Project nieuw stadion

Nieuws over Club Brugge: wedstrijdverslagen, opinies over Clubspelers, blessures etc.

Moderator: Moderators

Knopfler
Icoon
Icoon

Re: Project nieuw stadion

Bericht door Knopfler »

bemer schreef:
23 mei 2020, 19:02
Zeynep schreef:
23 mei 2020, 18:40
olhanense schreef:
23 mei 2020, 16:25
Als je dan toch iets wil bannen, doe dan maar het bier in de tribunes.
Dit dus. Veel ergerlijker dan occasioneel gsm-gebruik.
Akkoord dat je tijdens een match niet moet staan bellen (of erger: een jaar of 10 geleden eens iemand in West beneden een krant zien lezen tijdens de match), maar eens tussenstanden van andere wedstrijden checken of wat sfeer filmen of een foto nemen, daar erger ik me totaal niet aan.
Waar ik me wél aan erger, dan is het aan het constante verloop om bier te gaan halen, het gooien met bier, of het in groepjes staan pintelieren terwijl dus niemand in dat groepje naar de match kijkt. Als het je daarom te doen is, om met maten een pint te pakken op Club, blijf gewoon in de Extra-Time of het FCBKaffee.
Dat toestaan van eten en drank in de tribunes is een blunder van jewelste geweest voor de sfeerbeleving.
True!
Wanneer werd dat veranderd eigenlijk?
Maar bij ons valt nog mee. In Australië tijdens Perth - Sydney geweest en daar mag je dus om de 5 minuten rechtstaan omdat een of andere dwaze mongool nog een broodje wilt of een sprite of hotdog etc... Ik ben daar uitgeschoten dat het hier geen restaurant is maar voetbal. Gelukkig dat er een paar Engelsen achter mij zaten en mij gelijk gaven (ag). Er liepen daar per rij van die mongolen rond met drank en eten te verkopen staat hij daar voor u neus bij een belangrijke fase.

Ongelofelijk hoe dat soort dingen ook de ziel en de aandacht uit het volgen van de match haalt.

YanicN
Beloftespeler
Beloftespeler

Bericht door YanicN »

Sfeer zal gewoon evolueren zoals alles evolueert. Vroeger was dat vaak enigste vertier voor velen en nu eerder consumptie.

fcmalle
Bankzitter
Bankzitter

Bericht door fcmalle »

Zeynep schreef:
23 mei 2020, 14:25
Mekhi schreef:
23 mei 2020, 14:20
En bovendien willen ze de Zuid (nog meer) een familietribune maken. Dat passen die daar natuurlijk niet.
Opsplitsen: Zuid beneden voor NF, studenten, sfeer. Zuid boven als familietribune.
En de rook van de rookbommen en dergelijke komen dan in de familietribune terecht

Knopfler
Icoon
Icoon

Bericht door Knopfler »

Toch moet je snappen dat het concept één tribune die voor sfeer zorgt gedoemd is om te mislukken. En terecht zoals meerdere personen hier zeggen (Merret oa) dat die fameuse tribune in de Noord ook geen zekerheid zal zijn als je ziet wat er de laatste tijd van volk is bijgekomen en of we dat spel met 12000 zotten gaan kunnen vullen.

fcmalle
Bankzitter
Bankzitter

Bericht door fcmalle »

Knopfler schreef:
23 mei 2020, 20:10
Toch moet je snappen dat het concept één tribune die voor sfeer zorgt gedoemd is om te mislukken. En terecht zoals meerdere personen hier zeggen (Merret oa) dat die fameuse tribune in de Noord ook geen zekerheid zal zijn als je ziet wat er de laatste tijd van volk is bijgekomen en of we dat spel met 12000 zotten gaan kunnen vullen.
Als je er een sta-tribune van maakt met free standing zal het wel schuimen lijkt me. Je verbant op die manier de mensen die gewoon willen zitten. Indien oost beneden overdekt wordt lijkt het me daar nog het leukst veetoeven

Knopfler
Icoon
Icoon

Bericht door Knopfler »

We zullen zien zeker? Maar er zal verdomd zeer goed nagedacht worden en eigenlijk vanaf het nieuwe seizoen al nagedacht om enkele dingen te stroomlijnen naar de toekomst toe. Want ik vrees dat het allemaal niet zo simpel zal zijn zoals het papier oogt en zeker gezien de evolutie van het publiek de laatste jaren en hun kutgedrag die erbij komt.

Aron123
Publiekslieveling
Publiekslieveling

Bericht door Aron123 »

Maar santo, je gaat toch je verwachtingen moeten bijstellen. We gaan van 24.000 man naar wellicht 38.000 dan gemiddeld.

