Visser

Nieuws over Club Brugge: wedstrijdverslagen, opinies over Clubspelers, blessures etc.

Moderator: Moderators

Black Knight
Junior Member
Junior Member

Re: Visser

Bericht door Black Knight » 13 feb 2020, 18:09

Schwalbe04 schreef:
13 feb 2020, 16:53
Black Knight schreef:
13 feb 2020, 14:09
BORIS DE BEER schreef:
13 feb 2020, 14:05

Standard-collega ziet het andersom.
Volgens hem heeft Visser doelbewust Brugge bevoordeeld ("penaltygeval"/Deli rood)

Als iedereen niet tevreden is ben je een slechte ref zeker
rood Deli? voor die fout die eigenlijk geen fout waard was?

Niemand tevreden, zelfs een neutrale supporter is niet tevreden ... maar dat is dan over de kwaliteit van het spel op het veld.
Minstens 4 zo'n matchen dus in de PO's! hoe hatelijk, voor zo'n matchen heb je toch liever de er geen PO's zijn.
Om nog maar te zwijgen van de duik van Bastien die net geen penalty was. Hallucinant
Idd!!

Black Knight
Junior Member
Junior Member

Bericht door Black Knight » 13 feb 2020, 18:18

Thomazz schreef:
13 feb 2020, 16:46
Meer algemene reactie hier - niet specifiek op Visser z'n tussenkomsten.

Twee minuten extra tijd, dat was toch gewoon om ermee te lachen ? De match heeft de tweede helft meer stilgelegen dan er werd gevoetbald. Men moet dringend eens vaste regels vastleggen voor die extra tijd, want ik vind het persoonlijk enorm frustrerend dat daarmee omgegaan wordt als in een random number generator.

Ik weet dat voetbal een sport is waarin overtredeningen soms wat moeilijk in definities vast te leggen zijn. Echter zijn er een paar die wel gedocumenteerd kunnen worden. Maar ook op die dingen grijpt men random in. Simpel voorbeeld van zo'n regel is truitje uitdoen bij een doelpunt. Ik vind het een enorm achterlijke regel, maar hij is er wel - quasi altijd wordt dus de kaart getrokken. Gelijkaardige regels in mijn ogen zijn : het VAR-teken maken of duidelijk vragen achter een gele kaart. Even makkelijk vast te stellen, even makkelijk te bestraffen en bovendien veel irritanter dan het truitje uitdoen. Ik zie gisteren Standard-spelers dat doen, maar er is niemand die erop grijpt. Dat random gebruiken van regeltjes, het irriteert mij enorm.

Visser is verder goed in waar alle refs goed in zijn : geen beslissingen nemen. Een opstootje dat bezig is - in plaats van de aanstoker te nemen - altijd twee spelers naar zich roepen en ze beiden geel geven. Ik denk dan aan de fase waar Vormer geel krijgt, terwijl hij zelf eerst wordt vastgegrepen. Hetzelfde bij de corners, roep de twee spelers bij je en zeg : foei foei, niet meer trekken. Spelers luisteren zelfs niet. What a waste of time.

Laatste punt : wel makkelijk voetballen als je Carcela bent. De ene doodschop na de andere gegeven in vorige matchen zonder ook maar enige vorm van bestraffing, maar gisteren bij elk mannelijk contact vallen en telkens de fout meekrijgen. Het lijkt alsof de refs hem gewoon beschermen.

En Zinho : sorry, als je als een man wil verdedigen, moet je ook als een man incasseren. Geen respect voor dat soort sujetten.
persoonlijk had ik voor zo'n match en bij 0-0 ook geopteerd voor amper 2 minuten. Er werd ook niet gevoetbald maar constant gemekkerd en fouten gemaakt, al lag dat volgens mij wel voor deel aan Visser zelf.µ

