Transferzomer 2019

- Club heeft interesse in de 20-jarige winger Jonathan Amon van FC Nordsjaelland. Transferprijs ongeveer 3 miljoen euro (HNB)

- Japanse media maken gewag van interesse in spits Shinji Okazaki van Leicester.

Ivan Leko

Nieuws over Club Brugge: wedstrijdverslagen, opinies over Clubspelers, blessures etc.

Moderator: Moderators

BjeurnEngels
Senior Member
Senior Member

Re: Ivan Leko

Bericht door BjeurnEngels » 18 mei 2019, 09:54

Van de twijfels bij z'n aankomst naar een vertrek door de grote poort. Bedankt voor die mooie twee jaar Ivan.

HZ FCB
Senior Member
Senior Member

Bericht door HZ FCB » 18 mei 2019, 09:54

Zondag 90 minuten lang ILBA aub.

fcb78
Senior Member
Senior Member

Bericht door fcb78 » 18 mei 2019, 10:02

zwasie schreef:
18 mei 2019, 09:51
Robert_32 schreef:
18 mei 2019, 09:44
zwasie schreef:
18 mei 2019, 09:40

En als het straks minder draait ben je de eerste om het bestuur aan te vallen dat het dom was op Leko een gigantische duur en lang contract te geven .
Duidelijk dat je mij niet kent.

Ik ben ongelofelijke fan van Leko, altijd geweest. Ik zou hem nog verdedigen als we laatste staan.
Kan goed zijn.
Maar niemand weet wat er in de bestuurskamer en kleedkamer allemaal gebeurt is.

En Ivan zal dit ook niet zeggen in een artikel, want dan zou je jezelf niet goed verkopen.

Ivan denkt aan zijn eigen. Bestuur moet het grotere geheel voor zich houden
Spijtoptant Veljkovic? Dat is waarschijnlijk het probleem. Er zal wel nog het een en het ander naar boven komen.

zwasie
Oldie
Oldie

Bericht door zwasie » 18 mei 2019, 10:03

Denk ik eigenlijk niet.

Dan was dat al lang duidelijk geworden. Want niet vergeten dat ze Leko helemaal door het slijk hebben proberen te halen, was er echt iets geweest dan hadden ze dat toen wel gedaan.

Hans Supermans
Oldie
Oldie

Bericht door Hans Supermans » 18 mei 2019, 10:04

Don Bosko mag hier zijn verhaal eens doen. Hij wist toch waarom hij vertrekt?

Anyway ik hoop dat hij een heel mooie ploeg krijgt in het buitenland!

don bosko
Addicted Member
Addicted Member

Bericht door don bosko » 18 mei 2019, 10:07

Voorbijganger schreef:
18 mei 2019, 09:10
Dat interview is niet meteen verhelderend. Heel vreemd en jammer. Ik zal hem missen.
Wat verwacht je dan? Dat hij de vuile was in de pers gooit? Clubs zien zo'n dingen niet graag dus het is ook in zijn belang om nu waardig met alles om te gaan en niet na te trappen. Ook het slimste van hem, het is toch voorbij.

RuudRuudRuud
Oldie
Oldie

Bericht door RuudRuudRuud » 18 mei 2019, 10:13

Op zich vind ik dat contractvoorstel van Club zo slecht nog niet. Is toch geen teken van minder respect, maar gewoon slim handelen?
Vorig jaar speelden we zeer matige play-offs he.

Je kan ook de vraag omdraaien waarom Leko niet zo een contract tekent? Als je zeker bent van je stuk, maakt dat toch niet veel uit?

Robert_32
Oldie
Oldie
Vak: 312

Bericht door Robert_32 » 18 mei 2019, 10:19

RuudRuudRuud schreef:
18 mei 2019, 10:13
Op zich vind ik dat contractvoorstel van Club zo slecht nog niet. Is toch geen teken van minder respect, maar gewoon slim handelen?

Je kan ook de vraag omdraaien waarom Leko niet zo een contract tekent? Als je zeker bent van je stuk, maakt dat toch niet veel uit?
Omdat het belachelijk is, Sky gaat toch Froome geen voorstel doen waarbij zijn contract verlengd wordt als hij top 3 eindigt in de TDF. :crazy:

Vreemd hoe weinig dat zo een raar voorstel vinden.

Dat je een bonus krijgt als je een doelstelling haalt, ok, maar toch geen contractverlenging, zeker niet als je al met een starterscontract gestart bent om je te bewijzen, je je bewezen hebt en je dan nog eens moet bewijzen.

