Volgende match: Royal Excel Moeskroen - Club Brugge KV | vr 18/10 20:30

(road to) Tokio 2020

Alles over andere sporten

Moderator: Moderators

il borso bianco
Addicted Member
Addicted Member

(road to) Tokio 2020

Bericht door il borso bianco » 06 okt 2019, 10:36

Overzicht van reeds geplaatste atleten/teams:

Atletiek:
Isaac Kimeli 5000 m
Bashir Abdi marathon
Koen Naert marathon
Hanne Claes 400 m horden
Nafissatou Thiam hoogspringen, verspringen en zevenkamp
Belgian Tornados 4 x 400 m
Belgian Cheetahs 4 x 400 m
Belgische ploeg gemengd 4x400 m

Gymnastiek:
Nina Derwael
Meerkamp team (v)

Hockey:
Red Lions (mannenploeg)

Kano:
Hermien Peters en Lize Broeckx K2

Paardensport:
Belgisch team (rijders nog te bepalen)

Roeien:
Niels Van Zandweghe en Tim Brys lichte dubbel-twee

Wielersport:
Mannenploeg weg (renners nog te bepalen)
Tijdrit: Remco Evenepoel (ander renner nog te bepalen)
Vrouwenploeg weg (4 renster nog te bepalen)

Zeilen:
Emma Plasschaert Laser Radial

Zwemmen:
Louis Croenen 200 m vlinderslag
Pieter Timmers 100 m vrije slag
Fanny Lecluyse 100 m schoolslag en 200 m schoolslag

il borso bianco
Addicted Member
Addicted Member

Re: (raod to) Tokio 2020

Bericht door il borso bianco » 06 okt 2019, 10:38

Na de 4x400m dames en heren ploeg in atletiek plaatst ook de turnploeg zich voor de Spelen.

Rio 2016 bood de primeur, Tokio 2020 biedt het bisnummer. Voor de tweede opeenvolgende keer zal België een damesteam in het turnen naar de Olympische Spelen zenden. Het tricolore gezelschap moest daarvoor een plaats bij de beste 12 op het WK in Stuttgart veroveren, maar eindigde zelfs twee plaatsen hoger. (HNB)
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20191005_04646403

Club forever
Junior Member
Junior Member

Re: (road to) Tokio 2020

Bericht door Club forever » 06 okt 2019, 11:11

il borso bianco schreef:Overzicht van reeds geplaatste atleten/teams:

Atletiek:
Isaac Kimeli 5000 m
Belgian Tornados atleten nog te bepalen 4 x 400 m
Bashir Abdi marathon
Koen Naert marathon
Hanne Claes 400 m horden
Belgian Cheetahs atleten nog te bepalen 4 x 400 m
Nina Lauwaert marathon
Nafissatou Thiam hoogspringen, verspringen en zevenkamp

Gymnastiek:
Meerkamp team (v)

Hockey:
Red Lions (mannenploeg)

Kano:
Hermien Peters en Lize Broeckx K2

Paardensport:
Belgisch team (rijders nog te bepalen)

Roeien:
Niels Van Zandweghe en Tim Brys lichte dubbel-twee

Wielersport:
Remco Evenepoel weg- en tijdrit
(rest nog te bepalen)

Zeilen:
Emma Plasschaert Laser Radial

Zwemmen:
Louis Croenen 200 m vlinderslag
Pieter Timmers 100 m vrije slag
Fanny Lecluyse 100 m schoolslag en 200 m schoolslag
Nina Lauwaert is (nog) niet geplaatst. Haar tijd in Berlijn was een goeie minuut te hoog voor Tokio.

olhanense
Oldie
Oldie

Bericht door olhanense » 12 okt 2019, 18:51

Naar onze normen gaan we toch met veel luxe naar daar. Met Thiam en Derwael heb je eigenlijk al 2 zekerheden op een medaille. Hebben we nog niet veel kunnen zeggen in de recente geschiedenis van de Spelen.

Bamin
Oldie
Oldie

Bericht door Bamin » 12 okt 2019, 19:08

olhanense schreef:Naar onze normen gaan we toch met veel luxe naar daar. Met Thiam en Derwael heb je eigenlijk al 2 zekerheden op een medaille. Hebben we nog niet veel kunnen zeggen in de recente geschiedenis van de Spelen.
Zet de Red Lions daar ook maar bij.

