Transferzomer 2019

- Club heeft gesprekken aangeknoopt met Tottenham omtrent Victor Wanyama. Een bod van 8 miljoen pond (€8.7 miljoen) ligt op tafel, alsook een uitleenbeurt. (Britse media + bevestiging HLN)

- Middenvelder Ousseynou Diagne is op test bij de beloften, maar sluit bij een positieve beslissing aan bij de A-kern. Hij speelt momenteel bij Le Mans (HLN)

- Een bod van €1.8 miljoen euro op winger Thembinkosi Lorch werd geweigerd (Zuid-Afrikaanse media)

Wielerseizoen 2019

Alles over andere sporten

Moderator: Moderators

twaalfde man
Addicted Member
Addicted Member

Re: Wielerseizoen 2019

Bericht door twaalfde man » 16 aug 2019, 11:02

Hassi schreef:
16 aug 2019, 10:58
twaalfde man schreef:
16 aug 2019, 10:24
Victor Campenaerts verlaat Lotto Soudal en trekt naar Team Dimension Data.

Net als bij Benoot heb ik het gevoel dat TDD geen stap voorwaarts is voor Campenaerts. TDD leek enkele jaren geleden op weg om een vaste waarde te worden in het peloton. Maar momenteel momenteel manifesteert deze ploeg als een bende "grijze muizen op een fiets". Ik hoor ook weinig positieve commentaren van renners die er de voorbije jaren actief waren.

Hopelijk vindt VC er een omgeving om weer te presteren.
Is dat al zeker?
voor zover ik weet nog niet getekend, maar ik begrijp dat hij weinig alternatieven heeft.

Freethielsupporter
W-Beveren

Bericht door Freethielsupporter » 16 aug 2019, 11:09

twaalfde man schreef:

Net als bij Benoot heb ik het gevoel dat TDD geen stap voorwaarts is voor Campenaerts. TDD leek enkele jaren geleden op weg om een vaste waarde te worden in het peloton. Maar momenteel momenteel manifesteert deze ploeg als een bende "grijze muizen op een fiets". Ik hoor ook weinig positieve commentaren van renners die er de voorbije jaren actief waren.

Wat wel goed is voor hem, BMC heeft samen met Specialized toch de beste tijdritfietsen van het peloton. Dus in dat opzicht kan het voor hem als tijdrijder wel een stap voorwaarts zijn. Of die veel samen trainen en/of trainingskampen organiseren weet ik niet, maar Campenaerts deed dat nu eigenlijk al alleen. Maar voor een tijdrijder als hem is het materiaal toch een van de belangrijkste punten.

Ik ben wel benieuwd naar de ploeg die TDD volgend jaar gaat hebben, want voorlopig hebben ze nog maar weinig renners effectief onder contract en zou er wel wat budget vrij moeten komen met oa een vertrek van Cavendish. Hopelijk kunnen ze toch wat een verjonging doorvoeren, want dit seizoen hadden die toch echt een oude ploeg met 17 renners die 30+ zijn en 10 jonger, bij DQS bv is dat eerder omgekeerd en als je interviews van die "oudere" renners bij DQS hoort, zeggen die toch vaak dat ze door die jongere renners ook meer gemotiveerd blijven om tot het uiterste te gaan iedere dag. Want die jongeren (de meesten toch) doen dat ook om hun carrière te maken.

Het probleem dit jaar is bij hen ook wat dat ze wel kwaliteitsvolle renners hebben, maar weinig tot geen echte afwerkers. Want Cavendish is gewoon niet op niveau (hoe dat komt blijft wel een raadsel, maar hoe slecht hij dit seizoen heuvels/bergjes over gaat is toch zorgwekkend). Maar veel topsprinters zijn er niet op de markt natuurlijk, Viviani is al weg en Bennet zie ik ook niet direct naar daar gaan. Kittel is er nog, maar ja, dat is ook een gigantisch vraagteken. Lawless en Halvorsen zijn dan weer niet dé toptalenten in de sprint. Iemand als Danolio zou voor hen ideaal geweest zijn, daar hadden ze wel een paar overwinningen mee kunnen pakken bv.

Het zou voor hen ook interessant kunnen zijn om volgend seizoen voor Groenewegen te gaan met de vele klassementsmannen bij Jumbo en een team rond hem te bouwen. Dan verzeker je je toch ook van wat overwinningen.