en wat de opstootjes betreft, dat is eigenlijk een instructie die al jaren gegeven wordt. De aanstoker en deze die reageert geel. Gisteren vond ik die van Vormer belachelijk. Maar Diatta reageert dan bijvoorbeeld op Amallah, daar kreeg dan Amallah alleen geel. Nu ja, vind ik dat een goeie regel beiden geel? In veel gevallen wel, maar zeker niet altijd.
Of neem nu die scheidsrechtersbal omdat er iemand van Standard (Vanheusden) lag te janken op de grond. De keeper kreeg de scheidsrechtersbal, maar zag iedereen waarom? Ik weet al waarom Visser verkeerd was, eerst en vooral was de bal reeds buiten de carré en ten tweede denk ik dat het zelfs Vanaken was die de bal had. Wat dus een scheidsrechtersbal voor Club net buiten de carré moest zijn.
Allemaal zaken waar ik zelf irritant van wordt.

Conclusie: Visser floot zeker in de 2de helft (ik zag enkel die) te veel en te snel, mocht gerust wat meer toelaten.

Ensiferum
Moderator

Bericht door Ensiferum » 13 feb 2020, 23:22

Een 5 en een 6 in de gazet. De enige verantwoording is dat ze de scheidsrechter zien als slachtoffer van de twee ploegen, eerder dan als actieve actor die een rol speelt in de match.

Ik ben zeer blij dat we de tijden van unanieme heksenjacht tegenover de scheidsrechters zijn gepasseerd. Maar als zo vaak in de geschiedenis helt de pendulum te veel naar de andere kant: de scheidsrechters moeten naast de 'grote' beslissingen in een match quasi geen verantwoording meer afleggen. Dit terwijl het omgekeerde, een verkeerd gefloten penalty maar daarbuiten een vlekkeloze match, een beter resultaat is gedurende een match van 90'.

Ik vind niet dat we benadeeld zijn door Visser, of dat die zelfs van enige partijdigheid blijk gaf. Hij maakte eerder kenbaar dat hij het niveau niet meester kon. Eerder dan aan individuele kwaliteiten, ligt dat aan de opvolging en beoordling die wordt gehandhaafd binnen onze arbitrage. De figuren die daarvoor instaan zijn zelden de kop van jut.

Aangezien de heren journalist vlotjes 6jes en 5jes blijven uitdelen voor een prestatie die niet voldoet, kan je ook niet anders concluderen dan dat ze matchen zoals die van gisteren mee in de hand werken. Waarvoor dank, ik hoop dat jullie ervan genoten hebben.

Nero
Oldie
Oldie

Bericht door Nero » 14 feb 2020, 09:26

Black Knight schreef:
13 feb 2020, 18:18
persoonlijk had ik voor zo'n match en bij 0-0 ook geopteerd voor amper 2 minuten. Er werd ook niet gevoetbald maar constant gemekkerd en fouten gemaakt, al lag dat volgens mij wel voor deel aan Visser zelf.
Hoe bedoel je, "geopteerd" voor 2 minuten. Er zou helemaal geen arbitraire (haha) keuze mogen zijn. Gewoon effectief het aantal minuten dat verloren is gegaan door blessures, wissels, opstootjes, etc. bijtellen. Punt, gedaan - geen visies, geen opties, gewoon feiten.

de laatste roebel
Junior Member
Junior Member

Bericht door de laatste roebel » 14 feb 2020, 09:40

Hij moet toch kunnen aanvoelen hoe zo'n match gespeeld wordt? Hoe kan het dat er op een bepaald moment 10-20 discrepantie is in gemaakte fouten?

Het doet me denken aan wat een scheidsrechter me ooit zei nadat in een tot dan toe faire maar potige wedstrijd iemand hard werd aangepakt. Ik zeg hem dat hij deze actie harder had moeten bestraffen omdat het uit de hand aan het lopen was. hij antwoordde dood leuk dat ik hem niets van de psychologie van de wedstrijd moest leren.
Een aanval later gaat er eentje nog harder in en de poppen waren finaal aan het dansen.

zo'n gevoel heb ik ook vaak bij visser.

