Volgende match: Royal Excel Moeskroen - Club Brugge KV | vr 18/10 20:30

Het Paarse Forum: de Quotes

Ander Belgisch voetbalnieuws

Moderator: Moderators

Gonzalo
Addicted Member
Addicted Member

Re: Het Paarse Forum: de Quotes

Bericht door Gonzalo » 11 okt 2019, 14:49

Vind het echt geniaal. Kan hier oprecht van genieten. Geen mooier bewijs van hoe goed Hansie is.

Hattrick in het Lottopark incoming.

Olééé olàààààààà

Matteo Carati
Oldie
Oldie

Bericht door Matteo Carati » 11 okt 2019, 16:15

Gonzalo schreef:
11 okt 2019, 14:49
Vind het echt geniaal. Kan hier oprecht van genieten. Geen mooier bewijs van hoe goed Hansie is.

Hattrick in het Lottopark incoming.

Olééé olàààààààà
dan zal het weer zijn van kan "kan het enkel tegen de kleintjes"

Bernie
Junior Member
Junior Member

Bericht door Bernie » 11 okt 2019, 16:21

Frankyv(BZF) schreef:
11 okt 2019, 14:37
Der plakt LSD aan hun abo's jong, ben er zeker van!
Moet toch elke keer een zware bad trip zijn

Bernie
Junior Member
Junior Member

Bericht door Bernie » 11 okt 2019, 16:21

Frankyv(BZF) schreef:
11 okt 2019, 14:37
Der plakt LSD aan hun abo's jong, ben er zeker van!
Moet toch elke keer een zware bad trip zijn

MaxJack
Oldie
Oldie
Vak: 214

Bericht door MaxJack » 11 okt 2019, 16:33

Matteo Carati schreef:
11 okt 2019, 14:26
Echt een enge sekte geworden daar.
Die zeggen hetzelfde over ons

Digress
Oldie
Oldie

Bericht door Digress » 11 okt 2019, 16:49

MaxJack schreef:
11 okt 2019, 16:33
Matteo Carati schreef:
11 okt 2019, 14:26
Echt een enge sekte geworden daar.
Die zeggen hetzelfde over ons
Projectie. Typisch voor zo'n sekte

John
Oldie
Oldie

Bericht door John » 11 okt 2019, 17:36

Wij zijn meer een cult.

Tommy Jarvis
Newbie
Newbie

Bericht door Tommy Jarvis » 11 okt 2019, 17:47

John schreef:
11 okt 2019, 17:36
Wij zijn meer een cult.
Cult?

Afbeelding

Mekhi
Oldie
Oldie
Vak: 222

Bericht door Mekhi » 11 okt 2019, 17:58

Ondertussen heeft Hans ons dit seizoen naar de CL (en de vele miljoenen) geknald en zit hij aan 5 goals in 9 matchen bij de dominante leider in de JPL.

Anderlecht speelt geen Europees en staat op plaatsje 13. Op 14 punten van het team geleid door gouden schoen en profvoetballer van het jaar Hansje Vanaken. En dat met nog een match meer dan ons.

Als ze niet eens meer in onze schaduw staan, maar eigenlijk volledig uit zicht verdwenen zijn, dan is die concurrentiestrijd ook weg. Dan interesseert het mij zelfs niet meer om te discussiëren daarover, want het slaat gewoon op niets. Dat is of pakweg STVV met een speler van ons zou lachen dat die niet goed genoeg is. Wat moet je zeggen tegen zo'n mensen die alle realiteitszin kwijt zijn en in het ijle wat 'Neerpedeeee' staan te roepen?

Die zou je beterschap moeten toewensen. Maar omdat ze voor zo'n lelijke strontclub supporteren, doe ik dat toch maar niet. Op naar nog een aantal jaren miserie jongens!

Robert_32
Oldie
Oldie
Vak: 312

Bericht door Robert_32 » 11 okt 2019, 18:45

Heeft daar voor ons nog niet gescoord zeker? Wordt hoog tijd dat hij dat eens doet.