Freethielsupporter
W-Beveren

Bericht door Freethielsupporter » 16 aug 2019, 11:38

Mattia Cattaneo nu officieel naar DQS, na 3 jaar in een procontinentale ploeg nu dus terug in de WT op 28-jarige leeftijd.
Lijkt mij op papier een verbetering tov Capecchi.

Alleszins, na Almeida, Bagioli en de verlengingen van Knoxx en Serry nog iemand voor de bergen erbij. Waar dan volgende zomer mogelijks Vansevenant ook bijkomt.

Polle
Oldie
Oldie

Bericht door Polle » 16 aug 2019, 12:27

Allemaal goed en wel die transfers van klimmers, maar zonder kopman in de bergen riskeren die toch wat in niemandsland te gaan zwerven in de ploeg

Freethielsupporter
W-Beveren

Bericht door Freethielsupporter » 16 aug 2019, 12:54

Polle schreef:
16 aug 2019, 12:27
Allemaal goed en wel die transfers van klimmers, maar zonder kopman in de bergen riskeren die toch wat in niemandsland te gaan zwerven in de ploeg
Remco zal de kopman zijn he, gezien zijn resultaten nu en het programma dat ze hem willen laten rijden, zal de planning zijn om volgend jaar meer rondjes met bergen te laten rijden voor het klassement en dan heeft hij jongens nodig die in de bergen kunnen rijden, zelfs in de ronde van België kwamen ze op dat vlak al in de problemen.
Voor de rest kunnen ze ook alleen hun kans gaan, dat deed Cattaneo bv ook al in de Giro.

Kassei Stamper
Senior Member
Senior Member

Bericht door Kassei Stamper » 16 aug 2019, 13:22

Freethielsupporter schreef:
16 aug 2019, 11:38
Mattia Cattaneo nu officieel naar DQS, na 3 jaar in een procontinentale ploeg nu dus terug in de WT op 28-jarige leeftijd.

Alleszins, na Almeida, Bagioli en de verlengingen van Knoxx en Serry nog iemand voor de bergen erbij. Waar dan volgende zomer mogelijks Vansevenant ook bijkomt.
Nu staan ze op 21 renners voor volgend seizoen. Enkel Cavanga, Vakoc en Capecchi zijn nog aflopend, de rest heeft onderdak. Bennett en Vansevenant worden nog genoemd. Ook Ballerini werd even genoemd, maar daar is het al even windstil rond.

IK zou toch ook nog een versterking voor het klassieke team willen precies.

Freethielsupporter
W-Beveren

Bericht door Freethielsupporter » 16 aug 2019, 13:39

Kassei Stamper schreef:
16 aug 2019, 13:22

Nu staan ze op 21 renners voor volgend seizoen. Enkel Cavanga, Vakoc en Capecchi zijn nog aflopend, de rest heeft onderdak. Bennett en Vansevenant worden nog genoemd. Ook Ballerini werd even genoemd, maar daar is het al even windstil rond.

Ballerini zou ook eentje kunnen zijn voor de klassieke kern in sommige van die voorjaarskoersen en mogelijks ook voor de leadout voor de sprinters, voor de rest gaat er vooral geschoven worden in de klassieke kern lijkt mij, Sénéchal en Asgreen schuiven een bank naar voor komend voorjaar en enkel Gilbert is weg. Daarbij komt dan ook nog Alaphilippe die de ronde van Vlaanderen gaat rijden en Jungels die ook wil meedoen in het Vlaamse voorjaar.

Alaphilippe, Asgreen, Jungels, Lampaert, Sénéchal en Stybar als mannen voor de finales en Declercq, Steels, Val Lerberghe, Keisse en dan ook mogelijks Ballerini als helpers, dat lijkt mij al zeer ruim om uit te kiezen. In de voorjaarskoersen waar er vaak een sprint is, gaat daar dan ook nog Hodeg/Jakobsen bijkomen (of Bennett als die zou komen en volgens de media zou die dan weer Shane Archbold meenemen).

Kassei Stamper
Senior Member
Senior Member

Bericht door Kassei Stamper » 16 aug 2019, 13:43

16 aug 2019, 13:39
Kassei Stamper schreef:

Ballerini zou ook eentje kunnen zijn voor de klassieke kern in sommige van die voorjaarskoersen en mogelijks ook voor de leadout voor de sprinters, voor de rest gaat er vooral geschoven worden in de klassieke kern lijkt mij, Sénéchal en Asgreen schuiven een bank naar voor komend voorjaar en enkel Gilbert is weg. Daarbij komt dan ook nog Alaphilippe die de ronde van Vlaanderen gaat rijden en Jungels die ook wil meedoen in het Vlaamse voorjaar.