Kendrick
Oldie
Oldie

Bericht door Kendrick » 18 mei 2019, 10:24

Morgen mooi afscheid geven. Ik ga deze Clubman enorm missen.

BjeurnEngels
Senior Member
Senior Member

Bericht door BjeurnEngels » 18 mei 2019, 10:28

Robert_32 schreef:
18 mei 2019, 10:19
RuudRuudRuud schreef:

Omdat het belachelijk is, Sky gaat toch Froome geen voorstel doen waarbij zijn contract verlengd wordt als hij top 3 eindigt in de TDF. :crazy:

Dat je een bonus krijgt als je een doelstelling haalt, ok, maar toch geen contractverlenging, zeker niet als je al met een starterscontract gestart bent om je te bewijzen, je je bewezen hebt en je dan nog eens moet bewijzen.
Hangt er natuurlijk vanaf of zo'n voorstel eerder een uitzondering is of niet. Kan mij moeilijk voorstellen dat Club in het verleden nooit met zo'n clausules heeft gewerkt.

Hans Supermans
Oldie
Oldie

Bericht door Hans Supermans » 18 mei 2019, 10:28

Robert_32 schreef:
18 mei 2019, 10:19
RuudRuudRuud schreef:

Andere sport, he. Dat vergelijk je best niet.

Anders kunnen wij zoals in de MLB die transfer van 330 miljoen per jaar doen, zoals bij de Phillies, om meer volk in onze tribunes te krijgen.

Scripter
Oldie
Oldie

Bericht door Scripter » 18 mei 2019, 10:43

Het ga je goed coach, zolang het maar niet bij een ander Belgisch team is.

don bosko
Addicted Member
Addicted Member

Bericht door don bosko » 18 mei 2019, 10:44

Hans Supermans schreef:
18 mei 2019, 10:04
Don Bosko mag hier zijn verhaal eens doen. Hij wist toch waarom hij vertrekt?

Anyway ik hoop dat hij een heel mooie ploeg krijgt in het buitenland!
De grote lijnen van het verhaal zijn gekend. Leko krijgt van Mannaert en Verhaeghe de kans om als nobody trainer van Club te worden en is hen daar zeer erkentelijk voor. Hij tekent op dat moment dus ook een contract evenredig naar zijn status (een stuk lager dan 500k)

Hij zelf staat voor een gigantische uitdaging om MPH op te volgen en ziet met Engels en Izquierdo twee belangrijke spelers vertrekken. Hij wil een nieuwe manier van voetballen implementeren en gaat er Europees direct uit wat de druk enkel verhoogt.

Daarna krijgt hij de motor aan de praat, wordt het een fantastisch seizoen en wordt hij kampioen met Club.

Na dat eerste seizoen gaat hij aan tafel met Club waarbij aan hem wordt gevraagd wat hij wil. Dat was een meerjarig contract en een bijna verdubbeling van zijn loon. Dan zou hij nog altijd niet in de buurt zitten van wat MPH bijvoorbeeld had. Club weigerde en gaf als tegenvoorstel een contract voor één jaar en een kleine verhoging van zijn loon. Dit werd dan weer door Ivan geweigerd. Hij was ontgoocheld omdat hij vond dat hij nu wel al had laten zien waar hij voor stond en dat hij mee voor instant succes had gezorgd.

Daarna werd de boel wat op de lange baan geschoven. Dan komt oktober met propere handen. Ivan gaat de cel in en de dag erna is er een gesprek tussen Ivan, bestuur en Walter van Steenbrugge. Na dit gesprek bevestigde het bestuur hun vertrouwen in Ivan. Wederom een geste van het bestuur dat bij Ivan op enorm veel appreciatie en bijval kon rekenen.

Net daarna komen de moeilijke maanden met de blessures en de mindere resultaten en het blijft stil rond de situatie van Ivan. Hij klopt zelf niet aan bij het bestuur maar verbaast er zich wel over dat hij niks meer van hen hoort en dat ze hem dus precies wel zonder slag of stoot willen laten gaan.

Na 19 op 48 in competitie krijgt hij van het bestuur een ultimatum voor het tweeluik thuis tegen Salzburg en Genk. 1 van die matchen verliezen en de samenwerking zou beëindigd worden. Club won onverhoopt nog van Salzburg en Mannaert liep er na die match niet echt amused bij. Ook tegen Genk werd gewonnen. Het momentum om hem eventueel te ontslagen was daarmee ook weg.

