Transferzomer 2019

- Sofyan Amrabat is aangekomen in Verona voor zijn transfer naar Hellas. Het gaat om een uitleenbeurt met optie van +- 3.5 miljoen euro (Italiaanse media)

- Club heeft gesprekken aangeknoopt met Tottenham omtrent Victor Wanyama. Een bod van 8 miljoen pond (€8.7 miljoen) ligt op tafel, alsook een uitleenbeurt. (Britse media + bevestiging HLN)

- Middenvelder Ousseynou Diagne is op test bij de beloften, maar sluit bij een positieve beslissing aan bij de A-kern. Hij speelt momenteel bij Le Mans (HLN)

- Een bod van €1.8 miljoen euro op winger Thembinkosi Lorch werd geweigerd (Zuid-Afrikaanse media)

De beste posts van SN3

Koetjes en kalfjes

Moderator: Moderators

Fran
Oldie
Oldie

De beste posts van SN3

Bericht door Fran » 10 aug 2019, 01:32

Vrienden, ik mis deze topic op dit forum. Plaats hier alle quotes en posts waar je echt compleet dicht mee ging, of deze die zeker niet verloren mogen gaan.

Laat mij alvast openen met deze legendarische post van Gonzalo :mrgreen:
Gonzalo schreef:
09 apr 2019, 10:57
Nu het voor onze Mauve vrienden van HLN en HNB en hun legertje analisten zo'n barre tijden zijn, heb ik even een reminder opgemaakt.

Handleiding Interview/Artikel over Anderlecht (zowel te gebruiken voor leden van de pers als geïnterviewden)

Heeft Anderlecht gewonnen?

1. Ja =>

1.1. Zoek binnen de 11 van RSCA een speler die niet zo lomp is als de 10 andere, en catalogeer hem tot showvoetballer met woordjes als "klasse" of "présence";
1.2. Bewierook een jeugdspeler, vermeld het woordje Neerpede en spreek de nietszeggende omschrijving "er staat een kop op" uit;
1.3. Ook al trekt het heden op niks, verwijs steeds naar de toekomst en laat een quote optekenen waarin "de grote dagen" worden vermeld.
1.4. Maak bijnamen: King Kara, the Beauty and the Beast, Teo, Dieu, Jova, Mati, Mitro etc. Bijnamen maken je artikel hip en fris. Dat je overkomt als een puberale fanbase is geen probleem, wij zijn sportjournalisten dus niemand neemt ons toch serieus.

2. Nee =>

2.1. Zoek excuses: "in youth we trust", bal op de paal, geblesseerden, alles is goed zolang het niet over de kwaliteit (zeker die van jeugdspelers) moet gaan. De toekomst oogt rooskleurig!
2.2. Vermeld het "Anderlecht DNA". Niemand weet wat het is of wat het betekent, dus je kan er niets mis mee zeggen en je hebt de vraag/insteek van het artikel perfect ontweken en toch klinkt het goed.
2.3. Verwijs naar Ajax. Ook al hebben we er niets mee te maken en komen we niet in de buurt ervan, hoe meer we Ajax en Anderlecht in één adem vermelden, hoe meer de publieke opinie zal denken dat we dezelfde ideologie nastreven, successen beleven en uitstraling hebben.
2.4. Vermeld "de nummer 10". Het maakt niet uit of het systeem van de trainer in de eerste 100 jaar geen nr. 10 nodig heeft, aan elke toog in Vlaanderen kent men een nr. 10 dus het zal dus ook de journalisten kunnen niet achterblijven. Je hebt het daarbij liefst over een tweevoetige speler met laag zwaartepunt die assists rondstrooit en 10 goals per seizoen van buiten de 16 maakt. Genre Vazquez.
2.5. Gebruik een quote van een insider. Ook al is het Mogi Bayat met wie je net een half uur aan de lijn hebt gehangen, een insider geeft je street credibility en zorgt ervoor dat je onmisbaar overkomt door al je insider contacten.

Sluit steeds af met een positieve noot. Gelet op de ondertussen jarenlange onophoudelijke absolute bagger op het veld zijn het de pers/analisten die ervoor moeten zorgen dat de perceptie van Anderlecht als elitaire, succes aantrekkende en hoogwaardigheidsbekledende club blijft bestaan.