Alaphilippe, Asgreen, Jungels, Lampaert, Sénéchal en Stybar als mannen voor de finales en Declercq, Steels, Val Lerberghe, Keisse en dan ook mogelijks Ballerini als helpers, dat lijkt mij al zeer ruim om uit te kiezen. In de voorjaarskoersen waar er vaak een sprint is, gaat daar dan ook nog Hodeg/Jakobsen bijkomen (of Bennett als die zou komen).
Benieuwd of Bennett of Ballerini in orde gaan komen. Hangt nu al lang in de lucht he.

Freethielsupporter
W-Beveren

Bericht door Freethielsupporter » 16 aug 2019, 13:47

Kassei Stamper schreef:
16 aug 2019, 13:43
Kassei Stamper schreef:

Alaphilippe, Asgreen, Jungels, Lampaert, Sénéchal en Stybar als mannen voor de finales en Declercq, Steels, Val Lerberghe, Keisse en dan ook mogelijks Ballerini als helpers, dat lijkt mij al zeer ruim om uit te kiezen. In de voorjaarskoersen waar er vaak een sprint is, gaat daar dan ook nog Hodeg/Jakobsen bijkomen (of Bennett als die zou komen).
Benieuwd of Bennett of Ballerini in orde gaan komen. Hangt nu al lang in de lucht he.
Dat wel, maar van bv Almeida en Cattaneo was ook al lang sprake, net als van andere deals die wat op zich laten wachten, het is vaak gewoon een kwestie van de jusite mensen op de jusite plaats amen krijgen om alles te ondertekenen ook. EN Bennett is zijn waarde constant aan het verhogen, dus die zal voorlopig niet gehaast zijn.

De 2 testers nu waren ook eerder klassieke types dacht ik (toch zeker Gaze), de ene een heel groot talent in het mountainbiken en de andere iemand met een sprint na een geaccidenteerd parcours.

Kassei Stamper
Senior Member
Senior Member

Bericht door Kassei Stamper » 16 aug 2019, 13:54

16 aug 2019, 13:47
Kassei Stamper schreef:

Dat wel, maar van bv Almeida en Cattaneo was ook al lang sprake, net als van andere deals die wat op zich laten wachten, het is vaak gewoon een kwestie van de jusite mensen op de jusite plaats amen krijgen om alles te ondertekenen ook. EN Bennett is zijn waarde constant aan het verhogen, dus die zal voorlopig niet gehaast zijn.

De 2 testers nu waren ook eerder klassieke types dacht ik (toch zeker Gaze), de ene een heel groot talent in het mountainbiken en de andere iemand met een sprint na een geaccidenteerd parcours.
Da's inderdaad waar. Bennett zei dat er de komende weken nieuws ging zijn. En HLN berichte paar dagen geleden al alsof de deal rond was.

Freethielsupporter
W-Beveren

Bericht door Freethielsupporter » 16 aug 2019, 14:03

Kassei Stamper schreef:
16 aug 2019, 13:54
16 aug 2019, 13:47
Kassei Stamper schreef:

Da's inderdaad waar. Bennett zei dat er de komende weken nieuws ging zijn. En HLN berichte paar dagen geleden al alsof de deal rond was.
Ik verwacht dat hij met nieuws gaat komen voor de vuelta, dat lijkt mij het meest logische gezien zijn eigen uitspraak.

SlicedDolfin
Junior Member
Junior Member

Bericht door SlicedDolfin » 16 aug 2019, 14:56

16 aug 2019, 11:09
twaalfde man schreef:

Wat wel goed is voor hem, BMC heeft samen met Specialized toch de beste tijdritfietsen van het peloton. Dus in dat opzicht kan het voor hem als tijdrijder wel een stap voorwaarts zijn. Of die veel samen trainen en/of trainingskampen organiseren weet ik niet, maar Campenaerts deed dat nu eigenlijk al alleen. Maar voor een tijdrijder als hem is het materiaal toch een van de belangrijkste punten.