Jootje
Addicted Member
Addicted Member

Bericht door Jootje » 12 okt 2019, 19:33

Bamin schreef:
12 okt 2019, 19:08
olhanense schreef:Naar onze normen gaan we toch met veel luxe naar daar. Met Thiam en Derwael heb je eigenlijk al 2 zekerheden op een medaille. Hebben we nog niet veel kunnen zeggen in de recente geschiedenis van de Spelen.
Prognose is dat we nog beter doen dan Rio en mogelijks met de grootste delegatie ooit. We hebben magerder jaren gehad in elk geval...

Freethielsupporter
W-Beveren

Bericht door Freethielsupporter » 12 okt 2019, 21:10

Bamin schreef:
12 okt 2019, 19:08
Nog mogelijke medailles:
-Gezien de stappen van Matthias Casse dit jaar heeft hij ook een reële kans op eremetaal, al is het Judo wel iets onvoorspelbaarder.
-Met Evenepoel heb je een grote kans op eremetaal in het tijdrijden.
-Ook de jumpingploeg lijkt het de laatste tijd wel goed te doen, maar dat is al helemaal afhankelijk van het moment natuurlijk.
-Emma Plasschaert heeft ook al laten zien dat ze kan winnen op het hoogste niveau en heeft recent nog zowel het testevent als de WB in Japan (telkens op de plaats waar de OS plaatsvinden) gewonnen.
-Nicky Degrendele in de Keirin, ze heeft een wat minder jaar, maar ze heeft het in haar om het podium te halen.
-De puntenkoers, dit jaar nog brons op het WK voor De Ketele en Ghys, de vrouwen presteerden toen minder, maar daar kunnen ook wel mogelijkheden liggen als de besten fit zijn (voor het baanwielrennen is deze wek een belangrijke week)

Eigenlijk moet je in Tokio mikken op minstens 3 medailles (minstens 1 goud) en als het echt fantastisch gaat 5 of meer.

Er bestaat een artikel van De Standaard erover, maar daar kan ik niet aan (die spreken over 10 medailles): https://www.standaard.be/cnt/dmf20191007_04650701

vencer
Addicted Member
Addicted Member

Bericht door vencer » 12 okt 2019, 22:44

'minstens 3 medailles waarvan 1 goud' is ook weer zo'n typisch Belgische mentaliteit.

Ik denk dat het niet overdreven is om te stellen dat alles minder dan goud voor Derwael en Thiam een teleurstelling is. Dan heb je al 2 gouden medailles, kans dat al de rest samen er nog 1 pakt is natuurlijk gigantisch groot, dus zou ik 5 toch echt wel als minimum doel nemen. 10 als echt alles mee zit uiteraard.

Freethielsupporter
W-Beveren

Bericht door Freethielsupporter » 12 okt 2019, 22:53

vencer schreef:
12 okt 2019, 22:44
'minstens 3 medailles waarvan 1 goud' is ook weer zo'n typisch Belgische mentaliteit.

Ik denk dat het niet overdreven is om te stellen dat alles minder dan goud voor Derwael en Thiam een teleurstelling is. Dan heb je al 2 gouden medailles, kans dat al de rest samen er nog 1 pakt is natuurlijk gigantisch groot, dus zou ik 5 toch echt wel als minimum doel nemen. 10 als echt alles mee zit uiteraard.
Bij Thiam zou minder dan goud geen teleurstelling zijn aangezien KJT de completere atlete van de twee is.
Die zin was eigenlijk nog van mijn originele post, waarna ik nog wat extra kanshebbers toegevoegd had en inderdaad minstens 5 is beter om op te mikken. En 2 gouden is zeker een mogelijkheid, 1 daarvan moet van Derwael komen, de andere van een van de andere medaillekanshebbers, niet per se van Thiam vind ik.

il borso bianco
Addicted Member
Addicted Member

Bericht door il borso bianco » 12 okt 2019, 23:02

vencer schreef:

De hockey ploeg gaat ook voor het goud.
Zijn er onder hun die dat wel durven uitspreken dat ze enkel met goud tevreden zullen zijn.
Zo moet het wat mij betreft. Durven tonen dat je voor goud gaat.

vencer
Addicted Member
Addicted Member

Bericht door vencer » 13 okt 2019, 07:34

il borso bianco schreef:
12 okt 2019, 23:02
vencer schreef:

De hockey ploeg gaat ook voor het goud.
Zijn er onder hun die dat wel durven uitspreken dat ze enkel met goud tevreden zullen zijn.
Zo moet het wat mij betreft. Durven tonen dat je voor goud gaat.
Voila vind ik ook, is ook helemaal niks mis mee. Maar dat durven we niet snel als Belgen, liever wat vals bescheiden doen.