Transfergeruchten (24/01)

- Club zou 2.5 miljoen euro voor Gonçalo Cardoso te veel vinden, de transfer is nog onzeker (HLN)

- Target Szymon Zurkowski tekent voor 4miljoen bij Fiorentina (Italiaanse & Poolse pers)

Rond de Wereld met SN3

Koetjes en kalfjes

Moderator: Moderators

Sandpatt
Junior Member
Junior Member

Re: Rond de Wereld met SN3

Bericht door Sandpatt » 14 jan 2019, 12:37

Brommer schreef:
12 jan 2019, 12:15
Eind april ga ik naar Rio met mijn vriendin, we verblijven er 12 dagen. Iemand tips/ do's and don'ts buiten de gebruikelijke attracties? Als ik me niet vergis woont er een member daar?

Verstuurd vanaf mijn moto g(6) plus met Tapatalk
Dacoster woont daar in de buurt.

Matteo Carati
Oldie
Oldie

Bericht door Matteo Carati » 14 jan 2019, 12:58

Tips voor Yucatan regio ?

Roy Orbison
Oldie
Oldie

Bericht door Roy Orbison » 14 jan 2019, 13:00

Brommer schreef:
12 jan 2019, 12:15
Eind april ga ik naar Rio met mijn vriendin, we verblijven er 12 dagen. Iemand tips/ do's and don'ts buiten de gebruikelijke attracties? Als ik me niet vergis woont er een member daar?

Verstuurd vanaf mijn moto g(6) plus met Tapatalk
Als je 'snachts én overdag niet buitenkomt moet het lukken om niet overvallen te worden

E$KoB@R
Senior Member
Senior Member

Bericht door E$KoB@R » 14 jan 2019, 13:26

Matteo Carati schreef:
13 jan 2019, 23:38
E$KoB@R schreef:
13 jan 2019, 14:57
sney schreef:
13 jan 2019, 14:22

als je geen te laag gebied pakt, moet dat wel lukken
Les Menuires, vroeger ging ik veel naar Val Thorens in de paasvakantie en was altijd goed
maar hoor verhalen dat het seizoen toch ingekort is
Val thorens zeker ok

Ik ga begin april nog naar zermatt
bedankt, voor het eerst in 10 jaar terug gaan skiën...sta te springen van opwinding

Just Reading
Newbie
Newbie

Bericht door Just Reading » 14 jan 2019, 13:33

Matteo Carati schreef:
14 jan 2019, 12:58
- Laguna Bacalar
- Isla Holbox
- Ruïnes van Palenque en daar in de buurt watervallen agua azul, misol-ha, roberto barrios
- Valladolid (en de cenotes daar in de buurt)
- Ruïnes van Uxmal
- Snorkelen met zeeschildpadden in Akumal
- ...

JanDevilder
Newbie
Newbie
Vak: 325

Bericht door JanDevilder » 14 jan 2019, 15:05

Neorejv schreef:
14 jan 2019, 09:22
JanDevilder schreef:
13 jan 2019, 17:16
maquina schreef:
13 jan 2019, 10:40

Drie weken om van de ene kant naar de andere kant te gaan? Of enkel het noorden of zuiden? Wij denken er ook over na, maar denken dat drie weken te kort is voor het hele land te doorkruisen.
3 weken is te doen maar Cambodja kun je er dan best niet meer bij nemen.
Wij hebben 3 weken Vietnam gedaan en gezien we met Emirates vlogen nog even 3 dagen gestopt in Dubai.
Hier ook geboekt via Emirates, retour op Hanoi voor €750. Een binnenlandse vlucht van Ho Chi Minh tot Hanoi voor €42. Tis hank!
Bij ons wast 650€ naar Hanoi en daarna vertrek richting Dubai vanaf HCMC, tussenstop van 3 dagen en dan BXL. T'is wel zo dat HCMC goedkoper is dan Hanoi om de een of andere reden.
Emirates dik in orde, tijdens het eten een flesje rode wijn en achter het eten 3 beefeaters : no problem!

carhartt-
Oldie
Oldie
Vak: 226

Bericht door carhartt- » 14 jan 2019, 19:10

Tips voor Guangzhou en Shanghai? Ga voor het werk naar ginder maar wil daar toch ook wat gezien / gedaan hebben indien mogelijk naast het werk.

bart322
Senior Member
Senior Member

Bericht door bart322 » 14 jan 2019, 19:51

In februari eens naar Parijs. Hotel vlakbij gare du nord. Suggesties qua deftige restaurants in de buurt?