Fran
Oldie
Oldie

Re: De beste posts van SN3

Bericht door Fran » 10 aug 2019, 01:38

En natuurlijk mag Zydian zeker niet ontbreken
Zydian schreef:
01 mei 2019, 19:39

Heel veel respect voor de Kurt, de kerel met zijn vleesklak en wit shirtje op het podium. Vroeg bij aanvang van het nummer aan de spelers om van links naar rechts te gaan voor de supporters. Kan niet anders dat die kerel blauwzwart is. Club Brugge is ook minstens 10 keer vernoemd, zondag gaan ze het rechtzetten en tonen aan de supporters wat het is om voor KAA Gent te spelen. Zelf daar geloven sommige kwekkers niet meer in, veel gefluit na dergelijke uitspraken.

Op een bepaald moment, midden in Kurt zijn monoloog, begint er een marginaal aan die zwarte hekkens te sleuren. Security komt tussen gevolgd door het betere duw- en trekwerk. Geen gefeest meer, alle blikken naar die marginaal. Zelf de spelers van Gent stonden verontwaardigd te kijken. Epische taferelen.

Leblanc97
Junior Member
Junior Member
Vak: 315

Bericht door Leblanc97 » 10 aug 2019, 01:39

laney met zijnen 1/3 post. Die was legendarisch

MrRaveDog
Junior Member
Junior Member

Bericht door MrRaveDog » 10 aug 2019, 09:26

Manson schreef:
14 jul 2019, 13:55
Ging gisteren naar de glascontainer met mijn leeggoed. Wat staat er naast de glascontainer? 4 schijnbaar lege bakken Cara-pils. Maar daar zaten nog 25 flesjes ongeopend in die ik dan ook in mn rugzak meegenomen heb. Als dat goed gekoeld is, smaakt dat nog wel..;)

Mijn vraag is: Verkopen ze buiten de Colruyt nog ergens bakken Cara-pils, kwestie van ook nog het statiegeld te kunnen innen?

Helios
Addicted Member
Addicted Member

Bericht door Helios » 10 aug 2019, 09:31

Laney zijn open brief aan de bakker van Karl.

Net niet in mijn broek gezeken.

Marcant
Oldie
Oldie

Bericht door Marcant » 10 aug 2019, 13:18

Fran schreef:
10 aug 2019, 01:38
En natuurlijk mag Zydian zeker niet ontbreken
Zydian schreef:
01 mei 2019, 19:39

Heel veel respect voor de Kurt, de kerel met zijn vleesklak en wit shirtje op het podium. Vroeg bij aanvang van het nummer aan de spelers om van links naar rechts te gaan voor de supporters. Kan niet anders dat die kerel blauwzwart is. Club Brugge is ook minstens 10 keer vernoemd, zondag gaan ze het rechtzetten en tonen aan de supporters wat het is om voor KAA Gent te spelen. Zelf daar geloven sommige kwekkers niet meer in, veel gefluit na dergelijke uitspraken.

Op een bepaald moment, midden in Kurt zijn monoloog, begint er een marginaal aan die zwarte hekkens te sleuren. Security komt tussen gevolgd door het betere duw- en trekwerk. Geen gefeest meer, alle blikken naar die marginaal. Zelf de spelers van Gent stonden verontwaardigd te kijken. Epische taferelen.
Damn was dit al vergeten. Ongelofelijk. Vooral de cringe bij Mathias De Clercq is voor mij ondraaglijk.

Marcant
Oldie
Oldie

Bericht door Marcant » 10 aug 2019, 13:28

Matteo Carati schreef:
15 jul 2016, 11:22
Dat kan toch niet meer, die kerel?
Gaat iemand die eindelijk eens bannen van TV? Na wéken op TV voor het EK, nu wééral door je strot geramt elke avond op één.
Met z'n fucking toegeknepen oogskes. Mooie tv aan het maken, moet die denken. Neen, Karel. Geen mooie tv.
Openingspost in het Karl-topic. Het begin van iets moois.

