Transferzomer 2019

- Frederic De Boever wordt de nieuwe keeperstrainer.

Politiek en verkiezingen

Koetjes en kalfjes

Moderator: Moderators

Op wie stemmen jullie bij de volgende verkiezingen?

SPA
39
6%
VLD
84
12%
PVDA
46
7%
NVA
240
35%
Vlaams Belang
128
19%
CD&V
30
4%
Groen
82
12%
Blanco
35
5%

Totaal aantal stemmen: 684

Club forever
Junior Member
Junior Member

Re: Politiek en verkiezingen

Bericht door Club forever » 14 jun 2019, 23:31

jppapin schreef:
stoon schreef:
14 jun 2019, 22:34
Loooool
ik weet dat dat naief is. Maar moest ik daar niet van uit gaan, zeker voor op diegene op wie ik stem, dan zou ik niet meer stemmen.
Als je denkt dat Bart de Wever en zeker Tom Van Grieken dat hebben dan ben je wel bijzonder naïef. Die hebben, net als Magnette, geen fluit interesse hoe men aan de andere kant van de taalgrens over hen denkt.

jeans
Oldie
Oldie
Vak: 311

Bericht door jeans » 15 jun 2019, 03:48

Club forever schreef:
14 jun 2019, 23:31
jppapin schreef:
stoon schreef:
14 jun 2019, 22:34
Loooool
ik weet dat dat naief is. Maar moest ik daar niet van uit gaan, zeker voor op diegene op wie ik stem, dan zou ik niet meer stemmen.
Als je denkt dat Bart de Wever en zeker Tom Van Grieken dat hebben dan ben je wel bijzonder naïef. Die hebben, net als Magnette, geen fluit interesse hoe men aan de andere kant van de taalgrens over hen denkt.
En probeer nu eens de conclusie te trekken.

luigivdw
Oldie
Oldie

Bericht door luigivdw » 15 jun 2019, 04:20

jeans schreef:
15 jun 2019, 03:48
Club forever schreef:
jppapin schreef:
Terug naar een unitair Belgie en een federale kieskring!

jurgenv
Senior Member
Senior Member

Bericht door jurgenv » 15 jun 2019, 04:27

luigivdw schreef:
jeans schreef:
Club forever schreef:
Dat willen de Walen niet.

luigivdw
Oldie
Oldie

Bericht door luigivdw » 15 jun 2019, 04:31

jurgenv schreef:
15 jun 2019, 04:27
luigivdw schreef:
jeans schreef:

ik was niet serieus ;)

cis19
Addicted Member
Addicted Member
Vak: 424

Bericht door cis19 » 15 jun 2019, 07:54

Crombez vraagt uitzondering op eigen cumulverbod

Parlementslid zijn én voorzitter: dat druist in tegen het cumulverbod van sp.a. Maar John Crombez, verkozen in de Kamer en onzeker over zijn toekomst als voorzitter, vroeg een uitzondering aan het partijbureau. Of hoe de voorzitter op zijn eigen regels botst.
Eén persoon, één mandaat. Die regel betonneerde sp.a drie jaar geleden, na de schandalen met onder meer Publipart, in haar statuten. Een zitje in een parlement combineren met een lokaal bestuursmandaat is nu niet meer mogelijk. Burgemeesters van een gemeente onder de 20.000 inwoners en schepenen en OCMW-voorzitters in gemeenten onder de 30.000 inwoners, kunnen wel een uitzondering vragen aan het partijbureau. Vlaams Parlementslid en burgemeester van Bredene Steve Vandenberghe deed dat al. Kamerlid en schepen van Haacht Karin Jiroflée is dat naar verluidt ook nog van plan. Eerder uitten Mohamed Ridouani en Hans Bonte al bezwaren bij het verbod