COYB
Senior Member
Senior Member

Bericht door COYB » 11 okt 2019, 20:04

Robert_32 schreef:
11 okt 2019, 18:45
Heeft daar voor ons nog niet gescoord zeker? Wordt hoog tijd dat hij dat eens doet.
Wel met Lokeren (2013). Zijn debuut in eerste klasse: direct twee in het mandje bij de nekken. Ze zijn er daar precies nog niet overheen. Hans Vanaken is magic.

Jempipapin
Newbie
Newbie

Bericht door Jempipapin » 12 okt 2019, 10:05

Och laat ze maar zagen over Sterke Hans. Intussen lopen ze daar met een Zuil van den Lidl, een Vlap van den Aldi en een Jari van den Dreamland.

Ongelooflijk dat Hans hier nog bij ons speelt.
Dé Caje 2.0.

Het is weinig verrassend dat ze geen enkele speler van ons in hun ploeg zien staan, wegens niet goed genoeg.
Conclusie is echter dat wij virtueel 17 punten los op de eerste plaats staan met een twintigtal goals meer.

dre000
Senior Member
Senior Member

Bericht door dre000 » 12 okt 2019, 10:19

Voor die mannen telt de 'pintjesliga' dan niet op zo'n momenten. Die staan daar boven he. Belangrijkste voor hen is dat er veel ex-jeugdspelers van hen elders presteren. Rare kronkel aangezien de meeste amper in hun 1e elftal gespeeld hebben. Maar ja, je moet je ergens aan vasthouden zeker?

HeadHunter
Newbie
Newbie

Bericht door HeadHunter » 12 okt 2019, 11:17

Club is ons voorbij qua budget en inkomsten, pakt dikke poen met de CL te spelen en verkoopt spelers door moet dikke winst. Dit nu al een paar seizoenen.

Club speelt in een groter stadion, en heeft op relatief korte termijn zicht op een nieuw stadion, iets wat bij ons helemaal niet het geval is. En zelfs indien Club dat nieuwe stadion toch niet weet te realiseren, zit het dus al in een groter stadion (28.000 vs 21.500), wat in theorie al een jaarlijkse bonus kan zijn van om en bij de 5 mio€ alleen aan tickets.

Momenteel kunnen wij nog de schijn ophouden obv. palmares, maar op een bepaald moment gaan sponsors ook wel "gewoon" richting Brugge trekken als die wel regelmatig CL spelen en RSCA niet. Dat is gewoon een economische wetmatigheid. Waarmee ik niet wil zeggen dat RSCA ineens zonder deftige sponsors gaat vallen, maar de tijd dat Jakke Breydel vol hing met reclame genre "carwash Jan" of van een lokale bierbrouwer is wel stilaan gedaan.

En zelf op dit moment staan wij financieel al onder Club, dit is deels al praktijk, Club haalt de laatste jaren grotere bedrijven binnen als sponsor dan vroeger.

Onze eigen jeugdopleiding staat wel nog een stuk verder, werd me recent ook nog eens bevestigd door een collega wiens zoon daar speelt (wonen in die regio, dus die kan zijn kleine niet telkens naar Neerpede rijden om het zo te zeggen), maar met geld is alles te koop en dus ook jeugdtrainers en jeugdspelers. Uiteraard ook hier, dat gaat niet van vandaag op morgen veranderen, maar we weten hier ook allemaal dat managers geen reet inzitten met clubs en lange termijn visie, dus als RSCA nog een jaartje geen Europees haalt, pushen die onze Yari's en Sambi's wel zelf richting uitgang, want zo werkt het nu eenmaal.

Dus ja, opnieuw structureel groter worden dan Club is zéker een doelstelling, want op dit moment is RSCA structureel, jammer genoeg, kleiner dan Club geworden.

Dat heeft niks te zien met dramatiseren of Club bewieroken uit paniek, dat zijn gewoon cijfers aflezen.

Robert_32
Oldie
Oldie

Bericht door Robert_32 » 12 okt 2019, 11:20

dre000 schreef:
12 okt 2019, 10:19
Voor die mannen telt de 'pintjesliga' dan niet op zo'n momenten. Die staan daar boven he. Belangrijkste voor hen is dat er veel ex-jeugdspelers van hen elders presteren. Rare kronkel aangezien de meeste amper in hun 1e elftal gespeeld hebben. Maar ja, je moet je ergens aan vasthouden zeker?
De smurfen voor hun titel dus.