Barney Gumble
Newbie
Newbie

Bericht door Barney Gumble » 10 aug 2019, 14:23

Die van Renny over Rezaei.

hvdw
Junior Member
Junior Member

Bericht door hvdw » 10 aug 2019, 14:42

Zowat alles van Juul.

Fran
Oldie
Oldie

Bericht door Fran » 10 aug 2019, 15:23

Helios schreef:
10 aug 2019, 09:31

Altijd handig om de post hier ook gewoon te zetten zodat iedereen mee kan genieten maatje
Laney schreef:
30 aug 2016, 01:08
OPEN BRIEF
Meneer de bakker
U bent uitverkoren om brood- en patisserieproducten te mogen produceren en verkopen in de wijk waar ik woonachtig ben. Het ontbijtmoment afgelopen zondag moest voor mijn gezin de spreekwoordelijke kers op de taart worden van een weekend vol kleine, genietbare dingen. Normaal gezien zouden we het enkel bij pistolets en sandwiches houden, totdat mijn dochter de koffiekoeken in uw vitrine zag liggen. Ik zag het eigenlijk niet zitten. Ze is nog maar 11 jaar en het weekend was al heel calorierijk geweest. Maar toen ik haar ogen zag fonkelen, kon ik niet anders dan capituleren.
Toen de dame voor ons een meergranenbrood wilde bestellen, vond uw verkoopster het nodig om te zeggen dat die in het weekend niet gebakken worden, 'zoals altijd'. Een kleine 'sorry' was blijkbaar teveel gevraagd. Bij mij was de goesting dan al ten dele over.
En dan was het aan ons. Twee croissants, twee chocoladekoeken en twee met crème, vier pistolets en vier sandwiches. "Daar eten we vanavond nog van", dacht ik bij mezelf. Ook nog: "de bakker zal zo'n goede klant wel in de watten leggen." Maar niets bleek minder waar. De koeken werden door de verkoopster in de zak bijeengegooid, nee, wat zeg ik, bijeengeperst. Zoals Joden in een wagon op weg naar het concentratiekamp, maar dan erger. De punt van een croissant was besmeurd met pudding van een crèmekoek. Was een extra zakje om die twee apart te steken dan teveel gevraagd? Mijn ontbijt was al verpest nog voor de eerste hap. En dan moest die tweede kapitale blunder nog tevoorschijn komen. Geen chocoladekoeken voor mijn elfjarige, maar wel twee rozijnenkoeken. Verschrompelde druiven dus. Ik heb ze, samen met de ingedeukte croissants, in de vuilbak gegooid. Want zelfs de composthoop zou er niet in geslaagd zijn die dingen te verteren. De crèmekoeken - of wat daarvan overbleef - hebben we wel verorberd. Maar de pudding was gekabbeld en het deeg mogelijk gecontamineerd door de croissants. De pistolets waren dan weer helemaal niet zo krokant als hun uitzicht ons had beloofd. Mijn dochter heeft voor het eerst in drie maanden diarree gehad. En omdat ik eens twee dagen niet op tv was, mocht ik de pot uitkuisen.
Ik schrijf deze brief pas 48 uur na de feiten. Omdat ik u met een staal van mijn stoelgang wenste te confronteren. Ook die van mij is bleker, veel vettiger en minder stevig dan normaal, zo bevestigde ook mijn huisdokter. Om mezelf te beschermen - zo raadt de dokter me aan - zal ik mijn fecalieën echter niet in de openbaarheid brengen. Om uw zaak niet te besmeuren, zal ik die niet bij naam noemen. Maar laat het duidelijk zijn dat ik mijn brood voortaan haal bij bakker De Soete aan de overkant van de straat.

MaxJack
Oldie
Oldie
Vak: 214

Bericht door MaxJack » 10 aug 2019, 15:37

Die van laney is de beste post. Tranen in mijn ogen van het lachen.