Maar kijk: ook de voorzitter botst nu op zijn eigen regels. Want het voorzitterschap mag niet worden gecombineerd met een parlementszitje. Crombez, met 55.000 stemmen verkozen in de Kamer, vroeg een uitzondering. “Helemaal op het einde, toen sommigen bij wijze van spreken al hun jas aanhadden, via een variapuntje”, vertelt een aanwezige. Het partijbureau gaf groen licht. Maar de uitzondering voor Crombez gaat in de wandelgangen van de partij toch over de tongen - voorzichtig, weliswaar. Want elk woord van kritiek ligt gevoelig, door de voorzittersverkiezingen van dit najaar. “Sommigen verdenken je dan meteen van ambities om het roer over te nemen.” Verschillende partijleden vinden dat hij klare wijn moet schenken: is hij nog eens kandidaat-voorzitter? Dat doet Crombez niet. “Zodra er verkiezingen worden uitgeschreven, ben ik ontslagnemend voorzitter en dan stelt het probleem zich niet meer”, laat hij cryptisch weten.
Geslagen hond
Crombez zou moed getankt hebben uit de nationale campagne. Hij sleept zich niet meer verder als een geslagen hond, klinkt het. “Nochtans moet iemand verantwoordelijkheid nemen voor het verlies van een kwart van de mandatarissen”, zegt een criticaster. Maar Crombez houdt de kaarten nog even tegen de borst. Omdat hij eerst wil zien of hij nog minister kan worden, zeggen sommigen. Omdat hij het nog niet weet, zegt zijn entourage.
Zal Crombez dan ook twee lonen verdienen? Want sp.a heeft ook een financiële decumul: maximaal 6.600 euro netto per mandataris. “Hij wordt enkel als parlementair betaald, met exact dezelfde verloning als andere parlementairen”, aldus de partij.
De voorzittersverkiezingen stonden eerst gepland tussen 14 oktober en 26 mei, maar niemand vond het opportuun om met de eigen poppetjes bezig te zijn tussen die twee belangrijke stembusslagen. Anders was nu wel duidelijk geweest wie op de voorzittersstoel zit de komende jaren.
Als Crombez zijn zitje in het parlement nu laat schieten, kan hij het achteraf niet meer claimen. Hij houdt zijn plaatsje dus warm. Een parlementslid argumenteert: “Als hij dat niet doet en hij wordt ook geen voorzitter, dan blijft hét stemmenkanon van sp.a achter met lege handen.”

Sorry John maar dit wordt belachelijk je zou beter de eer aan jezelf houden en de fakkel aan iemand anders doorgeven. Op die manier rijd je aan 150 per uur op een betonnen muur af met de Spa

nastaban
Junior Member
Junior Member

Bericht door nastaban » 15 jun 2019, 08:50

jeans schreef:
Club forever schreef:
jppapin schreef: ik weet dat dat naief is. Maar moest ik daar niet van uit gaan, zeker voor op diegene op wie ik stem, dan zou ik niet meer stemmen.
Fout in het kiessysteem. Geef de Waal ook de mogelijkheid om op den Tejoo stemmen... Of de vlaam op Reynders... Politiekers zouden al meer geïnteresseerd zijn in wat over de taalgrens gebeurt.

Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk

John
Oldie
Oldie

Bericht door John » 15 jun 2019, 08:57

cis19 schreef:
15 jun 2019, 07:54
Crombez vraagt uitzondering op eigen cumulverbod

Parlementslid zijn én voorzitter: dat druist in tegen het cumulverbod van sp.a. Maar John Crombez, verkozen in de Kamer en onzeker over zijn toekomst als voorzitter, vroeg een uitzondering aan het partijbureau. Of hoe de voorzitter op zijn eigen regels botst.
Eén persoon, één mandaat. Die regel betonneerde sp.a drie jaar geleden, na de schandalen met onder meer Publipart, in haar statuten. Een zitje in een parlement combineren met een lokaal bestuursmandaat is nu niet meer mogelijk. Burgemeesters van een gemeente onder de 20.000 inwoners en schepenen en OCMW-voorzitters in gemeenten onder de 30.000 inwoners, kunnen wel een uitzondering vragen aan het partijbureau. Vlaams Parlementslid en burgemeester van Bredene Steve Vandenberghe deed dat al. Kamerlid en schepen van Haacht Karin Jiroflée is dat naar verluidt ook nog van plan. Eerder uitten Mohamed Ridouani en Hans Bonte al bezwaren bij het verbod

