Vlaams Belang is zeker correct. Die racistische partij verdient niets. En al haar stemmers die nu nog altijd niet tot inzicht zijn gekomen, zijn een probleem voor de maatschappij.

Ik verwijt NVA momenteel een hypocriete houding. Tegelijk per se willen inbreken in de federale formatie en blijven herhalen dat ze niet met PS of Ecolo willen samenwerken.
Maar ok, dat is politiek. Ze willen in de oppositie en de perceptie moet zijn dat ze daartoe verplicht zijn door een flipflop van VLD (terwijl het eigenlijk NVA zelf is die ze daartoe forceert).
Ik zou liefst hebben dat die poppenkast snel voorbij is. Ons land heeft dringend beleid nodig.
Je kan evengoed stellen dat de traditionele partijen en groen/ecolo een hypocriete houding hebben.
Ik zie geen van hen België unitair maken, ik zie geen van hen België tot een efficiënte federale staat hertekenen.
Wil je extremen indammen dan doe je dit door meer gewicht te leggen in de regio's en die partijen verantwoording te laten afleggen ten aanzien van het regionale kiespubliek.
Noteer maar, blijven we bij het België hic et nunc en PVDA/PTB enerzijds en Vlaams Belang anderzijds zullen praktisch incontournable worden. Hoewel geen politiek familie, zal je dan toch een cordon in vraag moet stellen.

Die twee extremen zitten al aan 30/150 zetels en wordt het volgende keer 50/150 zetels, ga dan maar een regering vormen met partijen op basis van een totaliteit van 100 zetels in plaats van 120 zetels.

kapitan
Senior Member
Senior Member

Bericht door kapitan » 03 dec 2019, 12:03

Jootje schreef:
03 dec 2019, 11:47
Digress schreef:
[crazy]
Sorry, maar die shaming omdat iemand een vliegtuig neemt begint ook belachelijke proporties aan te nemen. Afgelopen zomer stond de VRT ook met een cameraploeg klaar om iedereen die met een vliegtuig op reis vertrok een schuldgevoel aan te praten...
Het komt neer als een lik op stuk. De shaming-criticasters mogen eens voor de spiegel staan.

Hoeveel van die klimaatexperten, hoeveel van die klimaatbetogers, hoeveel van die klimaaterkenners (lees: niet de betogers),... hebben al vliegtuigen genomen.
Voeren we een vliegtuigtaks of een CO2-taks in en we gaan zagen dat het allemaal duurder wordt. Voeren we het niet in en we zagen dat we niks doen.

Ik sabel mijn buren niet neer omdat zij in een niet-geïsoleerde woning met te weinig of geen hernieuwbare energie wonen.
Ik heb recent een nieuwbouwwoning neer gezet met zonnepanelen, warmtepomp, geen aardgasaansluiting en dergelijke meer... zonder premies of subsidies voor de afgunstigen onder jullie nota bene

Hic et nunc, wetenschappelijk evolutie stimuleren, betaalbaar beschikbaar maken (particulier) en implementeren (publiek), is al meer dan genoeg.

harkie15
Oldie
Oldie

Bericht door harkie15 » 03 dec 2019, 12:13

Renny schreef:
Het is je misschien ontgaan dat ook de PS en Ecolo al ten overvloede hebben verklaard niet met de N-VA in zee te willen gaan (behalve misschien als die hun programma voor 100 % zou onderschrijven) ?
Er zijn er zelfs bij die nog niet aan één tafel willen zitten met de N-VA, laat staan dat ze ermee zouden willen onderhandelen.
Ga er dan maar aan staan.

Blue Eagle
Oldie
Oldie

Bericht door Blue Eagle » 03 dec 2019, 12:15

kapitan schreef:
03 dec 2019, 12:03
Jootje schreef:
Digress schreef:
[crazy]
Het komt neer als een lik op stuk. De shaming-criticasters mogen eens voor de spiegel staan.

Hoeveel van die klimaatexperten, hoeveel van die klimaatbetogers, hoeveel van die klimaaterkenners (lees: niet de betogers),... hebben al vliegtuigen genomen.
Voeren we een vliegtuigtaks of een CO2-taks in en we gaan zagen dat het allemaal duurder wordt. Voeren we het niet in en we zagen dat we niks doen.

Ik sabel mijn buren niet neer omdat zij in een niet-geïsoleerde woning met te weinig of geen hernieuwbare energie wonen.
Ik heb recent een nieuwbouwwoning neer gezet met zonnepanelen, warmtepomp, geen aardgasaansluiting en dergelijke meer... zonder premies of subsidies voor de afgunstigen onder jullie nota bene

Hic et nunc, wetenschappelijk evolutie stimuleren, betaalbaar beschikbaar maken (particulier) en implementeren (publiek), is al meer dan genoeg.
Had ze gewoon die vlieger gepakt en hare dwaze muil gehouden op de sociale media dan was er ook geen reactie gekomen. Nu zat ze te stoefen met "kijk eens hoe milieubewust ik ben" om vervolgens gewoon het vliegtuig te pakken.

