Volgende match: Royal Excel Moeskroen - Club Brugge KV | vr 18/10 20:30

Lopen: Vrije tijd

Alles over andere sporten

Moderator: Moderators

gekapte
Oldie
Oldie

Re: Lopen: Vrije tijd

Bericht door gekapte » 12 okt 2019, 12:31

Toevallig acupuncturist hier over de vloer gehad. Scheenbeenvliesontsteking. 2 seconden advies. Heb ik dus hele week mijn tijd bij osteo verscheten en hete zalf ipv koude te smeren. De pijn is er voorlopig enkel bij erop te drukken en licht gevoel, het zal zo moeten gebeuren morgen. Ibuprofen vreten, cold cream erop, stockx tubes aan en gaan met die banaan.

vercruz
Newbie
Newbie

Bericht door vercruz » 12 okt 2019, 13:01

COPPENCIUS schreef:
12 okt 2019, 00:12
Tom Turesson schreef:
11 okt 2019, 23:41
encoded schreef:Ik vind dat sn3 groepje niet op strava ...

Sent from my SM-A202F using Tapatalk
Wil je lid worden van mijn Strava hardloopclub? https://www.strava.com/clubs/179231?utm ... m=referral
Zonet lid geworden
:rock:
2 gisteren lid geworden

fillou
Senior Member
Senior Member

Bericht door fillou » 12 okt 2019, 14:28

gekapte schreef:
11 okt 2019, 23:05
Mijn bib nr is 2413

Wat ik nu de laatste week nog opeens te voelen is helaas meer dan louter stress. Heb me maandag laten losmaken en donderdag nog eens maar heb een zeurende pijn linkerenkel bovenaan. Het is geen spier zegt de osteo, eerder het bot dat als je er op drukt als een pijnlijke blauwe plek voelt. De aanhechting er rond naar boven doet ook pijn. Heb van hem een hete zalf met kruiden gekregen en heb het eens op beide benen gedaan. De pijnlijke voet dan echt beetje gloeiend aan terwijl de andere gewoon wat warm wordt. Nu maar in panic modus volateren emugel aant smeren;
Kben bijna nooit geblesseerd en het kan en mag niet zijn dat ik nu na zoveel voorbereiding nota bene in de laatste week waar ik 'niks' meer heb moeten lopen de rekening ga krijgen. Dit kan en mag niet.
Daarstraks wat losgelopen en dat ging wel, maar ik voelde wel klein beetje; Heb ook niet versneld of niks niet. Nog een dag... waar ik dacht dat mijn probleem ging zijn de focus op de maag komt dit nu op de proppen... Ben dan momenteel ook niet echt te genieten en wil zelfs het woord marathon de komende 24uur niet horen. Het is een race tegen de tijd. Dit kan en mag niet zo zijn... Dat ze mijn kloten kussen, al loop ik me zondag voor de rest van het jaar kapot ..

Brufen pakken morgen en door de pijngrens duwen.

fillou
Senior Member
Senior Member

Bericht door fillou » 12 okt 2019, 14:28

gekapte schreef:
Mijn bib nr is 2413

Wat ik nu de laatste week nog opeens te voelen is helaas meer dan louter stress. Heb me maandag laten losmaken en donderdag nog eens maar heb een zeurende pijn linkerenkel bovenaan. Het is geen spier zegt de osteo, eerder het bot dat als je er op drukt als een pijnlijke blauwe plek voelt. De aanhechting er rond naar boven doet ook pijn. Heb van hem een hete zalf met kruiden gekregen en heb het eens op beide benen gedaan. De pijnlijke voet dan echt beetje gloeiend aan terwijl de andere gewoon wat warm wordt. Nu maar in panic modus volateren emugel aant smeren;
Kben bijna nooit geblesseerd en het kan en mag niet zijn dat ik nu na zoveel voorbereiding nota bene in de laatste week waar ik 'niks' meer heb moeten lopen de rekening ga krijgen. Dit kan en mag niet.
Daarstraks wat losgelopen en dat ging wel, maar ik voelde wel klein beetje; Heb ook niet versneld of niks niet. Nog een dag... waar ik dacht dat mijn probleem ging zijn de focus op de maag komt dit nu op de proppen... Ben dan momenteel ook niet echt te genieten en wil zelfs het woord marathon de komende 24uur niet horen. Het is een race tegen de tijd. Dit kan en mag niet zo zijn... Dat ze mijn kloten kussen, al loop ik me zondag voor de rest van het jaar kapot ..