MichielVC
Oldie
Oldie

Bericht door MichielVC » 14 feb 2020, 09:42

Nero schreef:
14 feb 2020, 09:26
Black Knight schreef:
persoonlijk had ik voor zo'n match en bij 0-0 ook geopteerd voor amper 2 minuten. Er werd ook niet gevoetbald maar constant gemekkerd en fouten gemaakt, al lag dat volgens mij wel voor deel aan Visser zelf.
Hoe bedoel je, "geopteerd" voor 2 minuten. Er zou helemaal geen arbitraire (haha) keuze mogen zijn. Gewoon effectief het aantal minuten dat verloren is gegaan door blessures, wissels, opstootjes, etc. bijtellen. Punt, gedaan - geen visies, geen opties, gewoon feiten.
Inderdaad, zever, pure willekeur. Het zou moeten vastliggen ; nu is enkel duidelijk dat een wissel een halve minuut extra betekent, al het overige is pure willekeur. Als je dan ziet dat in andere sporten (basket) het tot op de seconde nauwkeurig gaat...

Black Knight
Junior Member
Junior Member

Bericht door Black Knight » 14 feb 2020, 16:22

Nero schreef:
Black Knight schreef:
geopteerd ja, waarom verder spelen als niemand wil spelen, zou ik op dat ogenblik denken.
En ja ... die keuze is er nu eenmaal. Van mij mogen ze ineens met een effectieve klok werken. Het zou het een stuk makkelijker maken.

Djembe
Oldie
Oldie

Bericht door Djembe » 14 feb 2020, 17:40

Black Knight schreef:
14 feb 2020, 16:22
Nero schreef:
Black Knight schreef:
geopteerd ja, waarom verder spelen als niemand wil spelen, zou ik op dat ogenblik denken.
En ja ... die keuze is er nu eenmaal. Van mij mogen ze ineens met een effectieve klok werken. Het zou het een stuk makkelijker maken.
En hoe lang ga je dan een wedstrijden laten duren? Goed wetende dat er in de hele geschiedenis van het voetbal nog geen enkele wedstrijd geweest is waarin effectief 2 x 45 min gespeeld werd.

Black Knight
Junior Member
Junior Member

Bericht door Black Knight » 14 feb 2020, 17:53

Djembe schreef:
Black Knight schreef:
14 feb 2020, 16:22
Nero schreef:
En hoe lang ga je dan een wedstrijden laten duren? Goed weten dat er in de hele geschiedenis van het voetbal nog geen enkele wedstrijd geweest waarin effectief 2 x 45 min gespeeld werd.
Goeie vraag!

R3mko
Winnaar De Mol
Winnaar De Mol
Vak: 311

Bericht door R3mko » 14 feb 2020, 17:55

2x30?

MichielVC
Oldie
Oldie

Re: 't Loos Visserke

Bericht door MichielVC » 14 feb 2020, 23:42

Gonzalo schreef:
13 feb 2020, 14:45
Was echt zwak gisteren.
Eerst slotje vragen en dan zelf nog reageren. Goed zo Mauve. En opnieuw al bedankt voor je bedankje.

Gonzalo
Addicted Member
Addicted Member

Bericht door Gonzalo » 15 feb 2020, 12:35

MichielVC schreef:
14 feb 2020, 23:42
Gonzalo schreef:
Was echt zwak gisteren.
Eerst slotje vragen en dan zelf nog reageren. Goed zo Mauve. En opnieuw al bedankt voor je bedankje.
Ze hebben de topics gemerged Michieltje. En voor je het woord mergen moet googlen: dat betekent "samengevoegd".

Blijven proberen en sowieso komt er nog iets zinnigs uit je mondje dit weekend! Ik heb er vertrouwen in!

Marcant
Oldie
Oldie

Bericht door Marcant » 15 feb 2020, 12:59

MichielVC schreef:
Gonzalo schreef:
Was echt zwak gisteren.
Matje, serieus... begint ferm tegen te steken hoor.

maxkerel
Oldie
Oldie

Bericht door maxkerel » 15 feb 2020, 14:31

Marcant schreef:
15 feb 2020, 12:59
MichielVC schreef:
Gonzalo schreef:
Was echt zwak gisteren.
Matje, serieus... begint ferm tegen te steken hoor.
Van allebei he zeg.