HeadHunter
Newbie
Newbie

Bericht door HeadHunter » 12 okt 2019, 11:22

Onze jeugdopleiding zal ervoor zorgen dat we altijd zullen terugkomen en groter worden. Een bornauw is al 8 waard, dan weet je hoeveel goud er hier zit. Cijfers aflezen kan iedereen, het grotere plaatje bekijken is vaak moeilijker.
Hier vanuit gaan is gewoon misplaatste arrogantie en geen fluit onderbouwd.

8 miljoen voor Bornauw, hetzelfde bedrag dat we weg gepist hebben voor Sanneh.

Netto resultaat: 0€.

Deze club is op dit moment structureel verlieslatend en alle potentiële winst komende van eigen jeugd gaat integraal verloren in dat verlies. Mss eens een paar jaarrekeningen consulteren?

Zwijgen we nog van het sportieve niveau dat we momenteel halen, en btw, de helft van de huidige jeugdspelers in de a-kern voldoet ook gewoon niet voor de basis.

Dat is uw huidig groter plaatje, we zullen eerst nog moeten zien of dat verbetert.

Hans Supermans
Oldie
Oldie

Bericht door Hans Supermans » 12 okt 2019, 11:48

Loon van Sanneh wel volledig buiten beschouwing gelaten.

Mekhi
Oldie
Oldie
Vak: 222

Bericht door Mekhi » 12 okt 2019, 14:12

Dat slaat toch op niets dat ze door hun jeugdopleiding altijd groter zullen worden?

Wij moeten het bij wijze van spreken met quasi niets doen uit onze jeugdopleiding. Maar wij hebben de laatste jaren via een veel beter transferbeleid ervoor gezorgd dat we bovenaan staan.

Zo'n Wesley voor niets halen en daar de duurste transfer in België van maken, dat is hetzelfde als wat ze aan Tielemans verdienen hoor, hun grootste 'wereldtalent'. Danjuma was ook zo eentje. En dan hebben we nog Diatta en Dennis die die records wel gaan breken.

Ondertussen halen we ook 3x CL op 4 jaar, en de vele miljoenen die daarmee gepaard gaan.

Als we er ook een nieuw stadion bij hebben, dan nemen we ook zo nog eens een immense voorsprong.

Stel je dan nog eens voor dat we ook nog eens van onze jeugdopleiding zouden maken en daar regelmatiger deftige spelers uithalen.

Bij hen is alle geloof in 'Neerpeedeeeeeh'. Alles komt wel goed daarmee. Terwijl verkloten ze het wel op genoeg andere vlakken. Haal anders nog een Stanciu, Sanneh, Vlap, wat dure leenspelers...

Neorejv
De Mol

Bericht door Neorejv » 12 okt 2019, 14:55

Mekhi schreef:
12 okt 2019, 14:12
Dat slaat toch op niets dat ze door hun jeugdopleiding altijd groter zullen worden?

Wij moeten het bij wijze van spreken met quasi niets doen uit onze jeugdopleiding. Maar wij hebben de laatste jaren via een veel beter transferbeleid ervoor gezorgd dat we bovenaan staan.

Zo'n Wesley voor niets halen en daar de duurste transfer in België van maken, dat is hetzelfde als wat ze aan Tielemans verdienen hoor, hun grootste 'wereldtalent'. Danjuma was ook zo eentje. En dan hebben we nog Diatta en Dennis die die records wel gaan breken.

Ondertussen halen we ook 3x CL op 4 jaar, en de vele miljoenen die daarmee gepaard gaan.

Als we er ook een nieuw stadion bij hebben, dan nemen we ook zo nog eens een immense voorsprong.

Stel je dan nog eens voor dat we ook nog eens van onze jeugdopleiding zouden maken en daar regelmatiger deftige spelers uithalen.

Bij hen is alle geloof in 'Neerpeedeeeeeh'. Alles komt wel goed daarmee. Terwijl verkloten ze het wel op genoeg andere vlakken. Haal anders nog een Stanciu, Sanneh, Vlap, wat dure leenspelers...
Feit, kijk naar Southampton. Daar is al zoveel talent uit hun academie gekomen, maar prijzen hebben ze er niet mee gewonnen.
Bij Ajax -waar ze zich zo graag mee vergelijken- halen ze ook gewoon het gros van hun talent weg bij andere teams.