gekapte
Oldie
Oldie

Bericht door gekapte » 12 okt 2019, 15:39

fillou schreef:
12 okt 2019, 14:28
gekapte schreef:
Mijn bib nr is 2413

Hoeveel op voorhand?
Ben het nu ook al aant nemen.
En dan afwisselend cold cream en voltaren erop.
Nu weet ik wat het is voor een voetballer om 'speelklaar te geraken' voor een belangrijke wedstrijd.
Afwisselend gevoel tussen hoop, ongeloof en frustratie. Maar een vierde is aangewakkerd: determinatie.

Tom Turesson
Oldie
Oldie

Bericht door Tom Turesson » 13 okt 2019, 06:37

COPPENCIUS schreef:
Heel veel succes mannen en als je zaterdagnacht niet goed kan slapen, niet aantrekken. De twee nachten ervoor zijn minstens zo belangrijk ;)
Geniet ervan, het blijft een zalig gevoel elke keer als je over de finishlijn komt Afbeelding
Ik duim voor jullie
Amper geslapen, maar als het toch gelukkig niet zoveel uitmaakt ben ik een klein beetje gerustgesteld. Voel me namelijk zo slap als een vod, maar de adrenaline zal straks zijn werk wel doen zeker? :-)

encoded
Newbie
Newbie

Bericht door encoded » 13 okt 2019, 09:10

COPPENCIUS schreef:
12 okt 2019, 00:12
Tom Turesson schreef:

Wil je lid worden van mijn Strava hardloopclub? https://www.strava.com/clubs/179231?utm ... m=referral
Zonet lid geworden
:rock:
ik ook :fcb2:

luigivdw
Oldie
Oldie

Bericht door luigivdw » 14 okt 2019, 07:56

Tom Turesson schreef:

Heb jij dat groepje opgericht TT?

Gob
Oldie
Oldie

Bericht door Gob » 14 okt 2019, 08:39

luigivdw schreef:
14 okt 2019, 07:56
Tom Turesson schreef:

Die link is precies naar jouw loopgroepje, Luigi. Zou hij zich vergist hebben?

gekapte
Oldie
Oldie

Bericht door gekapte » 14 okt 2019, 08:44

Uitgelopen in kleine 4u,. Merci Fillou voor de parcours en mental coaching. Kzat diep zaterdagavond

brugske
Newbie
Newbie

Bericht door brugske » 14 okt 2019, 08:48

gekapte schreef:
14 okt 2019, 08:44
Uitgelopen in kleine 4u,. Merci Fillou voor de parcours en mental coaching. Kzat diep zaterdagavond
Top!

Een iets uitgebreider verslag mag!
Ook TT mag nog zijn eerste marathon ervaring eens uitgebreid vertellen!

sowieso van beiden, wat uitslag en tijd ook is: proficiat!

fillou
Senior Member
Senior Member

Bericht door fillou » 14 okt 2019, 09:18

gekapte schreef:
:top: (dance)

Als ik in december moet vaststellen dat mijn operatie niet gelukt is, dan word ik mental running coach of zo iets.

Tom Turesson
Oldie
Oldie

Bericht door Tom Turesson » 14 okt 2019, 09:26

luigivdw schreef:
Tom Turesson schreef:

Da's een standaard boodschap die bij die link zit hoor. Probeer zelf maar eens.

gekapte
Oldie
Oldie

Bericht door gekapte » 14 okt 2019, 09:34

brugske schreef:
14 okt 2019, 08:48
gekapte schreef:
Top!

Een iets uitgebreider verslag mag!
Ook TT mag nog zijn eerste marathon ervaring eens uitgebreid vertellen!

sowieso van beiden, wat uitslag en tijd ook is: proficiat!
Vanavond!

