Match day!

Club start met: Mignolet - Mata - Mitrovic - Deli - Ricca - Rits - Vormer - Vanaken - Diatta - Okereke - Dennis

Nieuws

Koetjes en kalfjes

Moderator: Moderators

BORIS DE BEER
Senior Member
Senior Member
Vak: 311

Re: Nieuws

Bericht door BORIS DE BEER » 11 sep 2019, 16:07

Linkert schreef:
11 sep 2019, 15:36
BORIS DE BEER schreef:
11 sep 2019, 15:27
Michaël Schumacher blijkbaar bij bewustzijn na stamceltherapie.

Moet vreemd zijn - in 2013 in coma geraken => welkom in 2019 ...
Ik heb dat nu helemaal niet gevolgd, maar ik lees dit: vervolgens werd hij maanden in een kunstmatige coma gehouden, waaruit hij vier jaar geleden ontwaakte.
Dus die lag helemaal niet in coma nu?
Je hebt gelijk - scusi
Was nu ontwaken na operatie - zou inderdaad na enkele maanden coma na skiongeval wakker zijn geworden en dus al jaren bij bewustzijn. Zou anders erg vreemd zijn geweest.

Linkert
Addicted Member
Addicted Member
Vak: Deurne-noord

Bericht door Linkert » 11 sep 2019, 18:11

BORIS DE BEER schreef:
11 sep 2019, 16:07
Linkert schreef:
11 sep 2019, 15:36
BORIS DE BEER schreef:
11 sep 2019, 15:27
Michaël Schumacher blijkbaar bij bewustzijn na stamceltherapie.

Moet vreemd zijn - in 2013 in coma geraken => welkom in 2019 ...
Ik heb dat nu helemaal niet gevolgd, maar ik lees dit: vervolgens werd hij maanden in een kunstmatige coma gehouden, waaruit hij vier jaar geleden ontwaakte.
Dus die lag helemaal niet in coma nu?
Je hebt gelijk - scusi
Was nu ontwaken na operatie - zou inderdaad na enkele maanden coma na skiongeval wakker zijn geworden en dus al jaren bij bewustzijn. Zou anders erg vreemd zijn geweest.
Ha ok. Ik wist het ook niet hoor. Ik dacht eigenlijk ook dat die al die tijd in coma lag.

Nero
Oldie
Oldie

Bericht door Nero » 11 sep 2019, 19:02

Hij zou nooit meer kunnen stappen, en nooit meer kunnen spreken - da's geen coma, maar toch ook geen echt leven meer.

Bamin
Oldie
Oldie

Bericht door Bamin » 11 sep 2019, 19:10

Nero schreef:Hij zou nooit meer kunnen stappen, en nooit meer kunnen spreken - da's geen coma, maar toch ook geen echt leven meer.
Nog net niet leven als een plant dus. Als hij ervan bewust is dat hij hiervoor een normaal leven had, zou ik in zijn plaats gewoon niet meer willen leven.

HZ FCB
Senior Member
Senior Member

Bericht door HZ FCB » 11 sep 2019, 22:58

Saudi-Arabië is dus weer voluit het salafisme aan het promoten in Nederlandse koranscholen zie ik. Ze leren de kinderen onder meer dat ongelovigen gestraft moeten worden en dat vrouwen geen rechten mogen hebben enz. Saudi-Arabië zou op de terreurlijst moeten staan. Maar ja volgens USA, Israël en de Saudi’s is Iran de hoofdsponsor van terreur. Jammer dat het Westen die zandbak niet durft boycotten.

Caje81
Senior Member
Senior Member

Bericht door Caje81 » 12 sep 2019, 00:21

HZ FCB schreef:
11 sep 2019, 22:58
Saudi-Arabië is dus weer voluit het salafisme aan het promoten in Nederlandse koranscholen zie ik. Ze leren de kinderen onder meer dat ongelovigen gestraft moeten worden en dat vrouwen geen rechten mogen hebben enz. Saudi-Arabië zou op de terreurlijst moeten staan. Maar ja volgens USA, Israël en de Saudi’s is Iran de hoofdsponsor van terreur. Jammer dat het Westen die zandbak niet durft boycotten.
Problematisch. Dat is middeleeuws gedachtengoed loslaten op een maatschappij waar tegenwoordig zowat alles moet kunnen. Dat kan al eens botsen.