Vier dagen later volgde de uitmatch op Salzburg. Club had een bekende ex coach uit de Bundesliga uitgenodigd in Salzburg. De naam ga ik hier niet zetten, maar deze was drie maanden geleden hun nummer one target. Deze sliep doodleuk in hetzelfde hotel als de staf en de spelers. Als deze het hotel binnen kwamen na een training zagen ze Mannaert doodleuk met die coach in de lobby van het hotel zitten praten.

Toen kwamen die persartikels dat hij een ego maniac is etc. De clan Leko kent ook de journalist van HLN die deze artikels schreef en ze weten via die bron dat dit artikel georkestreerd werd vanuit het bestuur van Club. Dat verklaart ook zijn emotionele uitlatingen in persconferenties betreffende deze artikels en de onduidelijkheid over zijn contract.

Club bleef intussen publiek verklaren dat ze met hun coach zouden zitten op 20 mei terwijl er helemaal zo geen afspraak was. Ivan heeft toen voor zichzelf uitgemaakt dat het klaar was en dat ze hem op 20 mei nog mochten bieden wat ze wilden, voor hem was het over. Daarna heeft hij zich als een bezetene op de titelstrijd gestort. De rest is gekend en is geschiedenis.

Scripter
Oldie
Oldie

Bericht door Scripter » 18 mei 2019, 10:47

Aha, ik mocht destijds niet suggereren dat de behaalde resultaten voor veel coaches gewoon ontslag zouden betekenen.
Dan was je een basher. Ondanks verzachtende omstandigheden, kon dat imo op dat moment gewoon.

Jack Frost
Addicted Member
Addicted Member

Bericht door Jack Frost » 18 mei 2019, 10:55

Degoutant dat verhaal van die nieuwe coach

Robert_32
Oldie
Oldie

Bericht door Robert_32 » 18 mei 2019, 11:02

Duidelijk dat Leko beter verdient dan dit bestuur.

Aron123
Oldie
Oldie

Bericht door Aron123 » 18 mei 2019, 11:03

Triest als dit waar is.

RuudRuudRuud
Oldie
Oldie

Bericht door RuudRuudRuud » 18 mei 2019, 11:03

Toen kwamen die persartikels dat hij een ego maniac is etc. De clan Leko kent ook de journalist van HLN die deze artikels schreef en ze weten via die bron dat dit artikel georkestreerd werd vanuit het bestuur van Club. Dat verklaart ook zijn emotionele uitlatingen in persconferenties betreffende deze artikels en de onduidelijkheid over zijn contract.

Sorry, maar dat geloof ik echt niet.

Jack Frost
Addicted Member
Addicted Member

Bericht door Jack Frost » 18 mei 2019, 11:07

RuudRuudRuud schreef:
18 mei 2019, 11:03

Daar heb ik ook moeite mee. Dan zou Ivan toch niet meer positief kunnen zijn t.o.v. ons bestuur?

Glenpa
Moderator

Bericht door Glenpa » 18 mei 2019, 11:07

RuudRuudRuud schreef:

Euhm. Garrido?
Club speelt het spelletje hard hoor. Maar dat doen alle ploegen (of moeten ze doen).

don bosko
Addicted Member
Addicted Member

Bericht door don bosko » 18 mei 2019, 11:09

Jack Frost schreef:
18 mei 2019, 11:07
RuudRuudRuud schreef:

Daar heb ik ook moeite mee. Dan zou Ivan toch niet meer positief kunnen zijn t.o.v. ons bestuur?
Als je weet dat je van een coach af wilt terwijl die plots toch weer kampioen lijkt te kunnen worden en er 27.000 man aan die man z'n voeten ligt dan kan het wel helpen om de perceptie rond die man een bepaalde richting uit te duwen.

Hans Supermans
Oldie
Oldie

Bericht door Hans Supermans » 18 mei 2019, 11:11

Straf verhaal als het klopt, makker. Dat opent inderdaad wel wat ogen.

Van minuut 1 tot minuut 90 zijn naam scanderen aub.

Kendrick
Oldie
Oldie

Bericht door Kendrick » 18 mei 2019, 11:13

#OneFamily #WeNeverWalkAlone

Robert_32
Oldie
Oldie

Bericht door Robert_32 » 18 mei 2019, 11:18

Stel je voor dat Leko door die blunder van Horvath tegen Salzburg ontslagen werd :confused:

Wie ontslaat er trouwens nog een coach in februari, dan kun je toch niks meer redden?
Geen trainigkamp of window meer.

Zucht...

SWIM_1891
Oldie
Oldie

Bericht door SWIM_1891 » 18 mei 2019, 11:20

Wie zou die buitenlandse coach dan zijn?