Roy Orbison
Oldie
Oldie

Bericht door Roy Orbison » 15 feb 2020, 14:43

MichielVC schreef:
Gonzalo schreef:
Was echt zwak gisteren.
Serieuze vraag, hoe oud ben jij? Uit uw reacties denk ik echt dat je 12 bent, maar correct me when wrong :mrgreen:

MichielVC
Oldie
Oldie

Bericht door MichielVC » 15 feb 2020, 15:18

Gonzalo schreef:
15 feb 2020, 12:35
MichielVC schreef:
Gonzalo schreef:
Was echt zwak gisteren.
Ze hebben de topics gemerged Michieltje. En voor je het woord mergen moet googlen: dat betekent "samengevoegd".

Blijven proberen en sowieso komt er nog iets zinnigs uit je mondje dit weekend! Ik heb er vertrouwen in!
Proficiat mauve. Je spreekt Engels. Zowaar voor jou een ferme prestatie. En doe de groeten aan je vriendje Roy.

Barca speelt straks. Niet vergeten om straks nog wat gif te spuiten.

Glenpa
Moderator

Bericht door Glenpa » 15 feb 2020, 16:22

tis verre goed, kinders

Stevie
Newbie
Newbie

Bericht door Stevie » 15 feb 2020, 16:43

R3mko schreef:2x30?
Inderdaad. Er zal ongeveer even lang gevoetbald worden als nu, maar het irritante tijdrekken met bijhorende frustraties voor de tegenpartij zal minder voordeel geven.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

miezerik10
Addicted Member
Addicted Member

Bericht door miezerik10 » 15 feb 2020, 20:31

Hopelijk vanavond even hard beïnvloed door het thuispubliek als woensdag in Luik.

Verstuurd vanaf mijn motorola one vision met Tapatalk

Timo888
Addicted Member
Addicted Member

Bericht door Timo888 » 15 feb 2020, 20:41

miezerik10 schreef:
15 feb 2020, 20:31
Hopelijk vanavond even hard beïnvloed door het thuispubliek als woensdag in Luik.

Gaat de kv ne serieuze kloot aftrekken volgens mij

miezerik10
Addicted Member
Addicted Member

Bericht door miezerik10 » 15 feb 2020, 22:31

Timo888 schreef:
miezerik10 schreef:
15 feb 2020, 20:31

Gaat de kv ne serieuze kloot aftrekken volgens mij
Deed alles wat hij kon door Doku geen rood te geven voor die aanslag op Vranckx.

Vissertje had natuurlijk geen rekening gehouden met het feit dat Doku oliedom is.

Fran
Oldie
Oldie

Bericht door Fran » 16 feb 2020, 12:34

Glenpa schreef:
15 feb 2020, 16:22
tis verre goed, kinders
Glenpa op 't wc
Doorspoelen en weg ermee!
Door de rioleringsbuis
Naar het grote zottenhuis!!!

(owowow)

Fran
Oldie
Oldie

Bericht door Fran » 16 feb 2020, 12:36

Gonzalo een mauve noemen, toch keer goed mee kunnen lachen :mrgreen:

John
Oldie
Oldie

Bericht door John » 16 feb 2020, 12:46

Fran schreef:
16 feb 2020, 12:36
Gonzalo een mauve noemen, toch keer goed mee kunnen lachen :mrgreen:
Die Michiel is zo belachelijk dom dat het genant wordt.
Wordt hele dagen getrolled en blijft er maar op ingaan.

Pedrovski
Newbie
Newbie

Bericht door Pedrovski » 16 feb 2020, 12:49

R3mko schreef:
14 feb 2020, 17:55
2x30?
Idd tijdje geleden studie geweest (ik dacht van UGent) die naar effectief gevoetbalde tijd keek. Was meestal rond de 60min.