Fran
Oldie
Oldie

Bericht door Fran » 10 aug 2019, 15:44

Op vlak van humor is Roy zonder twijfel een van de meest ondergewaardeerde leden hier :mrgreen:
Roy Orbison schreef:
10 jul 2019, 19:38
RuudRuudRuud schreef:
10 jul 2019, 19:04
Wel zot dat dien net dan uit de lift komt
Roy Orbison schreef:
10 aug 2019, 11:29
MaxJack schreef:
10 aug 2019, 11:25
Als je tegen dit systeem 4-4-2 speelt, liggen die compleet aan gort.
Uw 2 spitsen laten pressen op de 2 CV's en tis gank.
Kzal eens vragen aan 1964 of ze nog ploegen weten die 4-4-2 spelen
Roy Orbison schreef:
10 aug 2019, 11:20
papin schreef:
10 aug 2019, 10:05
Jesse1990 schreef:
10 aug 2019, 01:44

Mij valt vooral die yout zonder h op. Doet pijn aan de ogen.
Die 'come on mauves you' mag er ook zijn.
Diene peist dat Twitter een dating site is zeker?

Gilles Segers💜💪👊
@SegersGilles
mijn hobby is tennis. Positieve ingesteld . Optimistisch. Grappige . Gevoel voor humor. Anderlecht 💜, Ajax ❌❌❌fan 23jaar woont in kampenhout #TeamGolden
Roy Orbison schreef:
08 aug 2019, 17:22
Gob schreef:
08 aug 2019, 17:19
Al veel ervaring met uitwonen.
Tis dan welletjes he Dexters
Roy Orbison schreef:
04 aug 2019, 12:58
Sterchele23 schreef:
04 aug 2019, 10:17
2 maten van mij zijn nog op vakantie en zou graag hun abonnement gebruiken. Helaas ligt dat abo op hun appartement en geraak ik daar dus niet aan. Weet iemand hoe ik kan oplossen?
Koevoet kopen
Roy Orbison schreef:
26 jul 2019, 16:50
Dennis Bergkamp schreef:
26 jul 2019, 16:47
edmund schreef:
26 jul 2019, 16:11

Staat je naam of enige andere vorm van identificatie er op?
Jup, is een officieel document dus ze kunnen niet missen.
Staat je geslacht erop?

Manson
Newbie
Newbie

Bericht door Manson » 10 aug 2019, 22:16

Sommigen klappen hier echt alsof ze de casanova's van de 21ste eeuw zijn. Maar als ze een keer een uurke moeten beffen dan is de goesting precies over zeker. Op zo'n manier kan ik ook postst verzamelen.