Je kan niet verwachten dat die 14.000 extra allemaal zich er vol voor gaan smijten of gaan schuimen. Zo werkt het gewoon niet meer. Zeker als je weet dat de sfeer nu al serieus niet meer is wat ze geweest is.

cors
Jeugdspeler
Jeugdspeler

Bericht door cors »

Knopfler schreef:
23 mei 2020, 20:23
We zullen zien zeker? Maar er zal verdomd zeer goed nagedacht worden en eigenlijk vanaf het nieuwe seizoen al nagedacht om enkele dingen te stroomlijnen naar de toekomst toe. Want ik vrees dat het allemaal niet zo simpel zal zijn zoals het papier oogt en zeker gezien de evolutie van het publiek de laatste jaren en hun kutgedrag die erbij komt.
Wat vooral niet voor sfeer zal zorgen is als de ene niet meedoet omdat de andere ermee gestart is of niet de exacte vorm van beleving zoals hij denkt.
Geen songs - enkel wedstrijdbeleving - …

En iedereen die zijn eigen beleving de enige echte clubwaardige vorm vindt.

Hassi
Publiekslieveling
Publiekslieveling

Bericht door Hassi »

Ik neem voortdurend mijn gsm als er discutabele fases zijn. Vroeger zat er 2min verschil op maar nu is dit een paar seconden en moet ik iedere keer "terugspoelen"?

joseba
Basisspeler
Basisspeler

Bericht door joseba »

Knopfler schreef:
23 mei 2020, 18:48
Djembe schreef:
23 mei 2020, 18:05
Santo denkt gewoon dat er zonder die gsm toestanden meer sfeer op de tribunes zal zijn. Zou wel eens bedrogen kunnen uitkomen, oorzaak van gebrek aan sfeer ligt niet aan gsm/internet gebruik
Ik vergelijk dat toch graag met concerten. Als mensen minder te staan filmen en meer opgaan in het concert kan dat voor een zalige beleving zorgen. Voor mij is dat enorm storend om in de Oost te staan en dat daar aan die ballustrade mensen 90 minuten aan een stuk daar staan filmen en voor wat eigenlijk? Is het daarom dat je naar Club komt?

En neen, niet iedereen hoeft sfeer maken maar wel in de match zitten. Iedereen doet het op zijn manier maar als het is om foto's te trekken voor social media en te staan filmen van ik ben er bij, blijf dan gewoon thuis. Afschuwelijk om tijdens concerten van die mannen voor uw neus te hebben en daar een heel concert te staan filmen ipv in het concert op te gaan.
Ik vind dat je gelijk hebt in deze, maar vrees dat je erg ontgoocheld zal worden. Volgens mij zal Smartphone en Social Media in de toekomst meer en meer deel gaan uitmaken van 'fanbeleving' en dus net een prominentere plaats krijgen tijdens de wedstrijd.

Freethielsupporter
W-Beveren

Bericht door Freethielsupporter »

joseba schreef:
23 mei 2020, 22:01
Knopfler schreef:
Djembe schreef:
Santo denkt gewoon dat er zonder die gsm toestanden meer sfeer op de tribunes zal zijn. Zou wel eens bedrogen kunnen uitkomen, oorzaak van gebrek aan sfeer ligt niet aan gsm/internet gebruik
Ik vergelijk dat toch graag met concerten. Als mensen minder te staan filmen en meer opgaan in het concert kan dat voor een zalige beleving zorgen. Voor mij is dat enorm storend om in de Oost te staan en dat daar aan die ballustrade mensen 90 minuten aan een stuk daar staan filmen en voor wat eigenlijk? Is het daarom dat je naar Club komt?

En neen, niet iedereen hoeft sfeer maken maar wel in de match zitten. Iedereen doet het op zijn manier maar als het is om foto's te trekken voor social media en te staan filmen van ik ben er bij, blijf dan gewoon thuis. Afschuwelijk om tijdens concerten van die mannen voor uw neus te hebben en daar een heel concert te staan filmen ipv in het concert op te gaan.
Ik vind dat je gelijk hebt in deze, maar vrees dat je erg ontgoocheld zal worden. Volgens mij zal Smartphone en Social Media in de toekomst meer en meer deel gaan uitmaken van 'fanbeleving' en dus net een prominentere plaats krijgen tijdens de wedstrijd.
Vermoedelijk wel, ik heb zo dacht ik al filmpjes gezien van stadions waar smartphones i nde lucht gestoken worden en er zo ook patronen gevormd kunnen worden. Of dat het gebruikt wordt voor de coördinatie van tifo's tijdens de match etc.