Hans Supermans
Oldie
Oldie

Bericht door Hans Supermans » 12 sep 2019, 18:10

Die grote roof in Antwerpen is gebeurd via gaten in de muur.

Dat moet het werk van Tsjechen zijn. Genoeg gezien in filmpjes hoe die te werk gaan. (rogervanduffel)

Fenixkrc
KRC Genk

Bericht door Fenixkrc » 12 sep 2019, 19:36

Bamin schreef:
11 sep 2019, 19:10
Nero schreef:Hij zou nooit meer kunnen stappen, en nooit meer kunnen spreken - da's geen coma, maar toch ook geen echt leven meer.
Nog net niet leven als een plant dus. Als hij ervan bewust is dat hij hiervoor een normaal leven had, zou ik in zijn plaats gewoon niet meer willen leven.
Aja, efkes bepalen wat gij zou doen in een situatie die niemand zich kan voorstellen.

HeadHunter
Newbie
Newbie

Bericht door HeadHunter » 12 sep 2019, 19:45

Digress schreef:
11 sep 2019, 15:40
tiga schreef:
11 sep 2019, 15:37
Publieke schandpaal zou nooit mogen
Geen les meer geven in de toekomst lijkt mijn logisch gevolg.
Ongeacht het feit dat ze blijkbaar geen wetten geschonden heeft? Hoe doe je dat dan, de koepels die na overleg beslissen haar levenslang te schorsen? En volwassenenonderwijs? En basisschool, kleuterschool bijvoorbeeld?
Het was dan nog een "school voor kinderen met een verstandelijke beperking en gedragsstoornissen" - geen idee in welke categorie de slachtoffers vielen. Maar dat pleit toch niet voor het morele kompas van de juf. Als er een deontologische code gekoppeld is aan het arbeidscontract met bepaalde regels in, dan kan een schorsing of ontslag wel vermoed ik. Anders...? Geen idee.

il borso bianco
Addicted Member
Addicted Member

Bericht door il borso bianco » 12 sep 2019, 19:47

HZ FCB schreef:
Saudi-Arabië zou op de terreurlijst moeten staan. Maar ja volgens USA, Israël en de Saudi’s is Iran de hoofdsponsor van terreur. Jammer dat het Westen die zandbak niet durft boycotten.
België (FN Herstal dus) in 2017 nog goed voor export van wapens aan SA voor 170mil euro.
Dus hier, op een aantal politici na, steken ze ook hun kop in de zandbak.

tiga
Senior Member
Senior Member

Bericht door tiga » 12 sep 2019, 20:05

il borso bianco schreef:
12 sep 2019, 19:47
HZ FCB schreef:
Saudi-Arabië zou op de terreurlijst moeten staan. Maar ja volgens USA, Israël en de Saudi’s is Iran de hoofdsponsor van terreur. Jammer dat het Westen die zandbak niet durft boycotten.
België (FN Herstal dus) in 2017 nog goed voor export van wapens aan SA voor 170mil euro.

Ist weer de schuld van de sossen ja?

modano
Senior Member
Senior Member

Bericht door modano » 13 sep 2019, 08:59

tiga schreef:
11 sep 2019, 15:09
Digress schreef:
11 sep 2019, 15:04
Wat denken jullie over dat gedoe rond die juf met haar 17-jarige liefkes uit de klas?
Korte samenvatting?
Full movie mag ook, hoor :oops:

cis19
Addicted Member
Addicted Member
Vak: 424

Bericht door cis19 » 13 sep 2019, 09:30

tiga schreef:
12 sep 2019, 20:05
il borso bianco schreef:
HZ FCB schreef:

voor 1 keer een volmondig JA of OUI want sinds staatshervorming x zijn wapenexport en licenties een regionale bevoegdheid. Dus de waalse regering (sinds jaar en dag een rode aangelegenheid) heeft hier toestemming voor gegeven. Meer nog de waalse regering is één van de grootste aandeelhouders van FNherstal dus er kleeft wel degelijk bloed aan de handjes van de waalse sossen. De vlaamse tak heeft hier al enkele malen voorzichtig geprutteld maar beperkt zich meestal tot zitten en zwijgen. Vraag mij wel af hoe de groenen hiermee zullen omgaan nu ze in de Waalse regering zitten of gaan ze het principe van de 3 aapjes huldigen (ook in de dossiers van de luchthavens van Charleroi (ryanair) en Luik (alibaba en dhl) ben ik benieuwd of ze de heilige huisjes zullen durven slopen).

Scripter
Oldie
Oldie

Bericht door Scripter » 13 sep 2019, 09:36

Leerkrachten die relatie beginnen met leerlingen, komt veel vaker voor dan je denkt.

cis19
Addicted Member
Addicted Member

Bericht door cis19 » 13 sep 2019, 11:03

ECB haalt nogmaals de "bazooka" boven
- men gaat maandelijks 20 miljard in de "economie" pompen door schulden te kopen
- banken moeten vlotter geld uitlenen (dit gaat men doen door het duurder te maken om geld bij de ecb te parkeren)
Ik ben van opleiding geen economist maar als men (de ecb) vaststelt dat na jaren van dezelfde maatregelen dat het beleid weinig of geen invloed op de reele economie heeft dan zou ik mij toch afvragen of er geen andere manieren zijn. Men kan zich trouwens afvragen of deze maatregelen wel nodig zijn :
- inflatie blijft ruim onder de 2 %
- economie is cyclisch dat weet zelfs het kleinste kind
- de brexit en handelsoorlogen hebben ook invloed op de ondernemingen
Op den duur zou men zich afvragen af draghi nog steeds zijn goldman sachs petje op heeft en dus meer aan de beurs denkt dan aan de reele economie. Lagarde zal trouwens geen haar beter zijn enkel dat zij zal aandringen op een grotere investeringsbereidheid vanuit de overheid. Wat op zich natuurlijk niet slecht is (investeringsmogelijkheden te over in de domeinen van infrastructuur, energieomslag, digitalisering,...) maar men kan zich afvragen of griekenland verhoudingsgewijs evenveel kan investeren als een duitsland of Nederland.
Je kan je ook afvragen of de ecb nog steeds zal kunnen ingrijpen als het effectief slecht zal gaan.

sney
Oldie
Oldie

Bericht door sney » 13 sep 2019, 11:31

cis19 schreef:
13 sep 2019, 09:30
tiga schreef:
il borso bianco schreef:

voor 1 keer een volmondig JA of OUI want sinds staatshervorming x zijn wapenexport en licenties een regionale bevoegdheid. Dus de waalse regering (sinds jaar en dag een rode aangelegenheid) heeft hier toestemming voor gegeven. Meer nog de waalse regering is één van de grootste aandeelhouders van FNherstal dus er kleeft wel degelijk bloed aan de handjes van de waalse sossen. De vlaamse tak heeft hier al enkele malen voorzichtig geprutteld maar beperkt zich meestal tot zitten en zwijgen. Vraag mij wel af hoe de groenen hiermee zullen omgaan nu ze in de Waalse regering zitten of gaan ze het principe van de 3 aapjes huldigen (ook in de dossiers van de luchthavens van Charleroi (ryanair) en Luik (alibaba en dhl) ben ik benieuwd of ze de heilige huisjes zullen durven slopen).
Ik snap het niet, die wapens zijn toch enkel bestemd als hobbygeweren met jachtvizieren? Die mogen wel niet in oorlog gebruikt worden hé!