RuudRuudRuud
Oldie
Oldie

Bericht door RuudRuudRuud » 15 jan 2019, 15:30

bart322 schreef:
14 jan 2019, 19:51
In februari eens naar Parijs. Hotel vlakbij gare du nord. Suggesties qua deftige restaurants in de buurt?
Aan Gare du Nord zelf niet zo veel, buiten wat pita’s en Chinezen.
Alleen Belushi’s voor sport, burgers en beerpong.

Ik kan wel enkele adressen geven op andere locaties waar je naartoe wil.

bart322
Senior Member
Senior Member

Bericht door bart322 » 15 jan 2019, 17:45

RuudRuudRuud schreef:
15 jan 2019, 15:30
bart322 schreef:
14 jan 2019, 19:51
Aan Gare du Nord zelf niet zo veel, buiten wat pita’s en Chinezen.
Alleen Belushi’s voor sport, burgers en beerpong.

Ik kan wel enkele adressen geven op andere locaties waar je naartoe wil.
Altijd welkom! Alvast merci!

bollywood
Junior Member
Junior Member

Bericht door bollywood » 15 jan 2019, 18:48

JanDevilder schreef:
13 jan 2019, 12:03
Neorejv schreef:
13 jan 2019, 01:31
De volgende rondreis zal Vietnam worden in april, 3 weken. Ongetwijfeld zijn er hier enkele members met nuttige tips? :fcb2:
We zijn daar vorig jaar geweest. Organiseer je alles zelf of is het een begeleide reis?
Wij hebben gedaan :
Hanoi 1 week : arrangement bij hotel Serene Premier, was 359$, uitstappen naar Sapa, NinBinh en 2 daagse Halong Bay,
Het interessante hieraan is is dat je je zware koffers in het hotel achter laat en met een rugzakje kunt rondreizen.
vliegtuig
Hue 3 dagen : dmz bar happy hour! citadel, motoke huren en het platteland even gaan bekijken
privéwagen over de HaiVan pass (topgear)
Hoian 3 dagen : lampionenhoofdstad van de wereld :rock: zeer mooi savonds, hier hebben we ook even een dag naar het strand gefietst
vliegtuig
Hcmc 1 week : cuchi tunnels, indrukwekkend, zeker als je wat claustrofobie hebt + arrangement van 3 dagen in de mekong delta, absoluut nog niet toeristisch en dus ook nog niet verprutst, mensen komen vragen of ze met jou op de foto mogen, kunnen ze stoefen op fb dat ze met een wittekop geklapt hebben :D

enfin, de bergvolkeren in de vallei van Sapa vonden we persoonlijk wel het hoogtepunt maar dr is voor iedereen wel wat leuks

moest je nog vragen hebben pm ze maar
Ook met de moto gedaan. Was wel top, ff doorknallen in de Bergen.

Hue, kan aanraden ook om hier een fiets te huren om zo de catacomben te gaan bekijken.

Sapa vond ik net het minst omdat ik al zoveel van die minorities dinges en rijstvelden gedaan had.

bollywood
Junior Member
Junior Member

Bericht door bollywood » 15 jan 2019, 18:50

Just Reading schreef:
14 jan 2019, 13:33
Matteo Carati schreef:
14 jan 2019, 12:58
- Laguna Bacalar
- Isla Holbox
- Ruïnes van Palenque en daar in de buurt watervallen agua azul, misol-ha, roberto barrios
- Valladolid (en de cenotes daar in de buurt)
- Ruïnes van Uxmal
- Snorkelen met zeeschildpadden in Akumal
- ...
Merida vond ik ook top om uit te gaan. Tequila contest en dergelijke.