Hetzelfde als op sociale media komen verkondigen "deze kerst ga ik eens diervriendelijk zijn en samen met men madam één foie-gras eten i.p.v. elk ons eigen foie gras", tja, op zo'n klungelige post verdien je niet beter dan door het slijk te worden gehaald.

Maar, boehoehoe, Zuhaltje pakt zoals iedereen wel eens de vlieger en wordt nu zwaar aangepakt. Als politici eens om te beginnen hun achterlijke klep zouden houden op sociale media. Ze heeft nu een Theo'tje gedaan: dwaze praat verkondigen op sociale media om dan weer verbaasd te zijn waarom er zoveel reactie komt van mensen die hun "verkeerd" hebben begrepen.

Dufresne
Addicted Member
Addicted Member

Bericht door Dufresne » 03 dec 2019, 12:20

Renny schreef:
Dat is toch een gigantisch cliché waar ik mij behoorlijk aan erger.

Kijk eens verder dan die stelling. Wat als Open VLD, MR, PS, Sp.a, Groen en Ecolo een regering vormen? Dat zal zo'n gigantisch 'evenwichtig' compromis zijn dat er feitelijk niks in staat en dat er geen maatregelen gaan kunnen genomen worden om het land ook maar een beetje in de goeie richting te sturen. Voeg N-VA toe aan die coalitie en het probleem blijft, misschien met iets meer gewicht voor de rechterflank. Het federale België stoot op zijn limieten. Alle partijen die beweren dat er 'dringend een regering nodig is', zonder de systeemfout onder ogen te willen zien, pleiten medeplichtig.

Jootje
Addicted Member
Addicted Member

Bericht door Jootje » 03 dec 2019, 12:27

Blue Eagle schreef:
03 dec 2019, 12:15
kapitan schreef:
03 dec 2019, 12:03
Jootje schreef:

Had ze gewoon die vlieger gepakt en hare dwaze muil gehouden op de sociale media dan was er ook geen reactie gekomen. Nu zat ze te stoefen met "kijk eens hoe milieubewust ik ben" om vervolgens gewoon het vliegtuig te pakken.

Hetzelfde als op sociale media komen verkondigen "deze kerst ga ik eens diervriendelijk zijn en samen met men madam één foie-gras eten i.p.v. elk ons eigen foie gras", tja, op zo'n klungelige post verdien je niet beter dan door het slijk te worden gehaald.

Maar, boehoehoe, Zuhaltje pakt zoals iedereen wel eens de vlieger en wordt nu zwaar aangepakt. Als politici eens om te beginnen hun achterlijke klep zouden houden op sociale media. Ze heeft nu een Theo'tje gedaan: dwaze praat verkondigen op sociale media om dan weer verbaasd te zijn waarom er zoveel reactie komt van mensen die hun "verkeerd" hebben begrepen.
Deze tweet is er gekomen omdat ze op radio 1 werd aangepakt omdat ze met het vliegtuig naar Madrid ging tijdens een interview over haar aanwezigheid op de conferentie in Madrid.

kapitan
Senior Member
Senior Member

Bericht door kapitan » 03 dec 2019, 12:38

Dufresne schreef:
03 dec 2019, 12:20
Renny schreef:
Dat is toch een gigantisch cliché waar ik mij behoorlijk aan erger.

Kijk eens verder dan die stelling. Wat als Open VLD, MR, PS, Sp.a, Groen en Ecolo een regering vormen? Dat zal zo'n gigantisch 'evenwichtig' compromis zijn dat er feitelijk niks in staat en dat er geen maatregelen gaan kunnen genomen worden om het land ook maar een beetje in de goeie richting te sturen. Voeg N-VA toe aan die coalitie en het probleem blijft, misschien met iets meer gewicht voor de rechterflank. Het federale België stoot op zijn limieten. Alle partijen die beweren dat er 'dringend een regering nodig is', zonder de systeemfout onder ogen te willen zien, pleiten medeplichtig.
België kan je het best vergelijk met een roeibootje dat met een knoop aan de kade vast ligt.
Magnette roept LINKS, maar de boot gaat niet vooruit
De Wever roept RECHTs, maar de boot gaat niet vooruit
Tussentijds vragen De Croo en Rutten zich af of ze nu LINKS of RECHTS moeten roeien.
In plaats van LINKS of RECHTS te roepen, zouden Magnet en De Wever de knoop moeten ontwarren, alleen wil de MR dit niet.

kapitan
Senior Member
Senior Member

Bericht door kapitan » 03 dec 2019, 12:50

Het evangelie volgens lieven boeve. De resultaten van het PISA-onderzoek zijn binnen. Zoveel evangelie heeft meneer niet in pacht.