Ik ben wel benieuwd naar de ploeg die TDD volgend jaar gaat hebben, want voorlopig hebben ze nog maar weinig renners effectief onder contract en zou er wel wat budget vrij moeten komen met oa een vertrek van Cavendish. Hopelijk kunnen ze toch wat een verjonging doorvoeren, want dit seizoen hadden die toch echt een oude ploeg met 17 renners die 30+ zijn en 10 jonger, bij DQS bv is dat eerder omgekeerd en als je interviews van die "oudere" renners bij DQS hoort, zeggen die toch vaak dat ze door die jongere renners ook meer gemotiveerd blijven om tot het uiterste te gaan iedere dag. Want die jongeren (de meesten toch) doen dat ook om hun carrière te maken.

Het probleem dit jaar is bij hen ook wat dat ze wel kwaliteitsvolle renners hebben, maar weinig tot geen echte afwerkers. Want Cavendish is gewoon niet op niveau (hoe dat komt blijft wel een raadsel, maar hoe slecht hij dit seizoen heuvels/bergjes over gaat is toch zorgwekkend). Maar veel topsprinters zijn er niet op de markt natuurlijk, Viviani is al weg en Bennet zie ik ook niet direct naar daar gaan. Kittel is er nog, maar ja, dat is ook een gigantisch vraagteken. Lawless en Halvorsen zijn dan weer niet dé toptalenten in de sprint. Iemand als Danolio zou voor hen ideaal geweest zijn, daar hadden ze wel een paar overwinningen mee kunnen pakken bv.

Het zou voor hen ook interessant kunnen zijn om volgend seizoen voor Groenewegen te gaan met de vele klassementsmannen bij Jumbo en een team rond hem te bouwen. Dan verzeker je je toch ook van wat overwinningen.
Ja op die van BMC zal Victor vast en zeker sneller gaan dan z'n Ridley....

il borso bianco
Addicted Member
Addicted Member

Bericht door il borso bianco » 16 aug 2019, 16:13

Hodeg met zege 57 voor QST dit seizoen.

il borso bianco
Addicted Member
Addicted Member

Bericht door il borso bianco » 16 aug 2019, 16:17

Kassei Stamper schreef:
15 aug 2019, 16:55
Bamin schreef:
15 aug 2019, 16:32
Wie is dat wijf dat daar het interview doet?
Tieneke Van De Velde
Zelf in het Spaans klinkt die irritant.

Analist
Newbie
Newbie

Bericht door Analist » 16 aug 2019, 17:53

il borso bianco schreef:
16 aug 2019, 16:13
Hoeveel hadden ze er vorig seizoen?

AlohaFromHell
Senior Member
Senior Member

Bericht door AlohaFromHell » 16 aug 2019, 18:02

Analist schreef:
16 aug 2019, 17:53
il borso bianco schreef:
75

OP het zelfde moment vorig jaar hadden ze 56 zeges.

Freethielsupporter
W-Beveren

Bericht door Freethielsupporter » 16 aug 2019, 18:18

AlohaFromHell schreef:
16 aug 2019, 18:02
Analist schreef:
16 aug 2019, 17:53
il borso bianco schreef:
75

OP het zelfde moment vorig jaar hadden ze 56 zeges.
Momenteel dus 1 zegge achter op het schema van vorig jaar dus, want eigenlijk hebben ze "maar" 55 overwinningen, die van het EK tellen niet mee aangezien de renners daar voor de ploeg van een land rijden.

Kassei Stamper
Senior Member
Senior Member

Bericht door Kassei Stamper » 16 aug 2019, 18:45

Hodeg had ik niet verwacht. Knappe overwinning wel van hem.

twaalfde man
Addicted Member
Addicted Member

Bericht door twaalfde man » 16 aug 2019, 21:18

RIP Felice Gimondi.

Een renner die veel respect afdwong door zijn positieve manier van koersen!

il borso bianco
Addicted Member
Addicted Member

Bericht door il borso bianco » 16 aug 2019, 22:34

Sympathieke man ook.
R.I.P.

Hassi
Oldie
Oldie
Vak: 425

Bericht door Hassi » 17 aug 2019, 11:50

Hans Supermans
Oldie
Oldie

Bericht door Hans Supermans » 17 aug 2019, 11:59

Moet Iljo nu echt zo’n marginale pet op hebben? Spijtig, want is in het echt een toffe gast.

Kassei Stamper
Senior Member
Senior Member

Bericht door Kassei Stamper » 17 aug 2019, 15:54

Afbeelding

il borso bianco
Addicted Member
Addicted Member

Bericht door il borso bianco » 18 aug 2019, 16:29

De Plus (buiging)