Bobby Peru
Senior Member
Senior Member

Bericht door Bobby Peru » 12 okt 2019, 15:54

Mekhi schreef:
12 okt 2019, 14:12

Qua jeugdopleiding hebben zij de laatste jaren dendoncker en Tielemans zien doorbreken. Praet te ik niet mee wegens jeugdproduct van Genk. Wij hebben met Mechele en Engels eveneens 2 spelers bij een Europese subtopper. Doen we het dan zoveel slechter dan de mauven met hun “Neerpede”? Ik vind van niet. Behalve zo’n Verschaeren zie ik daar weinig talentvols rondlopen. Dat het bij ons meer en beter moet, daarmee ga ik akkoord. Maar ik zie dat wel goed komen.

HeadHunter
Newbie
Newbie

Bericht door HeadHunter » 12 okt 2019, 16:04

Over Michael "dat is slim gezien van" Verschueren.
Ik baseer me op zijn transfers. Op zijn resultaten die hij al geboekt zou moeten hebben. En zeker niet op die onnozelaar van een Camps. Maar voor sommigen is het precies moeilijk om objectief naar de situatie te kijken. En dan zie ik iemand op een positie zitten die nog niet eens een transfer kan afronden omdat Brugge even een spelletje wil spelen. En dan moet ik in zo iemand, met een blanco CV trouwens, vertrouwen hebben voor de uitbouw van de club omdat hij "het goed voorheeft" en met de mensen babbelt. Dat zijn competenties voor een sales functie maar niet voor een sportief directeur. Ik ben blij dat jij o zo tevreden bent over MV. Toch nog iemand die deze situatie rooskleurig inziet !
Ja, het was inderdaad ook dat ganse transfer comité dat de transfer van Diagne ging onderhandelen (het magistrale idee om de entourage van de speler buitenspel te zetten wat het cruciaal tijdsverlies veroorzaakte) en afronden waardoor we nu zonder spits zitten. Het was ook het ganse transfer comité dat zichzelf 7 a 8 op 10 gaf op basis op het einde van transferperiode in de pers. In dat interview sprak hij toch wel 100% in de "IK" vorm maar dat is jullie precies ontgaan. Is het al ooit in jullie opgekomen dat iemand die de eindverantwoordelijkheid heeft daar ook naar betaald krijgt en bijgevolg ook afgerekend op mag worden ? Ik voel me flink in het zak gezet dat ik abonnementen heb gekocht begin juli om naar een ploeg zonder spitsen te komen kijken door het transfergeklungel onder leiding van MV. Ik zie RSCA, dat ik al trouw 35 jaar volg, elk jaar bergaf gaan en heb persoonlijk na bijna 12 maanden niet bepaald vertrouwen gekregen in deze manager zijn daadkracht tenzij je zijn interviews met dure woorden daaronder rekent. Maar goed, ik ben blij dat jullie er het positieve in zien.
Ik weet niet of dit leergeld is dat Verschueren betaalt, maar hij heeft de voorbije maanden alleszins zwaar misgetast wat betreft het niet halen van spitsen bij het begin van de voorbereiding. Dat is cruciaal waarom we zo weinig punten gehaald hebben.

Dat diezelfde Verschueren eerst nog aangaf volop in Thelin te geloven (maar daar achteraf zelf op terugkwam) en dat hij zei dat er scorend vermogen genoeg in deze kern zat (doelend op Vlap, Nasri, Verschaeren waarvan hij het mogelijk achtte dat ze elk 20 goals op 1 seizoen konden scoren) is toch het zuiverste bewijs dat die man (die het goed bedoelt) er totaal geen idee van heeft hoe hij spelers werkelijk moet inschatten.

Mannaert was jaren manager bij SVZW, heeft daar zijn sporen verdiend, bij Club ook in het begin leergeld betaald door floptransfers, maar dat is intussen toch serieus verbeterd.

Ik denk niet dat onze club het nog kan veroorloven en zeker Verschueren niet om nog veel miscasts te doen qua transfers.