Digress
Oldie
Oldie

Bericht door Digress » 13 sep 2019, 11:38

sney schreef:
13 sep 2019, 11:31
cis19 schreef:
tiga schreef:

Ik snap het niet, die wapens zijn toch enkel bestemd als hobbygeweren met jachtvizieren? Die mogen wel niet in oorlog gebruikt worden hé!
Afbeelding

cis19
Addicted Member
Addicted Member

Bericht door cis19 » 13 sep 2019, 11:42

sney schreef:
13 sep 2019, 11:31
cis19 schreef:
tiga schreef:

is niet fn browning meer die dubbelloops en jachtgeweren produceert. Enkele speeltjes uit de huidige FN cataloog zijn
FN SCAR
FN MAG
FN P90
FN Five seven
zijn niet bepaalt de dingen die je gebruikt om een konijn of fazant mee af te knallen

HZ FCB
Senior Member
Senior Member

Bericht door HZ FCB » 13 sep 2019, 12:35

Op wild gaan jagen met een fn scar, stel je voor :grin:

cis19
Addicted Member
Addicted Member

Bericht door cis19 » 13 sep 2019, 13:13

HZ FCB schreef:
13 sep 2019, 12:35
Op wild gaan jagen met een fn scar, stel je voor :grin:
je hebt wel het voordeel dat je geen loodjes meer tussen je tanden kan hebben als je je fazant oppuzzelt anderzijds is wel zo dat er nog weinig op te eten valt van je fazant als je het beestje afknalt met een scar is eerder geschikt om op olifanten en buffels te jagen. Trouwens AK47 en FAL zijn favoriete wapens van stropers van olifanten en neushoorns.

jeans
Oldie
Oldie
Vak: 311

Bericht door jeans » 14 sep 2019, 00:46

il borso bianco schreef:
HZ FCB schreef:
Sorry, je had moeten schrijven, Wallonië, want FN Herstal is grotendeels eigendom van de Waalse gemeenschap.

Brullie13
Junior Member
Junior Member

Bericht door Brullie13 » 16 sep 2019, 09:30

Want vlaanderen is zo onschuldig...
Vlaanderen voert wapenonderdelen uit voor wapens aan SA meest trouwe bondgenoot: VS.
Die onderdelen hun eindbestemming is niet gekend + VS steunen met hun wapens SA.
Binnenkort waarschijnlijk weer: http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190916_04611053

FN ligt nu eenmaal in Wallonie. Lag die fabriek in Vlaanderen, deden die exact hetzelfde.
Als er geld mee gemoeid is trekt men zich niet teveel aan van ethiek etc. En dat is absoluut niet regionaal gebonden.

Wil je inspraak in uitvoer(verbod) FN, moet je maar niet regionaliseren.
Idem voor elk beleidsdomein.

Edit: Ik heb enkel FN wapens in mijn airsoft arsenaal: 2 Scars en een FNC :mrgreen:

HeadHunter
Newbie
Newbie

Bericht door HeadHunter » 16 sep 2019, 09:39

Barco en andere elektronica-bedrijven werken evengoed mee aan de bouw van wapens, alleen staat hun naam niet op het eindproduct. Same difference.

Digress
Oldie
Oldie

Bericht door Digress » 16 sep 2019, 09:43

HeadHunter schreef:
16 sep 2019, 09:39
Barco en andere elektronica-bedrijven werken evengoed mee aan de bouw van wapens, alleen staat hun naam niet op het eindproduct. Same difference.
Als je een vluchtsimulator beschouwt als een wapen heb je toch een gebrek aan nuance. Ik zal het u misschien iets gemakkelijker maken.

Lijst van voorwerpen die beschouwd kunnen worden als wapens:

- Wapens

HeadHunter
Newbie
Newbie

Bericht door HeadHunter » 16 sep 2019, 09:49

Digress schreef:
16 sep 2019, 09:43
HeadHunter schreef:
16 sep 2019, 09:39
Als je een vluchtsimulator beschouwt als een wapen heb je toch een gebrek aan nuance. Ik zal het u misschien iets gemakkelijker maken.

Lijst van voorwerpen die beschouwd kunnen worden als wapens:

- Wapens
"De belangrijkste Vlaamse speler is Barco, wiens militaire beeldschermen in meer dan 250 defensieprogramma’s wereldwijd gebruikt worden."
"Productie: 14 procent militair via Barcoview: robuuste beeldschermen en grafische controllers voor ondermeer gevechtshelikopters, radars, duikboten en gevechtsvliegtuigen"

Iets meer dan een "vluchtsimulator" lijkt me.