Knopfler
Icoon
Icoon

Bericht door Knopfler »

Aron123 schreef:
23 mei 2020, 20:30
Maar santo, je gaat toch je verwachtingen moeten bijstellen. We gaan van 24.000 man naar wellicht 38.000 dan gemiddeld.

Je kan niet verwachten dat die 14.000 extra allemaal zich er vol voor gaan smijten of gaan schuimen. Zo werkt het gewoon niet meer. Zeker als je weet dat de sfeer nu al serieus niet meer is wat ze geweest is.
Ik verwacht van mensen die beneden zitten dat ze hun keel opentrekken meer niet. Wie boven zit mag doen wat hij wilt maar dichtbij de spelers moeten we blijvend invloed voeren. Wat boven gebeurd in de andere tribunes kan aan mijn reet roesten maar beneden dan is het om op gelijk welke manier invloed te oefenen op het veld.

icecoldkillahh
Kapitein
Kapitein

Bericht door icecoldkillahh »

Er gaan stemmen op om de wifi uit te zetten tijdens de match, maar dat gaat niet veel uitmaken.

Het nieuwe stadion gaat een mijlpaal worden.
Of we krijgen een opflakkering. Of de sfeer is weg voorgoed.

fcb'er
Bankzitter
Bankzitter

Bericht door fcb'er »

Ik vermoed dat er meer supporters met de supporterclubs zullen meegaan als de bereikbaarheid moeilijker zal worden. Bussen zullen automatisch dicht bij stadion staan.

fcmalle
Bankzitter
Bankzitter

Bericht door fcmalle »

Vond dat idee van de kuip ook wel niet slecht. Benedenring volzetten met schuimers. Gekke East ooit al op tv gezien? Supporters voor de buis schijten hem al, wat moet dat niet zijn voor iemand als Van Damme destijds

jeans
Kapitein
Kapitein

Bericht door jeans »

straks een handleiding bij het ticket: wat mag en wat mag niet? :tutte:

MaxJack
Kapitein
Kapitein

Bericht door MaxJack »

jeans schreef:
23 mei 2020, 23:33
“BLIJF DAN THUIS HE” ~ jeans

jeans
Kapitein
Kapitein

Bericht door jeans »

MaxJack schreef:
23 mei 2020, 23:56
jeans schreef:
23 mei 2020, 23:33
“BLIJF DAN THUIS HE” ~ jeans
Dat was een ander topîc. :grin:

jeans
Kapitein
Kapitein

Bericht door jeans »

"Er zijn echter drie (groepen van) beslissingen die bepalend zijn voor de effecten van het project
en die als ontwikkelingsscenario’s moeten worden beschouwd:
- De beslissingen over het aantal oefenvelden dat verdwijnt en de plaats waar ze opnieuw
gelokaliseerd worden;
- De beslissingen over de plaats en de capaciteit van randparkings;
- De beslissingen over de plaats waar Cercle Brugge in de toekomst wedstrijden zal spelen"
........
- In het MER moet een inschatting gemaakt worden van het nodige aantal shuttlebussen om de
supportersstromen ordentelijk te verplaatsen.
- Ga ook na in hoeverre het openbaar vervoer nog beschikbaar is na de wedstrijden.
Ik zie uit naar deze antwoorden voor 1 juli. (tieddown)

en dit vind ik de beste : De parkeerbalans op zich kan ook beoordeeld worden. Een evenwichtige balans zou het
streefdoel moeten zijn. Wanneer te weinig parkeerplaatsen voorzien worden zal er immers
meer zoekverkeer en wildparkeren zijn, wanneer er te veel parkeerplaatsen voorzien worden
zullen supporters onvoldoende gestimuleerd worden om voor duurzame vervoermodi te
kiezen.

en in de marge :
Lijst met de instanties die niet gereageerd hebben:
- Agentschap Zorg en Gezondheid
- NMBS
https://mer.lne.be/merdatabank/uploads/merricht5980.pdf

Meulish
Beloftespeler
Beloftespeler

Bericht door Meulish »

joseba schreef:
23 mei 2020, 22:01
Knopfler schreef:
Djembe schreef:

Onlangs de live-dvd van David Gilmour (Pink Floyd) een stuk bekeken van in Pompei zoveel jaar later dat hij er weer optrad. Zie je mooi alle smartphones in de lucht. Groot verschil met toen ,gewoon genieten. Voor een concert zal ik mss wel even checken naar de smartphone maar tijdens versta ik niet waarom je nog moet filmen als er al duizend man staat te filmen. Genieten van het moment!