Babar
Oldie
Oldie

Bericht door Babar » 10 aug 2019, 22:20

Fran schreef:
10 aug 2019, 15:23
Helios schreef:
10 aug 2019, 09:31

Altijd handig om de post hier ook gewoon te zetten zodat iedereen mee kan genieten maatje
Laney schreef:
30 aug 2016, 01:08
OPEN BRIEF
Meneer de bakker
U bent uitverkoren om brood- en patisserieproducten te mogen produceren en verkopen in de wijk waar ik woonachtig ben. Het ontbijtmoment afgelopen zondag moest voor mijn gezin de spreekwoordelijke kers op de taart worden van een weekend vol kleine, genietbare dingen. Normaal gezien zouden we het enkel bij pistolets en sandwiches houden, totdat mijn dochter de koffiekoeken in uw vitrine zag liggen. Ik zag het eigenlijk niet zitten. Ze is nog maar 11 jaar en het weekend was al heel calorierijk geweest. Maar toen ik haar ogen zag fonkelen, kon ik niet anders dan capituleren.
Toen de dame voor ons een meergranenbrood wilde bestellen, vond uw verkoopster het nodig om te zeggen dat die in het weekend niet gebakken worden, 'zoals altijd'. Een kleine 'sorry' was blijkbaar teveel gevraagd. Bij mij was de goesting dan al ten dele over.
En dan was het aan ons. Twee croissants, twee chocoladekoeken en twee met crème, vier pistolets en vier sandwiches. "Daar eten we vanavond nog van", dacht ik bij mezelf. Ook nog: "de bakker zal zo'n goede klant wel in de watten leggen." Maar niets bleek minder waar. De koeken werden door de verkoopster in de zak bijeengegooid, nee, wat zeg ik, bijeengeperst. Zoals Joden in een wagon op weg naar het concentratiekamp, maar dan erger. De punt van een croissant was besmeurd met pudding van een crèmekoek. Was een extra zakje om die twee apart te steken dan teveel gevraagd? Mijn ontbijt was al verpest nog voor de eerste hap. En dan moest die tweede kapitale blunder nog tevoorschijn komen. Geen chocoladekoeken voor mijn elfjarige, maar wel twee rozijnenkoeken. Verschrompelde druiven dus. Ik heb ze, samen met de ingedeukte croissants, in de vuilbak gegooid. Want zelfs de composthoop zou er niet in geslaagd zijn die dingen te verteren. De crèmekoeken - of wat daarvan overbleef - hebben we wel verorberd. Maar de pudding was gekabbeld en het deeg mogelijk gecontamineerd door de croissants. De pistolets waren dan weer helemaal niet zo krokant als hun uitzicht ons had beloofd. Mijn dochter heeft voor het eerst in drie maanden diarree gehad. En omdat ik eens twee dagen niet op tv was, mocht ik de pot uitkuisen.
Ik schrijf deze brief pas 48 uur na de feiten. Omdat ik u met een staal van mijn stoelgang wenste te confronteren. Ook die van mij is bleker, veel vettiger en minder stevig dan normaal, zo bevestigde ook mijn huisdokter. Om mezelf te beschermen - zo raadt de dokter me aan - zal ik mijn fecalieën echter niet in de openbaarheid brengen. Om uw zaak niet te besmeuren, zal ik die niet bij naam noemen. Maar laat het duidelijk zijn dat ik mijn brood voortaan haal bij bakker De Soete aan de overkant van de straat.
Mij dood mee gelachen, blijft zo goed :rofl:

vencer
Addicted Member
Addicted Member

Bericht door vencer » 10 aug 2019, 22:25

Die post is eigenlijk nog geniale als het origineel er ook bij staat.

Dr. Phil
Oldie
Oldie
Vak: 322

Bericht door Dr. Phil » 10 aug 2019, 22:27

Ik zit hier dus opnieuw te lachen met die brief. :mrgreen:

Bamin
Oldie
Oldie

Bericht door Bamin » 10 aug 2019, 22:43

Had die brief nog niet gezien, bijna in mijn broek gepist. :D

RuudRuudRuud
Oldie
Oldie

Bericht door RuudRuudRuud » 10 aug 2019, 23:00

vencer schreef:
10 aug 2019, 22:25
Die post is eigenlijk nog geniale als het origineel er ook bij staat.
OPEN BRIEF

Meneer de scheidsrechter,

U was aangeduid voor een aantal jeugdwedstrijdjes van de Vlaamse Minivoetbalfederatie tussen ZVC Eernegem en Puskas Ardooie. Het moest voor ons een leuk slotakkoord van een sportief weekend worden met twee golftornooien en een jeugdvoetbaltornooi voor de kinderen dat over drie dagen was gesmeerd en waar mijn vrouw en ik ook als vrijwilligers aan de slag waren. Het was na de tweede dag van dat tornooi dat we een laat mailtje in het postvak ontdekten. Of de dochter zondagnamiddag om vijf uur ook nog een minivoetbalmatch wou spelen met de U13 van ZVC Eernegem waarbij ze is aangesloten. Ik zag het eigenlijk niet zitten. Ze is nog maar 11 jaar en het weekend was al heel druk geweest, maar ik zou het haar wel voorleggen. Haar oogjes straalden zoveel zin uit en fonkelden zo erg dat ik niet anders kon dan capituleren.