Maar kijk: ook de voorzitter botst nu op zijn eigen regels. Want het voorzitterschap mag niet worden gecombineerd met een parlementszitje. Crombez, met 55.000 stemmen verkozen in de Kamer, vroeg een uitzondering. “Helemaal op het einde, toen sommigen bij wijze van spreken al hun jas aanhadden, via een variapuntje”, vertelt een aanwezige. Het partijbureau gaf groen licht. Maar de uitzondering voor Crombez gaat in de wandelgangen van de partij toch over de tongen - voorzichtig, weliswaar. Want elk woord van kritiek ligt gevoelig, door de voorzittersverkiezingen van dit najaar. “Sommigen verdenken je dan meteen van ambities om het roer over te nemen.” Verschillende partijleden vinden dat hij klare wijn moet schenken: is hij nog eens kandidaat-voorzitter? Dat doet Crombez niet. “Zodra er verkiezingen worden uitgeschreven, ben ik ontslagnemend voorzitter en dan stelt het probleem zich niet meer”, laat hij cryptisch weten.
Geslagen hond
Crombez zou moed getankt hebben uit de nationale campagne. Hij sleept zich niet meer verder als een geslagen hond, klinkt het. “Nochtans moet iemand verantwoordelijkheid nemen voor het verlies van een kwart van de mandatarissen”, zegt een criticaster. Maar Crombez houdt de kaarten nog even tegen de borst. Omdat hij eerst wil zien of hij nog minister kan worden, zeggen sommigen. Omdat hij het nog niet weet, zegt zijn entourage.
Zal Crombez dan ook twee lonen verdienen? Want sp.a heeft ook een financiële decumul: maximaal 6.600 euro netto per mandataris. “Hij wordt enkel als parlementair betaald, met exact dezelfde verloning als andere parlementairen”, aldus de partij.
De voorzittersverkiezingen stonden eerst gepland tussen 14 oktober en 26 mei, maar niemand vond het opportuun om met de eigen poppetjes bezig te zijn tussen die twee belangrijke stembusslagen. Anders was nu wel duidelijk geweest wie op de voorzittersstoel zit de komende jaren.
Als Crombez zijn zitje in het parlement nu laat schieten, kan hij het achteraf niet meer claimen. Hij houdt zijn plaatsje dus warm. Een parlementslid argumenteert: “Als hij dat niet doet en hij wordt ook geen voorzitter, dan blijft hét stemmenkanon van sp.a achter met lege handen.”

Sorry John maar dit wordt belachelijk je zou beter de eer aan jezelf houden en de fakkel aan iemand anders doorgeven. Op die manier rijd je aan 150 per uur op een betonnen muur af met de Spa
Ik heb me al laten opnemen, wat kan ik nog meer doen? (hein)

John
Oldie
Oldie

Bericht door John » 15 jun 2019, 08:59

Nee serieus, domme kloot toch.
Als ge dan toch uw eigen regel wilt breken sta dan op zijn minst een van je twee lonen af.

Linkert
Senior Member
Senior Member
Vak: Deurne-noord

Bericht door Linkert » 15 jun 2019, 09:06

luigivdw schreef:
15 jun 2019, 04:31
jurgenv schreef:
15 jun 2019, 04:27
luigivdw schreef:Terug naar een unitair Belgie en een federale kieskring!
ik was niet serieus ;)
Jamaar, waar is jouw ironie-emoticon dan?

nastaban
Junior Member
Junior Member

Bericht door nastaban » 15 jun 2019, 09:21

Jef1891 schreef:Hoelang mag die nastaban hier nog zijn gestoorde analyses blijven geven ?
Zo lang extreemrechtse kloten, klotinnen, en Vlaemen hun clowneske zever blijven spuien, denk ik? Afbeelding

luigivdw
Oldie
Oldie

Bericht door luigivdw » 15 jun 2019, 10:20

John schreef:
15 jun 2019, 08:59
Als ge dan toch uw eigen regel wilt breken sta dan op zijn minst een van je twee lonen af.
Doet hij ook dacht ik. Dat zeiden ze toch op de radio.

John
Oldie
Oldie

Bericht door John » 15 jun 2019, 10:28

luigivdw schreef:
15 jun 2019, 10:20
John schreef:
15 jun 2019, 08:59
Doet hij ook dacht ik. Dat zeiden ze toch op de radio.
In dat geval kan ik er nog min of meer mee akkoord gaan.
Al vind ik nog een groot verschil tussen dat in uw partijkast dumpen of aan een goed doel schenken.
Dat laatste zou ik nog een mooi signaal vinden. Het zou zowaar een sociaal concept worden dan.
Maar dat zal wel weer niet gebeuren.

harkie15
Oldie
Oldie

Bericht door harkie15 » 15 jun 2019, 11:15

nastaban schreef:
15 jun 2019, 08:50
jeans schreef:
Club forever schreef:

Fout in het kiessysteem. Geef de Waal ook de mogelijkheid om op den Tejoo stemmen... Of de vlaam op Reynders... Politiekers zouden al meer geïnteresseerd zijn in wat over de taalgrens gebeurt.
Eén stem dus overal evenveel waard, geen grendels en bijzondere meerderheden meer, geen pariteitregels meer ?
Ik ben voor !