Digress
Oldie
Oldie

Bericht door Digress » 03 dec 2019, 13:32

kapitan schreef:
03 dec 2019, 12:50
Het evangelie volgens lieven boeve. De resultaten van het PISA-onderzoek zijn binnen. Zoveel evangelie heeft meneer niet in pacht.
Interessant stukje daarover (of hoe die cijfers volstrekt waardeloos zijn):

nastaban
Junior Member
Junior Member

Bericht door nastaban » 03 dec 2019, 13:34

harkie15 schreef:
Renny schreef:
Het is je misschien ontgaan dat ook de PS en Ecolo al ten overvloede hebben verklaard niet met de N-VA in zee te willen gaan (behalve misschien als die hun programma voor 100 % zou onderschrijven) ?
Er zijn er zelfs bij die nog niet aan één tafel willen zitten met de N-VA, laat staan dat ze ermee zouden willen onderhandelen.
Ga er dan maar aan staan.
Als 18% vlamingen stemmen op racisten waar niemand mee wil samenwerken en
25% op de weglopers van vorige federale regering, lijkt het me niet verwonderlijk dat VL geen meerderheid meer heeft in nieuwe fedreg. Meer moet daar toch niet over geluld worden zeker.
Bovendien heeft men op 26 mei de vorige regering serieus afgestraft.
De Vlamingen hebben 5 jaar geloofd in de verandering met ondanks massaal inleveren en langer werken 12 miljard poef tot gevolg.
Blijkbaar willen ze nu naar 24 miljard en het einde van België. Zielige bende.

Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk

nastaban
Junior Member
Junior Member

Bericht door nastaban » 03 dec 2019, 13:38

kapitan schreef:Het evangelie volgens lieven boeve. De resultaten van het PISA-onderzoek zijn binnen. Zoveel evangelie heeft meneer niet in pacht.
De leerlingen die nu getest worden door PISA hebben enkel regeringen met de NVA gekend...:-)

Subversa
Addicted Member
Addicted Member

Bericht door Subversa » 03 dec 2019, 13:42

Digress schreef:
03 dec 2019, 13:32
kapitan schreef:
03 dec 2019, 12:50
Interessant stukje daarover (of hoe die cijfers volstrekt waardeloos zijn):
die zijn twitter zeg, wat een figuur

Digress
Oldie
Oldie

Bericht door Digress » 03 dec 2019, 13:44

Subversa schreef:
03 dec 2019, 13:42
Vind dat die heel vaak nagels met koppen slaat.

kapitan
Senior Member
Senior Member

Bericht door kapitan » 03 dec 2019, 13:49

nastaban schreef:
03 dec 2019, 13:38
kapitan schreef:Het evangelie volgens lieven boeve. De resultaten van het PISA-onderzoek zijn binnen. Zoveel evangelie heeft meneer niet in pacht.
De leerlingen die nu getest worden door PISA hebben enkel regeringen met de NVA gekend...:-)

Precies of het regeerakkoord is een NVA-akkoord. In vorige regeringen had het regeerakkoord weinig tot geen NVA-inslag (1.) en heeft NVA altijd intern het werk van de onderwijsministers bekritiseerd (2.).
De kritieken van de NVA waren altijd gericht op de koepels, en voornamelijk Lieven Boeve. De koepels hebben zich altijd als een onderwijsminister gedragen.
Nu NVA de ministerportefeuille heeft, zal ik ze op het einde van deze legislatuur afrekenen.

kapitan
Senior Member
Senior Member

Bericht door kapitan » 03 dec 2019, 13:50

Oh en nog eentje:

Fedraal vicepremier Alexander De Croo zegt graag een discussie te willen over het langer openhouden van de kerncentrales.

Nu eens zien, hoe groen/ecolo gaat reageren.

vencer
Addicted Member
Addicted Member

Bericht door vencer » 03 dec 2019, 13:59

Als Groen/Ecolo echt groen zijn, zullen ze die uiteraard ook langer willen openhouden. Elke andere beslissing is op CO2 vlak, dat is toch het grote probleem, totaal niet te begrijpen.

Subversa
Addicted Member
Addicted Member

Bericht door Subversa » 03 dec 2019, 14:04

Digress schreef:
03 dec 2019, 13:44
Subversa schreef:
03 dec 2019, 13:42
Vind dat die heel vaak nagels met koppen slaat.
ja, dat is nu niet meteen een verrassing.