Ze had er een hele dag naar uitgekeken en kwam aan mijn mouw trekken toen we op zondag naar een match van de U17 van Diksmuide aan het kijken waren: ‘Papa, kom we moeten naar Eernegem. Het is tijd!’ Toen we in de sporthal aankwamen was de match van de U11 bezig en u dus ook…met een beschamend vertoon. Toen een mama van een zoontje van tien jaar haar kind wou bevoorraden met een flesje water en daarvoor netjes achter het doel en heel dicht tegen de muur bleef, legde u de match stil om haar voor schut te zetten. Te belachelijk voor woorden. Het ging om kinderen van 10 jaar die in niets meer plezier scheppen dan in een partijtje voetbal. Maar u vond duidelijk dat u het middelpunt van de belangstelling verdiende. Toen een ander kind een iets te felle tackle deed op een leeftijdsgenootje probeerde u niet uit te leggen dat een tackle in minivoetbal niet thuishoort, maar snauwde u het kind toe dat het bij een volgende vergrijp mocht gaan douchen. U deed dat met een stem zoals ze tijdens de Tweede wereldoorlog in Duitse bunkers moet hebben geklonken.

Toen was het de beurt aan de U13. Eernegem, een sympathieke dorpsploeg, had net – na heel veel inspanningen – geïnvesteerd in nieuwe wedstrijdshirts, maar de broekjes met de nummers waren nog niet binnen. Het seizoen was namelijk nog niet begonnen. ‘Zonder nummers geen minivoetbal’, bulderde u. Iedereen schrok. Een brave vrijwilliger was bij de pinken en vond een alcoholstift waarmee hij bij de kinderen hun voorziene nummer op de arm schreef. Toen ik u bezig zag en de nummers op de armen bekeek, dacht ik aan Duitse kampen. Ik verdrong de gedachte gelukkig heel snel. Dan moesten de spelertjes bij u aan de tafel komen omdat u het scheidsrechtersblad wou checken. Ze moesten u hardop aanspreken met meneer drukte u hen op het hart. Twee spelertjes (onder wie mijn dochter) hadden hun kids ID niet bij. Mea culpa. In de rush van het weekend en tijdens drie dagen vrijwillige inzet voor het jeugdvoetbal er zelfs niet meer aan gedacht dat voor een minivoetbalmatch van kinderen een pasje nodig was. Ik zag dat u een scène maakte en mijn dochter en de andere jongen tranen in de ogen kregen. Ze mochten van u niet spelen. Ik kwam poolshoogte nemen. De tegenpartij, wel mensen met empathisch vermogen en emotionele intelligentie, kwam tussenbeide en zei tot drie keer toe dat het voor hen geen probleem was dat beide spelertjes zouden meespelen. Ze zagen ook dat er geen kwaad opzet in het spel was. Ze waren anderhalve kop kleiner dan de rest. Maar u was in uw eigen atelier van regeltjes voor geen rede vatbaar. Ik zag dat u achter uw bril duidelijk genoegen schepte in uw superioriteit.

Ik ben het tafereel dan maar beginnen filmen, maar ga het filmpje net als uw naam niet in de openbaarheid gooien om u tegen uzelf te beschermen. Ik heb het fragment net eens herbekeken. Het cynische lachje met een wenend kind voor u vertelt veel over wie u bent. Slijmbal van federatie-oversten die er ongetwijfeld voor beloond wordt om de letter en niet de geest van het reglement toe te passen. Misschien bent u voor hen wel de ideale scheidsrechtersbaas ook al blijkt u totaal incompetent om met kinderen om te gaan. Heeft u zelf kinderen en kleinkinderen? Ik hoop oprecht dat ze veel aan papa en opa hebben. Toen ik met een wenend kind tegen me aan de zaal uitstapte, kwamen de tongen los. Blijkbaar ziet iedereen liever uw hielen dan uw tenen en verpest u het elke week wel ergens. Ik hoop dat federaties gaan beseffen dat het net dat soort figuren zijn die we kunnen missen in de jeugdsport. Als de geldingsdrang van een scheidsrechter hun eigen motto ‘fun & formation’ overstijgt, kan je dat doel ook nooit bereiken.