Voor bezoeken idd Palenque. Tulum ook de moeite voor een halve dag. Als je de kans hebt ook in Guatemala Tikal bezoeken. Belize de blue hole.

bollywood
Junior Member
Junior Member

Bericht door bollywood » 15 jan 2019, 19:25

carhartt- schreef:
14 jan 2019, 19:10
Tips voor Guangzhou en Shanghai? Ga voor het werk naar ginder maar wil daar toch ook wat gezien / gedaan hebben indien mogelijk naast het werk.
Ja kan ik wel mee helpen.

Shanghai: de basics: bund, yu yuan, French quarter. Nen toren in Pudong naar boven. Als je wat vrije tijd hebt kan ik bullet train naar Hangzhou, Suzhou wel aanraden. Als je wat meer tijd hebt ook nog tongli erbij nemen of een andere water village als je minder tijd hebt. Mt huangshan ook de moeite maar moeilijk op een dagje. Maar wel een leuke startplaats shanghai om een tijdje in de buurt te blijven als je dat van plan bent.

Quangzhou, enkel gebleven voor 1 nacht en dan gewoon gaan drinken. Niet zoveel te zien als ik me niet vergis. Hadden erna wel een lijstje gekozen wat er in hun stad te zien was (8 sights of guanzhou). Was op weg naar Zhangjiajie en als je tijd hebt om dat te bezoeken kan ik het zeker aanraden. Voor mij 1 van de hoogtepunten van mijn reizen in China.

Laat maar weten moest je nog vragen hebben of meer tijd hebben. Nog wel wat meer zaken in de buurt die ik persoonlijk de moeite vond.

JanDevilder
Newbie
Newbie

Bericht door JanDevilder » 15 jan 2019, 20:26

bollywood schreef:
15 jan 2019, 18:48
JanDevilder schreef:
Neorejv schreef:
13 jan 2019, 01:31
De volgende rondreis zal Vietnam worden in april, 3 weken. Ongetwijfeld zijn er hier enkele members met nuttige tips? :fcb2:
We zijn daar vorig jaar geweest. Organiseer je alles zelf of is het een begeleide reis?
Wij hebben gedaan :
Hanoi 1 week : arrangement bij hotel Serene Premier, was 359$, uitstappen naar Sapa, NinBinh en 2 daagse Halong Bay,
Het interessante hieraan is is dat je je zware koffers in het hotel achter laat en met een rugzakje kunt rondreizen.
vliegtuig
Hue 3 dagen : dmz bar happy hour! citadel, motoke huren en het platteland even gaan bekijken
Hoian 3 dagen : lampionenhoofdstad van de wereld :rock: zeer mooi savonds, hier hebben we ook even een dag naar het strand gefietst
vliegtuig
Hcmc 1 week : cuchi tunnels, indrukwekkend, zeker als je wat claustrofobie hebt + arrangement van 3 dagen in de mekong delta, absoluut nog niet toeristisch en dus ook nog niet verprutst, mensen komen vragen of ze met jou op de foto mogen, kunnen ze stoefen op fb dat ze met een wittekop geklapt hebben :D

enfin, de bergvolkeren in de vallei van Sapa vonden we persoonlijk wel het hoogtepunt maar dr is voor iedereen wel wat leuks

Hue, kan aanraden ook om hier een fiets te huren om zo de catacomben te gaan bekijken.

Sapa vond ik net het minst omdat ik al zoveel van die minorities dinges en rijstvelden gedaan had.
Ons op een regenachtige dag laten voeren van Hue naar Hoi An, nogal wat accidenten gezien hoor, naar tschijnt 22000 doden per jaar, kzou nie weten hoe dat komt ;)
Hanoi de eerste keer de straat over steken was in feite ook wel hilarisch, gewoon nie kijken en op tgemakt oversteken, ze rijden wel rond je (meestal).
Recht van de sterkste en dendeen met de grootste tromp. Met een bus in Hanoi rijden is in feite poepsimpel, niets groters dan jou dus moeten ze je maar allemaal (proberen) te ontwijken [dance3]
Wat ik ook tof vond was dat die mannen letterlijk alles kunnen vervoeren met ne brommer of ne velo, dubbelbed : np, boompjes van 3 meter : np, brommer op brommer : np paar buizen van 5meter lang : np, besten was wel die caféuitbater die 17 bakken bier en nog wa krattekes cola op zijn brommerke zette :wave:

In Hue hebben we die tomben niet bezocht, mijn gezelschap wou niet. We hebben wel motojes gehuurd om het platteland even te gaan verkennen, was ook wel leuk. Mannen zijn daar grote fan van hakenkruizen en zo, kdacht dat dat iets te maken had met boedhisme of zo.