jeans
Kapitein
Kapitein

Bericht door jeans »

Hierbij de motivatie waarom de BS geen alternatief is voor Club :

"De ontwikkeling van een voetbalstadion op de Blankenbergse Steenweg, zoals voorzien in het GRUP afbakening van het regionaalstedelijk gebied Brugge – herneming, is niet langer te beschouwen als een redelijk/kansrijk alternatief. De projectdoelstelling om ten laatste tegen het seizoen 2023-2024 (en liefst reeds in het seizoen 2022-2023) een operationeel nieuw voetbalstadion te hebben, kan immers niet tijdig gerealiseerd worden. Zoals iervoor reeds toegelicht is de nood voor een nieuw voetbalstadion in Brugge nochtans zeer acuut zowel omwille
van veiligheids- en kwaliteitsredenen als omwille van de steeds strengere UEFA-normen voor voetbalstadions. In tegenstelling tot de Olympiasite moeten er voor de ontwikkeling op de Blankenbergse Steenweg immers nog twee juridische ‘belemmeringen’ worden weggenomen:
(1) er moet definitief uitsluitsel komen over de planologische invulling van de site; en
(2) Club Brugge bezit momenteel geen zakelijke rechten op de betrokken percelen. Hiertoe moeten eerst de nodige onteigeningen worden uitgevoerd. Zolang Club Brugge niet over zakelijke rechten beschikt over de percelen aan de Blankenbergse Steenweg, valt dit alternatief niet onder haar bevoegdheid.
Door de langdurige en onzekere afloop van de lopende vernietigingsprocedures bij de Raad van State, die nog 6 à 9 maanden dreigen te duren vooraleer er definitief juridisch uitsluitsel zal zijn over het lot van het voormeld GRUP en de nog te voeren onteigeningsprocedures, zal in het beste geval pas met de bouw van het nieuwe stadion kunnen worden gestart op het moment dat het voetbalstadion, conform de projectdoelstelling, al
operationeel moet zijn
. "

Brullie13
Basisspeler
Basisspeler

Bericht door Brullie13 »

Knopfler schreef:
Djembe schreef:

Toch enorm verschil met concerten vind ik, oa:

- concertzaal is donker en dan stoort zo een gsm licht enorm
- podium is relatief klein dat door iedereen vanaf ongeveer hetzelfde standpunt bekeken moet worden waardoor gsm in de lucht het zicht enorm kan beperken
- bovendien gaat een tribune in stijgende lijn naar achter toe en wordt uw zicht niet zo belemmerd dan tijdens concert waar iedereen meestal op gelijk niveau staat.

Gsmverbod tijdens optredens is iets waar ik al jaren voor pleit en al vaak ruzie voor heb gehad tijdens concerten (idem met tetterende mensen tijdens concert trouwens). Getuigt van weinig respect naar andere mensen en artiest toe. Toont ook aan dat filmpje hebben belangrijker is dan de concertbeleving op zich. Ik vraag me soms zelfs af waarom die mensen ticket kopen,

Ik zie dat toch anders bij een voetbalwedstrijd. Veel minder storend.

Herceg Medo
Sterkhouder
Sterkhouder

Bericht door Herceg Medo »

Ik dacht altijd dat Club een grote familie is: daar horen schuimers bij, maar ook tantes met de smartphone in hand, opa's met wandelstok, kleine mannetjes die gewoon hun helden willen zien en marginalen die es willen ontsnappen aan hun dagelijkse leven.

Geen enkele groep hoeft zich elitair op te stellen, iedereen draagt op zijn manier bij aan wat Club is... En ze staan er wel elke match!

Dus tijd dat sommigen hier van hun hoge paard komen.

MichielVC
Publiekslieveling
Publiekslieveling

Bericht door MichielVC »

Herceg Medo schreef:
24 mei 2020, 09:16
Ik dacht altijd dat Club een grote familie is: daar horen schuimers bij, maar ook tantes met de smartphone in hand, opa's met wandelstok, kleine mannetjes die gewoon hun helden willen zien en marginalen die es willen ontsnappen aan hun dagelijkse leven.

Geen enkele groep hoeft zich elitair op te stellen, iedereen draagt op zijn manier bij aan wat Club is... En ze staan er wel elke match!

2

timmy2002
Icoon
Icoon

Bericht door timmy2002 »

Herceg Medo schreef:
24 mei 2020, 09:16

'n ferme "like".