Bovendien is het doodzonde dat sommige mensen door u gaan denken dat alle scheidsrechters machtswellustelingen zijn. Gelukkig is dat niet zo. Ik heb er de voorbije jaren veel zien passeren in Diksmuide. Jonge en iets oudere referees die gedreven worden door de passie die ons allemaal drijft: jongeren plezier laten beleven op een voetbalveld en ze daarbij aanmoedigen door ze te corrigeren en te helpen. Mannen en vrouwen die een foute inworp nog eens laten overdoen, uitleggen waarom iets wel en iets niet mag, spelertjes laten spelen als ze per ongeluk hun kids ID eens zijn vergeten en de tegenpartij geen bezwaar maakt. Waarom zouden ze dat wel doen? Fairplay en sportsmanship zijn de waarden die we allemaal prediken. Prachtig toch. Ik ben de eerste om dat soort mensen een schouderklopje en een compliment te geven. Weet dus meneer de scheidsrechter dat u te maken had met mensen die het binnen hun club elke week opnieuw voor scheidsrechters opnemen. Mensen die een speciaal programma hebben opgezet om ouders ertoe aan te zetten om langs de lijn niet te staan schelden, maar respect te betonen. Mensen die als clubmotto ‘goede voetballers, mooie mensen’ hanteren. Jammer dat u het door uw houding en egocentrische gedrag verpest voor zoveel mensen.

Meneer de scheidsrechter, probeer u eens in te leven in het hoofd van de meer dan één miljoen sportouders in dit land. De mensen die elke dag aan de ontbijttafel een puzzel leggen om hun kinderen op het juiste uur op de juiste plaats te krijgen. Omdat ze er zelf ook gelukkig van worden om hun kinderen gelukkig te zien. En omdat ze ervan overtuigd zijn dat sport de ontwikkeling van hun kroost ten goede komt. Wat ook zo is. U ontmoedigt die mensen, net als u de vrijwilligers die een club draaiende houden ontmoedigt. Zij worden in tegenstelling tot u niet vergoed voor de uren die ze op een club doorbrengen. U kreeg voor de drie wedstrijdjes van een uur die u zondag floot ongeveer 75 euro. Daar is een doorsnee jeugdtrainer meer dan een halve maand voor in de weer.

Ik schrijf deze open brief pas 24 uur na de feiten. Omdat ik er mezelf toe heb verplicht. Ik dacht dat mijn boosheid plaats zou maken voor gelatenheid en berusting. Maar dat is niet het geval. Integendeel. Ik word met de minuut kwader als ik eraan denk. Mijn dochter heeft vannacht voor het eerst in elf jaar geslaapwandeld. Ze is om drie uur door onze kamer gepasseerd en is in het bed van haar broer gaan liggen. Ik hoop dat er geen correlatie bestaat tussen het voorval aan uw tafel en haar gedrag. Toen ze vanmorgen aan de ontbijttafel opdook met het nummer 4 op haar arm vroeg ik haar of ze veel had gescoord gisteren. Ze lachte. Gelukkig.

Misschien ben ik hierboven politiek nog correct gebleven. Ik had mijn gevoelens en die van vele andere ouders in de zaal ook op een ruwere manier kunnen verwoorden. Die zouden dan ongeveer als volgt klinken: Dikke kloot, blijf met uw poten van de kinderen hun hobby af. Blijf zover mogelijk van het jeugdvoetbal weg. Zoek een plekje in één of ander cafévoetbalverbond! Gegarandeerd dat u daar wel eens op uw mannetje valt. We lezen het dan wel in de gazet.

O ja, en mijn welgemeende excuses dat ik dat kids ID-tje vergeten was. Het zal mij niet meer overkomen. Naar de letter van het reglement zult u wel gelijk gehad hebben, naar de geest sloeg u de bal compleet mis. Misschien moet u het Panathlon charter over de rechten van het kind in de sport eens nalezen. Ik heb het speciaal voor u hieronder bijgevoegd. Veel leesplezier.

Hoogachtend,

Een gedreven liefhebber van de jeugdsport en gedegouteerde ouder

PANATHLON CHARTER OVER DE RECHTEN VAN HET KIND IN DE SPORT

Alle kinderen hebben het recht…

...sport te beoefenen
...zich te vermaken en te spelens
...in een gezonde omgeving te leven
...waardig behandeld te worden
...getraind en begeleid te worden door competente mensen
...deel te nemen aan training die aangepast is aan hun leeftijd, individueel ritme en mogelijkheden
...zich te meten met kinderen van hetzelfde niveau in een aangepaste competitie
...in veilige omstandigheden aan sport te doen
...te rusten
...de kans te krijgen kampioen te worden, of het niet te worden

Hans Supermans
Oldie
Oldie

Bericht door Hans Supermans » 10 aug 2019, 23:16

Gob en edmund underrated members wat betreft quotes.