De brol van vorig jaar die nu verhuurd, verkocht is of nog steeds bij ons zit (Milic, Nkaka, Saief, Makarenko, Musona, Vranjes, Sanneh, Chipciu, Trebel en ga zo maar door) daar kan je Verschueren niet veel in verwijten ook al zitten we nog steeds met spelers die weg moesten en niet wegraakten.

Maar hij is er wel mee verantwoordelijk voor dat we voor de 4e of 5e opeenvolgende transferperiode geen deftige scorende spitsen hebben. Voor een club als RSCA is dat gewoon onwaardig en een gigantische miskleun gebleken van het bestuur.

Wetende dat Dimata misschien niet meer zal spelen voor Nieuwjaar en sowieso lang out was, wetende dat Santini kost wat kost weg moest, wetende dat Thelin terugkwam en hopeloos tekort kwam. Je moest in mei of juni 2 scorende spitsen hebben gehaald en daar je focus hebben op toegespitst en dat hebben ze niet gedaan, dat is onvergeeflijk en zorgt ervoor dat heel je seizoen gehypothekeerd is en je PO1 nu al op je buik kan schrijven.

We moeten een kat een kat durven noemen: Michael Verschueren draagt hier een grote (eind)verantwoordelijkheid in. Dat Coucke weinig of niets van voetbal kent en spelers niet kan inschatten (zie Musona, zijn lievelingsspeler bij KV Oostende, zie Milic, zie Nkaka), dat weet intussen iedereen wel, maar Michael Verschueren heeft deze zomer toch zwaar de bal misgeslagen en dat mag gerust aangekaart worden. Ik hoop voor Michael Verschueren dat hij in zijn partijtjes tennis wat minder ballen misslaat.
Na die random overwinning tegen Standard nog met veel poeha verkondigd dat de remonte was ingezet. Schat werkelijk ALLES verkeerd (lees: veel te rooskleurig) in. Heeft het beste met deze club voor, dat is duidelijk, maar zit ver boven zijn niveau te spelen. Mag gerust blijven wat mij betreft, als woordvoerder ofzo dan kunnen we nog eens lachen, maar AUB stel iemand anders aan die de sportieve lijnen uitzet.
Enge man
Moeten hem nu ook weer niet beginnen uitschelden, dat is beneden ons. (eat shit herman)

Verdient respect. Begint pas, zijn intenties zijn nobel en zijn pa is een legende.
Weer wat interviewtjes in HLN en HNB. Kan iemand deze mooiboy tegen zichzelf beschermen aub? Die zijn verhouding #interviews/#geslaagde acties moet echt fenomenaal zijn.

Doe toch eens effe een beetje normaal man.
Het enige wat die in de ECA deed en doet is tegen de belangen van clubs als RSCA stemmen
Van waar komt de haat toch tegen Michael ? Omdat hij goed gekleed gaat ?
Hij moet de damage control doen en komt het dus steeds uitleggen, en is zeker niet de enige verantwoordelijke voor vele sportieve keuzes.

Stop dus met hem af te rekenen op zaken waar je enige bron de media voor is, die uitleg is al zeker gekleurd.

Wat betreft ECA, geef eens voorbeelden want loze stellingen poneren is makkelijk natuurlijk.

Het is een mauve, zeker geen dommerik, laat diene mens toch gerust.
Gerust laten?

Die kerel loopt rond als een gigantische blaas en hangt verhaaltjes op tot en met, terwijl het sportief faalt als nooit tevoren?

Gerust laten?
de man is toch sportief eindverantwoordelijke?

heeft Zetterberg gehaald, heeft Arnesen gehaald, heeft Vincent gehaald, heeft Vercauteren nu gehaald, tekent de structuren en takenpakketten uit binnen het sportief departement, zit in het transfercomité, doet de onderhandelingen bij de transfers... ik schiet het joch niet af, maar doen alsof hij nauwelijks verantwoordelijkheden draagt qua sportieve keuzes en de facto de evenknie van David Steegen is, is behoorlijk bizar
Zoals in meerdere topics al ruimschoots en piekfijn neergeschreven door HK: je komt naar buiten met een project, je hangt daar een heel verhaal aan op, je claimt een nieuwe visie etc.