Frankyv(BZF)
Oldie
Oldie

Bericht door Frankyv(BZF) » 14 okt 2019, 10:23

Diene Keniaan doet da wel onder de 2u e mannekes

vercruz
Newbie
Newbie

Bericht door vercruz » 14 okt 2019, 11:26

Proficiat Gekapte en TT

Steven!
Newbie
Newbie
Vak: 112

Bericht door Steven! » 14 okt 2019, 11:31

Heb hem ook uitgelopen. Heel hard afgezien. (Te) veel moeten wandelen. Veel lessen om uit te trekken voor een volgende keer..

luigivdw
Oldie
Oldie

Bericht door luigivdw » 14 okt 2019, 12:23

Tom Turesson schreef:
14 okt 2019, 09:26
luigivdw schreef:
Tom Turesson schreef:
Da's een standaard boodschap die bij die link zit hoor. Probeer zelf maar eens.
Dat klopt. Ik ben je een verontschuldiging verschuldigd TT. Excuses!

COPPENCIUS
Newbie
Newbie

Bericht door COPPENCIUS » 14 okt 2019, 20:36

gekapte schreef:
Dikke proficiat!! Ge ziet stressen is voor niets nodig;)

COPPENCIUS
Newbie
Newbie

Bericht door COPPENCIUS » 14 okt 2019, 20:38

Steven! schreef:
14 okt 2019, 11:31
Heb hem ook uitgelopen. Heel hard afgezien. (Te) veel moeten wandelen. Veel lessen om uit te trekken voor een volgende keer..
Top, proficiat Steven! Tijd maakt niet uit, uitlopen blijft een prestatie op zich!

venividivicious
Addicted Member
Addicted Member

Bericht door venividivicious » 14 okt 2019, 21:15

Goed gedaan allemaal, welkom bij de verslaafden.

gekapte
Oldie
Oldie

Bericht door gekapte » 14 okt 2019, 23:28

Bon, die eerste marathon dus. Eindhoven. De kop eraf. 44 lentes reeds op de teller.

Waar mijn passie eerder in het trail en boslopen liggen heb ik me toch laten overhalen om een keertje de weg op te zoeken. Bedankt GJW87 daarvoor. Zonder jouw aanzet was ik er nooit aan begonnen.
In het begin was het toch een knop omdraaien en eerder saai naar mijn zin maar door de afwisseling in de trainingen qua hs en tempo toch ergens de kadans gevonden om
er wat werk van te maken. Een maand voor Eindhoven de beslissing genomen ervoor te gaan.

Het verhaal van Eindhoven start voor me feitelijk in het begin van de taperweek. Eventjes de spiertjes losmaken en dan kunnen we ertegen was mijn gedacht. So far so good maar ik merkte toch wel een bepaalde pijn die bleef zeuren, in die mate dat ik op donderdag nogmaals een checkup liet doen. Mijn bekken dat gekanteld was werd al terug in kadans gebracht, de spieren die veel km's versleten en bitter weinig rust gekregen hadden de laatste trainingsmaand een losgooi maar nog ging die pijn net boven de enkel niet weg... Een potje hete zalf erop zei de Osteo en hop...
Op vrijdagavond sloeg de 'paniek' toch toe. Een hele dag een gloeiend gevoel dat niet afnam. Tot ik op zaterdagochtend via een acupuncturist die bij me in de zaak was een bijkomende mening vroeg. 2 Seconden later kwam het verdict: scheenbeenvliesontsteking. De wijze raad: koelen, ibruprofen slikken en rusten...... Ik voelde de grond onder me wegzakken en sloeg in ontkenningsmodus. Neen, dit kan en mocht niet waar zijn.....

Eens in Eindhoven ging de rollercoaster verder. De cold cream, voltarengel en ibruprofen werd verteerd, elk uur stiekem een duwtje op het pijnpunt om te zien of het al 'beter' was, maar natuurlijk werkt het zo niet... Het werd een woelige nacht...

Dan via tips van verschillende runners en uiteindelijk ook Fillou de knop omgedraaid. Ik zou de pijn moeten verbijten. Er was geen andere keuze.

Zondagochtend, nummertje afhalen en een voorzichte paar honderd meter testen. Ok, ik voel het nog maar ca va zeker.... Extra Stockx Tubes ter ondersteuning aan en hop.
Eens aan de start voelde ik me als slachtvee op de dodenwalk.... 42 KM voor de boeg met een been waar druk op stond bij de start. Fuck this, ik ga ervoor. Gecontroleerd afzien wordt mijn deel. Ik heb hier zoveel km's naartoe geleefd om niet -niet- te starten.