Sapa was voor ons wel allemaal nieuw, tbegon in feite al met de nachttrein, we vroegen ons af waarom de trein er langer ging over doen dan de zelfmoordbus, als je niet weet wat door elkaar geschud worden in 3D is moet je die trein nemen :D
Tmooie aan Sapa vond ik dat je op t ene moment naast van die sjeike 4* hotels loopt en 1 minuut later zit je tussen de buffalo's in tslijk tussen de rijstplukkers.
We hebben daar ook een homestay gedaan, ik lag letterlijk onder een zaluwnest.

Ik vond Vietnam eigenlijk wel meer de moeite dan Thailand, t'heeft nog iets wilds waardoor het wel wat avontuurlijker is.

bollywood
Junior Member
Junior Member

Bericht door bollywood » 15 jan 2019, 23:39

JanDevilder schreef:
15 jan 2019, 20:26
bollywood schreef:
JanDevilder schreef:

Wij hebben gedaan :
vliegtuig
vliegtuig

Ons op een regenachtige dag laten voeren van Hue naar Hoi An, nogal wat accidenten gezien hoor, naar tschijnt 22000 doden per jaar, kzou nie weten hoe dat komt ;)
Hanoi de eerste keer de straat over steken was in feite ook wel hilarisch, gewoon nie kijken en op tgemakt oversteken, ze rijden wel rond je (meestal).
Recht van de sterkste en dendeen met de grootste tromp. Met een bus in Hanoi rijden is in feite poepsimpel, niets groters dan jou dus moeten ze je maar allemaal (proberen) te ontwijken [dance3]
Wat ik ook tof vond was dat die mannen letterlijk alles kunnen vervoeren met ne brommer of ne velo, dubbelbed : np, boompjes van 3 meter : np, brommer op brommer : np paar buizen van 5meter lang : np, besten was wel die caféuitbater die 17 bakken bier en nog wa krattekes cola op zijn brommerke zette :wave:

In Hue hebben we die tomben niet bezocht, mijn gezelschap wou niet. We hebben wel motojes gehuurd om het platteland even te gaan verkennen, was ook wel leuk. Mannen zijn daar grote fan van hakenkruizen en zo, kdacht dat dat iets te maken had met boedhisme of zo.

Sapa was voor ons wel allemaal nieuw, tbegon in feite al met de nachttrein, we vroegen ons af waarom de trein er langer ging over doen dan de zelfmoordbus, als je niet weet wat door elkaar geschud worden in 3D is moet je die trein nemen :D
Tmooie aan Sapa vond ik dat je op t ene moment naast van die sjeike 4* hotels loopt en 1 minuut later zit je tussen de buffalo's in tslijk tussen de rijstplukkers.

Ik vond Vietnam eigenlijk wel meer de moeite dan Thailand, t'heeft nog iets wilds waardoor het wel wat avontuurlijker is.
Haha.

Van die landen in zuid oost azie zijn cambodja en myanmar eigenlijk het beste. Zowel qua bezoeken als vriendelijkheid bij de bevolking. Binnen maand nog es passeren. Meeting en dan weekje congé genomen.

JanDevilder
Newbie
Newbie

Bericht door JanDevilder » 16 jan 2019, 09:42

bollywood schreef:
15 jan 2019, 23:39
JanDevilder schreef:
bollywood schreef:

Haha.

Van die landen in zuid oost azie zijn cambodja en myanmar eigenlijk het beste. Zowel qua bezoeken als vriendelijkheid bij de bevolking. Binnen maand nog es passeren. Meeting en dan weekje congé genomen.