vencer
Addicted Member
Addicted Member

Bericht door vencer » 15 jun 2019, 11:18

nastaban schreef:
jeans schreef:
Club forever schreef:

Dat willen de Walen niet

jeans
Oldie
Oldie
Vak: 311

Bericht door jeans » 15 jun 2019, 13:14

luigivdw schreef:
15 jun 2019, 04:20
jeans schreef:
Club forever schreef:

Of terug de wafel politiek. Centen voor de havens compenseren in wegen in Walonië bv. Nog meer verspilling dus. Of Franstalige scholen in Knokke.....Vooraleer zoiets te poneren zou je best eens nadenken. Die federale kieskring zou pas echte democratie zijn. Weg met alle remmingen welke de Walen ons nu opleggen en de sterkte van het getal. Zo zou een winstverschil van 3500 stemmen tussen Ecolo en groen geen 5 zetels plus opleveren voor de eerste.
edit: ik zie nu pas dat je het niet meende. Plak deze dan maar aan :
nastaban schreef:
jeans schreef:
Club forever schreef:

vencer
Addicted Member
Addicted Member

Bericht door vencer » 15 jun 2019, 13:28

Die Nastaban meent dat inderdaad echt. Nastaban doet me altijd wat denken aan Marc Van Ranst, ook zo'n zwaar geobsedeerde kleuter

olhanense
Oldie
Oldie

Bericht door olhanense » 16 jun 2019, 13:16

Sterke Hans Bonte toch. Hun beste man daar en die zit door die achterlijke cumulregel niet in het parlement :mrgreen:

nastaban
Junior Member
Junior Member

Bericht door nastaban » 16 jun 2019, 13:43

Na 5 jaar besparen en uitverkoop houden bij het openbaar vervoer. Na 5 jaar NVA in de Vlaamse regering met een NVA-minister op mobiliteit en een NVA-er aan het hoofd van het directiecomité van de Lijn. Na 5 jaar regeren zonder 'sossen' en Walen. Dit zijn de feiten. Wat we zelf doen, doen we beter.

https://www.knack.be/nieuws/belgie/de-l ... 1560630245

nastaban
Junior Member
Junior Member

Bericht door nastaban » 16 jun 2019, 13:45

vencer schreef:
nastaban schreef:
jeans schreef: En probeer nu eens de conclusie te trekken.

Dat willen de Walen niet
Lol... Confederalisme willen de walen en de meerderheid van de Vlamingen ook niet. Jullie blijven er nochtans ook over leuteren.

jurgenv
Senior Member
Senior Member

Bericht door jurgenv » 16 jun 2019, 14:10

nastaban schreef:
vencer schreef:
nastaban schreef:

Dat willen de Walen niet
Lol... Confederalisme willen de walen en de meerderheid van de Vlamingen ook niet. Jullie blijven er nochtans ook over leuteren.

Nope, die willen een echte splitsing. Wat is uw conclusie van het verkiezingsresultaat? En nee het gaat niet enkel over uw favoriete scapegoat NVA hier.

jurgenv
Senior Member
Senior Member

Bericht door jurgenv » 16 jun 2019, 14:17

Nastaban, laten we het land splitsen, met het geld dat bespaard wordt op de transfers naar de Walen zal er genoeg geïnvesteeerd kunnen worden in het openbaar vervoer... ;-)

birgervdd
Senior Member
Senior Member

Bericht door birgervdd » 16 jun 2019, 14:19

jurgenv schreef:
16 jun 2019, 14:17
Nastaban, laten we het land splitsen, met het geld dat bespaard wordt op de transfers naar de Walen zal er genoeg geïnvesteeerd kunnen worden in het openbaar vervoer... ;-)
Over hoeveel geld gaat dat?
EDIT: Iets tussen de 6 en de 7 miljard dus.

Digress
Oldie
Oldie

Bericht door Digress » 16 jun 2019, 15:08

Tussen de zes en de zeven miljard in transfers, maar we vergeten even hoeveel het BNP gaat zakken als die transfers niet gebeuren. Dat is nu eenmaal wat protectionisme doet.

jurgenv
Senior Member
Senior Member

Bericht door jurgenv » 16 jun 2019, 18:45

Digress schreef:Tussen de zes en de zeven miljard in transfers, maar we vergeten even hoeveel het BNP gaat zakken als die transfers niet gebeuren. Dat is nu eenmaal wat protectionisme doet.
Jij noemt het protectionisme, anderen noemen het 'free handouts' of iets dergelijks.