Kingmaker
Newbie
Newbie

Bericht door Kingmaker » 10 aug 2019, 23:42

Die scheidsrechter, wa nen baas eigenlijk. Tegen tienjarigen bulderen "NOG ENE KEER EN GE MOOGT GAAN DOUCHEN HE"

MrRaveDog
Junior Member
Junior Member

Bericht door MrRaveDog » 10 aug 2019, 23:52

Hans Supermans schreef:
10 aug 2019, 23:16
Gob en edmund underrated members wat betreft quotes.
Laney ook.

Roy Orbison
Oldie
Oldie

Bericht door Roy Orbison » 10 aug 2019, 23:58

Iedereen die de droge cynische humor genegen is

Dan denk ik oa aan members als Gonzalo, Edmund, Mario Balotelli, Roger Van Duffel, Joosje toch, Voorbijganger..

Fran
Oldie
Oldie

Bericht door Fran » 11 aug 2019, 00:02

Roy Orbison schreef:
10 aug 2019, 22:52
LPChester schreef:
27 jul 2019, 21:11
Okereke totale miscast in dit systeem. Maar dat mag hier niet gezegd worden wss
Maar jawel, zeg maar!
:rofl:

luigivdw
Oldie
Oldie

Bericht door luigivdw » 11 aug 2019, 00:10

Er zitten er hier een groot aantal die ik echt grappig vind. Of het nu heel droge grappen zijn, cynische of verhaaltjes, ik lach hier vaak.

Topforum, mede dankzij de topleden.

Fran
Oldie
Oldie

Bericht door Fran » 11 aug 2019, 00:26

En natuurlijk al Glenpa zijn Photoshops
Glenpa schreef:
05 aug 2019, 09:22
Afbeelding
Glenpa schreef:
29 jul 2019, 10:34
Afbeelding
Glenpa schreef:
10 jul 2019, 19:53
T4.1 schreef:
10 jul 2019, 19:35
Dufresne schreef:
10 jul 2019, 19:31
Die lift is maar net groot genoeg :mrgreen:

Kan iemand een gifje maken van die lift die opengaat? Geweldig beeld. :top:
Afbeelding
Glenpa schreef:
10 jul 2019, 19:35
Meteen een echte SN3'er, Simon <3

Afbeelding
Glenpa schreef:
08 jul 2019, 16:20
Afbeelding
Glenpa schreef:
04 jul 2019, 13:44
Afbeelding
Glenpa schreef:
24 mei 2019, 15:22
Wanneer ze bij Genk hopen dat je hun trouw gaat blijven
Afbeelding
Glenpa schreef:
24 mei 2019, 15:12
Wanneer Genk je een nieuw contract aanbiedt, maar je eigenlijk al maanden weet dat je coach van Club Brugge gaat worden
Afbeelding
Glenpa schreef:
15 jun 2018, 13:33
Afbeelding
Glenpa schreef:
30 mei 2018, 11:11
edmund schreef:Afbeelding
Nee jong, Edmund gij
Afbeelding
Glenpa schreef:
03 okt 2017, 13:28
De witte ridder van het voetbal!
Afbeelding
Glenpa schreef:
03 okt 2017, 13:00
roger van duffel schreef:
edmund schreef:Zet er misschien connard op ipv buffal.
Of dikkenek. Al vrees ik dat ‘nek’ er net niet meer bij kan. Jammer zeg.
Afbeelding
Lukt inderdaad niet :(
Glenpa schreef:
26 jun 2017, 18:29
Kleine Sanders schreef:
Rafiki schreef:Botaka tekent voor drie seizoenen bij STVV.
Deze winter voor 3 miljoen naar aa kwek. Let op mijn woorden.
Gedaan. En nu?
Afbeelding
Glenpa schreef:
29 nov 2016, 14:26
Roy Orbison schreef:Berrier kan alles wat Vazquez kan
Afbeelding