Mijn race werd mentaal in 4 gedeeld, netjes per schijf van 10km.
Mijn Fuelplan was ook vooraf netjes uitgestippeld. Maurten Gel op km 6 /11/ 17/23/28/33/38 en tussendoor de maurten 320 die ik in mijn summiere camel onder de vorm van 2x 500ml mee op pad had genomen. Voor de rest enkel water. Enkel na km 30 isotone van organisatie aangenomen.
Het eten de dagen vooraf was goed verlopen, genoeg gestapeld, voldoende gedronken, ook wat ORS, en carbo loading. Smorgens nog een zouttabletje ingenomen en dit op km 20 herhaald.
Ik had me vooraf voorgenomen: WAT er ook gebeurd, je ZAL je energie opnemen. Wanneer de geest en het lichaam moe wordt, de maag nee zegt word er al eens
gedacht 'nog effe uitstellen' Dit was geen optie, en bleek ook een goede zet te zijn.
Idem de waterbedeling. Ik weeg vlot over de 90kg, dus geen typische loper. Dus voldoende drinken. ELKE post om de 5km 2 bekers op zijn minst binnen (gezien ze vaak maar de helft of 3/4 vol zijn is dit samen nog maar een 300ml in totaal) dan soms nog een beker en wat sponzen over het lijf en door. Nergens onderweg buiten tussen km 23 en 26 wat minder gevoel een grote dip gehad. Fuelplan een 9/10 dus.

Het tempo: dit was van meet af aan ondergeschikt aan uitlopen. Waar mijn lsd tempo rondom de 5:30/ 5:45 situeert liep ik nu eerder rond de 5:50 maar dit in zone 4! ipv 1 of 2
Door de opgejaagdheid, zeurende enkel en de warmte lukte me het niet om die hs te laten zakken. Tijdens de verfrissingen ging het effe maar dit duurde geen 300 meter..
Heb lang achter een vlag gehangen waarvan ik dacht dat het de SUB4 was, maar het bleek de 4:15 te zijn. Dit was dan ook effe een mentale tegenslag. Bon het weze zo, stilletjes aan die achtergelaten en dan maar ergens tussenin blijven hodderen de hele rit. Eens km 32 voorbij begon voor mij het aftellen. Je draait richting de stad en je voelt dus mentaal de meet bij elke stap dichter komen. Op dat punt vallen echter de meeste slachtoffers. Maar ik dacht: niet met mij, niet met fucking mij!
Ik denk dat ik in deze sectie een paar honderd lopers en waggelende uitgeputte runners ben gepasseerd. Op km 37 zelfs mijn 'snelste' van de hoop kunnen doen. Dit stelt me dat ik wel de 'fond' heb om een deftige marathon te kunnen lopen. 2X heb ik onderweg luidop geroepen: Kust mijn kloten, i'm not giving up! De rest was dansen tegen de omslag der verzuring....
Eens het centrum door kwam de 'ereronde': de bomvolle Stratumseind! Kippenvel all over. Eens daardoor was het nog slechts een km, en daar om de hoek loerde alsnog de man met de hamer. Nog 800 meter, 800 lange meters, de benen vol de tank leeg, maar de meet en persoonlijke glorie tastbaar. 4u en 5 minuten. Telaat in actie geschoten om nog onder de 4 te duiken en ook geen zin meer om mezelf tot stilstand te lopen. Ik zou vrede moeten nemen met dit resultaat. En dat ben ik ook.
Iedere runner doet op zijn/haar niveau zijn stinkende best. De ene is getalenteerd, de andere niet. Wel ik kan dit bijzonder goed een plaats geven en heb voor mezelf uitgemaakt dat ik trots mag zijn op mijn arbeid. Ik heb evenveel bewondering voor iemand die Sub 3 Sub 4 of Sub 5 loopt.
Die marathon is enkel maar de kers van veel training, bij slecht weer, in de donker, de regen, bij nachte na een lange dagtaak, met een schaarste aan rust... Onder de gegeven omstandigheden zat er op dat moment bij die temperatuur niet veel meer in.
10 minuutjes na aankomst me in een Bushokje eventjes op een bankje gezet, de eerste berichtjes stromen binnen, waaronder die van Fillou, en idd, hij had gelijk, je bent nu officieel een MARATHONRUNNER! Voor eventjes me afgesloten van de wereld en die vochtige oogranden opgedroogd...