Sjeik, een vergaderingske in Camboja of zo..
Er werken trouwens veel Birmezen in Thailand omdat de levensstandaard in Myanmar nog een pak lager ligt dan deze in Thailand. Spijtig genoeg wel wat instabiliteit in het land, tschijnt idd de moeite te zijn en ik kan me voorstellen dat je er met 10€ in de zak de de miljonair van de straat bent.
Cambodja zal voor binnen 2 of 3 jaar zijn, zou ik willen combineren met het noorden van Thailand, volgens jaar is SriLanka aan de beurt.
Wij zijn dus een beetje verliefd geworden op Azie, voor het geld moet je het niet laten want uiteindelijk kost het nauwelijks meer dan een reis in Europa.

bollywood
Junior Member
Junior Member

Bericht door bollywood » 16 jan 2019, 11:24

JanDevilder schreef:
16 jan 2019, 09:42
bollywood schreef:
JanDevilder schreef:

Haha.

Er werken trouwens veel Birmezen in Thailand omdat de levensstandaard in Myanmar nog een pak lager ligt dan deze in Thailand. Spijtig genoeg wel wat instabiliteit in het land, tschijnt idd de moeite te zijn en ik kan me voorstellen dat je er met 10€ in de zak de de miljonair van de straat bent.
Cambodja zal voor binnen 2 of 3 jaar zijn, zou ik willen combineren met het noorden van Thailand, volgens jaar is SriLanka aan de beurt.
Wij zijn dus een beetje verliefd geworden op Azie, voor het geld moet je het niet laten want uiteindelijk kost het nauwelijks meer dan een reis in Europa.
Nope, Bangkok maar zelf beetje voor moeten pushen dus geen extra toegevingen van het werk. Enkel vlucht economy werd betaald (450 euro). Nu ja beter dan niets eigenlijk. Maar ga erna naar Siem reap nog es wegens nog niet alles gezien daar en in en rond Bangkok wel. Erna nog weekendje in Bangkok uitgaan.

In Myanmar eigenlijk weinig van instabiliteit gezien, enkel in het noorden tegen de moslims maar hebben ze zelf gezocht. Zie het in Belgie dat de bevolking in opstand zou komen na een zoveelste zelfmoordaanslag. Was ook niet zo goedkoop wegens weinig faciliteiten voor toeristen waardoor prijzen voor hotels en zo toch "veel" waren in vergelijking met Thailand.

Sri Lanka paar Jaren terug ook gedaan en vond ik wel de max. Dat was pas een goedkoop land. Laat maar weten moest je nog tips willen.

JanDevilder
Newbie
Newbie

Bericht door JanDevilder » 16 jan 2019, 15:45

bollywood schreef:
16 jan 2019, 11:24
JanDevilder schreef:
16 jan 2019, 09:42
bollywood schreef:

Haha.

Nope, Bangkok maar zelf beetje voor moeten pushen dus geen extra toegevingen van het werk. Enkel vlucht economy werd betaald (450 euro). Nu ja beter dan niets eigenlijk. Maar ga erna naar Siem reap nog es wegens nog niet alles gezien daar en in en rond Bangkok wel. Erna nog weekendje in Bangkok uitgaan.

In Myanmar eigenlijk weinig van instabiliteit gezien, enkel in het noorden tegen de moslims maar hebben ze zelf gezocht. Zie het in Belgie dat de bevolking in opstand zou komen na een zoveelste zelfmoordaanslag. Was ook niet zo goedkoop wegens weinig faciliteiten voor toeristen waardoor prijzen voor hotels en zo toch "veel" waren in vergelijking met Thailand.

Sri Lanka paar Jaren terug ook gedaan en vond ik wel de max. Dat was pas een goedkoop land. Laat maar weten moest je nog tips willen.

Merci alvast, tzal niet voor direkt zijn, normalerwijze maart/april 2020, ik begin dan meestal de voorbereiding in oktober of zo, als ik een beetje weet hoe lang we ter plaatse moeten blijven + waar landen en waar opstijgen dan boek ik de vluchten om een voordelige prijs te krijgen en daarna begin ik hotels en uitstapkes vast te leggen.
Goe nieuws, kdacht da Srilanka duurder ging zijn dan Thailand. Ik pieper da wel ferm uit om een goeie prijs/kwaliteit te krijgen.