Veel blijkt tot op heden schone schijn, de realiteit is heel anders. En dan gaat het niet alleen over de resultaten, de transferpolitiek wordt ook beter voorgesteld dan dat ze is/was, en minstens de helft van de gelanceerde jeugd is ook gewoon onvoldoende.

Dan moet je geen verhaaltjes ophangen of stoer doen in de pers of op sociale media.
Wat zit gij hier toch allemaal te lullen, echt bzf niveau.. Wanneer heeft die zich zogezegd als een gigantische blaas gedragen ?
Als je op sociale media supporters uitdaagt om eens echt over voetbal te komen praten bvb.
Verklaren dat Kompany nooit de ploeg heeft opgesteld, wat wint ge daar in godsnaam mee? Buiten uitgelachen worden door iedereen.
Ik lach daar niet meer mee, ik vind dat gewoon zielig. Doet pijn dat een prachtige club als de onze geleid wordt door zo'n zemelknoper (enfin, volgens sommigen vertolkt hij als manager slechts een gastrol in een groter geheel).
Deze klepper had buiten mogen vliegen wat heeft die nu eigenlijk al gepresteerd ?? zou voetbalscholen oprichten in Amerika en China ng geen jaar bezig en die Kanwar of zoiets ligt al buiten.

Zijn 8 miljoen prestige transfer al la Hans Vanaken :) Michel Vlap trekt op gene zak. Vercauteren aanwerven mss ng zijn ergste fout. Eerst zo lovend doen over het Project Kompany daarna lekker zijn kar draaien. Janken over F Brugge omdat ze een spits voor onze neus stelen. Die hier al had moeten staan vorige winter. Van Ganster naar Complete idioot is blijkbaar een kleine stap. Zou me niks verbazen mocht deze in de winter Verschaeren verpatsen voor toch een spaarpotje bijeen te krijgen.
Je fixatie op Verscshueren snap ik ergens wel, maar 3/4 van wat je opsomt is niet enkel op zijn kap af te schuiven.

Kanwar was puur een Kompany mannetje, maar laat ons dat vooral MV aanwrijven. Vlap was er ene van Arnesen. En als iedereen akkoord gaat, is dit niet enkel MV.

Project Kompany is niet afgeschreven, akkoord, wat het gaat geven met FV is koffiedik kijken. Maar denk je echt dat Kompany dat allemaal zal lossen? Zal geen T1 meer zijn, maar de grote lijnen en achtergrond zullen wel afgetekend zijn. Ik ben 200% voor eigen jeugd. Maar een blinde ziet ook dat jongens als Sardella, Doku er op dit moment nog niet klaar voor zijn om dragende spelers te zijn. De brol en de financiële putten zijn wat ze zijn, de ontbrekende spits is een gigantische fout. Maar vergeet niet dat Het Vince was die vol op Roofe wou inzetten.

Blijkbaar toch makkelijker wat azijn te pissen en het negatieve er uit te spuwen, en al het positieve maar te vergeten.
Kanwar was wel degelijk door MV hoor, was hier al lang voor er sprake was van VK

Robert_32
Oldie
Oldie

Bericht door Robert_32 » 12 okt 2019, 16:18

Zemelknoper :mrgreen:

dids
Newbie
Newbie

Bericht door dids » 12 okt 2019, 17:28

zwasie schreef:
11 okt 2019, 08:32
MaxJack schreef:
10 okt 2019, 23:00
Raar dat wij perfect kunnen zeggen dat verschaeren en chadli een sterke match hebben gespeeld.
Voor ons zijn de Duivels dan ook maar een tussendoortje tot het echte werk begint.
Voor Anderlecht-supporters zijn de duivels hun enige houvast dat hun jeugd echt wel iets kan. Dan wil je die niet op het bankje zien voor ene van Club Brugge
Als Clubsupporter kan je toch nooit ofte nimmer enige sympathie hebben voor de rode duivels, laat staan ervoor te supporteren....

Glenpa
Moderator

Bericht door Glenpa » 12 okt 2019, 17:35

Den helft van die kerels is daar bijna Clubsupporter geworden... wtf

KDB_official
Oldie
Oldie

Bericht door KDB_official » 12 okt 2019, 23:43

Heerlijk om te lezen.