Eens in het beursgebouw nog een deugddoende massage ontvangen want de beentjes gingen richting krampen. En de ravage met de teentjes was zo mogelijk nog groter: 4 megablaren waaronder 1 bloedblaar die later in het hotel nog de vrijheid zou opzoeken. En die klauwende middelteen die vooraf extra bescherming had gekregen toch nog weeral blauw.... Ik had teensokken aan die kenmerkend zijn dat ze blaren vermijden... maar het is dus niet gelukt. Ik loop op HOKA's en had al langer het gevoel dat deze voor mensen met een hoger gewicht niet genoeg demping geven omdat ze te zachte afloop hebben. Na km 20 en met een gewijzigde tred om de enkel te ontlasten teveel gecrispeerd gelopen met alle gevolgen van dien. Het blijft voor mij zoeken naar een stevige baanschoen. Op dat vlak heb ik nog New Balance klaarliggen, getest en aangeraden door ene Manuela Soccol (bijzonder leuke en aangename dame overigens) Deze hebben iets meer stevigere zoolstructuur. We zullen ze later testen.

De marathon is voor mij een reis. Zoals die loopjes in de natuur een reis zijn. Daar in de rust vind ik mijn glorie ver van alle ogen. Maar vandaag heb ik kunnen ervaren hoe topsporters zich moeten voelen wanneer ze eer en glorie halen. Die km's door de joelende mensenmassa zitten in mijn mind geprent. En ze smaken naar meer...

To be continued...

Keep On Running...

fillou
Senior Member
Senior Member

Bericht door fillou » 15 okt 2019, 07:15

Knap! Indrukwekkend hoe je het analyseert en voorbereidt. En hoe je bij het vooropgestelde plan blijft. Op dat vlak (en nog een aantal andere: karakter) ben je een voorbeeld voor veel andere debutanten. Leuk dat mijn berichtjes een rol gespeeld hebben in jouw beleving. Het zal mijn aangeboren nieuwsgierigheid zijn, in combinatie met de noodgedwongen luiheid waar ik ook dit weekend weer mee te maken had, die daarvoor zorgt.

Vraagje: je gebruikte die Maurten-gels. Kan je vergelijken met andere, of loop je al van in het begin met deze? Zouden een stuk sterker zijn dan diegene die we al langer kennen?

Hoka .. ik ben er ook niet echt fan van. Ik heb daar ook blaren in. Weliswaar voor een deel omdat ik eens vier maanden met twee verschillende maten gelopen heb. Maar ook die achteraf, die wel gepast hadden moeten zijn, zorgden voor blaren en blauwe nagels.

Enneuh ... die tranen, die komen bij iedereen. Bij zo goed als élke marathon. Een jaar geleden mijn veertiende gelopen en ook daar was ik aan het snikken toen ik naar mijn vrouw belde vlak na de finish.

COPPENCIUS
Newbie
Newbie

Bericht door COPPENCIUS » 15 okt 2019, 08:00

Mooi verslag om te lezen!

Met betrekking tot het schoeisel, dit is voor iedereen anders.
Ikzelf loop met brooks omdat ik nogal de neiging heb om met mijn rechtervoet wat schuiner te lopen. Kende dit merk niet maar ben erbij terechtgekomen na een loopanalyse.

Het over de finishkomen blijft idd altijd een emotioneel moment, na mijn eerste dacht ik nooit meer maar ondertussen toch lekker verslaafd geraakt.

Geniet nog maar volop van u prestatie Gekapte ;)

gekapte
Oldie
Oldie

Bericht door gekapte » 15 okt 2019, 08:04

Op maurten overgeschakeld voor de mt omdat de maag een item is en blijft. Normaal gebruik ik sis isotone die zijn ok maar niet de powershot. Drank gebruik ik up energy van Unlimited power van hier achter de hoek. Veel toprenners er jaren trouwe klant waaronder tom boonen en co. Maar de maurten zijn gewoon the best. Meteen opname, effe erna weer energie en niks maaglast. Mijn mt uitstapjes zullen altijd maurten zijn. Daar stap ik niet meer van af. Meer een brijtje met zoute vanillesmaak. Effe in het mondje laten zitten om gevoel te hebben dat je ook iets eet. Neen, op dat vlak niks te klagen. Heb ook eens de technische uitleg gehad van specialist van runnerslab en toen helemaal overtuigd. En je hoeft dat dus geen maanden op voorhand uit tectesten. Heb er 2 lange mee gelopen op voorhand