Vorig jaar wast bvb +- 1600/man voor 3 weken Vietnam + 3 dagen Dubai, alle deftige hotels (met ontbijt), uitstappen (allin) en vluchten inbegrepen.
Ik ken er die dat betalen voor 2 weken Tenerife. Is wel veel voorbereiding aan.

Marre
Senior Member
Senior Member

Bericht door Marre » 18 jan 2019, 15:47

Op zoek naar een vakantiehuis (2 pers) met een zwembad/gedeeld zwembad in midden-Frankrijk. Iemand aanraders?

Tom Turesson
Oldie
Oldie

Bericht door Tom Turesson » 18 jan 2019, 16:28

Marre schreef:Op zoek naar een vakantiehuis (2 pers) met een zwembad/gedeeld zwembad in midden-Frankrijk. Iemand aanraders?
La Rochelle goed?
Daar weet ik een toplocatie...

Marre
Senior Member
Senior Member

Bericht door Marre » 18 jan 2019, 17:24

Tom Turesson schreef:
18 jan 2019, 16:28
Marre schreef:Op zoek naar een vakantiehuis (2 pers) met een zwembad/gedeeld zwembad in midden-Frankrijk. Iemand aanraders?
La Rochelle goed?

Zeker.

Tom Turesson
Oldie
Oldie

Bericht door Tom Turesson » 18 jan 2019, 17:29

Marre schreef:
Tom Turesson schreef:
18 jan 2019, 16:28
La Rochelle goed?

Zeker.
Clos Les Arpents Verts.
Zijn we in september een week geweest.
Je zit bij een koppel thuis en krijgt elke dag een vers ontbijt met streekproducten. Zwembad en propere kamers. Op 10' stappen van het centrum.
Leuke stad om een weekje te vertoeven, aangename verrassing zelfs...

Simine
Newbie
Newbie

Bericht door Simine » 18 jan 2019, 19:14

Hier hoogstwaarschijnlijk naar de Cotswolds deze zomer. Proberen te combineren met paar dagen Wales. Iemand ervaring met 1 of beide? Proberen te verblijven in een (air)bnb.

venividivicious
Addicted Member
Addicted Member

Bericht door venividivicious » 21 jan 2019, 12:16

Simine schreef:
18 jan 2019, 19:14
Hier hoogstwaarschijnlijk naar de Cotswolds deze zomer. Proberen te combineren met paar dagen Wales. Iemand ervaring met 1 of beide? Proberen te verblijven in een (air)bnb.
Ik heb enkele dagen rondgestruind nabij de Cotswolds maar niet erin.

WIj hadden hotel The Wilshire (golfcomplex) nabij Swindon, vrij goedkoop maar met zwembad en helemaal in orde. (btw met kindje 2j gedaan).
Dan hebben we rondgereden met de auto naar Salisbury, Stonehenge, Bath en enkele omliggende dorpen met monolieten of bezienswaardigheden. Zeer mooi! Op de terugweg, Tawesbury gedaan, niet de moeite :)

Wales, waar wil je naartoe?

We zijn in Pembrokshire geweest. Zeker de moeite waard voor wat coastal walks
Snowdonia, noord wales, zware aanrader!

Simine
Newbie
Newbie

Bericht door Simine » 21 jan 2019, 14:21

venividivicious schreef:
21 jan 2019, 12:16
Simine schreef:
18 jan 2019, 19:14
Ik heb enkele dagen rondgestruind nabij de Cotswolds maar niet erin.

WIj hadden hotel The Wilshire (golfcomplex) nabij Swindon, vrij goedkoop maar met zwembad en helemaal in orde. (btw met kindje 2j gedaan).
Dan hebben we rondgereden met de auto naar Salisbury, Stonehenge, Bath en enkele omliggende dorpen met monolieten of bezienswaardigheden. Zeer mooi! Op de terugweg, Tawesbury gedaan, niet de moeite :)

Wales, waar wil je naartoe?

We zijn in Pembrokshire geweest. Zeker de moeite waard voor wat coastal walks
Snowdonia, noord wales, zware aanrader!
Goed om te lezen van het kindje. De onze is dan net 3. Is dus doenbaar.
Had vooral breacon beacons al eens bekeken. Maar snowdonia ziet er ook wel geweldig uit. Merci voor de tip.